|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416si] Bardzo duży problem z silnikiem
kamilos2521 - Nie Cze 12, 2011 10:22 Temat postu: [416si] Bardzo duży problem z silnikiem Witam wszystkich mam taki problem z silnikiem gdy silnik się rozgrzeje i dodaje mu gazu to silnik się dusi i rzuca nim a co za tym idzie nie chce jechać...dławi się... czasami jak dam gazu do dechy to jedzie a czasami zero reakcji...wczoraj jak wjechałem na autostradę silnik zaczął się dławić i nie reagował na gaz...po chwili zgasł i koniec...nie mogłem go odpalić...dopiero gdy dałem gazu to odpalił ale chodził dziwnie jakby na 3 gary gdy puszczałem gaz to gasł...i tak prze parę minut gdy odpalałem z wciśniętym gazem to odpalał ale chodził na 3 gary i trzęsło nim po chwili odpaliłem go i wszystko wróciło do normy odpalił normalnie i chodzi do dzisiaj ok a zrobiłem około 80km...ale wiem że dławienie silnika przy następnej jeździe powróci...bo tak była już parę razy...
Teraz co sprawdziłem i wymieniłem wymienione palec i kopułka plus silniczek krokowy...sprawdzone świece kable przepustnica czyszczona czujniki temperatury są ok...
Dodam że objawy są na PB i na LPG....
Proszę o pomoc bo już nie wiem co to może być brak pomysłów i ręce mi opadają...
Piszcie każda sugestia jest ważna....
Dzięki.....
leszczu - Nie Cze 12, 2011 10:28
Cewka
kamilos2521 - Nie Cze 12, 2011 11:26
tez tak myślałem ale czy cewka by powodowała takie objawy????
Przecież auto pali dobrze dopiero po rozgrzaniu dusi nim itp...i to też nie reguła czasami jeździ dobrze czasami źle...
a np czujnik przepustnicy albo czujnik położenia wału jeego uszkodzenie może takie objawy powodować????
a jak sprawdzić czy cewka działa czy nie??????????
pomóżcie
leszczu - Nie Cze 12, 2011 11:35
kamilos2521 napisał/a: | Przecież auto pali dobrze dopiero po rozgrzaniu dusi nim itp. |
A po rozgrzaniu dopiero. No to może czujnik temperatury. Warto go sprawdzić. Opis jest na forum.
[ Dodano: Nie Cze 12, 2011 12:35 ]
kamilos2521 napisał/a: | a np czujnik przepustnicy |
Też go, możesz sprawdzić. Wszystko jest na forum.
kamilos2521 napisał/a: | albo czujnik położenia wału |
No to też miałbyś problemy na zimnym silniku z odpaleniem.
andrew0503 - Nie Cze 12, 2011 12:28
kamilos2521 napisał/a: | tez tak myślałem ale czy cewka by powodowała takie objawy????
Przecież auto pali dobrze dopiero po rozgrzaniu dusi nim itp |
W moim przypadku właśnie takie objawy dawała uszkodzona cewka, silnik zimny-palił rewelacyjnie, rozgrzany zaczynały się problemy. Cewka była pęknięta.
kamilos2521 - Nie Cze 12, 2011 19:12
Ale jak było u Ciebie bo dzisiaj np zrobilem 90km i zero problemów...
Auto jechało normalnie....
A jak u ciebie było caly czas szwankował czy też od czasu do czasu???
andrew0503 - Nie Cze 12, 2011 19:38
Przez około pół roku czasami były problemy, zawsze na ciepłym silniku, gdy był rozgrzany ciężej odpalał, słabiej przyspieszał, nieraz telepało silnikiem.Na zimnym było w porządku. Około miesiąca temu ciężko już było jeździć, odpalanie z gazem, spadające obroty, wibracje silnika, wyczyściłem krokowca, przepustnicę, zmieniłem świece i nic. Znajomy mechanik powiedział, że na 95 % cewka. Zmieniłem i po problemie.
sobrus - Nie Cze 12, 2011 21:05
Jeszcze czujnik położenia wału może być
kamilos2521 - Pon Cze 13, 2011 06:09
Cewkę tez podejrzewam ale dziwne odpala i później co gubi iskrę cewka....chociaż???...cewkę mogę kupić za 35 zł sprawną....czujnik położenia wału ale takie by były objawy????
?Najlepiej na kompa pojechać ale 120zł dać a nic nie wykaże a tak może być bez sensu......
