|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
MGF i MG TF - [MGF] Ciśnienie w oponach
mg1989sos - Sob Cze 11, 2011 20:22 Temat postu: [MGF] Ciśnienie w oponach Witam. Jakie powinno być ciśnienie w oponach w MG F ? Koła 15' i opony DUNLOPA jeśli to ma znaczenie ...
Andrzej_1272 - Sob Cze 11, 2011 20:54
od 2.1 do 2.4.POZDRAWIAM.
mg1989sos - Sob Cze 11, 2011 21:34
ale na przodzie ma być więcej czy na tyle? bo jak miałem auto z silnikiem z przodu to przód był 2.0 tył 2.2 a tutaj jak ?
Andrzej_1272 - Nie Cze 12, 2011 08:26
ja pompuje wszystkie 4 koła na 2.2,chyba że mam jechać załadowany ciężarem,to 2.4.
practicator - Nie Cze 12, 2011 11:53
MGFik jest leciutki. seria przy felgach 15" to 1.8 na przód i 1.9 na tył. jak się bardziej pompuje to od razu trakcja siada.
Madis - Nie Cze 12, 2011 16:59
Leciutki? jak dla mnie to 1150 kg na takie auto to troche sporo tym bardziej że moje drugie auto Honda Civic 6 gen. Europejczyk waży 1070 kg więc dziwi mnie fakt że tak malutkie auto jak MGF, dwu osobowe waży 1150. Rozumiem że cabrio muszą być wzmacniane w podłodze co by sie nie złamały w pół ale wg. mnie jest to dużo.
practicator - Nie Cze 12, 2011 17:21
nie wiem gdzie ty tą masę wyczytałeś.
mój np. waży 1050 kg zalany na full. a można by go jeszcze dolikatnie odelżyć.
wzmocnienia ważą swoje i dlatego też nie ma jakiejś drastycznej różnicy.
Madis - Nie Cze 12, 2011 17:28
Kurde no w dowodzie tyle mam chyba że pan uzupełniający dane sie pomylił No to ciekawe ile jest w rzeczywistości, ja cały czas sugerowałem się tym co jest napisane w dowodzie
practicator - Nie Cze 12, 2011 17:32
ja tam w dowód nie patrze bo tam zawsze jakieś mecyje piszą. jak porównywałem z Mad'em to obaj mamy co innego wpisane
Madis - Nie Cze 12, 2011 17:35
A no to widzisz, byłem w błędzie No ale swoją drogą to i tak dużo 900kg było by idealnie dla takiej wielkości samochodu nie musiał byś wtedy myśleć o modyfikacji na VVC bo 120 km by spokonie wystarczało.
practicator - Nie Cze 12, 2011 20:15
To ja Ci powiem że 120 KM jeśli jest w dobrym stanie (moje sprzęgło ) jest w stanie na torze wykręcić praktycznie równy czas co ZS 2,5 V6 180 KM z VISem.
[ Dodano: Nie Cze 12, 2011 21:15 ]
zresztą zerknij sobie na czasy ze zlotu. zdziwisz się. bardziej się liczy co potrafisz wyciągnąć z mocy którą posiadasz, a nie ile jej jest.
Madis - Nie Cze 12, 2011 20:34
No zapewne tak jest ale odbijając od tematu to szczerze sie przyznam że kupując wersje z silnikiem 120KM myślałem że będzie miał większe pierd*lnięcie ale z drugiej strony taka moc zupełnie wystarcza a podobno ten najsłabszy silnik jest najmniej awaryjny więc w sumie (przypadkowo) wybrałem dobrze. Pewnie w odpowiedni sposób tej mocy nie wykorzystuje bo kierowcą wyścigowym nie jestem i jeżdże tym samochodem dla przyjemności a nie na torze (chociaż chodzi mi po głowie żeby sie wybrać na tor chociaż raz, spróbować ) dlatego dobrze jest i nie ma co narzekać.
practicator - Nie Cze 12, 2011 21:31
tak. zwykłe 1.8 i jest (chyba) najtrwalszym silnikiem jeśli chodzi o HGF. wersje z VVC czy mniejsze silniki raz na czas lubią sobię wydmuchać uszczelkę.
ja też kierowcą jestem (w moim odczuciu) przeciętnym, ale starałem się od początku wyczuć samochód, jego tendencje i możliwości. i byłem przyjemnie zaskoczony.
lukasz07 - Nie Cze 12, 2011 22:11
Ja miałem okazję jeździć swoim 146km VVc i Mada 1.8 120km i i obaj po przejażdzkach doszliśmy do wniosku że nie zamienilibyśmy się na auta, tak więc zdania w tej kwestii są podzielone.
