Zobacz temat - [R25 1.4] Wymiana rozrządu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 1.4] Wymiana rozrządu

hudy23_1985 - Pią Cze 24, 2011 11:19
Temat postu: [R25 1.4] Wymiana rozrządu
Witam
Tato posiada R 25 1.4 2005 r.
Auto ma przebieg 89 tyś
Pytanie czy wymienić rozrząd??
Sciągłem dzis osłone
Pasek Gates ze znaczkiem rover-wychodzi ze jeszcze Oryginał
Auto w tamtym roku przyjechało z Niemiec ale ksiązk serwisowej nie posiada
Czytałem gdzieś ze niby po 2002 r na pierwszy montaż szły paski conti

http://w816.wrzuta.pl/obr...20110624_104417
http://w816.wrzuta.pl/obr...20110624_104653

szoso - Pią Cze 24, 2011 11:37

pewnie że zmieniać
auta z książkami też mają cofane szafy

Sajgon - Pią Cze 24, 2011 11:55

heh.. 3 tyg temu miałem podobny dylemat: 2005, 74500 przejechane , PODOBNO zrobiony rozrząd..
W warszawie znalazłem gościa który za komplet + robocizna zażyczył sobie 550.
Namiary mogę podać na prv jak jesteś zainteresowany- taże namiary dostałem od klubowicza forum.

Zapłaciłem i się cieszę że mam spokój.. a wiem że potrafią powiedzieć w wawie 1000

[ Dodano: Pią Cze 24, 2011 11:55 ]
co 5 lat lub 100.000 km zmienia się.. weic już czas;)

Harry - Pią Cze 24, 2011 12:04

zmienia sie co 100 tys, ale te 20% trzeba zachować, więc najlepiej już zmień, po za tym już sam pasek ma 6 lat, a guma się starzeje :wink: na tym lepiej nie oszczedzac, a i lepiej wymien z pompa wody, bo jak pompa strzeli to znowu bedziesz tak samo płacił jak za cała wymiane paska,
sobrus - Pią Cze 24, 2011 12:05

zdecydowanie bym zmienił.
kangaroo69 - Pią Cze 24, 2011 13:04

Zmieniaj póki jeszcze można :smile: ja kupiłem samochód z niewymienianym rozrządem od wielu, wielu lat i do samego zerwania koła masowego 3 mechaników się zabierało, tak bylo zapieczone :grin: pompa, jak pompa, najgorszy pasek bo jak strzeli to narobi rabanu. pozdrawiam
made07 - Pią Lip 01, 2011 22:41

A pytanie do tych którzy juz wymieniali... jaka cena za taką przyjemność?? Kolega Sajgon piszę że 550 zł ale to chyba troche dużo??
darek_wp - Pią Lip 01, 2011 23:24

made07 napisał/a:
Kolega Sajgon piszę że 550 zł ale to chyba troche dużo??


Zależy od rejonu kraju i mechanika
pompa ok 140-170, pasek ok 70, napinacz ok 120-150 = razem ok 400 + robocizna to wcale nie wychodzi tak dużo.

lukaszl - Sob Lip 02, 2011 10:41

kwota 550 nie jest w cale taka zła jak na Warszawę. Ja mieszkam na pograniczu wielkopolskiego z lubuskim i w serwisie Bosha zapłaciłem o ile dobrze pamiętam 500 zł.

[ Dodano: Sob Lip 02, 2011 10:41 ]
A jeśli chodzi o wymianę paska to po zakupie auta zawsze powinno się wymienić. Chyba że auto ma prowadzoną książkę serwisową to może wtedy można sobie odpuścić.

keczu - Sob Lip 02, 2011 20:59

hudy23_1985 napisał/a:
Czytałem gdzieś ze niby po 2002 r na pierwszy montaż szły paski conti

Paski byly Gatesa, byla jakas dyskusja na ten temat ze ktos widzial sporadycznie Conti..., ale moje auto z 2004r. tez mialo pasek Gatesa z fabrycznym logo tak samo jak inne k-serie co pasek zmienialem. Z twoich fotek wynika ze pasek mogl byc zmieniany bo akurat w tym przypadku nie ma to znaczenia bo to nie kierunkowy pasek, ale fabrycznie paski co widzialem byly zalozone napisami w druga strone. Pytanie czy wymienic nie ma sensu bo nie masz histori serwisowej ,a jesli pasek byl w serwisie Rovera wymieniony na orginal to tym bardziej wymien bo pierwsza wymiana paska na pewno nie przewidywala wymiany pompy wody jesli nie bylo takiej potrzeby w danym czasie. Stanu rozrzadu nie da sie na oko ocenic. Chyba ze jest ewidentnie nowy (pasek lub napinacz) lub postrzepiony pasek wskazuje ze napewno trzeba go wymienic. W innych przypadkach mozesz isc rownie dobrze do wrozbity , nie koniecznie mechanika. Pozdr.

Sajgon - Sob Lip 02, 2011 21:44

Jak pisałem zapłaciłem koło 500..ale 4z5 warsztatów chciało 800-1000.. więc tanio zapłaciłem.. a 200 za dzień pracy (albo 2 h) to dla warszafki mało;)

[ Dodano: Sob Lip 02, 2011 21:44 ]
200 to mówię o mechanikach samochodowych (nie o sobie :lol: )