[ Dodano: Pon Cze 13, 2011 07:09 ]
A jak sprawdzić czy cewka jest dobra????
Druga sprawa napiszcie gdzie ta ceka się znajduję i czy sam dam radę zrobic to znaczy bez kanału tylko lewarek do góry auta i lece z wymianą???
Jakie klucze będą mi potrzebne przy wymianie cewki????
Adrian - Pon Cze 13, 2011 08:16
kamilos2521 napisał/a: | gdzie ta ceka się znajduję |
Używaj wyszukiwarki. Proszę!
kamilos2521 napisał/a: | cewkę mogę kupić za 35 zł sprawną. |
No to na co jeszcze czekasz?
kamilos2521 napisał/a: | gdzie ta ceka się znajduję |
Ach, niech stracę. Podążaj za środkowym kablem, który wychodzi z kopułki i dotrzesz do cewki.
kamilos2521 - Pon Cze 13, 2011 09:49
No fakt środkowy kabel i na końcu cewka....
a czy bez kanału dam rade sam ja wymienić i jakie klucze będą potrzebne do jej wymiany wie ktos moze??????
pozdro
Adrian - Pon Cze 13, 2011 10:41
Wyjdź do samochodu i sprawdź. Jeśli jesteś w stanie odkręcić dwie śrubki zwykłym kluczem (rozmiaru nie pamiętam), to sobie poradzisz. Kanał nie potrzebny do tego jest.
kamilos2521 - Pon Cze 13, 2011 11:52
rozumiem...czyli na lewarek i z tyłu silnika tylko dwie sruby wykręcić...koło bloku na krzywym parkingu bedzie cięzko ale jak trzeba...
Tylko zastanwia mnie czy takie objawy jak wyzej moga byc przez uszkodzoną cewkę???
Bo mam juz powoli dośc wymieniać prawie każdą część w aucie...
Adrian - Pon Cze 13, 2011 11:55
Połóż się na silniku i spróbuj od góry zaatakować.
kamilos2521 - Pon Cze 13, 2011 12:01
Rozumiem i tak zrobie ale nie dzisiaj jutro dopiero dziisaj czasu braknie...
A jak sprawdzić czy cewka jest dobra???Jakoś można???
Może ją wysuszyc bo zamokła????
Adrian - Pon Cze 13, 2011 12:48
Nie kombinuj i kup tą używkę za 35 PLN. Bez specjalistycznego sprzętu jej nie sprawdzisz.
kamilos2521 - Pon Cze 13, 2011 14:08
Chyba będę zmuszony do tego tylko juz mało $ w kieszeni...krokowiec wymieniony swiece też kable są w b.dobrym stanie kopułka i palec wymienione...przepustnica wyczyszczona styki od czujników też....a on dalej przerywa i go dusi....pora na cewke ciekawę co bedzie po niej???Czujnik położenia wału albo nowy silnik he he
ArekL - Wto Cze 14, 2011 09:06
Czujnik położenia wału też może być. Cewka też.
U mnie w 1.4 jak czujnik położenia wału padł, zimny silnik - OK, po 15 minutach przerywał aż zgasł. I 15-20 minut stania, czekanie aż się schłodzi i można jechać dalej przez następne 15 minut.
kamilos2521 - Wto Cze 14, 2011 10:04
Czujnik wczoraj czyściłem byl troche zasyfiony ale brak rezultatów....chyba zajmę się tą cewka chociaż czujnik tez czyściłem od niej wczoraj....
Mój rover tylko przerywa mało kiedy gasnie dusi silnikiem i strasznie nim rzuca...ale jedzie... jest tak wkur...a czujnik położenia wąłu jakby padł to czy na zimnym silniku odpalał by od strzała?????
sadis416si - Wto Cze 14, 2011 11:49
ja podobne objawy miałem jak star mi sie palec rozdzielacza w kopułce..... i tez szukałem i szukałem co to może być.... dwie śrubki i już wiesz...pozdro
kamilos2521 - Wto Cze 14, 2011 14:13
Rozumiem a na jaki klucz tam idzie???????
Jestem teraz w pracy a tutaj sa klucze to bym wziął klucz....
