Zobacz temat - [R75] Dmuchawa - problem z nawiewem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Dmuchawa - problem z nawiewem

Micen - Nie Lip 15, 2007 16:11
Temat postu: [R75] Dmuchawa - problem z nawiewem
Witam serdecznie

Przestała mi działać dmuchawa kabinowa, ani na ECON ani na AUTO, nic zupełnie.
Nie reaguje zupełnie na przyciski klimatronica, po prostu stoi.

Test klimy daje FC00 (dwa przyciski i kluczyk) - czyli OK, klima jest nabita i szczelna, wentylator się kręci prawidłowo.

Aha, bezpieczniki OK w obu pudełkach...
Dmuchawa nie działa w żadnym momencie, ani na postoju, ani za miastem z dużymi prędkościami :neutral:

roadking - Pon Lip 16, 2007 07:55

Tu chyba się mieszają pojecia ....
Odrębna kwestią jest dmuchawa od klimatyzacji (nawiew wewnątrz auta) a odrębna kwestią wentylator przy chłodnicy. Ten ostatni ma trzy biegi pracy (sterowane za pomocą dzielnika rezystorowego) i zawsze przy włączonej klimie na postoju pracuje on na I biegu - no bo trzeba schładzać ten wymiennik ciepła za kompresorem klimy. Od czasu do czasu na postoju wentylator załącza się na wyższe biegi jak się silnik nagrzeje - ale to tylko na 2-3 minuty i potem przerwa.

Natomiast z tego co widzę u ciebie nawaliła dmuchawa wewnatrz auta - może po prostu sie spaliła albo gdzieś się przewód rozpioł - niestety sprawdzenie jej wymaga sporego rozbierania :-(

Micen - Pon Lip 16, 2007 08:35

Dokładnie - potwierdzasz moje przypuszczenia ...
roadking - Pon Lip 16, 2007 08:56

No więc zajrzyj do RAVE - wentylator nawiewu wisi jedną noga na LINK10 oraz przekaźniku(puszka z bezpiecznikami w silniku)
Druga noga idzie albo do ECU klimatyzatora albo do modułu przełącznika (wersja bez klimatroniku). W pierwszym przypadku (klimatronic) jest coś takiego jak Transistor Power (może się to coś spaliło) a w drugim (bez klimatronic) to okazuje się ze w tym przełączniku też jest jakiś bezpiecznik......

Ja jednak stawiam na przekaźnik lub bezpiecznik w skrzynce bezpieczników silnika (nie mylić z bezpiecznikami "pasażera" we wnętrzu auta. LINK10 to nie zwykły bezpiecznik - to blaszka przykręcona śrubkami...

Micen - Pon Lip 16, 2007 09:01

Mam klimatronik na szczęście, lub niestety. :neutral:
Cały świeci, tylko nie dmucha :oops:
Wstępnie przejrzałem obie skrzynki, ale za parę minut zaatakuję ponownie...
Jak sprawdzić przekaźnik?

Można je zamieniać kontrolnie jeśli są takie same ?

roadking - Pon Lip 16, 2007 09:44

Trzeba pomierzyc napięcia na nim - czy jest masa, czy jest napiecie sterowania, czy jest napiecie na wejściu i wyjściu.... trudno od tak podać recepte na test przekaźnika (przeanalizuj schemat w RAVE - logika sama ci podsunie miejsca do zmierzenia - weź miernik i pomierz napięcia. Albo wymień przekaźnik o ile masz inny .... Myślę również że powinien tykać przy właczaniu i wyłączaniu stacyjki ale głowy nie dam.
timba - Pon Lip 16, 2007 21:24

Jest sposób aby sprawdzić dmuchawę. Zdejmij osłonę nad pedałami, boczną osłonkę
welurową i musisz sie wsliznąć na plecach pod kierownicę.Przyświeć sobie latarką a zobaczysz
dmuchawę i dwa przewody grube wchodzące kostką do dmuchawy.Musisz włożyć rękę i wyciągnąć kostkę.Musisz mieć dwa kawałki przewodu i dwa takie same konektorki i akumulator połącz przewody z akumulatorem na drugi koniec przewodów zacisnąć konektorki
i wsunąć je do gniazda wentylatora.Jeżeli jest dobry to zakręci.Kolory nie mają znaczenia,
najwyżej zakręci w drugą stronę.
pozdrawiam Timba
R75 2.0 CDT 2000r