Mi jednak VVC bardzo odpowiada mimo tego iż "łapie moc" nieco wyżej niż zwykłe 1.8.
Teraz jak już podpompowałem zawieszenie odpowiednio i pozbyłem się gotowania płynu jeździ mi się nim doskonale
Madis - Nie Cze 12, 2011 22:25
practicator moje wyczuwanie tendencji MGF'a skończyło się kilkukrotnym zatrzymaniem samochodu tyłem do kierunku jazdy mimo tego zabawa i przyjemność z jazdy jest niesamowita
lukasz07 Odpowiednio podpompowałeś tzn jak? Ja mam 15 calowe felgi i opony na profilu 50 i odległość między oponą a krawędzią błotnika jest taka że ciężko włożyć dwa palce i szczerze to nie wiem czy jest to odpowiednia wysokość...
practicator - Pon Cze 13, 2011 10:09
to ja na zlocie zrobiłem małą terenówkę między błotnikiem a oponą mieści mi się cała dłoń
madis - albo umów się z Midowiczem - 150 zł za pompowanie, albo możemy się złożyć na pompkę (łukasz z Madem mówili że zrobią za 300 zł).
myśmy pompowali na czuja, ale wystarczy dorobić trójnik i nakręcany manometr, i wtedy możesz napompować dokładnie do seryjnego ciśnienia.
mg1989sos - Pon Cze 13, 2011 13:25
Madis napisał/a: | practicator moje wyczuwanie tendencji MGF'a skończyło się kilkukrotnym zatrzymaniem samochodu tyłem do kierunku jazdy mimo tego zabawa i przyjemność z jazdy jest niesamowita
|
mnie też to bawiło dopóki nie zrobiłem 360 stopni na ekspresówce przy 80-90km/h
w sumie to nawet byłaby z tego frajda gdyby nie ten tir co za mną jechal
practicator napisał/a: | MGFik jest leciutki. seria przy felgach 15" to 1.8 na przód i 1.9 na tył. jak się bardziej pompuje to od razu trakcja siada. |
no to dobrze wiedzieć... niewiem jakim cudem ale mój mechanik napompował mi wszystkie do 2.8 ....
lukasz07 - Pon Cze 13, 2011 19:58
Madis napisał/a: | Odpowiednio podpompowałeś tzn jak? Ja mam 15 calowe felgi i opony na profilu 50 i odległość między oponą a krawędzią błotnika jest taka że ciężko włożyć dwa palce i szczerze to nie wiem czy jest to odpowiednia wysokość... |
Tak szczerze to nie wiem nawet jakie mam ciśnienie w poduszkach
Napompowałem tak aby mi się podobało jak wyglada
Też mam felgi 15 cali i teraz jeździ mi się naprawdę zdecydowanie lepiej niż wcześniej- dodam iż auto siedziało prawie na wspornikach
Skwirek - Wto Cze 14, 2011 14:50
Witam,
dla opon
przód: 185/55 R15 1,8bar
tył: 205/50 R15 2,0bar
jest jak najbardziej optymalne i w takiej konfiguracji jeździ się lajtowo
Pozdrawiam!
practicator - Wto Cze 14, 2011 17:22
tył rzeczywiście można trochę bardziej do tych 2.0 ew. 2.1 ale to zależy jeszcze od gumy - jak masz V-ke to lepiej trzymać się serii, bo na takich przy większym Ciśnieniu gorzej mi się prowadziło.