Tylko jaki idzie...wieczorem zrobie fotke i wrzucę jak wyglada palec i ocenicie czy się nadaje....
a objawy miałeś identyczne...bo ja też juz nie wiem za co się brac...wszystko sprawdzone badź wymienione oprócz cewki tylko coś mi ta cewka śmierdzi ze to jednak nie ona
[ Dodano: Wto Cze 14, 2011 15:12 ]
a może ktos wrzucić numer palca jaki idzie do rovera 416 si z 95 roku 1,6 ...
albo gdzie tanio go dostanę....
[ Dodano: Wto Cze 14, 2011 15:13 ]
a może ktos wrzucić numer palca jaki idzie do rovera 416 si z 95 roku 1,6 ...
albo gdzie tanio go dostanę....
sadis416si - Sro Cze 15, 2011 00:28
pod kopułką... czyli tam gdzie się spotykają kabelki idące od świec. 2 śrubki na śrubokręt +....
zdejmujesz ten czarny kubeczek. sprawdź czy na płaskiej czarnej końcówce palca wystaje miedziany kawałek w kształcie uśmiechu. a na łebku palca jest miedziane kółeczko . jeśli są całe i nie wytarte to jest git . palec jest mocowany boczną śrubką dociskową.
Pozdro..
kamilos2521 - Sro Cze 15, 2011 05:54
Dzięki po 17 będę w domu to odkręce palec i wrzuce fotki powiecie czy jest dobry czy nie...
Jak bedzie żły zamówienie koszt z przesyłką około 27zł więc jeszcze ujdzie....
Koło 18 wrzuce foty....
ArekL - Sro Cze 15, 2011 08:46
Tak, przy padniętym czujniku położenia wału na zimnym odpalał mi bez problemu.
A w pierwszym poście napisałeś, że palec zmieniałeś, a teraz znowu chcesz zmieniać?
kamilos2521 - Sro Cze 15, 2011 09:29
Tam zmieniałem na uzywkę bardzo tanio kupiłem za 10zł ale nie jestem go pewien....wole kupic nowy i to wykluczyć...a przy padniętym czujniku wału beda takie objawy duszenia się silnika...tylko że silnik dusi mi się np po 20-30 minutach jazdy dusi się parę minut lub parenaście i później znowu spokój i potrafi przejachać różnie 20-150km dobrze apóżniej znowu duszenie....
a ile kosztuje nowy czujnik ?mniej więcej czy lepiej używkę kupic krucho z $ u mnie bo cały czas ładuję w te auto i mam pomału dośc....
[ Dodano: Sro Cze 15, 2011 10:29 ]
przeglądam wszystkie watki i ludzie pisza że sonda lambda mogła paść czy takie objawy beda przy złej sondzie...dodam ze około 10 miesięcy temy wymieniłem sonde na boscha za 310zł czy po taki czasie siadła by ona??????????
Druga spraw cewka???ale czy cewka powodowała by takie objawy...zdaje mi się ze jakby siadła to bym wogole auta nie odpalił a tu pali na strzała czy ciepło czy zimno czy sucho czy pada...
DORADŹCIE COŚ...bo brakuje mi pomysłów
ArekL - Sro Cze 15, 2011 12:26
Na padniętym czujniku to raczej nie tyle się dusi co przerywa, przygasa i w końcu zgaśnie po kilku sekundach. Potem trzeba odczekać 10-20 minut aż ostygnie. Ja kupiłem używany za 70 zł.
Może u Ciebie rzeczywiście to nie czujnik. A nie masz problemów z odpalaniem na ciepłym silniku?
Sonda chyba też może być, zmieniłeś ale to wcale nie znaczy, że się nie zepsuła. Niestety sam ostatnio kupiłem nowy termostat i po 3 miesiącach padł. Po wrzuceniu we wrzątek nawet nie drgnął a ja szukałem dalej przyczyny co jest nie tak, a wystarczyło kolejny nowy termostat kupić a tamten poleciał na reklamację.
Ciężko o 100% pewną diagnozę. W zasadzie najpewniejszą ale i najdroższą metodą jest podmianka podejrzanych elementów.
Możesz też podjechać na komputer.
A może to coś z paliwem? Może pompa? Sprawdzałeś ciśnienie?
kamilos2521 - Sro Cze 15, 2011 17:57
Silnik pali mi dobrze na zimnym jak i na ciepłym silniku z paleniem nie mam problemów...
Dopiero po jakiś 15- 30 minutach jazdy zaczyna się przygoda z silnikiem ale tez nie zawsze czsami odpale i jade 100km bez problemu a następnego dniajuz po 10-15km szarpie i się dusi....
