|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [r416]Czyszczenie wtryskow valtek i kalibracja w 4Gaz
dawidd - Sro Cze 22, 2011 21:56 Temat postu: [r416]Czyszczenie wtryskow valtek i kalibracja w 4Gaz Witam, jutro chce wyczyścić wtryskiwacze gazowe Valtek zółte 1om w moim Roverze (416 96r 1,6 16V). (Instalacja 4Gaz inaczej Stag 300) Sam proces czyszczenia jest dość prosty ale nie wiem jak z kalibracja - a doczytałem na forach ze to jest niezbędne. Kupiłem dziś interfejs na USB i chce posłużyć sie programem AcGasSynchro-7.0.0.90. Czy po wyczyszczeniu wtrysków i połączeniu laptopa do komputerka gazu wystarczy tylko w programie wcisnąć "Autokalibracja" czy jeszcze coś? Ogólnie nie mam problemów z gazem wiec za wiele bym nie chciał zmieniać, ale wtryski już swoje przepracowały i wyczyścić je muszę
hudy23_1985 - Czw Cze 23, 2011 08:10
Po rozebraniu Valteka potrzebna bedzie kalibracja na maszynie(skok tłoczka)
Nie wiem czy tym AC synchro 7.0 sie połaczysz
Ja swojego 4gas obsługuje AC 1.14(mój sterownik jest z 2007)
Jak kolega ma nowszego od listopada 2009 to podejdzie ten 7.0
Pozdrawiam
Jesli nie masz porannego problemu z obrotami(klejenie sie wtrysków) to daj sobie spokuj z tym czyszczeniem
Mozesz tylko zrobić autokalibracjie i samemu mapy i mnożnik ustawić
Nie zapomnij o wycieciu dotrysków(mnoznik 0 do czasów 1.7 ms)
dawidd - Czw Cze 23, 2011 08:43
moj sterownik tez jest z 2007r. W takim razie scigne ta starsza wersje AC. A moglbys szerzej opisac jak samemu mapy i mnożnik ustawić
oraz wyciecie dotrysków. Nigdy nie podpinalem sie pod kompa gazu stad moje moze lamerskie pytanie
hudy23_1985 - Czw Cze 23, 2011 09:50
A wiec od początku
Silnik musi byc nagrzany(normalna temperatura pracy)
odpalasz autokalibracje
Jesli przejdzie autokalibracje wyświetli odpowiedni komunikat i wyslietli sie mnożnik
Mnoznik zaczynać sie w przedziale 1.2-14 a kończyć na 1
Jesli Mnożnik jest za wysoko trzeba rozwiercic dysze
Jesli na nisko trzeba dysze zalutować i mniejsze zrobić
Najlepiej gaz ustawiać na laptopie-ktoś jedzie a ty siedzisz ustawiasz
po autokalibracji auto bedzie chodziło na PB
Jedziesz na przejażdzke autem(jedziesz na 3 biegu zmieniając obroty i obciązenie silnika
w programie bedziesz widział jak zbierają sie punkty
Po zebraniu odpowiedniej liczby punktów program sam wyrysuje mape (niebieska linia)
teraz przełączasz auto a gaz i w TYCH SAMYCH WARUNKACH ZBIERASZ MAPE GAZU
Mapa gazu to linia ZIELONA
Teraz tak
Te dwie mapy(ZIELONA I NIEBIESKA) napewno nie bedzie sie poktywać
Do pokrycia map słuzy własnie MNOŻNIK
ma on takie 4 punkty ktore można przesuwać
Jedziesz dalej na gazie i regulujesz mnożnik tak żeby mapy PB i LPG sie pokryły
Mozesz jesli trzeba dodawać punkty na mnoznik do lepszego dostrojenia MAP
A wyciecie dotysków to zjechanie mnożnikiem do zera do 1.7 ms
Wszystko to jest opisane w instrukcji w progamie AC
Poczytaj też to
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50004
http://lpg-forum.pl/viewtopic.php?t=3847
dawidd - Czw Cze 23, 2011 20:35
dzięki za dokładny opis, ale póki co odpuściłem kalibracje bo jutro wyjeżdżam na 2 tyg. i nie chciałbym czegoś zepsuć, za 2 tyg. na pewno temat odświeżę
Marszi - Sob Lip 16, 2011 09:53
Kalibracja wtryskiwaczy to coś innego niż autokalibracja w programie
Wtryskiwacze musisz tak ustawić żeby otwierały się na zadaną wartość, nie pamiętam ale chyba 0,7 mm, autokalibracja i ustawianie mnożnika to coś innego.
A mam takie pytanko przy okazji, jakie macie czasy wtrysku PB na wolnych obrotach w R416 ?
dawidd - Pon Lip 18, 2011 10:36
wrescie znalazlem troche czasu zeby sie pobawic z gazem. Zrobilem screany z mapy - sa ok czy mozna cos poprawic?I od czego jest ta zakladka ODCHYLKA? co oznacza ta czerwona linia?