Marian_K - Wto Lip 17, 2007 14:12

Jeżeli bezpieczniki są OK, to ja stawiam na tranzystor mocy sterujący pracą wentylatora. O ile dobrze pamiętam, to znajduje się on przy parowniku klimatyzacji - trzeba odkręcić nawiew na nogi po stronie pasażera i zdjąć osłonę boczną. Miernikiem sprawdzisz czy tranzystor podaje napięcie na silnik wentylatora.

Pozdrawiam!

Micen - Sro Lip 18, 2007 06:50

Rozgrzebano i stwierdzono - przerwany kabel pod skrzynka bezpieczników.

Od razu przyjemniej w samochodzie :mrgreen:

VMatas - Nie Wrz 12, 2010 17:11

Nie chcę płodzić tematów, wiec dopisuje tutaj rezultat swoich poszukiwań problemu z dmuchawą.

Jeżeli dmuchawa nie działa to mogą być 3 przyczyny(instrukcja nie dotyczy R 75 bez klimatyzacji):

1. Przekaźnik i bezpiecznik pod maską;

Przekaźnik(jest najbliżej nas, znaczek wentylatora) sprawdzamy zamieniając na inny taki sam, na przykład od ogrzewania tylnej szyby. W przypadku potrzeby możemy zrezygnować z ogrzewania tylnej szyby i mieć ciepło w kabinie, póki kupimy sprawny przekaźnik. Bezpiecznik też możemy sprawdzić prostą zamianą z innym, prawda trudno się wyciąga :twisted: Jeżeli to nie pomogło, to nas czeka następny punkt.

2. Blok tranzystora mocy;

Za zaślepką parownika widać małą zaślepkę z 4 kontaktowym łączem - to jest tranzystor mocy sterujący dmuchawą w R 75 z klimatyzacja. UWAGA: RAVE przekłamuje pokazując, że jest i blok rezystorów - on jest w modelach bez klimatyzacji!
Sprawdzanie: na łączu od tego bloku robimy zwarcie pomiędzy kontaktami dwóch grubych drutów, przekręcamy stacyjkę w pozycję 2 i włączamy dmuchanie. Dmuchawa powinna startować na najwyższym biegu - jeżeli nie kręci się, to czytamy 3 punkt.
Jeżeli sprawdzenie pokazało, że blok tranzystora mocy powoduje nam problemy, to po wyciągnięciu rozkręcamy to ustrojstwo i dostajemy się do płytki z rezystorami i tranzystorem. Od strony tranzystora w płytkę jest wlutowany termobezpiecznik 114 stopni Celsiusza i 2 A, zalany pasta termiczna żeby ciepło od przegrzanego tranzystora przekazywało się na bezpiecznik. Właśnie on u mnie zakończył swój żywot z niewiadomych przyczyn. Za niedostępnością owego urządzenia po prostu wlutowałem drucik - bo jeżeli tranzystor wcześniej nie przegrzewał się i dmuchawa zawsze działała, to czemu miałby przegrzewać się teraz? A tranzystor mocy to Toshiba 2SK2313, jak komuś się spali - można kupić w sklepach elektronicznych i nie płacić za cały moduł. Przy okazji zajrzę tam i może znajdę ten bezpiecznik - wtedy znowu wszystko będzie jak ma być.

