Zobacz temat - [R200] Szybkie grzanie silnika, znikanie płynu chłodniczego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200] Szybkie grzanie silnika, znikanie płynu chłodniczego

miedziumaly - Sro Cze 22, 2011 23:57
Temat postu: [R200] Szybkie grzanie silnika, znikanie płynu chłodniczego
Witam ponownie. Gdy kupiłem auto po dwóch dniach zauważyłem, iż silnik szybko się grzeje, a na dodatek to, iż mam dziurawą chłodnicę, ciekło z niej i para uciekała z zbiornika płynu chłodniczego, była tylko woda...
Po wymianie chłodnicy, oraz wyczyszczeniu dziwnego śluzu w zbiorniku, został wlany petrygo... jakieś 8l wszedło... po około tygodniu zauważyłem ponowny brak płynu w zbiorniku, silnik był zimny, często w tym czasie używałem klimatyzacji i zauważyłem dziwną sytuację, gdy używałem klimy, często włączał mi się wentylator i szybko znikał płyn, bez klimy wentylator wcale się nie włączał, lecz niewiem jak wygląda sytuacja z płynem, ponieważ codziennie wtedy korzystałem z klimy, a jeżdżę około 100km dziennie po mieście... A najdziwniejsze jest to, iż chłodnica klimatyzacji jest gorąca, a chłodnica wody bynajmniej od góry totalnie zimna, lecz węże doprowadzające są także gorące... czego to może być problem? gdy silnik jest zagrzany, a następuje to już po około przejechaniu 3km, a gdy otwieram gorący zbiornik płynu, wydobywa się ciśnienie wyparowanego płynu, a jakaś mała część tej wody wraca do zbiornika po jego otworzeniu, a także po chwilowym ochłodzeniu auta. Nie mówiąc o tym, że na silniku można sobie jajka usmażyć :) Jaki wg. Was może to być problem? Zapchany układ ? Czy jakieś 8l płynu to za mało jak na nową chłodnicę wody? Proszę o pomoc za którą z góry bardzo dziękuję! Pozdro

darek_wp - Czw Cze 23, 2011 06:45

Na wszystkie Twoje pytania są juz odpowiedzi na forum - nie bój się używać szukajki.

Ten dziwny śluz w zbiorniczku wyrównawczym świadczyć może o przebytym bądź właśnie występującym HGF (problmach z uszczelka pod głowicą). Świadczyć może też o tym ubywanie płynu. 8l płynu to stanowczo wystarczająca ilość na cały silnik wraz z chłodnicą. Gdy używasz klimy to wentylatory chodzą ciągle a chłodnica klimy ma być gorąca (w końcu wydala ciepło z kabiny). Ciśnienie w układzie chłodzenia to także naturalna rzecz. Inna sprawa, że chłodnica powinna być w miarę równomiernie ciepła. Pytanie czy odpowietrzyłeś dobrze układ chłodzenia - to może być przyczyną zimnej chłodnicy. A co do płynu - jeśli nie stwierdzisz nigdzie wycieku z węży i połączeń to albo problemem jest uszczelka kolektora ssącego i wnikanie płynu chłodniczego do cylindrów (jeśli auto nie ma problemów z odpalaniem po nocy to jest to mało prawdopodobne) bądź właśnie HGF - sprawdź poziom oleju czy jest prawidłowy i czy nie ma w nim płynu z chłodzenia.

kangaroo69 - Czw Cze 23, 2011 11:15

A może kolego termostat nie otwiera się odpowiednio wcześnie i silnik się przegrzewa? ja mam teraz podobny problem, mianowicie dolny wąż od chłodnicy nagrzewa sie długo po tym jak temperatura przekracza połowę skali ,czyli jakieś 100 stopni , a z tego co pisał kolega z forum wtedy powinien być już w pełni otwarty. Wziąłem się wczoraj za robotę i zobaczymy co mu dolega :cool: a i jeszcze to o czym mówią wszyscy-korek zbiorniczka wyrównawczego :?:
PTE - Pią Cze 24, 2011 08:15
Temat postu: Re: [R200] Szybkie grzanie silnika, znikanie płynu chłodnicz
miedziumaly napisał/a:
Czy jakieś 8l płynu to za mało jak na nową chłodnicę wody?


Wg instrukcji do układu wchodzi maksymalnie 5,5 l płynu. Zamontowałeś więc albo jakąś ogromną chłodnicę, albo masz w układzie sporą dziurę :wink:

kangaroo69 - Sob Cze 25, 2011 20:38

Właśnie ja wczoraj płukałem cały układ, lałem płyn i z dolewką lekko ponad 5l. weszło :wink: