|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] problem z obrotami
imus23 - Sob Cze 11, 2011 14:03 Temat postu: [R400] problem z obrotami Witam wszystkich serdecznie! Postanowiłem opisać mój problem gdyż nie mogę nigdzie znaleźć czegoś dokładniejszego i aktualnego opisującego tą usterkę a że jestem nowym posiadaczem R nie jestem dobrze zorientowany co i gdzie więc z góry przepraszam jeśli temat się powtarza.
Opis moich usterek : samochód ma problem z 1 paleniem każdego dnia tzn musi dobrą chwile zakręcić aby odpalić później już pali na dyg nie ważne czy silnik zimny czy ciepły. Drugą sprawą jest to że silnik bezpośrednio po przygazowaniu opada do 1000 obr i dopiero po chwili spadnie do prawidłowych obrotów czyli 850/900, dodatkowo jeszcze przy ok 3000 obrotów odcina mi paliwo. Możliwe że coś jest nie tak z pompą wtryskową (za duża dawka paliwa) lecz nie jestem fachowcem. Następną zagadką jest to że jadąc w ciepły dzień na trasie (krótkiej ok 60 km) czujnik temperatury wariuje tzn pokazuje w pewnym momencie że temperatura jest w normie a za chwile wskazówka potrafi dojść do czerwoności zauważyłem że podczas włączenia dmuchawy od ogrzewania wskaznik pokazuje wyższą temperaturę gdy wyłączę temperatura spada . Opisuje to wszystko gdyż możliwe że te rzeczy mają coś wspólnego ze sobą. Na koniec dodam że samochód stał dłuższy okres czasu ok pół roku.
Bardzo proszę o pomoc a przynajmniej doradzenie do jakiego typu fachowca mam się wybrać Pozdrawiam i z góry dziękuje !
plemaster - Nie Cze 12, 2011 07:15
A czy wymieniałeś filtry? Zaczął bym od tego. Możliwe że filtr paliwa jest zapchany.
Koju - Nie Cze 12, 2011 09:32
imus23 napisał/a: | samochód ma problem z 1 paleniem każdego dnia tzn musi dobrą chwile zakręcić aby odpalić później już pali na dyg nie ważne czy silnik zimny czy ciepły |
Może paliwo cofać do zbiornika po dłuższym postoju (zaworek zwrotny w gruszce)
Ja tą gruchę wywaliłem całkiem i śmigam na samym przewodzie paliwowym w przyszłości zakupie zaworek.
imus23 napisał/a: | Drugą sprawą jest to że silnik bezpośrednio po przygazowaniu opada do 1000 obr i dopiero po chwili spadnie do prawidłowych obrotów czyli 850/900, dodatkowo jeszcze przy ok 3000 obrotów odcina mi paliwo |
Sprawdź błędy,możesz sam je wybłyskać - http://www.roverki.pl/ind...el#comment-1440
Dodatkowo czyszczenie wiązki pompy wtryskowej,użyj opcji szukaj jest sporo tematów na temat wiązki pompy.
imus23 napisał/a: | Następną zagadką jest to że jadąc w ciepły dzień na trasie (krótkiej ok 60 km) czujnik temperatury wariuje tzn pokazuje w pewnym momencie że temperatura jest w normie a za chwile wskazówka potrafi dojść do czerwoności zauważyłem że podczas włączenia dmuchawy od ogrzewania wskaznik pokazuje wyższą temperaturę gdy wyłączę temperatura spada |
Czy sprawdziłeś faktyczną temperaturę cieczy jak wskaźnik wchodzi na czerwone pole ?
Być może sam czujnik oszukuję a temperatura jest w normie.
Jeśli jest inaczej czyli gotuję płyn/wodę to do sprawdzenia będzie termostat być może się zawiesza/zacina i nie masz obiegu na chłodnice.
Auto świeżo zakupione wiec zaczynał bym od wymian podstawowych rzeczy:
- Rozrząd (sprawdzić kąt wtrysku paliwa)
- Olej + filtr
- Filtr paliwa + filtr powietrza
- Sprawdzić świece
Pozdrawiam
imus23 - Nie Cze 12, 2011 12:25
Spróbuje jeszcze wyciągnąć całkiem tą gruchę ale nie wiem czy to jej wina bo gdy podpompuje gruszką nic to nie daje rzekłbym że jeszcze gorzej ma zapalić. Błędy dopiero sprawdzę w przyszły weekend z braku czasu a jeśli chodzi o rozrząd i wszystkie filtry oleje to zostały wymienione zaraz po zakupie chłodnica przepłukana wymieniony płyn ale niestety nic to nie zmieniło. Jeśli chodzi o tą temperaturę to raczej musi coś nie tak być z czujnikiem bo nie możliwe żeby na takim ciężkim czerwonym nie zagotowało wody. Zresztą włączenie dmuchawy powodowało wzrost temperatury o 1/5 a nawet 1/4 skali. Ale tylko wtedy gdy jest dobrze zagrzany i jest ciepły dzień.