Madis - Wto Cze 14, 2011 19:14
Jak już mowa o ciśnieniach to może zapytam o opony, gdzieś chyba był taki temat ale to krótkie i zwięzłe pytanie Jest sens pakować sie w opony marek: Toyo lub Yokohama? Nie mam konkretnego modelu i kompletnie nie znam się na oponach, felgi 15" bo na nasze cudowne drogi większe to raczej głupi pomysł, profil 55 lub nawet 60. Co polecacie? Swego czasu w innym aucie miałem Goodyear F1 tylko były bardzo stare ale podobno są bardzo dobre. Muszę wymienić bo moje obecne tylne mają praktycznie zero lub 1mm bieżnika a przednie w porywach do 2mm, są stwardniałe i mają 7 lat
lukasz07 - Wto Cze 14, 2011 20:06
Ja mam opony Barum Bravuris 2 i powiem Ci że nie są złe
Chociaż ostatnio wkładali mi dętkę w opony bezdętkowe ze względu na uszkodzenie felgi
Skwirek - Wto Cze 14, 2011 20:17
MGF RECOMMENDED TYRES and PRESSURES – All models
All Mgf (except Trophy)
Wheels and tyres -(no other arrangements are recommended):
185/55 R15 V Goodyear NCT3 fit to 6 x 15 alloy wheels - FRONT only
205/50 R15 V Goodyear NCT3 fit to 6 x 15 alloy wheels - REAR only
215/40 R16 Z Goodyear Eagle F1 fit to 7 x 16 alloy wheels - front & rear
175/65 R14 T fit to 5.5 x 14 steel spare wheel only
Wheel alignment:
Front 0.10’ ±6’ toe out
Rear 0.10’ ±6’ toe-in
Tyre pressures lbf/in bar
185/55 R15 V (front wheels only) - 26 lbf/in ......... 1.8 bar
205/50 R15 V (rear wheels only) - 28 lbf/in ......... 1.9 bar
215/40 R16 Z (front wheels) - 24 lbf/in ........ 1.7 bar
215/40 R16 Z (Rear wheels) - 28 lbf/in ........ 1.9 bar
175/65 R14 T (spare wheel only) - 30 lbf/in ........ 2.1 bar
WARNING: The spare wheel is for temporary use only, and the car must not exceed
50 mph (80 km/h) with the spare wheel fitted.
TROPHY MGF
Wheels and tyres -(no other arrangements are recommended):
195/45 Z R16 Goodyear Eagle F1 fit to 7J x 16 alloy wheel - FRONT only
195/45 V R16 Yokohama A539 type fit to 7J x 16 alloy wheel - FRONT only
215/40 Z R16 Goodyear Eagle F1 fit to 7J x 16 alloy wheel - REAR only
215/40 V R16 Yokohama A539 type fit to 7J x 16 alloy wheel - REAR only
NOTE: Goodyear Eagle F1 tyres are directional tyres and MUST be fitted in accordance with the direction of rotation shown on the sidewall of the tyre.
Mixing Goodyear and Yokohama tyres on the same car is NOT
recommended.
