|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 75, MG ZT - [R75] Wspomaganie układu kierowniczego
apples - Pon Kwi 25, 2011 14:51 Temat postu: [R75] Wspomaganie układu kierowniczego Witam,
Mam problem ze wspomaganiem, a mianowicie ciężko zaczyna chodzić kierownica. Podczas jazdy nie wraca sama na swoje miejsce, a tym samym auto nie prowadzi się "samo" w koleinach drogowych. Musze ruszać kierownicą aby go wprowadzać na tor. Po wyjściu z zakrętu lub skręceniu kołami podczas jazdy również muszę ją prostować gdyż zostaje w pozycji skrętu. Nie mam pojęcia co to może już być. Myślę, że to wina pompy wspomagania, tylko nie wiem jak ją prawidłowo sprawdzić. Miał ktoś podobny problem?
Pojutrze MacPersony rozepnę z przekładnią kierowniczą i sprawdzę czy to nie wina łożysk na poduszkach ale raczej wątpię, ponieważ jakiś czas temu je wymieniałem, więc są w miarę nowe.
Olej we wspomaganiu wymieniłem tydzień temu na nowy - Dextron III firmy RAVENOL.
kris-tofer - Pon Kwi 25, 2011 23:21
gratuluję
[ Dodano: Wto Kwi 26, 2011 00:21 ]
apples napisał/a: | Mam problem ze wspomaganiem, a mianowicie ciężko zaczyna chodzić kierownica | może jak wymieniałeś te drążki kierownicze to przestawiła Ci się zbieżność?
nie ściąga? nie piszczy oponami na zakrętach?
apples napisał/a: | Po wyjściu z zakrętu lub skręceniu kołami podczas jazdy również muszę ją prostować gdyż zostaje w pozycji skrętu. | miałem podobnie w volvo jak miałem źle ustawioną zbieżność kół... nastawiłem i wszystko wróciło do normy.
MaReK - Wto Kwi 26, 2011 06:26
kris-tofer napisał/a: | może jak wymieniałeś te drążki kierownicze to przestawiła Ci się zbieżność? |
Nie wydaje mi się. Ja miałem wymienione "na pałę", bo zapomniałem policzyć ile obrotów było Zbieżność uciekła, ale kierownica powracała na swoje miejsce i obracała się lekko
Dodatkowo po pamiętnym uderzeniu w krawężnik, zawias przestawił się, zbieżność też i mimo to kierownica powracała do stanu "0" bez kłopotów.
apples napisał/a: | czy to nie wina łożysk na poduszkach ale raczej wątpię, ponieważ jakiś czas temu je wymieniałem, więc są w miarę nowe. |
Nie towarzyszył by temu jakiś niepokojący dźwięk?
piterazim - Wto Kwi 26, 2011 08:31
Maglownica umiera - kupiłem autko w takim stanie. Trochę tak jeździłem ale w końcu puściła olej - kupiłem używkę, bo moja stara jest jakby zatarta. Nie dało się kręcić nawet jak auto było na podnośniku.
kris-tofer - Wto Kwi 26, 2011 08:36
MaReK, może zależy jak się zbieżność przestawiła, nie znam się za bardzo na tym, ale napisałem to, co zauważyłem u siebie. Warto to sprawdzić i ustawić po wymianie drążków, bo po prostu szkoda opon.
Jeśli łożyska zatarte, zapieczone, to byłyby stuknięcia sprężyny.
[ Dodano: Wto Kwi 26, 2011 09:36 ]
piterazim, apples regenerował swoją maglownicę jak dobrze pamiętam, jakoś przed zimą chyba, więc powinna jeszcze pochodzić.
apples - Wto Kwi 26, 2011 08:56
kris-tofer napisał/a: | może jak wymieniałeś te drążki kierownicze to przestawiła Ci się zbieżność? | Ustawiałem piterazim napisał/a: | Maglownica umiera - kupiłem autko w takim stanie. Trochę tak jeździłem ale w końcu puściła olej - kupiłem używkę, bo moja stara jest jakby zatarta. Nie dało się kręcić nawet jak auto było na podnośniku. | Regenerowałem ją jakiś czas temu. Rdzy na listwie nie ma bo wymieniąjąc drążki kierownicze oglądałem ją.
Pojadę na zbieżność w czwartek z reklamacją.
kris-tofer - Wto Kwi 26, 2011 08:58
apples napisał/a: | Pojadę z reklamacją w czwartek na zbieżność. |
dokładnie, najlepiej jedź tam, gdzie ustawiają jeszcze od listewki po staremu, bo te ustawianie komputerowe to się nadaje nie powiem do czego....
apples - Czw Maj 12, 2011 08:09
Dzwoniłem na stację diagnostyczną i umówiłem się na poprawkę zbieżności. Miły Pan powiedział, że mogła się przekładnia przyblokować, a przez to diagnosta mógł źle ustawić i dlatego nie wraca do pozycji "0".