Pompe też wykluczam ma PB jak na LPG chodzi tak samo
Dzisiaj Byłem na przeglądzie LPG gwarancyjnym sprawdzili wszystko wymienili filtry sprawdzili wtryskiwacze podłączyli pod kompa instalacja rewelacja....a na LPG też przerywa....
Czujnik wału wykluczam jak narazie chyba dzisiaj wieczorem zdemontuję palec i wrzuce zdjęcie i bedę czekął na wasze opinie czy się nadaje czy nie...jak coś jutro kupie nowy palce jest za 22zł Lukasa pod nosem mam sklep....
Jak to nie pomoże to wymienie cewkę znajomy ma dośc tanio i sprawną tylko musi wysłać...
Ale czy cewka dawała by takie objawy watpie....
Może ktos ma inny pomysł jestem bardzo otwarty na każdą sugestię...
[ Dodano: Sro Cze 15, 2011 18:55 ]
Witam własnie wykręciłem palec i wygląda on tak jak poniżej i tu moje pytanie czy jest on do wymiany???????i czy może powodować takie objawy jak u mnie....dodam że dzisiaj jak wracałem do domu to ledwo dojechałem tak dusiło autem że ledwo jechał na pierwszym biegu nie miał siły ruszyć oczywiście parę razy mi zgasł i było ciezko go odpalić...
Proszę o porady
[ Dodano: Sro Cze 15, 2011 18:57 ]
I jeszcze jedna fotka od plastikowej obudowy która jest za kopułką jest peknięta dość mocno czy mam ją wymienić i czy ona też ma cos wspólnego ze złą pracą silnika??????
sadis416si - Wto Cze 21, 2011 16:50
palec jest git. a na pęknięcia to SUPERGLUE.. musisz dobrać sie chyba do cewki ....
kamilos2521 - Wto Cze 21, 2011 19:46
Cewke już wymieniłem pomogło juz nie dusi silnika nie przerywa...obroty ładnie wchodzą...
ale jest nowy problem...podczas dodawania gazu idą bardzo mocne strzały z filtra powietrza takie mocne że obudowa cała skaczę...mechanik telefonicznie powiedział że pasek rozrządu przeskoczył czy tak mogło być???jak tak to co się mogło stać???tłoki całe????czy jednak nie?????
kamilos2521 - Sro Cze 22, 2011 11:51 Temat postu: [416si] Przeskoczył Pasek Rozrządu... Witam jak w temacie przeskoczył mi na 90% pasek rozrządu(tak twierdzi mechanik) na postoju i silnik chodził tylko parę chwil...usłyszałem strzały z filtra powietrza dośc miocne czyli przestawił sie zapłon pewnie przez pasek...i tu moje pytanie co mogło się stać poważnego?????czy wystarczy wymienic tylko pasek i ustawić wszystko dobrze czy koszty będą o wiele większe...powiem że po za strzałami nic nie słychać innego w silniku pracuje dobrzę żadnych zgrzytów ani metalicznych dźwieków...
Auto dopiero bedzie robione w piątek ranio więc chciałbym poznać wasze opinie.
Dzięki
bolcik - Sro Cze 22, 2011 12:17
o ile pamietam czytalem wczesniej na tutaj forum ze silnik ten nie jest bezawaryjny w przypadku peknietego paska mogly sie np zawory pogiac o ile sie nie myle ale nie mialem tego w swoim autku wiec nie powiem na 100%
kamilos2521 - Sro Cze 22, 2011 12:22
Wiem ale on nie pękł tylko przeskoczył o jeden max dwa ząbki auto pali chodzi tylko idą strzały w filtr powietrza dośc głośne bo zapłon sie przestawił tak twierdzi P.Gawin.....
więc czy cos oprócz poprawy rozrządy pasek rolka coś mogło więcej paść?????
Silnik pali chodzi i nic nie słuchac metalicznego ani nic więcej gdyby nie te strzały przy szybkim dodawaniu gazu to bym nawet nie zorientował się że coś jest nie tak....
sobrus - Sro Cze 22, 2011 12:32
kamilos, czy to nie jest ze trzeci temat o Twoim problemie?
Czyli już wiadomo, rozrząd przeskoczył?
Silnik jest kolizyjny czyli w najgorszym wypadku mogły się, tak jak kolega napisał, spotkać cylindry z zaworami i głowica/zawory do wymiany.