3. Silnik dmuchawy i kable;

Dmuchawę znajdziemy nad nogami kierowcy po prawej stronie - podejście tam żadne. Wyciągamy wtyczkę, znowu przekręcamy kluczyk i włączamy dmuchawę, sprawdzamy czy na jednym z kontaktów wtyczki jest +12V - jeżeli jest, to kable od przekaźnika pod maską są w porządku. Niestety, żeby sprawdzić kabel z drugiej strony musimy podać +12V i ziemię prosto na silnik dmuchawy(plus i minus nie ważne w jakiej kolejności, najwyżej zakręci się w inną stronę), co zrobić nie jest prosto. Każdy niech tutaj radzi sobie sam:) Jeżeli silnik kręci się, to mamy urwany kabel od silnika do strony pasażera.
Jeżeli wszystko wskazuje na silnik, to musimy go wyciągnąć, co też jest bardzo nie proste. RAVE każe zdjąć wszystkie pedały, jednak wystarczy zdjąć pedał i potencjometr gazu( dla diesla, dla benzyny nie wiem :) ) i silniczek klapek. Jak i w RAVE trzeba odkręcić mocowanie drążka kierownicy, inaczej niema drogi dla wyciągnięcia dmuchawy.Silnik dmuchamy jest przykręcony 3 śrubkami, umożliwiającymi użycie torx, klucza na 8 lub płaskiego wkrętaka. Chyba tego, kto wymyślił to miejsce na ten silnik w końcu ugryzło sumienie i dal takie uniwersalne śrubki, jakich więcej nigdzie jeszcze nie widziałem:):)
No i to wszystko - jak komuś stanie dmuchawa to mam nadzieje że ta instrukcja pomoże :) A ją napisałem z powodu niepotrzebnego wyciągania dmuchawy :oops: , na co mi zeszło kilka godzin.

skiba0225 - Wto Maj 17, 2011 16:23
Temat postu: [R75] Nawiew, dmuchawa
Witam ! Mój problem polega na tym iż przestał działać nawiew tak sam z siebie ! Zagłębiłem się na forum! sprawdziłem przekażniki , wtyczkę do dmuchawy ale nic to nie dało ! po tygodnia kiedy jechałem taka polna droga nawiew zaskoczył i było ok ! Teraz znowu nie działa ! czy możliwe jest że jakiś kabelek gdzieś się przetarł i dlatego nie działa nawiew ! dmuchawa załączyła się jak jechałem po nierównościach wiec może coś z okablowaniem ? Może ktoś miał podobny problem ?
skiba0225 - Sro Maj 18, 2011 16:45

a który bezpiecznik/przekażnik odpowiada za nawiew dmuchawę ?są to bezpieczniki od strony pasażera?
VMatas - Sro Maj 18, 2011 17:45

R5 i FL10 pod maską.
krucha91 - Pią Cze 24, 2011 15:00
Temat postu: [R75] Dmuchawa - problem z nawiewem
Witam. Mam problem z regulacją nawiewu climatronika nie reaguje na regulację obrotów. Pracuje tylko na jednych obrotach,jaki może być powód i gdzie szukać rozwiązania, czy moze to być wina rezystorów? Z góry dzięki za pomoc.
VMatas - Pią Cze 24, 2011 16:46

A test climatroniku co pokazuje?

Test 3:

http://forum.roverki.eu/v...p=112015#112015

krucha91 - Pią Cze 24, 2011 17:28

FC 00. Inne źródła błędu? wiązki? rezystory? Mozę to coś pomorze ale można wyłączyć nawiew na zerowe obroty ale od momentu włączenia na pierwszą prędkość od razu ma najwyższe obroty.
VMatas - Pią Cze 24, 2011 18:02

Spalony tranzystor mocy? Możliwe, jeżeli jedzie na max'a.

http://forum.roverki.eu/v...p=543865#543865

sysekp - Pią Lis 11, 2011 11:12

A ja mam pytanie, co to jest za regulator pod zegarkiem w prawo i w lewo? Pomoze ktoś?
SeniorA - Pią Lis 11, 2011 11:44

sysekp napisał/a:
co to jest za regulator pod zegarkiem
dopływ chłodnego , nieogrzanego powietrza w czasie ogrzewania wnętrza.Niebieskie to otwarty dopływ , białe - zamknięty.
21matys - Pią Lis 11, 2011 11:45

sysekp napisał/a:
A ja mam pytanie, co to jest za regulator pod zegarkiem w prawo i w lewo? Pomoze ktoś?