Koju - Nie Cze 12, 2011 13:26
imus23 napisał/a: | Zresztą włączenie dmuchawy powodowało wzrost temperatury o 1/5 a nawet 1/4 skali. Ale tylko wtedy gdy jest dobrze zagrzany i jest ciepły dzień. |
Włączenie nadmuchu zimnego ?
Ogólnie jeśli jest sprawny termostat to skazówka tem. powinna być w połowie skali i tak trzymać bez jakichkolwiek skoków.
Jeśli gotuje Ci płyn to termostat jest zwalony (wymontuj i sprawdź w garnku z wrzątkiem czy się otwiera i zamyka pod letnią wodą)
Wiec masz do sprawdzenia dwie rzeczy czujnik i termostat.
imus23 - Nie Cze 12, 2011 14:24
włączenie dmuchawy nie ważne czy nadmuchu zimnego czy ciepłego tylko wystarczyło włączyć dmuchawę na max i temp wskakiwała pod czerwone gdy wyłączyłem dmuchawę temp opadała.
mirwin - Pon Cze 13, 2011 07:38
Zwarcie w instalacji. Jesli czujnik temperatury "na deske" zwiera z masą to wskazówka szybko skacze na maxa.
Jugol - Wto Cze 14, 2011 08:59
Podzielam zdanie mirvin'a i dodam od siebie, że jeżeli auto długo stało, wszystkie połączenia elektr. kostki wypiąć i potraktować kontaktem, odkręcić i przeczyścić masy.
imus23 - Pon Lip 04, 2011 18:18
Po sprawdzeniu błędów dowiedziałem się ze mam padnięty przepływomierz ale na dobrym jest bez różnicy cały czas odcinka przy 3000obr, dodam jeszcze ze na zimnym silniku dokręcił się do ponad 4000obr czy jest możliwe ze coś jest nie tak z pompa ? Miał już ktoś taki przypadek ? Im większe obciążenie tym szybciej odcina paliwo. Zauważyłem tez ze śrubka od dekielka pompy była odkręcana.
adamsky - Pon Lip 04, 2011 18:26
imus23 napisał/a: | Zauważyłem tez ze śrubka od dekielka pompy była odkręcana. |
może nastawnik pompy padl.
w kazdym bądź razie sprawdź narazie wiązkę pompy wtryskowej, może jest szansa ze jest gdzieś przerwana.
Nic innego jak na pompę mi to nie wygląda. Choć warto jak już tam będziesz zaglądal przejrzeć cała instalację.
imus23 - Pon Lip 04, 2011 22:03
Po podpięciu do kompa wygląda jakby były dawki źle ustawione. No sprawdzę jeszcze wiązkę ale wątpię żeby tylko taka głupota była Jest jakaś opcja sprawdzić sterownik pompy ?
Jugol - Wto Lip 05, 2011 00:24
W Twoim aucie nie ma sterownika pompy.
imus23 - Nie Lip 24, 2011 11:51
ustawiłem się ze specem od pomp może coś się dowiem
[ Dodano: Nie Lip 24, 2011 12:51 ]
Nareszcie udało się wyczekać w kolejce z pompą niestety gość twierdzi ze pompa była sprawna i że raczej na 100% to nie będzie wina pompy ale tak czy siak przewinął mi cewkę wyregulował pompę teraz trzeba założyć i spróbować ale wątpi że cokolwiek to zmieni.
Zastanawia mnie co może jeszcze być nie tak :S na pewno ważnym szczegółem jest to ze na zimnym silniku dokręca się do 4tys obr myślałem jeszcze nad potencjometrem w pedale gazu ewentualnie katalizator? Już brakuje mi pomysłów :SS
esiok23 - Nie Lip 24, 2011 12:56
dziwna sprawa a instalacje przepatrzyłeś?
imus23 - Pon Lip 25, 2011 19:00
mechanik przepatrzył instalacje wymontował pompę po czym gdy pompa wróciła od gościa od pomp zamontował i bez efektów...
damiansz - Wto Lip 26, 2011 18:28
odłącz zawór cisnienia turbiny (ten taki plastikowy po lewej stronie przy nadkolu - waw10050 czy coś takiego) i zobacz czy cokolwiek się zmienia.. tzn możesz normalnie odpalić i przejechać sie..
imus23 - Sro Lip 27, 2011 16:24
Okazało się jednak że była to wina pompy po prostu była rozregulowana za duża dawka paliwa Dziękuję wszystkim za pomoc i zaangażowanie Pozdrawiam
|
|