|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Duże spalanie, sonda lambda, katalizator, świece
davido019 - Pią Cze 10, 2011 09:47 Temat postu: [R75] Duże spalanie, sonda lambda, katalizator, świece Witam wszystkich forumowiczów
Mam ogromny problem ze spalaniem, mam r75, silnik 20 v6 150km. autko kupiłem miesiąc temu... spalanie mieściło się w normie, tzn 8l trasa, 12-13l miasto... wymieniłem olej, filtry... Słyszałem w trakcie jazdy brzęczenie, mechanik powiedział że ten katalizator od spodu jest pokruszony i mam go odspawać a w jego miejsce dać zwykłą rurkę, podjechałem do innego zakłądu i tak zrobiłem. brzęczenie ustało, w tym samym dniu odłączyłem akumulator a jak go podłączyłem poszła iskra... od tych dwóch wydarzeń spalanie w mieście mam na poziomie 20-21l!!!!!!!!! podjechałem na komputer i wykazało mi 3 błędy, na sondzie lambdzie i w 2 innych miejscach... podobno komputer naprawił te błędy, ale dalej mam duże spalanie. dzisiaj byłem u innego mechanika, podłączył pod komputer auto i powiedział że wykryło coś na garze, więc w pierwszym miejscu trzeba wymienić świece ( platynowe komplet 300zł + wymiana 100zł) a na drugim miejscu 1 sonde lambda bo zapodaje za bogatą mieszankę. a następnie 2 sondę i katalizator wstawić.
pytanie:
1. czy mechanik dobrze zdiagnozował przyczyne, bo każdy mówi coś innego?
2. Czy ktoś sam wymieniał świece w aucie, bo widziałem że do 3 dojdę od góry ale co z tymi tylnymi?
3. Czy muszę kupować oryginalną sondę lambdę bosha za 300zł, a może używany czy może być zamiennik i czy ktoś sam ma zamiennik i jak się sprawuje?
Bardzo proszę o pomoc
podi87 - Pią Cze 10, 2011 13:06
Witam. Sondy lambda sa 3- 2 przed katalizatorem 1 za.
Wycinanie katalizatora to był zły pomysł- sonda za katalizatorem cały czas bedzie odczytywala zły skład mieszanki- i dlatego pokazuje błąd sondy (tak mysle) jesli sonda bedzie uszkodzona to nie powinna sie nawet włączac. Iskra na akumulatorze to normalka i tym bym sie wcale nie przejmował
co do cen... świece boscha elektroda platynowo- irydowa +38 PLUS 38 FR7KPP33U+ nr katalogowy 0 242 236 544 cena 20 zł za sztuke
mam tez zalozone 2 sondy lambda uniwersalne z magneti marelli okolo 120 zł za sztuke wszystko dziala bez problemu
Boncky - Pią Cze 10, 2011 14:55
świece znajdziesz tańsze, kata się nie wycina, kup uniwersalny i zamontuj, chyba że chcesz sprawną używkę to napisz mi na PRV, pierw wymień katalizator, za nim kupisz Sonde lambdę bo może być sprawna a jedynie przez kata masz zły sygnał
sknerko - Pią Cze 10, 2011 15:04
I może zbiegiem okoliczności oprócz braku kata i głupiejącej lambdy VIS jeszcze ci sie wykrzaczył i dlatego tyle pali.
davido019 - Pią Cze 10, 2011 20:43
jeśli chodzi o katalizator, to lepiej kupić używany, czy jakiś uniwersalny( sa różne wymiary i są dedykowane do różnych aut) ?
A jeśli używany, to czy mógłby być do mojego benzyniaka kat od diesla 2.0? pytam, ponieważ mam na miejscu w bardzo dobrym stanie i w dobrej cenie...
[ Dodano: Pią Cze 10, 2011 21:43 ]
A co to w ogóle znaczy że VIS mógłby się wykrzaczyć?
longer86 - Pią Cze 10, 2011 20:55
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757
tutaj 3 post od góry jest o VIS
podi87 - Pią Cze 10, 2011 22:21
uniwersalny katalizator dobiera się po wymiarach (średnica rury) i pojemności silnika...
katalizator z diesla chyba nie podejdzie... benzyna/diesel inny rodzaj spalin to i pewnie wymagania katalizatora inne...