pozwala na to ze kiedy jest włączone ogrzewania to mozna przekręcając go puścić zimne powietrze na ręce kierowcy zeby sie nie pociły :) lub ogólnie na kierowce

sysekp - Pią Lis 11, 2011 11:46

Dzięki!!!!
SeniorA - Pią Lis 11, 2011 11:54

sysekp, ale niegrzane powietrze napływa tylko wtedy jak jest nastawione na niebieskie , a nawiew na szybę albo szybę i nogi.
sysekp - Pią Lis 11, 2011 12:11

Dzieki, pytam bo juz sam nie wiem co sie dzieje z moim ogrzewaniem, jak wsiadam to dość dlugo wieje zimne powietrze i przekrecając to pod zegarem to rzeczywiscie zauwazylem ze wieje na szybe. Teraz nie wiem czy to zimne to z tego czy normalnie nie grzeje mi auto.
GaDo - Sob Gru 10, 2011 16:13

koledzy mam problem, włączając nawiew np: na szybe załącza się wentylator a nawiewu nie ma, nawiew włącza się albo zaraz albo po paru minutach , i przy włączonym guziku nawiewu chodzi cały czas wentylator ,czy tak ma być z wentylatorem i co może być spowodowane że nawiew raz działa odrazu a raz po paru minutach ?
SeniorA - Sob Gru 10, 2011 18:10

GaDo napisał/a:
nawiew raz działa odrazu a raz po paru minutach ?
dmuchawą i jej obrotami steruje oprócz kierowcy , moduł BCU współpracujący ze sterownikiem klimatyzacji . W zależności od nastaw dokonanych przez kierowcę i temperatury zewnętrznej , wewnętrznej , temperatury płynu chłodniczego a nawet prędkości auta , moduł BCU włącza odpowiednio przekaźnik dmuchawy i jej odpowiednie do sytuacji obroty. Sprawdź poziom płynu i pozmieniaj nastawy układu ogrzewania i wentylacji i sprawdź czy coś się zmieniło , albo opisz dokładnie przy jakich ustawieniach się to dzieje. W R75 jest inteligentne sterowanie wieloma odbiornikami.
GaDo - Sob Gru 10, 2011 18:50

odpalam samochód i włączam nawiew guzikiem, nic nie leci po jakimś czasie się dopiero włączy dmuchawa i jak już się załączy to dopóki nie wyłączę to wszystko działa ok(wszystkie funkcje dmuchawy ) , tylko odkąd włączę guzikiem nawiew ,to cały czas chodzi wentylator ,nie zależnie czy nawiew jest na minimum czy maksimum.
SeniorA - Sob Gru 10, 2011 20:04

GaDo napisał/a:
odpalam samochód i włączam nawiew guzikiem,
no ale najważniejsze ,czy jest włączona klima ( AUTO ) czy ECON , jaka jest zadana temperatura i czy auto jest zimne czy rozgrzane , czy na postoju czy w czasie jazdy .
Spider1801 - Sob Gru 10, 2011 20:19

Kolego miałem tak samo po czasie załączał się nawiew problemem był przekaźnik przywieszał się po prostu wymień i zobacz.
GaDo - Nie Gru 11, 2011 22:22

jutro sprawdze dokładnie , tylko najważniejsze czy dmuchawa na wszystkich funkcjach dmuchawy powinna chodzić cały czas czy nie ?

[ Dodano: Nie Gru 11, 2011 22:22 ]
sprawdzałem , włączyłem dmuchawe na auto i zaczeło dmuchać dopiero po jakimś czasie, wentylator chodzi non stop jak włączę dmuchawe na szybe, tak ma być?

automechanik - Pon Gru 12, 2011 23:14

GaDo, przeczytaj w instrukcji obsługi do czego właściwie służy przycisk nawiewu na przednią szybę i wszystko stanie się jasne.
GaDo - Pon Gru 12, 2011 23:31

automechanik napisał/a:
GaDo, przeczytaj w instrukcji obsługi do czego właściwie służy przycisk nawiewu na przednią szybę i wszystko stanie się jasne.



