Zobacz temat - [R45] Lepsza jazda z odpiętym przepływomierzem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Lepsza jazda z odpiętym przepływomierzem

dawidmdj - Nie Cze 26, 2011 17:12
Temat postu: [R45] Lepsza jazda z odpiętym przepływomierzem
Witam

Zrobiłem dzisiaj test ponieważ wydaje mi się że moj diesel R45 jest troche przymulony, słabo wchodził na obroty.
Mam obecnie założony przepływomierz Bosha.
Odpiąłem wtyczkę i w ogóle inna jazda samochodem jest, ładnie wchodzi na obroty, jest bardziej dynamiczny.
Dodam że ten Bosh jest nowy.
Ale poprzedni właściciel zamontował filtr stożkowy wywalając zwykły.
Z tego co wyczytałem to może być przyczyną mulenia ponieważ nie powinno się montować stożka zaraz za przepływomierzem.
Myślicie że należy kupić zwykły filtr?

adamsky - Nie Cze 26, 2011 17:25

dawidmdj napisał/a:
Dodam że ten Bosh jest nowy

co nie znacza że jest sprawny. Mam nadzieje ze kupiłeś przepływkę do Vectry 1.7D?
Wygląda na podręcznikową niesprawność przepływki.
Wywal stożek i wsadź papier za 30 pln.
będzie dobrze.

Remigiusz - Nie Cze 26, 2011 17:49

dawidmdj, Stozek nic zlego nie zrobi, ja sam mam olejowy stożek o jakoś mi to przeplywki nie zepsuło. Niestety się już spotkałem z nowa przeplywka Boscha która po kupnie nie działa i została oddana do sklepu.

Jak co to sobie zbuduj takie coś:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=68177

I będzie auto jechało jak trzeba :wink: Ja mam wzmacniać sygnału przeplywki i autko na max rozkręconym jedzie lepiej niż z odpięta oraz z nowym przepływomierzem bez tej skrzynki :razz:

dawidmdj - Sro Lip 06, 2011 18:03

Załozyłem fabryczny filtr powietrza oraz nowy przepływomierz do R45, poprzedni ( bosha 0280 218 012) otworzyłem i ten pręcik był troche zabrudzony.
Samochod jest troche dynamiczniejszy ale to nei jest ciągle to jak jazda z odpiętą przepływka: wchodzi na obroty od 1 tys rpm, lepiej reaguje na pedał gazu,
a z wpiętą przepływką słabo idzie na poacztku, i dopiero mocne szarpnięcie jest przy 2 tys rpm... przeczyscic i zalozyc moze tamten bosha?

Mam jeszcze jedno pytanie

http://imageshack.us/phot...rszimg2012.jpg/
chodzi o tę część ze znakiem zpaytania
wczesniej ten wlot u gory byl wpiety do przeplywlki, a do tego z lewej strony zalozony byl filtr stozkowy, a tam na dole tej czesci jest zaslepka,
teraz normlanie ta fabryczna obudowe filtra poeiwetrza co jest na zdjeciu wpialem do przepływki (nr 1) a na dole (nr 2) wlot jest normalnie zostawiony, tak ma byc?
po co jest tamta część? podbięta była do akumulatora i bezpieczenikow...

Pozdrawiam

mathew - Sro Lip 06, 2011 19:58

Dawidmdj jaki masz silnik w swoim roverku?
Ja szukam z kolei odpowiedzi na pytanie dlaczego moja honda ( 2,0 TD 86KM) ma tak długi czas reakcji na gaz i być może mam podobny problem. Dokładniejszy opis:
słaba reakcja na dodanie gazu z wolnych obrotów. Po 2000 obrotów silnik ciągnie i nie potrzebuje większej mocy, ale czasem ciężko jest włączyć się do ruchu bo do 2000 samochód jest bardzo zamulony i praktycznie nie ma różnicy między delikatnym dodaniem gazu a deską, nie pisze już o słabej elastyczności silnika.
Jak narazie odłączyłem EGR tzn przy 2500 obr/min odłączyłem sterowanie EGR czyli zawór teoretycznie powinien zostać zamknięty i już się nie otwierać podczas jazdy.
Nie jeździłem jeszcze bez odpiętego przepływomierza, ale na chwilkę go odpiąłem i różnicy zabardzo nie było.
Nie potrzebuje cudownej mocy tylko polepszenia dołu obrotów bo czuje się jakbym jeździł 1.5TD a nie 2,0TD

dawidmdj - Sro Lip 06, 2011 20:35

mam 2.0 iDT
no u mnie też jest słaby dół, i jest problmer tak jak mówisz we włączaniou do ruchu itp

mathew - Sro Lip 06, 2011 20:47

iDT czyli 86 czy 105KM ? bo w hankach oba silniki mają oznaczenie iTD
Koju - Sro Lip 06, 2011 20:49

mathew napisał/a:
Jak narazie odłączyłem EGR tzn przy 2500 obr/min odłączyłem sterowanie EGR czyli zawór teoretycznie powinien zostać zamknięty i już się nie otwierać podczas jazdy.