davido019 - Sob Cze 11, 2011 16:23
Dziękuję Wam za pomoc. Byłem dzisiaj w serwisie boscha w Bydgoszczy i kupiłem uniwersalny katalizator firmy Bosal za 220zł ( nie było aż tak źle) i pojechałem odrazu wspawać katalizator na swoje miejsce... Odziwo tego co mówił mechanik że to nie pomoże, to pomogło spalanie znacznie zmalało, dokładnie nie wiem o ile, ale sprawdze to w przeciągu kilku dni... co do sond, to mam tylko dwie przed katalizatorem... dzięki za pomoc teraz już tylko zmienie profilaktycznie świece i będę po wszystkich wymianach... Czy po wymianie kata powinienem pojechać na komputer, żeby wszystko zresetowali?
apples - Sob Cze 11, 2011 16:29
davido019 napisał/a: | Czy po wymianie kata powinienem pojechać na komputer, żeby wszystko zresetowali? | Skasować możesz jedynie błędy zapisane w komputerze samochodu jednak one nie mają już wpływu na prawidłową pracę silnika o ile faktycznie wina leży po stronie katalizatora.
davido019 - Pon Cze 13, 2011 18:35
Chyba się pośpieszyłem ze stwierdzeniem że znacznie mniej mi pali ....Po dwóch dniach jazdy z katalizatorem zauważyłem że spalanie zmalało z 20l do 17l.. ale nadal pali mi za dużo... palił 12l... zamówiłem dzisiaj 2 używane sondy jutro je wymieniam, chyba że to rzeczywiście świece albo układ VIS...
podi87 - Wto Cze 14, 2011 10:14
może lepiej podjechać do DOBREGO elektryka niech sprawdzi co sie dzieje bo szkoda kasy...
a co do ilości sond to sa 3 na 100% najpierw sprawdź ta za katalizatorem
Markzo - Wto Cze 14, 2011 16:29
nasza v6tka nie ma 3 sondy, jest na nią miejsce, ale zaślepione. Na kompie zero błędów, auto chodzi ok, spala ok 13-14l lpg, wiec albo ktoś ją wyciął i usunął z softu, ale jej nie ma od początku, bo katalizator i reszta jest
davido019 - Wto Cze 14, 2011 18:59
a więc tak, wymieniłem oby dwie sondy, tak jak napisał kolega Markzo są tylko 2 sondy... Natomiast zdziwiło mnie oznaczenie, gdyż na oby dwóch starych miałem MHK100722 z dopiskiem poniżej 8K19(w miejscu gdzie jest miejsce na klucz) a te oby dwie, które kupiłem miały oznaczenie MHK100722 ale z dopiskiem poniżej 8K22, czy jest w nich jakaś różnica?
Jeżeli chodzi o spalanie to nadal jest na poziomie 17l/100km Może powinienem teraz pojechać na komputer aby zresetować błędy?
P.S.
Dziękuję kolegom za wyrozumiałość i odpowiedzi
apples - Wto Cze 14, 2011 19:12
davido019 napisał/a: | Jeżeli chodzi o spalanie to nadal jest na poziomie 17l/100km | Jak to liczysz? Patrzysz na komputer? Jeśli tak, to daj mu trochę czasu aby sobie po przeliczał odnowa, zrób co najmniej 200km.
davido019 - Wto Cze 14, 2011 20:14
licze to wg zatankowanego paliwa, tzn od momentu zapalenia sie lampki tankuję za 40 zł i sprawdzam ile przejadę do kolejnego zapalenia się kontrolki... nie mam komputera więc w ten sposób sprawdzam... Rzeczywiście powinienem zrobić z 200km żeby sprawdzić czy to pomogło?
SeniorA - Wto Cze 14, 2011 20:50
davido019 napisał/a: | licze to wg zatankowanego paliwa, tzn od momentu zapalenia sie lampki tankuję za 40 zł i sprawdzam ile przejadę do kolejnego zapalenia się kontrolki | takie sprawdzanie jest obarczone bardzo dużym błędem (ze względu na sposób działania lampki).Tylko zbiornik do pełna , zrobić co najmniej 100 km i dolać do pełna (najlepiej na tym samym dystrybutorze).
dukat11 - Wto Cze 14, 2011 21:07
davido019 napisał/a: | licze to wg zatankowanego paliwa, tzn od momentu zapalenia sie lampki tankuję za 40 zł i sprawdzam ile przejadę do kolejnego zapalenia się kontrolki... nie mam komputera więc w ten sposób sprawdzam... Rzeczywiście powinienem zrobić z 200km żeby sprawdzić czy to pomogło? |
to jest bez sensu. R75 nie włącza na sztywno rezerwy, ale zależnie od aktualnego zużycie określa zasięg pozostały na zawartości. Wiec moment włączenia jest bardzo różny zależny od warunków. Jedyny w miarę miarodajny sposób to zastosować metodę podaną przez SeniorA,
Markzo - Wto Cze 14, 2011 22:45
tak jak Chlopaki wyzej piszą, zalej go do pełna i sprawdz, w taki sposób jak teraz robisz nic nie sprawdzisz
sknerko - Sro Cze 15, 2011 08:38
a tak mi teraz do głowy przyszło Czy w tym małym ukrytym komputerku nie ma czasem ilości paliwa w baku w litrach podanej? to już by bliższy obraz zużycia dało.
