| 
				
					| 
							
								|  | Forum Klubu ROVERki.pl 
 |  |  Rover serii 600, Honda Accord  - [R620Ti] Prędkość maksymalna ?
 
 Marshall7 - Czw Cze 16, 2011 20:15
 Temat postu: [R620Ti] Prędkość maksymalna ?
 Witam
   Mam kolejne pytanie
   
 Ostatnio jadąc autostradą stwierdziłem ze przegonię roverka maksymalnie przez chwilę. Pokazał 200 i... koniec. Z bólem rozkulałem go do 210 i tutaj pojawia sie pytanie: puszczając pedał gazu samochód jakby mocy dostał - co go mogło przydławić
  ?? Kilkakrotnie powtórzyłem i za każdym razem było to samo muł przy 200 a podczas puszczania gazu kopa dostawał. 
 Druga część pytania może z tym powiązana.... jak chcę szybko ruszyć i dodam od razu dosyć dużo gazu to od razu jakby mu zapłon odcieło - gaśnie. Jak gazu popuszczę i dawkuję mu wolniej to wszystko jest ok ki zapierdziela jak powinien. /co może być przyczyną
   Tomi - Czw Cze 16, 2011 22:28
 
 Ja swojego nie sprawdzałem, ale po tym z jaką łatwością doszedł ze 160 do 210 (później musiałem zwolnić, bo znajomi by się zgubili) szacuję, że doszedł by do 240-250 km/h.
 
 W kwestii problemów z szarpaniem. Miałem raz podobnie i długo z tym walczyłem. Okazało się, że zawór od sterowania turbiną pod wpływem temperatury (od turbiny) stwardniał i pękł. Powodowało to, że turbina ładowała wszystko, a nie tylko 0,6bara. Efekt był taki, że pompa i wtryski nie wyrabiały i przy maksymalnym wciśnięcu gazu zamiast ciągnąć do przodu robił ca jakiś czas "kangury".
 szoso - Pią Cze 17, 2011 06:44
 
 według danych jest to 230km/h
 auta nowe nie są więc nie każdy jest w stanie tyle polecieć
   Marshall7 - Pią Cze 17, 2011 07:50
 
 
  	  | Tomi napisał/a: |  	  | 
 W kwestii problemów z szarpaniem. Miałem raz podobnie i długo z tym walczyłem. Okazało się, że zawór od sterowania turbiną pod wpływem temperatury (od turbiny) stwardniał i pękł. Powodowało to, że turbina ładowała wszystko, a nie tylko 0,6bara. Efekt był taki, że pompa i wtryski nie wyrabiały i przy maksymalnym wciśnięcu gazu zamiast ciągnąć do przodu robił ca jakiś czas "kangury".
 | 
 
 Gdzie znajduje sie ten zawór
  Jak to sprawdzić?? 
 [ Dodano: Pią Cze 17, 2011 08:48 ]
 
  	  | szoso420 napisał/a: |  	  | według danych jest to 230km/h auta nowe nie są więc nie każdy jest w stanie tyle polecieć
   | 
 
 Miałem kiedyś zajechaną toyotę celice i wyciągała do samego końca tyle ile w instrukcji podano, podobnie miałem w fordzie mondeo. Tutaj mam znacznie mniejszy przebieg więc nie sądzę, aby wiek był tutaj przyczyną.
 
 [ Dodano: Pią Cze 17, 2011 08:50 ]
 
  	  | Tomi napisał/a: |  	  | Ja swojego nie sprawdzałem, ale po tym z jaką łatwością doszedł ze 160 do 210 (później musiałem zwolnić, bo znajomi by się zgubili) szacuję, że doszedł by do 240-250 km/h. 
 | 
 
 Rozumiem, ze na 5 biegu
   Tomi - Pią Cze 17, 2011 08:04
 
 
  	  | szoso420 napisał/a: |  	  | według danych jest to 230km/h auta nowe nie są więc nie każdy jest w stanie tyle polecieć
   | 
 
 Przyspieszenie od 160 do 210 zajęło dosłownie parę sekund i samochód zrobił to bardzo ochoczo. Chciał przyspieszać dalej... tylko znajomi zniknęli we wstecznym lusterku
   
 [ Dodano: Pią Cze 17, 2011 09:04 ]
 
  	  | Marshall7 napisał/a: |  	  |  	  | Tomi napisał/a: |  	  | 
 W kwestii problemów z szarpaniem. Miałem raz podobnie i długo z tym walczyłem. Okazało się, że zawór od sterowania turbiną pod wpływem temperatury (od turbiny) stwardniał i pękł. Powodowało to, że turbina ładowała wszystko, a nie tylko 0,6bara. Efekt był taki, że pompa i wtryski nie wyrabiały i przy maksymalnym wciśnięcu gazu zamiast ciągnąć do przodu robił ca jakiś czas "kangury".
 | 
 
 Gdzie znajduje sie ten zawór
  Jak to sprawdzić?? | 
 
 Wyciągnij obudowę filtra powietrza, wyciągnij te grube przewody od intercollera (dostęp jest łatwy). Będziesz miał banalny dostęp do turbiny. Sprawdź te cienkie przewody gumowe przy turbinie, jak i luz wirnika w turbinie (od strony zimnej, gdyż po zdjęciu przewodów gumowych będziesz miał go na wierzchu).
 
 
  	  | Marshall7 napisał/a: |  	  |  	  | Tomi napisał/a: |  	  | Ja swojego nie sprawdzałem, ale po tym z jaką łatwością doszedł ze 160 do 210 (później musiałem zwolnić, bo znajomi by się zgubili) szacuję, że doszedł by do 240-250 km/h. 
 | 
 
