|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 800 - [R825] Drążki kierownicze + rozrząd
mklimczuk - Sob Cze 11, 2011 15:10 Temat postu: [R825] Drążki kierownicze + rozrząd Witam, mam dwa pytania.
1 Chciałem wymienić drążki kierownicze, niestety mogę dostać tylko do Hondy Legend, nie wiecie czy będą pasować?
2 Co ile wymienia się rozrząd w R825? Wstawiłem silnik z anglika, który miał przejechane ok 60 tyś. mil (96 tyś km), nie wiem czy/kiedy był wymieniany w nim rozrząd. Przejechałem ok 10 tyś km. Planuje podróż przez Europę (ok 10 tyś. km) uważam, że warto wymienić go przed wyjazdem. Co sądzicie?
Tomek1212 - Sob Cze 11, 2011 22:52
W sieci hurtowni Fota są nowe drążki jak również końcówki do rovera serii 800. Cena około 40zł/szt.
Rozrząd warto zmienić, jednak w tym modelu jest to dość droga zabawa (3paski i kilka rolek + pompa)
blue827 - Czw Cze 16, 2011 21:12
Jeśli nie ma luzów na drążkach kierowniczych to nie warto wymieniać, tak mi kiedyś powiedział diagnosta, mimo to profilaktycznie wymieniłem na super japońskie 555:
po jednej zimie totalnie skorodowały, mimo że były zabezpieczone lakierem bezbarwnym. Stare były dobre ale miały popękane gumki.
Odnośnie geometrii, to przednie koła mają być na zero, czyli równolegle. Jeśli nowe drążki przykręci się tak samo to nie trzeba ustawiać zbieżności, ale warto sprawdzić czy koła są równolegle. (można to zrobić samemu za pomocą sznurka i suwmiarki)
dane geometrii rover 800:
Natomiast może warto sprawdzić czy nie ma luzów na dolnych sworzniach.
Odnośnie rozrządu to ja dziękuję, napinacze, specjalne blokady, paski z obu stron silnika, na youtubie jest filmik instruktażowy
Tomek1212 - Czw Cze 16, 2011 22:54
blue827, ty mówisz o końcówkach drążków, a mklimczuk, o drążkach a to co innego.
blue827 - Czw Cze 16, 2011 23:27
ok czyli: 'drążki kierownicze' = 'wewnętrzne końcówki drążków kierowniczych'
a ja faktycznie pisałem o 'zewnętrznych końcówkach drążków kierowniczych'
do autora wątku, trzeba by porównać numery części w katalogach typu: sklep.intercars.pl żeby sprawdzić czy te same są w legend i 800. Ale jeśli nie ma luzów typu że coś metalicznego stuka to nie ma co wymieniać. U mnie przy większych prędkościach też samochód trochę jakby miał luzy, ale myślę że to przez gumy wachaczy mam spękane więc całe wachacze mogą trochę na boki skręcać zmieniając tor jazdy.
mklimczuk - Pią Cze 17, 2011 17:09
Udało mi się dostać drążki do R800 - KAGER 41-0719 w tej sieci FOTA. Końcówki dostałem bez problemu w zaprzyjaźnionej hurtowni (końcówki do Hondy Legend). Jutro planuje wymianę.
|
|