Właśnie "teoretycznie", zawór powinien być zaślepiony,samo odłączenie sterowania może być błędne ;)
Sprawdzałeś kąt wtrysku ?

dawidmdj - Sro Lip 06, 2011 21:03

101 km
mathew - Sro Lip 06, 2011 21:04

Osobiście nie, ale mechanik, który uszczelniał mi pompę powiedział, że kąt jest już wyprzedzony (powiedział mi to przy okazji gdy wspomniałem o kiepskim dole obrotów)
Koju - Sro Lip 06, 2011 21:10

mathew napisał/a:
Osobiście nie, ale mechanik, który uszczelniał mi pompę powiedział, że kąt jest już wyprzedzony

Jak to wyprzedzony ?
Mechanik podłączał auto pod kompa ? Kąt powinien być ustawiony między 2 a 4 stopnie i tego musisz się trzymać.

mathew - Sro Lip 06, 2011 22:20

Nie podłączał, nie wiem skąd to wiedział, ale z tego co wiem ten silniczek jest najprostszym dieselkiem z turbo i w zasadzie wszystko jest tam mechaniczne, pompa też jest sterowana mechanicznie. Nie mam zbyt wiele czasu na głębsze pogłębianie wiedzy w tym kierunku i bardzo załuje. Mam zamiar zakupić OBD2 ( bo chyba taka kostka tu podchodzi) i skorzystać oprogramowania żeby wiedzieć na czym stoję bez zbędnych kosztów za diagnostykę.

Co do EGR - przecież zawór otwiera się jedynie przy wolnych obrotach, w innej sytuacji jest zamknięty - wykorzystałem więc ten fakt i odłączyłem go w fazie zamkniętej - czy to nie to samo?

Co kolego Koju mi polecasz ?

Jugol - Czw Lip 07, 2011 01:22

mathew poczytaj ten temat : http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=44227
i będziesz miał odpowiedź co masz poczynić, żeby iDT pojechało ;)

Koju - Czw Lip 07, 2011 06:45

mathew napisał/a:
Nie podłączał, nie wiem skąd to wiedział

Jeśli nie podłączał to nie mógł wiedzieć jaki jest kąt wtrysku.
mathew napisał/a:
przecież zawór otwiera się jedynie przy wolnych obrotach, w innej sytuacji jest zamknięty

Zawór możesz mieć w pozycji cały czas otwartej (jeśli jest zabrudzony) i odłączanie sterowania nic Ci nie pomoże,dlatego demontowany jest całkowicie.
Najszybciej a zarazem najprościej jest dorobić zaślepkę na dolot-kolektor ssący,obejdzie się bez demontażu zaworu.
Sprawdź ten kąt wtrysku to jest istotna sprawa.

Jeśli zamierzasz wydusić kilka kucy więcej to Jugol podesłał literaturę w linku :)

mathew - Czw Lip 07, 2011 14:11

Temat gruby, będę studiował i szukał coś dla siebie, tyle że mam w zasadzie SD a nie iDT bo mam najprostszą jednostkę 20T2R bez intercoolera i wiele nie naszaleje zresztą nie zamierzam szaleć z mocą.
Co do EGR to podłączając i odłączając była słyszalna róźnica w pracy silnika, z podłączonym sterowaniem silnik był bardziej stłumiony. Rozwiązanie zaślepienia jest napewno lepszym i pewniejszym rozwiązaniem, zabiore się do tego kiedyś w wolnej chwili, będę też badał przepływomierz, znalazłem temat o jego czyszczeniu acetonem i nitro, sprawdze też dolot czy jest szczelny, przeczyszczę go, wymienie filtr powietrza i zobaczymy jak będzie.
Czytałem też o zatkaniu odmy? jeszcze temat nie ogarnięty, można zatkać odmę?

Dodam jeszcze , żę mam mokre turbo, a napewno wąż dochodzący do turbo. Turbo ciągnie jak się rozkręci, poprzedni właściciel regenerował i wygląda na to, że jest OK tylko poprostu jest mokre przez co trochę oleju mi ubywa.