[ Dodano: Czw Maj 12, 2011 09:08 ]
Byłem na zbieżności. Zbieżność ustawiona dobrze.
Wczoraj podmieniłem pompę wspomagania na używana i nie było poprawy. Nie mam pewności czy pompa wspomagania byłą na 100% sprawna bo nie wiedziałem jak sprawdzić, a bazowałem na tym co powiedział sprzedawca. Ostatecznie zdemontowałem kupioną i założyłem swoją jeżeli nie ma różnicy.
Nie wiem co jeszcze zrobić. Zmienić płyn Dextron III na Dextron II. Przy wymianie zalałem płynem Totala. Może zmienić na inną firmę.
Gdyby przekładnia się zacierała to by ciężko pracowała bez względu czy zimny płyn czy ciepły. Chyba, że się mylę.
Nie wiem co może być. Jeżeli płyn jest zimny to wspomaganie chodzi dobrze. Jeżeli się zagrzeje i jadę długa trasę to zaczyna ciężko chodzi do tego stopnia, że odczuwam jakby blokowanie, a kontrowanie odbywa się jakby przeskokami. Nie ma samoczynnego powrotu przy skręcie do pozycji 0, a auto samo nie płynie w koleinach.
Boncky - Czw Maj 12, 2011 08:15
myślę że jeszcze jedna pompa do sprawdzenia, żebyśmy mieli pewność, bo z używkami to różnie bywa... jak płynu nie gubi, nie grzeje się to musi działać, może któryś przegub krzyżakowy masz zatarty na kolumnie...
miałem tak ostatnio w jednym aucie...
kris-tofer - Czw Maj 12, 2011 08:33
apples, miałeś w regeneracji maglownicę tak? może coś tam nie teges..
piterazim - Czw Maj 12, 2011 10:21
Ja będę dalej obstawiał na maglownicę.
Postaw auto na 2 lewarkach i pokręć kierownicą, ewentualnie jak by ci się chciało to odkręć drążki kierownicze - wtedy powinno wszystko chodzić bez oporów.
Co do pracy na rozgrzanym oleju - może rozdzielacz w maglownicy jest nie szczelny i jak olej robi się rzadszy to idzie bokiem na powrót. Jak mi padła maglownica to się nie bawiłem w regenerację - załatwiłem sobie używkę - teraz wszystko śmiga jak należy.
apples - Czw Maj 12, 2011 11:04
piterazim napisał/a: | Jak mi padła maglownica | Co ci padło?
[ Dodano: Czw Maj 12, 2011 11:40 ]
piterazim napisał/a: | Postaw auto na 2 lewarkach i pokręć kierownicą, ewentualnie jak by ci się chciało to odkręć drążki kierownicze - wtedy powinno wszystko chodzić bez oporów. | Miałem to w planie. Nasmaruje dodatkowo listwę zębatą smarem litowym (nie wiem czy trzeba).
piterazim - Pią Maj 13, 2011 08:13
apples napisał/a: | piterazim napisał/a: | Jak mi padła maglownica | Co ci padło?
|
Jak kupiłem auto kierownica bardzo ciężko chodziła. Jak się skręciło kołami to kierownica pozostawała w miejscu. można było jeździć w kółko bez trzymania kierownicy. W styczniu puściła olej bokiem - pociekło z siłownika.
Po odłączeniu drążków w dalszym ciągu ciężko się kręciło. Zamontowałem używkę - kosztowała niej niż regeneracja.
apples - Sob Maj 14, 2011 10:49
Dzisiaj porozpinałem wszystko co możliwe. Okazuje się, że ciężko chodzi maglownica. Spróbuje ją przesmarować na listwie ale wątpię aby to coś dało. Regenerowałem niecałe dwa lata temu, a rok temu była poprawiana bo puściło uszczelnienie. Przy obu operacjach kasowali luzy i chyba za bardzo je skasowali.
piterazim gdzie kupiłeś używaną?
piterazim - Nie Maj 15, 2011 08:07
Szwagier handluje na giełdzie w poznaniu i luboniu, więc załatwił. Jak byś chciał to daj znać dam mu hasło żeby poszukał.
