Zobacz temat - [R620SDi] Pęknięty wężyk - wyciek
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620SDi] Pęknięty wężyk - wyciek

Biker - Czw Cze 23, 2011 13:14
Temat postu: [R620SDi] Pęknięty wężyk - wyciek
Witam!

Przyznam szczerze, założyłem nowy temat nie przeglądając wcześniej już opublikowanych ze względu na małą wiedzę odnośnie budowy Rovera, co za tym idzie słabej znajomości tematyki co gdzie się znajduje.

Mój Roverek to wersja 600, diesel z silnikiem 2.0 SDi, w wyposażeniu dodatkowo z klimatyzacją. Niedaleko jak wczoraj zauważyłem powolnie wyciekającą wodę z wężyka, który znajduje się tuż przy końcu plastikowej osłony pod zderzakiem (ciężko mi jest sprecyzować dokładne położenie, ale wężyk znajduje się po stronie pasażera). Wygląda na to, że pękł, ale sam nie jestem do końca pewien bo nie mogłem znaleźć drugiej części bez zdejmowania tej zaślepki spod zderzaka.

Z wężyka wycieka woda, kropla po kropli wiec to nie jest jakiś poważny wyciek, ale przed zajechaniem do mechanika wolał bym się jakoś upewnić co to mogło by być i czy może była by możliwość wyeliminowania tej usterki samodzielnie.

Pozdrawiam!;)

Koju - Czw Cze 23, 2011 15:07

Nie mam klimy u siebie ale wydaję mi się że to jest skraplacz klimy i powinno kapać jeśli jej używasz ;)
Jeśli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

Pozdro.

darek_wp - Czw Cze 23, 2011 21:33

Nie mylisz się Koju, jest to odprowadzenie skroplin z wymiennika klimy i przy jej używaniu ma się lać.
samos - Pią Cze 24, 2011 07:37

Dla pewności sam poświadczę... U mnie czasem na postoju z włączona klima robi sie spora kałuża, więc jest to rzecz naturalna i nie musisz sie o to martwić.
Biker - Nie Cze 26, 2011 17:16

Dzięki wielkie za poradę;)
Uspokoiliście moje obawy co do niekontrolowanego wycieku.
Wcześniej nigdy nie miałem styczności z tą marką, ale małymi krokami zaczynam łapać co i jak w tym aucie współgra. Dużo pomaga mi fakt, że 600-tka ma silnik z hondy.

Nie chcę niepotrzebnie zaczynać nowego tematu, dlatego tak krótko "off topic" używaliście może już wcześniej formuły STP do diesla? opłaca się w ten dodatek inwestować?

adamsky - Nie Cze 26, 2011 17:54

Biker napisał/a:
używaliście może już wcześniej formuły STP do diesla? opłaca się w ten dodatek inwestować?

używałem, nic nie zaobserwowałem więc 2 dychy w plecy.
Masz silnik SDi i pompa wtryskowa nie jest wybredna co do jakości paliwa.
Sam teraz mam 220 i jeżdżę na.... rzepaku :P tylko ciicho :!:

Brt - Nie Cze 26, 2011 22:24

Biker napisał/a:
Dużo pomaga mi fakt, że 600-tka ma silnik z hondy.


No to muszę Cię zdziwić, ale akurat ten silnik jest konstrukcją Rovera, z której korzystała Honda ;) Ale silnik jest trwały i bezawaryjny i trzeba się postarać, żeby go "zajechać" :ok: :)

Biker - Pon Cze 27, 2011 00:49

Brt napisał/a:
No to muszę Cię zdziwić, ale akurat ten silnik jest konstrukcją Rovera, z której korzystała Honda ;)



O proszę, w takim razie przyznaję, jestem zdziwiony:) myślałem, że silnik w tej serii był odwrotnie robiony na bazie pomysłu hondy ;)

Dzięki za wyprowadzenie z błędu ;)

samos - Pon Cze 27, 2011 06:32

Czasami polecam dolać ok 300 gram MIXOLU na zbiornik paliwa... Pomaga w rozruchu i czysci wtryski

A jezeli chodzi o silniki Diesla - to prawa trzeba być specem zeby go zajeździć .