 Rozumiem, ze na 5 biegu
   | 
 
 To była jego największa zaleta. Nie trzeba go było kręcić. Wystarczyło 3 tyś. obrotów i z każdego biegu odjeżdżał. Piorunujące wrażenie dla pasażerów, ponieważ jadąc tym autem odnosiło się wrażanie, że robi to z olbrzymią łatwością i lekkością.
 Marshall7 - Pią Cze 17, 2011 08:09
 
 Piszesz w czasie przeszłym... już go nie masz
  ? Tomi - Pią Cze 17, 2011 08:19
 
 
  	  | Marshall7 napisał/a: |  	  | Piszesz w czasie przeszłym... już go nie masz  ? | 
 
 Miałem go z 5 lub 7 lat temu
   
 
   
 Zresztą samochód grał również w pierwszej serii serialu "Oficer"
   Marshall7 - Pią Cze 17, 2011 09:05
 
 Mam takie same alumy
   
 
 Czyli coś ewidentnie mi nie chodzi tak jak powinno. To moze być kwestia tego ciśnienia bo jak wcisnąłem mu do dechy to sie zamulił i na 210 koniec a przy puszczeniu się odmulał
   
 Pokombinujemy...
 Perez - Nie Cze 19, 2011 19:50
 
 Może masz tak jak ja, że masz za słabą pompę paliwa, albo uszkodzony regulator ciśnienia? Ja jak regulowałem auto i ustawiłem za duże ciśnienie na wtryskach to osiągnąłem ten sam efekt, czyli muł po wciśnięciu głębiej pedału gazu i ostry wygar przy odpuszczeniu go.
 Marshall7 - Sro Cze 22, 2011 08:35
 
 Może... Powoli sukcesywnie wykluczam różne usterki wiec może kiedyś dojdę do tego...
 Z drugiej strony czuję też spadek mocy przy wyższych obrotach. Nie szarpie ale powyżej jakiś 4,5 tys czuć że słabiej idzie.....
 
 To może być pompa
  ? 
 Perez gdzie regulowałeś roverka
   Perez - Sro Cze 22, 2011 10:18
 
 Sam reguluje
 Marshall7 - Sro Cze 22, 2011 17:00
 
 Czyli jak będę w Twoim rejonie to możemy się ustawic na jakąś regulację??
   Perez - Sro Cze 22, 2011 18:04
 
 Nie jestem mechanikiem i dlatego. Nie podejme się regulacji czyjegoś auta
 Marshall7 - Sro Cze 22, 2011 18:44
 
 ok to jak możesz napisz mi jakiego sprzętu do tego używasz. Może być PW jeśli tutaj nie chccesz
   
 Poza tym jakieś 80% mechaników nie potrafiłoby zrobić tego co Ty więc......
   Perez - Sro Cze 22, 2011 18:59
 
 Stroi się pewnie komputerem, a ja mam założony ręczny regułator ciśnienia paliwa i stroilem tym regulatorem, ale nie polecam, bo teraz sam wracam do serii, potem chcę kupić MBĆ, bo wczoraj czytałem troche o tym i chcę podnieść doladowanie. Stroic komputer Rovera podobno bardzo trudno, ale myślę, że w tym temacie powinni się wypowiedzieć bardziej kompetentnie niż ja. Marian mówił, że może mi auto wystroic komputerem, ale nie wiem ile w tym prawdy, poza tym Marian raczej już się nie bierze za stare auta.
 Marshall7 - Sro Cze 22, 2011 19:16
 
 Ja kupiłem kompa za 5 tys i się okazało że śmiga ze wszystkim poza roverem .....
 
 Przydaje się teraz do innych samochodów  a ja muszę jeździć do innych.... niedoinformowanie kosztuje..
 Perez - Sro Cze 22, 2011 19:30
 
 Rovera stroi się T4, ale kosztuje więcej niż 5 tysięcy. Poza tym po co kupowałes komputer za 5 tysięcy do samochodu wartego niewiele więcej
 Marshall7 - Sro Cze 22, 2011 19:59
 
 Kurde ... dychę za roverka dałem...
 
 
 apropos kompa  to otwieram warsztat szamochodowy i stąd ten pomysł.
 '_
 Bez obaw ... ja tam nic nie robię
  mam mechaników. Tak czyl siak komp się przydaje... thorm - Sob Wrz 22, 2012 18:42
 
 max to 250 km /g przy 6974 obr na 5biegu
 
 [ Dodano: Sob Wrz 22, 2012 19:42 ]
 620 ti 2bieg 100km/h-6716 3bieg 100km/h-4769 3bieg 100km/h-3767 4bieg 100km/h-2767 5bieg100km/h-2789
 wykaz skrzyni biegów C6FTUT porównywalna skrzynia do tego modelu to B6BFT tylko na tej skrzyni 250km/h jest przy 7700odr
 
 wymieniona skrzynia w roverku od 620 ti nie wiem jaka ale bez torsena krutszą ma jedynkę ale na 4 biegu przy 2000 tys ob licznik pokazuje 70 km/g a radar policyjny 74km kosztowało 100 i 4punk na 5 bieg 50km/g 800 obrotów ledwo jedzie  na skrzyni c6ftu było 50km/g przy 1000 obr
 Chudeck - Sob Wrz 22, 2012 23:46
 
 moj 230 leciał bez problemu,pozniej sie meczarnia zaczyna...jechałem pełnym samochodem(tj 5 osób) do tego troche w bagazniku i butla z gazem.
 
 |  |