Zobacz temat - [620 sdi]POMOCY!!!Wyciek oleju
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [620 sdi]POMOCY!!!Wyciek oleju

Kocur - Sro Cze 22, 2011 19:46
Temat postu: [620 sdi]POMOCY!!!Wyciek oleju
Pomocy,pojawił się w moim "R" gigantyczny wyciek oleju w okolicy napinacza paska wielorowkowego.Oglądało to parę osób i usłyszałem wiele diagnoz :oops: Może ktoś miał podobny wyciek i mógłby doradzić :?: Bardzo proszę o rade :beczy:
Drool - Sro Cze 22, 2011 23:43

Możesz wstawić jakieś foto? W poprzednim Roverku też miałem spory wyciek. Lało się jak z kranu:) U mnie winna była pompa oleju. Kosztów naprawy nie znam ponieważ za jednym zamachem zrobiłem kompletny rozrząd i uszczelkę pod głowicą oraz zawieszenie. Całość wyniosła 2000 zł z częściami. Pamiętam, że naprawa tej pompy była bardzo problematyczna, ponieważ ciekła w takim miejscu, że nie dało się tego naprawić i musiałem kupić nową pompę (używaną oczywiście, bo nowa kosztuje hohoho i jeszcze trochę).
Koju - Czw Cze 23, 2011 08:12

Kocur,wymyj silnik i sam zobaczysz w którym miejscu jest wyciek ;)
Wymieniałeś może rozrząd ?

Kocur - Czw Cze 23, 2011 11:10

Koju napisał/a:
Kocur,wymyj silnik i sam zobaczysz w którym miejscu jest wyciek ;)
Wymieniałeś może rozrząd ?

Rozrząd był wymieniany jakieś 20 tyś. temu więc raczej nie ma związku,myłem silnik ale niestety olej rozchlapują rolki i pasek wielorowkowy,tyle co udało się namierzyć to że cieknie w okolicy podstawy napinacza :bezradny:

szoso - Czw Cze 23, 2011 11:25

Kocur napisał/a:
Rozrząd był wymieniany jakieś 20 tyś. temu więc raczej nie ma związku

ma związek jeśli nie zostały wymienione uszczelniacze i przepuszczają

Kocur - Czw Cze 23, 2011 11:45

jedynie obudowa rozrządu jest zaolejona ponieważ pasek rzuca na nią olejem
szoso - Czw Cze 23, 2011 11:47

odpowiedz mi na pytanie, czy uszczelniacze były wymieniane przy rozrządzie? czy nie wiesz tego?
to ważne bo może ci strzelić pasek rozrządu

Kocur - Czw Cze 23, 2011 11:55

nie ja wymieniałem rozrząd,jakieś 3tyś. temu mechanik go oglądał i stwierdził że wygląda świeżo i dobrze,jak można sprawdzić te uszczelniacze :?:
szoso - Czw Cze 23, 2011 12:07

mechanicy często ich nie wymieniają twierdząc, że są dobre a później wychodzi inaczej
trzeba odkręcić osłonę paska rozrządu i zobaczyć czy jest sucho na wałku rozrządu i na wale korbowym

Kocur - Czw Cze 23, 2011 12:21

zaglądałem od góry do rozrządu i jest sucho :shock: czy jest możliwość żeby ciekł na wale i było sucho u góry :?: chyba się nie obejdzie bez prewencyjnej wymiany,większość stawia na uszczelniacze na wale :beczy:
marcin316 - Czw Cze 23, 2011 17:02

A może to olej napędowy z przewodów przelewowych od wtryskiwaczy? ;)

U siebie miałem mały wyciek z uszczelniacza wałka rozrządu. Ślady były po obydwu stronach bloku silnika przy samej obudowie paska. Pasek rozrządu był suchy.

Kocur - Czw Cze 23, 2011 19:31

:oops: Napęd odpada,100% cieknie olej.Przy odpalonym silniku cieknie "strasznie" :oops:
szoso - Czw Cze 23, 2011 19:39

na alternatorze jest pompa vacum, która jest smarowana olejem, weź tam zobacz czy jest sucho
Kocur - Nie Lip 03, 2011 20:10

Ewidentnie olej kapie z napinacza paska wielorowkowego,może ktoś podpowiedzieć jakim sposobem zbiera się tam olej, co puściło.Chciałbym uniknąć niepotrzebnego rozkręcania i kosztów z tym związanych :beczy:

[ Dodano: Pon Cze 27, 2011 23:37 ]
uszczelniacz na wale wyeliminowany :roll: ,pytanie czy jeżeli puszcza pompa olejowa?to uszczelka pod nią czy coś innego :?:

[ Dodano: Nie Lip 03, 2011 21:10 ]
Chyba sukces :shock: podobno cieknie z metalowego przewodu przy vacum...spotkał się ktoś z tym :?: