Zobacz temat - [R200] Co to jest????? stukanie w zawieszeniu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Co to jest????? stukanie w zawieszeniu

pisklak46 - Sob Cze 11, 2011 11:47
Temat postu: [R200] Co to jest????? stukanie w zawieszeniu
Witam,

Mam problem:
jak ruszam powoli z pierwszego biegu następuję metaliczne trzy krotne stukanie, jakby przeskakiwał jakiś mechanizm, rodzaj kołowrotka. Odczuwam to ( wydaje mi się) na wysokości pomiędzy kolumną kierowniczą a deską rozdzielczą.


Przy powolnym zatrzymaniu się występuję też jeden mocny stukot.

Również objaw taki występuje na skręconej kierownicy, wykonując manewr skrętu w prawo czy lewo, podczas postoju - następuje metaliczny przeskok.

Podczas jady słychać też jakieś tylko lekkie stukanie.

Zaznaczę że wymieniłem obie końcówki drążków.
Podobno też są minimalne luzy na samych drążkach ale to chyba nie to.

Proszę o pomoc bo nie wiem od czego zacząć wymianę.

Pozdrawiam

Kapussta23 - Sob Cze 11, 2011 12:02
Temat postu: Re: [R200] Co to jest????? stukanie w zawieszeniu
pisklak46 napisał/a:
Również objaw taki występuje na skręconej kierownicy, wykonując manewr skrętu w prawo czy lewo


Na moje to jeden z przegubów (jak nie oba)juz się kończy.proponuje sprawdzić gumy.

plemaster - Sob Cze 11, 2011 13:51

A może łącznik stabilizatora ?
tomo63 - Sob Cze 11, 2011 14:00

Półośka też może się kończyć i dawać takie oznaki.
Nowal - Sob Cze 11, 2011 14:07

Ja miałem coś podobnego. Okazało się, że jest luz na przegubie u mnie był to prawy zewnętrzny.
Po wymianie wszystko wróciło do normy.
Wewnętrzne też mogą dawać o sobie znać. Nie zaszkodzi sprawdzić.

pisklak46 - Wto Cze 14, 2011 17:41

a czym się różni przegub wewnętrzny od zewnętrznego?
rozumiem że w aucie w sumie są cztery przeguby?

qba88 - Wto Cze 14, 2011 20:08

różni się kształtem i przeznaczeniem :D wewnętrzny jak sama nazwa wskazuje jest bardziej wewnątrz, wychodzi ze skrzyni, do niego dochodzi półoś a na drugim końcu jest przegub zewnętrzny które skręca razem z kołami itp :D bardziej chyba nie umiem wytłumaczyć :) tak są 4 przeguby, ja też bym radził sprawdzić te przeguby i gumy na nich czy nie są popękane bo one lubią się tak tłuc
Tomi - Czw Cze 16, 2011 22:50

Sprawdziłbym przeguby wewnętrzne i luzy na mechnizmie różnicowym, ale i wkładki na drążkach reakcyjnych (te, które siedzą w przedniej belce).