Jest, nawet średnie jest.
----------------------------------------------------------------------------
4 CHWILOWE ZUŻYCIE PALIWA
4.0 "_ _0145" czyli 14,5 l/100km
4.1 "_ _0018" czyli 1,8 l/godzinę
----------------------------------------------------------------------------
5 ŚREDNIE ZUŻYCIE PALIWA, ZASIĘG
5.0 "_ _ _ 082" czyli 8,2 l/100km
5.1 "_ _ 0297" obliczony zasięg na pozostałym paliwie
----------------------------------------------------------------------------
6 MIERNIK POZIOMU PALIWA
6.0 "109330" a więc: czujnik rezerwy=10,9 litra, czujnik właściwy=33,0 litra
6.1 "_ _0439" całkowity poziom paliwa (43,9 l)
6.2 Diagnostyka wskazań czujników: ostatnia cyfra: 1 - oba czujniki OK, 2 -
błąd czujników, 3 - błąd sygnału
----------------------------------------------------------------------------
davido019, Poszukaj w "Workshop Manual" diagnostykę komputera pokładowego i będziesz miał ubogą wersja kompa w aucie.
.
davido019 - Sro Cze 15, 2011 16:47
Rzeczywiście mam komputer pokładowy w tej uboższej wersji Sknerko ma racje, punkt dla Ciebie ... sprawdziłem po powrocie z pracy jakie jest zużycie paliwa i wszedłem w dział 5.0 i spalanie mam na poziomie 11,8l w mieście i to w korkach z tego wynika że wczorajsza wymiana sond lambda pomogła... dzisiaj jadę w delegację do łodzi, więc będę miał okazje sprawdzić jak to wygląda na trasie po powrocie w sobotę dam znać
dziękuję wszystkim i pozdrawiam
[ Dodano: Sro Cze 15, 2011 17:47 ]
jeżeli chodzi o dział 14.0-14.4 to wykryło mi parę błędów:
C18417
F88400
C38800
C7811A
F48400
Wziąłem również zrestartowałem kompa, ciekawe czy to pomoże...
SeniorA - Sro Cze 15, 2011 18:27
davido019 napisał/a: | wszedłem w dział 5.0 i spalanie mam na poziomie 11,8l w mieście i to w korkach | to nie jest aktualne średnie spalanie na danym odcinku , a średnie spalanie z przejechanego całkowitego dystansu i zużytego paliwa od ostatniego serwisu olejowego (pkt. 3.0)
[ Dodano: Sro Cze 15, 2011 19:27 ]
davido019 napisał/a: | jeżeli chodzi o dział 14.0-14.4 to wykryło mi parę błędów:
C18417
F88400
C38800
C7811A
F48400 |
tu znajdziesz odpowiedź
http://forum.roverki.eu/v...EAd%F3w&start=0
davido019 - Sob Cze 18, 2011 09:35
Jestem w szoku, pali mi mniej niż wtedy kiedy go kupiłem... Spalanie w trasie miałem na poziomie 7.0l/100km, momentami schodziło nawet do 6,7l/100km przy jeździe około 95km/h na autostradzie trochę wzrosło (180km/h), a ostatecznie zużyłem 9l/100km, więc wydaje mi się że całkiem sympatyczny wynik.
dziękuję wszystkim forumowiczom za pomoc
modraba - Nie Wrz 28, 2014 18:52
Witam wszystkich, mam problem z swoim roverkiem 2L V6 150km. Na trasie spalanie oscyluje w granicach 10L. W mieście nie sprawdzałem ale wir w baku niesamowity. VIS-y sprawne. Podłączałem ELM nie pokazał żadnego błędu. Autko ma moc. Spalanie na kompie pokazuje w trasie 7-8L a w rzeczywistości 10L. Może ktoś z was mnie poratuje co mam jeszcze sprawdzić.