Generalnie moc mi odpowiada tylko ten dół jest taki masakryczny i przydałoby się trochę Nm w dolnej części obrotów.

mirwin - Czw Lip 07, 2011 14:29

w silniku 86KM pompa jest mechaniczna, a przepływomierz to tylko gadget. Co do oleju przy turbo, to może zawór odmy puszcza i turbo sie poci, u mnie też lekko od spodu jest wilgotne. Ten model trzeba wkrecac by żwawo ruszał, masakrycznie jest w gorące lato przy włączonej klimie jak rusza sie ze świateł to dopiero muł. Czytałem że mozna wlot powietrza przerzucic przed chłodnice to pomaga, jest chłodniejsze. Ale ten silnik do 2000 obr to nie ferrari :))
Koju - Czw Lip 07, 2011 15:19

mathew napisał/a:
będę też badał przepływomierz,

Jeśli odłączony masz EGR to przepływka nie jest potrzebna - ona steruję tylko i wyłącznie zaworem.

mathew - Czw Lip 07, 2011 16:18

No o to właśnie chodzi. . . jest dokładnie jak pisze mirwin. .
I nie ma sposobu na delikatne podciągnięcie dołu? np żeby turbo wcześniej brało ?
Zostaje mi w pełni zaślepić EGR i szukać jakiegoś sposobu albo się poprostu przyzwyczaić.

Koju - Czw Lip 07, 2011 16:28

mathew napisał/a:
I nie ma sposobu na delikatne podciągnięcie dołu?

Pisałem wyżej,kąt wtrysku ma bardzo duże znaczenie na dolny zakres obrotów.
Zmieniając kąt możesz uzyskać bardzo dobry rozruch auta i kiepski dół obrotów lub cięższy rozruch auta a lepsze odejście.
Wiec trzeba sprawdzić ustawienia ewentualnie skorygować najbardziej optymalne ustawienia między 2 a 4 stopnie.
mathew napisał/a:
np żeby turbo wcześniej brało ?

Przy turbinie nic nie kręć,samo podniesienie doładowania nic nie pomoże,musiał byś i dawkę paliwa podnieść.
Może zrób pomiar przyśpieszenia 0-100 i 60-100 i porównaj z innymi autami z tym silnikiem ;)

Jugol - Czw Lip 07, 2011 16:50

Korekta- skoro u Ciebie jest pompa mechaniczna, to patent z Mafamem odpada, u Ciebie przepływka steruje tylko egr, więc lipa :(
karooo - Czw Lip 07, 2011 20:38

witam,
ja dwa dni temu oddalem auto do warsztatu i rozkladaja rece, nie wiedza o co chodzi z przyspieszeniem w moim aucie, nie moga podlaczyc sie pod kompa i nie moga wyszukac usterki, przeplywka nowa filtry i cala reszta, nikt nie wie, nie wiem co mam zrobic, jestem ze szczecina :(

mathew - Czw Lip 07, 2011 23:07

Koju napisał/a:
mathew napisał/a:
I nie ma sposobu na delikatne podciągnięcie dołu?

Pisałem wyżej,kąt wtrysku ma bardzo duże znaczenie na dolny zakres obrotów.
Zmieniając kąt możesz uzyskać bardzo dobry rozruch auta i kiepski dół obrotów lub cięższy rozruch auta a lepsze odejście.
Wiec trzeba sprawdzić ustawienia ewentualnie skorygować najbardziej optymalne ustawienia między 2 a 4 stopnie.


Sprawdze to oczywiście, ale już po ogarnięciu osobistego podłączenia się pod kompa.
Ciekawie napisałeś. . być może coś w tym jest bo czy zima czy zimny silnik bardzo dobrze pali i zgasł mi tylko jeden jedyny raz i to na klimie, bo tak to jakbym nie puścił sprzęgło tak pociągnie tylko później do kompresji turba nie jedzie. Jakbyście mieli temat do podłączenia się do kompa to proszę o linki ;)

Jugol - Pią Lip 08, 2011 08:45

karooo napisał/a:
nie moga podlaczyc sie pod kompa i nie moga wyszukac usterki


Żeby się połączyć, potrzebny jest T4.

mathew - Pią Lip 08, 2011 10:55

Co oznacza t4?
Jugol - Pią Lip 08, 2011 11:21

Komputer diagnostyczny http://www.omitec.com/us/...gnostic-system/
karooo - Pią Lip 08, 2011 13:54

panowie znacie jakis dobry warsztat tak max do 100km od szczecina?
ktos cos kiedys mi mowil z eniby jest w gorzowie, dobrze kojarze? w sz-n jest tragedia nikt nie wie o co chodzi...