Trophy Tyre Pressures - Goodyear tyres
Normal driving conditions lbf/in bar
195/45 ZR16 (front) - 24 lbf/in ......... 1.7 bar
215/40 ZR16 (rear) - 36 lbf/in ......... 2.5 bar
Trophy Tyre Pressures -Yokohama tyres
Normal driving conditions lbf/in bar
195/45 ZR16 (front) - 26 lbf/in ......... 1.8 bar
215/40 ZR16 (rear) - 36 lbf/in ......... 2.5 bar
Trophy Tyre Pressures over 100mph(160km/h) lbf/in bar
195/45 ZR16 (front) - 30 lbf/in ......... 2.1 bar
215/40 ZR16 (rear) - 36 lbf/in ......... 2.5 bar
MGTF RECOMMENDED TYRES and PRESSURES – All models
MGTF Wheels and tyres -(no other arrangements are recommended):
185/55 R15 V Continental Premium Contact fit to 6 x 15 alloy wheels - FRONT only
205/50 R15 V Continental Premium Contact fit to 6 x 15 alloy wheels - REAR only
195/45 R16 Z Goodyear Eagle F1 fit to 7 x 16 alloy wheels - FRONT only
215/40 R16 Z Goodyear Eagle F1 fit to 7 x 16 alloy wheels -REAR only
175/65 R14 T fit to 5.5 x 14 - steel spare wheel only
195/45 R16 Z Goodyear Eagle F1 fit to 7 x 16 - alloy spare wheel
MGTF Tyre Pressures
Normal driving conditions lbf/in bar
195/45 ZR16 (front) - 26 lbf/in ......... 1.8 bar
215/40 ZR16 (rear) - 36 lbf/in ......... 2.5 bar
185/55 R15 V (front wheels only) - 26 lbf/in ......... 1.8 bar
205/50 R15 V (rear wheels only) - 36 lbf/in ......... 2.5 bar
175/65 R14 T (spare wheel only) - 32 lbf/in ........ 2.2 bar
195/45 R16 Z (spare wheel only) - 32 lbf/in ........ 2.2 bar
MGTF Tyre Pressures over 100mph(160km/h) lbf/in bar
195/45 ZR16 (front) -28 lbf/in ......... 1.95 bar
215/40 ZR16 (rear) - 36 lbf/in ......... 2.5 bar
185/55 R15 V (front wheels only) - 28 lbf/in ......... 1.95 bar
205/50 R15 V (rear wheels only) - 36 lbf/in ......... 2.5 bar
WARNING: The spare wheels are for temporary use only, and the car must not exceed 50 mph (80 km/h) with either type of spare wheel fitted.
NOTE: Goodyear Eagle F1 tyres are directional tyres and MUST be fitted in accordance with the direction of rotation shown on the sidewall of the tyre.(except for above)
Note there have been some reported problems with Marangoni Zeta Lenea and GoodYear GD2/3 tyres. See this thread for details.
Info on this page gathered by Aiketgate.
____________________________________________________________________
All,
Following all my questions on tyres, please find below email from Roger Parker at MGOC regarding MG's advice following the removal of Goodyear Eagle F1's:
“The GSD2 Good Year tyre is the approved OE fitment to MGTF. This tyre (and NOT the GSD3) is still the only fully approved tyre for this vehicle.
Where the GSD2 is unavailable, MG Motor recommends either the Falken Ziex ZE912 or the Toyo Proxes TI-R as appropriate. MG Motor has conducted limited testing on these alternatives to the Good Year when fitted as a car set.
MG Motor currently has no data on extended tyre wear for these alternatives.
Technical details of tyres tested:-
Front – Falken Ziex 195/45 R16 80V I0123 Extra Load, country of manufacture - Thailand.
Rear - Falken Ziex 215/40 R16 88W I0123 Extra Load, country of manufacture - Thailand.
Front - Toyo Proxes T1-R 195/45 R16 80V PXT1-R-2 ANH3608, country of manufacture - Japan
Rear - Toyo Proxes T1-R 215/40 R16 88W PXT1-R-3 ANH3608, country of manufacture - Japan
MG Motor is committed to support the customer gain the most from their car and would advise strongly that tyres should be fitted as a vehicle set.
Once tyres have been balanced and fitted, the car should be checked on a 4-wheel laser alignment machine against the correct data. This will prolong tyre life and ensure that the car is configured to our recommended settings.
The advice of a reputable tyre specialist and/or MG Motor Approved dealer should be sought in tyre selection and fitting to suit local conditions and vehicle use.
Mixing tyres across the same axle is not recommended. Mixing tyres front to rear (i.e. having different tyres on the front axle to the rear) is also not recommended.
Although the legal minimum tread depth in the UK is 1.6mm across the contact patch, tyre manufacturers will advise that wet grip deteriorates below 3mm.
Tyre pressures will be found in the vehicle handbook. 26psi front and 36 psi rear will suit 135s and LE500. 85th Anniversary cars run 30psi front, 36psi rear.”