Marszi - Pon Lip 18, 2011 14:25
Więc tak niebieska linia to czas otwarcia wtrysków PB gdy jedziesz na PB a zielona to czas otwarcia wtrysków PB gdy jedziesz na LPG. Żółta to mnożnik tzn czas wtrysku PB*mnożnik=czas wtrysku LPG. ustawiasz mnożnik tak żeby zielona i niebieska się pokrywały im dokładniej tym lepiej. Odchyłka to różnica między zieloną i niebieską, idealnie by było jakby to była prosta linia na 0% ale 5% to też jest OK.
Pozdrawiam
dawidd - Pon Lip 18, 2011 17:10
dzięki za pomoc, mam jeszcze pytanko - w zakładce parametry samochodu na dole sa3 przyciski - zapis odczyt i ustawienia fabryczne. Czy jeśli zapisze obecne ustawienia w pliku to zapiszą sie wszystkie ustawienia sterownika łącznie z mapa mnożnikiem itd? Chodzi mi o to ze jeżeli popróbuje rożnych ostawień i jak coś by było nie tak to ta opcja będę mógł wszytko przywrócić do poprzedniego stanu?
Marszi - Pon Lip 18, 2011 18:33
Chyba tak.
I pamiętaj jak mnożnik podniesiesz w górę to zielony wykres idzie w dół( odchyłka +/- 10% jest OK) i jak rozbierałeś VALTEKI to je je trzeba mechanicznie dostroić, tzn żeby wszystkie otwierały się na tą samą wartość 0.7mm chyba, na elektroda.pl ktoś opisywał jak zrobił w domu takie ustrojstwo do kalibracji. A i jeszcze poczytaj instrukcje i przykładowe mapki dostępne na stronie AC S.A.
Pozdrawiam
dawidd - Pon Lip 18, 2011 19:24
instrukcje przeczytałem, wtryskiwaczy na razie nie rozbierałem. Zrobiłem autokalibracje i wyskoczyło mi ze dysze sa zbyt małe. Oto moje ustawienia:
Marszi - Pon Lip 18, 2011 19:49
4 cylindry na cewkę sygnał obrotów 2.5v zmień to i zrób jeszcze raz kalibracje
[ Dodano: Pon Lip 18, 2011 20:49 ]
A jaki miałeś typ wtrysku wcześniej ? bo te mapki które wkleiłeś wcześniej były raczej OK.
dawidd - Wto Lip 19, 2011 07:38
w ustawieniach nic nie zmieniałem, było 7V i 3 cylindry na cewkę (a nie powinno być tak ze 1 cylinder na cewkę?) Przy autokalibracji jak silnik chodził na gazie dość mocno nim trzęsło i bardzo śmierdziało gazem, albo jeszcze czymś innym - czy to normalne
Marszi - Wto Lip 19, 2011 08:01
masz jedną cewkę i cztery cylindry i próg to 2.5v komputer steruję cewką napięciem 5v
gazem śmierdziało bo miałeś cały czas otwarte wtryski gazowe to nie jest normalne , ale przy takich ustawieniach można się tego spodziewać
dawidd - Wto Lip 19, 2011 09:13
rzeczywiscie racja- caly czas myslalem ze chodzi o cewke wtrysku a to chodzi o cewke WN - teraz rozumiem. Dzis to zmienie i sprobuje jeszcze raz, zobacze co bedzie.
A co do sygnalu obrotow - gdzies doczytalem jak sie to powinno obliczac: ze na odpalonym obnizac w programie napiecie az obroty zaczynaja znikac i pozniej to samo, ale w gore i srednia wartosc to ta, ktora powinna byc ustawiona w programie. U mnie zanikaly obroty przy 1V i14V to czy nie powinno zostac 7V tak jak jest?Czy moze ta moja teoria jest nic nie warta?
Marszi - Wto Lip 19, 2011 09:51
ustaw tak żeby obroty na obrotomierzu w samochodzie i te które podaje program od gazu były identyczne, albo ustaw 2,5V będzie prościej
dawidd - Wto Lip 19, 2011 11:50
ustawiłem 2,5v ale obroty z obrotomierza różniły się dalej od tego w programie - zmiana z 3 na 4 cylindry spowodowała ze obroty sie zgodziły. Włączyłem autokalibracje, ale dalej jest dokładnie jak było - komunikat pod koniec ze dysze sa za małe, a mnożnik wychodzi bardzo wysoko
Marszi - Wto Lip 19, 2011 12:03
Jakie masz ciśnienie gazu ?
Spróbuj ustawić typ wtrysku na półsekwencyjny.
dawidd - Wto Lip 19, 2011 12:17
chodzi o to ciśnienie podane w prawym górnym rogu? W okolicy 1bara
Marszi - Wto Lip 19, 2011 12:30
A typ wtrysku próbowałeś zmieniać ?
dawidd - Wto Lip 19, 2011 14:04
nie, mam zółte valteki wiec chyba jest dobrze ustawione
Marszi - Wto Lip 19, 2011 16:51
Nie typ wtryskiwaczy tylko wtrysku! sekwencja półsekwencja fullgroup
dawidd - Wto Lip 19, 2011 19:25
nie, tego nie zmieniałem
|
|