Czy w instrukcji napisane też jest kiedy nawiew się załącza ? czy odrazu po wciśnięciu guzika czy po jakimś czasie ? :)
może to być wina źle odpowietrzonego układu ?

automechanik - Wto Gru 13, 2011 07:14

Po około 2-3 sekundach, jednocześnie uruchamia się klimatyzacja kierując zimne suche powietrze na szybę, dzięki temu likwiduje szybko zaparowanie szyby.
GaDo - Wto Gru 13, 2011 12:00

automechanik napisał/a:
Po około 2-3 sekundach, jednocześnie uruchamia się klimatyzacja kierując zimne suche powietrze na szybę, dzięki temu likwiduje szybko zaparowanie szyby.


no właśnie , mówisz po 2-3 sekundach , a u mnie jest mowa o dużo dłuższym czasie, czasami nawiet i po 5 minutach

automechanik - Wto Gru 13, 2011 23:33

Weż pod uwagę to co napisał na ten termatSeniorA, opóżnione włączenie nawiewu na przednią szybę może być spowodowane np. nie osiągnięciem przez parownik klimatyzacji odpowiedniej temperatury, z powodu słabo działającej lub nie działającej klimatyzacji.
Przycisku używamy by oczyścić przednią szybę ze szronu i wtedy na szybę kierowane jest ciepłe powietrze lub usunąć zaparowanie wtedy powietrze osuszone przez przejście przez parownik klimy. Sterownik nawiewu zaimplementowany w BCU na podstawie odczytu czujników temperatury i pozostałych ustawień sam decyduje o nawiewie tak by osiągnąć zamierzony cel czyli czystą szybę.

[ Dodano: Wto Gru 13, 2011 23:33 ]
Przyczyną takiego zachowania może być również jak jużSpider1801, napisal usterka przekażnika uruchamiającego dmuchawę chociaż wtedy dmuchawa generalnie nie działąłaby prawidłowo w trybie auto lub eco

GaDo - Wto Sty 03, 2012 23:22

dodam że klime mam nie nabitą gdyż wymieniłem sprężarkę.
piochu1 - Sob Sty 07, 2012 13:53

Ja mam ten sam problem z dmuchawą, włącza mi się po kilku minutach od włączenia guzikiem nawiewu - zachowuje się tak jakby najpierw coś musiało się w układzie nagrzać (jakiś włącznik termiczny :roll: ) żeby dmuchawa zaskoczyła często trwa to ok. 5 - 10 min. Ktoś tu wspominał o przekaźniku - a gdzie on jest??
skiba0225 - Sob Sty 07, 2012 18:01

przekaznik znajdziesz w skrzynce kolo akumulatora ! za nawiew odpowiada bezpiecznik R5 i przekażnik FL10 jeśli dobrze pamiętam !
Mam pytanie jak dojść do rezystora od dmuchawy ? gdzie on się znajduje ? z tego co wyczytałem to trzeba szukać od strony pasażera

GaDo - Czw Sty 12, 2012 12:26

problem z moją dmuchawą ustąpił gdy nabiłem klimatyzację :) wszystko jest ok
Pieta - Czw Sty 12, 2012 13:27

skiba0225 napisał/a:
Mam pytanie jak dojść do rezystora od dmuchawy ? gdzie on się znajduje ? z tego co wyczytałem to trzeba szukać od strony pasażera


Znajduje się od strony kierowcy, jak staniesz przed autem to na godzinie 2-iej, taki srebrny 1.5X7cm. Mozna go zobaczyć przez przedni grill.
Rezystor wystepuje w wersji 2 biegowej wentylatora.
http://forum.roverki.eu/v...p=485978#485978

http://forums.mg-rover.or...t=137032&page=8

VMatas - Czw Sty 12, 2012 13:46

Rozumię że nie o ten rezystor chodziło. W R75 z klima rezystora dmuchawy niema - jest tranzystor mocy - tutaj http://forum.roverki.eu/v...p=543865#543865 wszystko już wcześniej napisałem - wystarczyło temat przeczytać. Wnioskuję że w wersji bez klimy rezystory dmuchawy znajdują się w tym samym miejscu :D
dzelo23 - Czw Sty 12, 2012 13:49