Biker - Pon Cze 27, 2011 14:13

samos napisał/a:
Czasami polecam dolać ok 300 gram MIXOLU na zbiornik paliwa... Pomaga w rozruchu i czysci wtryski


Czyli mixol też jest na podobnej bazie co formuły STP? Właśnie zależy mi na płynnym oczyszczeniu wtrysku paliwa. Nie narzekam na wydajność silnika bo faktycznie współgra ze wszystkim bardzo fajnie i ma przysłowiowego "kopa", ale wole zachować czujność po poprzednim właścicielu i pewne rzeczy wyeliminować przed pojawieniem się jakichkolwiek problemów:)

samos napisał/a:
A jezeli chodzi o silniki Diesla - to prawa trzeba być specem zeby go zajeździć .


Przyznam szczerze, to mój pierwszy diesel więc po tego typu opiniach coraz bardziej zaczynam się do niego pozytywnie nastawiać. Wcześniej nie jeździłem na tego typu silnikach dlatego pojawia się w mojej głowie wiele niewiadomych:)

szoso - Pon Cze 27, 2011 14:24

Biker, inaczej jak dbasz o auto od nowości a jak już się kupuje paroletnie to już i twoje pielęgnacje mogą nie wystarczyć :wink:
ja leje 0,5l mixolu na bak, czy on czyści to nie wiem ale na pewno smaruje
raz na jakiś czas stosuję STP

samos - Wto Cze 28, 2011 06:47

szoso420 napisał/a:
raz na jakiś czas stosuję STP


STP to nic innego jak sprzedanie 300 gram ON (lub benzyny w zależności od auta ) w cenie 15 - 20 zł. Mam bardzo dużo znajomych którzy już dawno to gó*** rzucili..., bo nie odczuwali różnicy.

Proszę nie używać wulgaryzmów na forum. Również w formie zakamuflowanej. darek_wp

Koju - Wto Cze 28, 2011 07:25

samos napisał/a:
STP to nic innego jak sprzedanie 300 gram ON

Trochę przesadziłeś z tym ON-em :)

Biker - Pią Lip 01, 2011 19:59

Faktycznie ten motyw z ON to lekkie przegięcie :)


Teraz mam nieco inny problem, musze wymienić olej w skrzyni biegów i zrobić maly lifting wtryskom bo z jednego mam już całkiem spory wyciek :(


A propo wiecie może ile oleju wchodzi do skrzyni? Pytałem się w hurtowni części sam. ale nie mieli danych do diesla. Ten sam model w benzynie łyka dwa litry, a w serwisie dowiedzialem się, że półtora styknie.

szoso - Pią Lip 01, 2011 20:24

Biker napisał/a:
A propo wiecie może ile oleju wchodzi do skrzyni?

mógłbyś trochę poszukać sam
http://www.roverki.pl/zro...rzynia-pg1.html

Biker - Sob Lip 02, 2011 15:41

Dzięki wielkie za link, przyznaje, że będę musiał przysiąść i poszukać jeszcze paru spraw na forum.



MTF-u nie kupowałem, za to kupiłem dwa litry hipolu 90 tki.

szoso - Nie Lip 03, 2011 20:38

Biker napisał/a:
za to kupiłem dwa litry hipolu 90 tki.

powinien być olej 75w80 w tej skrzyni

Biker - Sro Lip 06, 2011 19:01

Jednak dolałem tej 90-tki. Zgodnie z instrukcją na stronce dolałem do samej szyjki, ale mam wrażenie, że co do skrzyni biegów to dłuższa historia. Teraz kiedy samochód jest na jałowcu ze skrzyni wydobywa się dźwięk, nie wiem jak go dokładnie opisać, coś jakby dwa kawałki ocierały o siebie. To nie jest typowy metaliczny dźwięk, ale coś jakby ocieranie o siebie dwóch części. W momencie wciśnięcia sprzęgła dźwięk zanika, jak się puści sprzęgło jest dalej to samo.

Przypuszczam, że to już kwestia mechaniczna skrzyni. Jestem otwarty na propozycje, ale wydaje mi się, że może układ już zaczyna siadać.