Ale być może nie będzie tak źle, on się nie zerwał tylko przeskoczył.
Skoro silnik działa to prawdopodobnie nic wielkiego się nie stało, ale NIE ODPALAJ GO już więcej w takim stanie, bo mocno ryzykujesz że coś się jednak stanie.
Paska nawet nie musisz wymieniać, tylko poprawnie ustawić rozrząd - ale dla pewności ja bym kupił nowy.
kamilos2521 - Sro Cze 22, 2011 12:38
Samochód stoi pod blokiem nie odpalam wiem o tym...
Pasek napewno się nie zerwał tylko przeskoczył na 100%...
Pan Gawin jutro go odcholuje na wieczór a od piątku rano sie weżmie za niego...
Mówił własnie że starczy raczej tylko ustawić wszystko ale raczej wymienie pasek plus rolkę no chyba że P.Gawin stwierdzi że jest w b.dobrym stanie to nie będę zmieniał...
Silnik chodzi normalnie obroty tez...zero stuków puków metalicznuch odgłosów itp tylko przy dodaniu gazu idą strzały z filtra powietrza ale Gawin stwierdził że to typowy objaw jak pase przeskoczył i przy okazji zapłon...
W piątek dam znać co i jak na wieczór jak będę wiedział co i jak...
Mam nadzieję że tylko pasek i rolkę wymienie i bedzie smigał dalej jak zawsze....
a co wy na ten temat sądzicie mogło pujść coś więcej jak tylko pase przeskoczył?????
bolcik - Sro Cze 22, 2011 13:05
ja na Twoim miejscu bym go wymienil i poprosil o dokladny przeglad rozrzadu. nawet jezeli teraz nic sie nie stalo to cos spowodowalo ta sytuacje a 2 raz mozesz nie miec juz tyle szczescia.
kamilos2521 - Sro Cze 22, 2011 13:13
wiem wiem mechanik sprawdzi rozrząd dokładnie jest to jeden z lepszych we wrocławiu mechanii od roverów...jak trzeba bedzie wymienie cały rozrząd żeby juz takie coś się nie powturzyło...
a powiedzcie mi co trzeba wymienić przy wymianie rozrządu pasek rolkę i simeringi cos jeszcze????
Pompa wody wymieniana rok temu w kwietniu i ma przejechane 15 tysięcy....więc chyba sobie ją podaruje...
Jak myslicie????
sobrus - Sro Cze 22, 2011 13:40
nie czuje się na siłach pouczać Pana Gawina na pewno sam najlepiej będzie wiedział co warto wymienić.
szoso - Sro Cze 22, 2011 13:45
kamilos2521, w dniu dzisiejszym dostajesz ostrzeżenie, tyle razy cię prosiłem żebyś kontynuował poprzednie tematy a nie zakładał nowe
kamilos2521 - Sro Cze 22, 2011 13:56
No Pan Gawin to fachowiec...więc chyba bedzie wiedział co i jak mam nadzieje że mało wyjdzie za to bo $ krucho strasznie teraz a auto potrzebne....
Powiedźcie jkaiej firmy kupic pasek i rolke i ile to może kosztować chodzi o częsci do rozrządu ile mniej wiecej może wyjśc razem...
szoso - Sro Cze 22, 2011 14:08
kamilos2521 napisał/a: | Powiedźcie jkaiej firmy kupic pasek i rolke i ile to może kosztować chodzi o częsci do rozrządu ile mniej wiecej może wyjśc razem... |
wystarczy użyć opcji szukaj
http://www.roverki.pl/por...y-rozrzadu.html
marki też są podane na forum
kamilos2521 - Pią Cze 24, 2011 13:16
Witam auto własnie naprawione P.Gawin wziął w swoje ręcę i smiga znowu...
Powodem kłopotów była cewka plus przestawiony rozrząd oraz urwana śruba napinacza....
Pasek i Rolka są w bardzo bobrym stanie więc nie wymieniam...
Dzięki za uwagę i pozdrawiam
panwilli - Pią Cze 24, 2011 13:22
ile Cie ta impreza kosztowała?
kamilos2521 - Pią Cze 24, 2011 19:14
Impreza z ustawieniem rozrządu plus wymiana cewki wyniosła mnie 250zł...a auto śmiga super nic się nie stało...ale było blisko kłopotów bo śruba się rozpadła...ale wszystko ok....
|
|