Ale to chyba chodzi o rezystor dmuchawy a nie wentylatora, wiatraka chłodnicy. Jeżeli chodzi o rezystor dmuchawy i dobrze go kojarze to jest on w nogach pasażera, wystarczy odkręcić jedną śróbkę na krzyżak zdjąć klapkę nawiewu na nogi, osłonę na jednym zatrzasku i będzie widoczny. Jest przy samej ścianie grodziowej przykręcony na 2 śróbki krzyżak.
Patrzyłem po zdjęciach rezystory dmuchawy do 75 to są różne ale był też taki który jest tam gdzie opisałem.

piochu1 - Wto Lut 14, 2012 13:48

skiba0225 napisał/a:
przekaznik znajdziesz w skrzynce kolo akumulatora ! za nawiew odpowiada bezpiecznik R5 i przekażnik FL10 jeśli dobrze pamiętam !
Mam pytanie jak dojść do rezystora od dmuchawy ? gdzie on się znajduje ? z tego co wyczytałem to trzeba szukać od strony pasażera


dobrze pamiętasz :mrgreen: dzięki, przekaźnik podmieniłem od ogrzewania tylnej szyby i dział jak nowy. Teraz tylko kupić drugi żeby szyba działała i będzie gitex



Małe sprostowanie , po zamianie przekaźnika faktycznie dmuchawa ruszyła ale tylko do czasu. Okazało się że to nie był faktyczny problem, przekaźniki od szyby i dmuchawy ( FL 10)były ok.
Uszkodzony się okazał - R 5, tyle że od razu tego nie zauważyłem bo przy zamianie przekaźników ( fl10 i od ogrzewania tylnej szyby ) poruszałem też R 5 co sprawiło że dmuchawa zadziałała.



Mam problem bo nie wiem jak mam wjkleić zdjęcia :oops: do opisu dlatego cała instrukcja w załączonym pliku

Alex_Tom - Nie Gru 23, 2012 15:45

Mam taki sam problem jak kilka postów wyżej. Nawiew włącza mi się dopiero kilka minut po włączeniu.
Przyczyną nie jest, że np. parownik nie osiągnął temperatury bo włączam nawiew na trybie ECON. Klimatyzacji w ogóle nie używam.
Na początku myślałem, że nie leci bo jest ustawiona za wysoka temperatura i skoro nie da takiej temperatury to nie leci. Ale jak obniżyłem na minimum to też nie leci. Jak zmieniam kierunki nawiewu też nic nie daje. Cokolwiek robię to nic nie daje. Tylko czekanie.
Podmieniłem przekaźnik z tylną szybą, to samo.

Ja myślę, że coś musi się nagrzać albo gdzieś coś nie łączy. Zaczęło się to późną jesienią jak temperatury były już mniejsze, a czas oczekiwania na włączenie jest coraz dłuższy.
Ma ktoś jakiś pomysł? Bo nie chce mi się w taki mróz iść samemu coś wymyślać.

wopal99 - Pią Sty 11, 2013 11:35

Przyłączam się do pytania jak wyżej. U mnie jest to samo. Przekaźnik podmieniałem i nic.
haszczyc - Sob Lut 09, 2013 21:08

witam natchnęło mnie więc napiszę o moim problemie może ktoś mi napisze co jest grane z moim ogrzewaniem, kiedy silnik nagrzeje się do 90stopni, i na klimatroniku mam ustawiony tryb ECON np na 20stopni, 2 bieg nawiewu, to nagle z nawiewów wydobywa się bardzo gorące powietrze które na pewno nie ma 20stopni a znacznie więcej, w czym może to być problem?
MaReK - Sob Lut 09, 2013 22:43

haszczyc zrób test klimatyzacji i zobacz co powie.
belialek - Sro Sie 21, 2013 21:33