INFORMACJA ZACZERPNIĘTA ZE STRONY www.forums.mg-rover.org
T-RoX - Wto Cze 14, 2011 20:27
Skwirek, ooo, wielkie dzięki! Nie wiem czemu niema informacji o oponach BFGoodrich przy Trophy, skoro też były rekomendowane wraz z Goodyear (przynajmniej na niemiecki rynek), ale w sumie teraz wiem ile być powinno i jutro robię korektę
wierzmi - Wto Cze 14, 2011 23:05
Madis napisał/a: | Jest sens pakować sie w opony marek: Toyo lub Yokohama? |
Może warto, ktoś musi spróbować
Ja niedawno kupiłem komplet Vredestein Sportrac 3, ale jeszcze nie zdążyłem ich założyć (jak zrobię zawieszenie przód + zbieżność, to MGF dostanie nowe kapcie). Z wyglądu trochę dziwne - środkowa jodełka taka jakaś rzadka jest (przez chwilę się zastanawiałem się czy aby to nie są zimówki )
ja mam: 195/50R15 przód; 205/50R15 tył
Porównywałem je z Uniroyal RainSport 2 na których brat jeździ (też całkiem przyzwoite oponki) i te mają bardzo gęstą jodełkę.
Kiedyś bardzo napalony byłem na BF-Goodrich G-Force Profiler. producent twierdzi, że mają o 10% większą powierzchnię styku z asfaltem (bardziej prostokątne na kantach) co zwiększa ich przyczepność - to chyba prawda, sądząc po opiniach w necie, ale niestety szybko się ścierają.
Madis napisał/a: | felgi 15" bo na nasze cudowne drogi większe to raczej głupi pomysł |
większe to bardzo głupi pomysł efekt spotkania zestawu felga 16" + opona 205/45 z dziurą kończącą się studzienką kanalizacyjną to dwa alusy do prostowania i napawania oraz opony na śmietnik (zostały przecięte jak ostra krawędź studzienki pocałowała felgę).
Ofiarą został właśnie mój brat i jego nówki Uniroyale (opona warta 350zł więc teraz walczy o odszkodowanie).
Gdzieś na Azorach znalazł taką fają dziurę i jechał tylko z prędkością rzędu 50-60km/h!
practicator - Sro Cze 15, 2011 00:17
podobnych #$%^& jest u nas od groma.
na vredesteinach się nie zawiedziesz, chociaż po fotkach z toru widzę że IMO są trochę za miękkie.
jak chcesz latać bokami po mieście to zapomnij o seryjnym ciśnieniu, trzeba bardziej pompować - a to nierówno zużyje opony.
świetne kapcie na deszcz - w koleinach wypełnionych wodą trzymają się świetnie przy dużych prędkościach (grubo ponad 100km/h)
Mad - Sro Cze 15, 2011 00:28
Ja od roku jezdze 16 cali 215/40 przód i tył i jakoś nie widze w tym nic głupiego, pomimo iż tygodniowe robie nawet 400-500km, po Radomiu, wsiach i krajówkach
practicator - Sro Cze 15, 2011 00:33
mad. ale ty ze względu na swój zawias musisz panicznie #$%^ przed dziurami.
ja przykładowo teraz tnę po nich równo.
Mad - Sro Cze 15, 2011 00:52
już nie, nabiliśmy go w końcu, dlatego nie dotarłem na pozostałą część zlotu - troche było zabawy, ale juz jest git
Madis - Sro Cze 15, 2011 18:49
Ja już teraz mam problemy z dziurami ale to może dlatego że jak pisałem wczesniej moje opony mają 7 lat i są strasznie stwardniałe. practicator a kto tym samochodem nie lata bokami po mieście? Ja czasami sobie nie potrafie odmówić dlatego na tył 2,4 a na przód 1,8 gitara Zobaczymy co z tymi oponami, w każdym razie dzięki za porady
practicator - Sro Cze 15, 2011 18:56
wiesz - bokami jak bokami - jak latasz tak jak po torze, że opony piszczą, ale od poślizgu bocznego, a nie od zrywania przyczepności przyspieszeniem, to wtedy pompuj mocno. jak wozisz dupsko, to aż tak nie musisz.
|
|