Koju - Nie Lip 10, 2011 10:00

W samym Szczecinie masz sześć warsztatów polecanych przez posiadaczy R.
http://www.roverki.pl/czc...y.html?catid=49
Może jeszcze coś z okolic wyszperasz:
http://www.roverki.pl/index.php/czci-i-warsztaty

mathew - Pon Lip 11, 2011 21:10

Zatkałem dziś EGR :lol: . Nie żeby jakaś kolosalna różnica, ale jest lepiej. Przede wszystkim to jest bardziej elastycznie na biegach, także i spalanie powinno delikatnie zejść bo nie trzeba już tak redukować i kręcić. Co pewnie przełoży się na szybszą jazdę a nie niższe spalanie :lol: .
Wymienie filtr powietrza jeszcze bo troche przybrudzony to może coś jeszcze pomoże.

Jeszcze taka uwaga. Przewiozłem kolegę, który jeździ Roverkirm 620 SDi i mówi, że jego jedzie podobnie, także usterek nie będę już szukał. Jeszcze sprawdzę ten kąt wtrysku, ale to już nie na dniach.

Czy wyjęcie kata będzie opłacalne ? Bardziej będzie kopcić? Jak się to ma do przyrostu Nm ?

karooo - Sob Lip 16, 2011 16:51

witam,
panowie odebralem dzis auto z warsztatu zaplacilem 150zl
gosciu mi wszystko ssprawdzil i mowi ze na 99% obstawia przeplywke, trudno kupilem nowa oddam na gwarancje
ale zaciekawilo mnie jedno, wsadzil druga przeplywke oplowska i bylo to samo, wiec o co tu chodzi? mowi ze egr jest dobry dolot tez jest szczelny, turbina ponoc jest w b.dobrym stanie, daje cisnienie 1.7 bara,
mowil cos o katalizatorze, jak myslicie czy to moze byc przyczyna? podjade w pon do gosci i powiem by go zdemontowali z ciekawosci i zobacze co i jak.

Koju - Sob Lip 16, 2011 18:02

karooo napisał/a:
turbina ponoc jest w b.dobrym stanie, daje cisnienie 1.7 bara,

:shock: może 0,7 ?

[ Dodano: Sob Lip 16, 2011 18:02 ]
mathew napisał/a:
Jeszcze taka uwaga. Przewiozłem kolegę, który jeździ Roverkirm 620 SDi i mówi, że jego jedzie podobnie

mathew różnica między tymi dwoma silnikami jest spora jeśli chodzi o dynamikę ;)
Nie słuchaj się jak sam nie siedziałeś za sterami R z IC -pompa elektroniczna a mechaniczna bez IC
Jak to określił kolega "podobnie" robi wielką różnice ;)

Raptile - Sob Lip 16, 2011 18:17

w iDT 0.9 bara powinno byc
Jugol - Sob Lip 16, 2011 18:25

karooo napisał/a:
daje cisnienie 1.7 bara,


Dobry mechanik, albo masz mega turbałkę :mrgreen:

madmips - Sro Sie 17, 2016 09:06
Temat postu: [r45][2.0 iDT]
Hej, podczepię się bo nie znalazłem do końca odpowiedzi na pytanie zadane w temacie. Może ktoś mi napisać, jakie są skutki jazdy z odpiętym przepływomierzem? Ja w swoim R45 na to obstawiałem, więc kupiłem płyt do czyszczenia przepływek i ją nim potraktowałem. Efekt znikomy się okazał, jednak po przejechaniu się z odpiętą samochód chodzi tak jak w momencie gdy go kupowałem. Pytanie jest właśnie co się stanie jak tak sobie będę jeździł z odpiętym przepływomierzem w moim iDT? Nowy parę groszy kosztuje.

P.S. Na odpiętym pokazuje mi błędy P0102 i P0113 ale to chyba normalne, jednak skutki tego mnie właśnie zastanawiają.

[ Dodano: Sro Sie 17, 2016 09:06 ]
Zlituje się ktoś?

Remigiusz - Sro Sie 17, 2016 23:16

Stać sie nix nie stanie. Odcinka będzie przy 4k RPM itrochę większe spalanie.

Możesz mapy mafless zapodać sobie.