R75 - Pon Wrz 29, 2014 21:14
co masz na myśli pisząc wir w baku?
ten silnik w mieście spokojnie spali 14l+, mowie tutaj o korkach, co chwile światła itd
zależy jak jedziesz na trasie, 10l mój tez lekko wciągnie, no chyba ze będziesz
gapił się w obrotomierz aby nie przekroczyć powiedzmy 3tys to może i wyjdzie 8,
ale to nie jazda
u mnie skrzynia manual
modraba - Wto Wrz 30, 2014 10:26
Wskazówka paliwa tak szybko opada że lepiej na nią nie patrzeć. Nigdy nie palił mi tyle na trasie tym bardziej że jeżdżę z dzieckiem więc w miarę spokojnie. Nie wspomnę o mieście. Dla porównania: zeszły rok nie miałem pełnego baku. nie wiem ile dokładnie było litrów. Jadąc na wakacje 4 osoby pełen bagażnik i całą drogę w ulewie zrobiłem ponad 700km. ostatnio w 3 osoby pełen zbiornik 65L i ledwie zrobiłem 600km. Jeżdżę tym autem ponad 2 lata i widzę że coś jest nie tak. A wszystko zaczęło się po naprawie sprzęgła. Skrzynia manualna, wymiana wysprzęglika, regeneracja sprzęgła. Dokładnie w ten sam dzień co rozleciało się łożysko na wysprzęgliku auto odpaliłem i momentalnie zgasło. Przez kilka dni nie mogłem odpalić. Aż pewnego dnia odpalam i słychać że chce odpalić ale jak by paliwa brakowało tak go kilka razy próbowałem odpalałem aż nagle odpalił. Zakopcił i chwilę przebierał aż zaczął chodzić prawidłowo. Roverek był podłączony pod kompa i pokazywało tylko 1 błąd - zwarcie wentylatora wysokich obrortów. Za tydzień jadę do mechanika zmieniać olej wiec go przy okazji podłączy jeszcze raz bo nie daje mi to spokoju.
dawidek126 - Nie Sie 07, 2016 18:33
witam. czy jak wycinam katalizator to lepiej wstawić rurkę w zamian czy mogę go po prostu wybić??chodzi o rovera 75 2,0 v6 z 2001 roku. Są tylko dwie sondy przed katem. chce go usunąć bo strasznie brzęczy.... jeszcze niewiem który brzęczy czy ten 1 czy może 2. Ale generalnie chodzi mi o to czy jak go wybije i pozostawie to czy nie będzie jakiegos rezonansu z wydechu bo przeciez będzie pusta puszka??
pozdrawiam
longer86 - Nie Sie 07, 2016 19:15
Pozbycie sie katalizatora nie wpłynie korzystnie na osiągi silnika
rtoip69 - Nie Sie 07, 2016 19:45
dawidek126, Może to nie brzęczy ci katalizator tylko rury od kolektora, one są podwójne jedna w drugiej , a co do katalizatora to nie usuwaj tak jak Longer86 pisze nie korzystnie wpłynie na osiągi .
dawidek126 - Nie Sie 07, 2016 20:31
wale ręką w katalizator to brzęczy:) jutro na podnośniku przyjrzę się temu lepiej jutro na podnośniku może ten dzwięk "niesie " się po rurach... ale niby czemu ma wpłynąć na prace silnika skoro za katalizatorem niema sondy??
pozdrawiam
longer86 - Nie Sie 07, 2016 21:11
A moze nie brzęczy katalizator tylko oslony termiczne nad nim
dawidek126 - Pon Sie 08, 2016 20:04
okazało się że brzęczy ten główny katalizator a ten z przodu niby w porządku. dla czystego sumienia wybiłem oba:) sondy normalnie przemiatają i nie zauwarzyłem nic niepokojącego. jeszcze zostaje ustawienie lpg po tym zabiegu przynamniej tak piszą na forum lpg.
pozdrawiam
[ Dodano: Pon Sie 08, 2016 21:02 ]
a tak z ciekawośći czy jest jakis zamiennik katalizatora do v6?? w inter cars widzialem za 950 zł le nigdzie nie bylo.... na poprzedniej stronie ktos pisał o bosalu za 220zł... czy ktos ma numer takiego zamiennika dodam że mam lpg więc chyba tylko kat metalowy....
pozdrawiam
[ Dodano: Pon Sie 08, 2016 21:04 ]
http://allegro.pl/kataliz...6357062487.html 680 zł niema tego pierwszego kata tylko odrazu ten główny.... drogo....
|
|