Witam,

Podczepię się pod temat - czy nawiew w drzwiach przednich trzeba jakoś specjalnie włączyć, jeżeli tak to jak? ;) Próbowałem różnych ustawień nawiewu (klimatronik) i wszystko fajnie działa oprócz tego właśnie nawiewu na szyby boczne...

szpynior - Sro Sie 21, 2013 21:37

belialek, nie ma nawiewu w drzwiach :)
belialek - Sro Sie 21, 2013 21:58

To do czego służy ta kratka? :D W drzwiach przy zawiasie widziałem otwór z uszczelką, która łączy się z takim samym otworem z boku deski rozdzielczej - byłem przekonany że tamtędy leci ciepłe powietrze na szyby boczne :)
pawciopppp - Pon Wrz 16, 2013 13:17

[ Dodano: Pon Wrz 16, 2013 14:17 ]
Witam. Chciałbym się podpiąć do tematu z moim problemem. Mianowicie mam klomatronik i nie działa nadmuch tak z dnia na dzień. Sprawdziłem bezpieczniki klima się załącza i zrobiłem test błędu jak wyżej były zalecenia. BEZPIECZNIKI DZIAŁAJĄ TEST WYKAZAŁ ŻE JEST OK CZYLI Fc 00. Proszę o pomoc. PS.Może ten przekaźnik o którym ktoś wcześniej pisał który podaje prąd na wentylator ale niestety nie wiem gdzie on się znajduje i jak go sprawdzić no chyba ze to ten co jest w skrzynce pod maską jako fl 10 to sprawdzałem no i jak wyciągam bezpiecznik to się wyłącza coś apotem jak go wkładam to się załącza coś bo silnik widać że ma większy opór w pracy.

wellman - Czw Cze 04, 2015 14:52

"Odświeżam" temat. :-)

Nawiewy po prawej stronie dmuchają słabiej niż te po lewej. Nie ma znaczenia ustawiona temperatura, nie ma znaczenia włączenie/wyłączenie klimy.

Jeśli mam włączone grzanie, z nawiewów po lewej dmucha przyjemne ciepłe powietrze, z nawiewów po prawej też ciepło, ale znacznie mniej i do tego znaaacznie słabszy strumień powietrza.

Jeśli włączę klimę, z nawiewów po lewej leci zima, a po prawej ledwo chłodek i do tego śmiesznie słabo.

Ustawienie obiegu wewnętrznego sprawia, że strumień jest mocniejszy, ale nadal wyraźnie czuć różnicę między stronami.

Wydawało mi się, że dmuchawa jest tylko jedna i skoro lewa strona wieje zawsze dobrze, to co może być przyczyną, że prawa niedomaga? O.o

longer86 - Czw Cze 04, 2015 15:03

jak masz klimatronic to tam zdaje się są silniczki przy dmuchawie którymi reguluje się czy leci górą czy fołem czy na szybę... może któryś niedomaga?
wellman - Czw Cze 04, 2015 15:20

longer86, masz na myśli te siłowniki klapek, co są dostępne do zdemontowaniu bocznych osłon pod nogami?

Sprawdzałem je ostatnio, bo jeden (akurat ten po prawej) "stukał" i myślałem też, że odpowiada za ten problem. Wyczyściłem go, potraktowałem "kontaktem" do styków, nasmarowałem. Przestał stukać, a gdy na panelu klimy zmieniam ustawienia to otwiera/zamyka klapkę.

kuba2184 - Pią Maj 11, 2018 12:28
Temat postu: R75 Dmuchawa - problem z nawiewem
Mam taki problem z dmuchawą w moim R75:
nie dmucha przy normalnym włożeniu przekaźnika FL10 taki duży żółty pod maską, kiedy zdejmę obudowę przekaźnika i dotknę do boku próbnikiem dmuchawa działa, a klimatronik zmienia biegi normalnie. Zamiana przekaźnika z innym np. ogrzewanie tylnej szyby nie przynosi efektu. Co robić? Czy problem jest z tzw "jeżem" - rezystorem, chyba nie, ponieważ wtedy dmuchawa działałaby na max biegu...
Proszę o pomoc KUBA