Co do smarowania tłoka to jest takie smarowidło teflonowe w sprayu przeznaczone typowo do smarowania tłoków - można je dostać w sklepach z łożyskami i uszczelniaczami
apples - Nie Maj 15, 2011 12:27
piterazim napisał/a: | Co do smarowania tłoka to jest takie smarowidło teflonowe w sprayu przeznaczone typowo do smarowania tłoków - można je dostać w sklepach z łożyskami i uszczelniaczami | Pojechałem smarem grafitowym. Źle ?
piterazim - Pon Maj 16, 2011 08:50
A pomogło? Na pewno nie zaszkodziło.
apples - Pon Maj 16, 2011 10:45
piterazim napisał/a: | A pomogło? Na pewno nie zaszkodziło. | Jest trochę lepiej. Smar jest dosyć dobry, bo ogólnie przeznaczony do samolotów, więc jak nie pomoże to chyba druga przekładnia się kłania.
piterazim - Pon Maj 16, 2011 10:53
no to może spróbuj z czymś takim
http://allegro.pl/listing...ng=spray+teflon
niby tego typu smary tworzą powłokę o niskim współczynniku tarcia - kuzyn pracował w serwisie CAT'a i tłoki podobnymi specyfikami pryskali
apples - Pon Maj 16, 2011 10:59
piterazim napisał/a: | no to może spróbuj z czymś takim
http://allegro.pl/listing...ng=spray+teflon
niby tego typu smary tworzą powłokę o niskim współczynniku tarcia - kuzyn pracował w serwisie CAT'a i tłoki podobnymi specyfikami pryskali | Hym.. Musiałbym teraz ten cały grafitowy ściągnąć. Przemyślę.
koci_flak - Czw Lip 07, 2011 12:04 Temat postu: [R75] Wspomaganie - lekko stuka przy oporze Witam!
Po pierwsze chciałbym się przywitać z wszystkimi!!
Kilka dni temu stałem się szczęśliwym posiadaczem Rovera, który jako że jest autkiem używanym ma kilka rzeczy do zrobienia.
Pierwsza z nich to:
Przy skręcaniu kierownicy do oporu słychać stukanie układu wspomagania.
Przy oporze przewody, które idą od pompy zaczynają mocno drżeć.
Nie widać żadnego wycieku, płynu jest akurat.
Oglądałem jak to wygląda w innym modelu i po wykonaniu skrętu do oporu nie ma żadnego hałasu.
Dodam jeszcze, że w czasie kręcenia kierownicą (nie w środku) słychać także niepokojące dźwięki.
Pozdrawiam!
kris-tofer - Czw Lip 07, 2011 15:05
koci_flak napisał/a: | Przy skręcaniu kierownicy do oporu słychać stukanie układu wspomagania. | prawdopodobnie pompa wspomagania
koci_flak napisał/a: | Dodam jeszcze, że w czasie kręcenia kierownicą (nie w środku) słychać także niepokojące dźwięki. | łożyska amortyzatorów
Czytaj te tematy a znajdziesz odpowiedź: http://forum.roverki.eu/v...p=494108#494108
piotrek1000 - Pon Paź 24, 2011 21:30 Temat postu: [R75] Wspomaganie Witam.
Dziś odebrałem auto od mechanika po wymianie alternatora (sam nie zrobiłem tego z braku czasu i trochę z lenistwa i troche teraz żałuje)
Auto dostałem prosto na podwórko od niego i nie było mnie przy tym jak zostawiał, a wielka szkoda bo po zapaleniu i kręceniu kierownicą pompa wspomagania buczy jak zatarta, wcześniej żadnych oznak zużycia nie było, żadnych wycieków z niej nie ma a pasek jest w dobrym stanie, w zbiorniku wyrównawczym są pęcherzyki powietrza.
I tu pytanie do was: czy to pompa może być zatarta czy to zapowietrzony układ, bo podejrzewam że paska nie da się na nią źle założyć. Czy to może być wina mechanika czy to jednak pompa pada. Pomóżcie bo jutro po południu czeka mnie dłuższa trasa i nie wiem jak się za to zabrać, Czy to może być wina mechanika czy to jednak pompa pada.
Boncky - Pon Paź 24, 2011 21:46
Twoje pytanie jest z serii " nie zamknąłem lodówki, czy to wpłynie na pracę mojego rovera górskiego ? "
jeżeli spuszczał płyn - nie wiem po co. I pojeździł na sucho to zatarł
układ nie może być zapowietrzony.
Może przy wymianie coś stuknął puknął albo przeciągnął pasek i padło no lub jeździł bez...
Nie wie nikt... nie da się odpowiedzieć, zobacz czy wszystko wygląda jak ma, zobacz co się dzieje jak kręcisz i dodasz więcej gazu...
powąchaj czy płyn w zbiorniku nie śmierdzi spalenizną i nie ściemniał. Jeżeli się takie coś dzieje to pompa już się kończy lub była używana ze zbyt małą ilością płynu
pompa to koszt z 50 zł więc nie ma co płakać - mam nawet na stanie taką:P
dzieju - Sob Sty 28, 2012 14:41 Temat postu: [75]Automat - po nagrzaniu ciezko kierownica chodzi Bry
Mialem troche ciszy z autem ale cos sie zaczyna
Wymienilem dzis plyn wspomagania .
Nigdzie nie ubywa i nie bylo malo przed wymiana wszystkow normie .
Problem :
Autko zimne wszystko dziala prawidlowo lekko chodzi kierownica i odbija sama .
Po nagrzaniu (temperatura silnika nie ma wplywu ) zaczyna sie jak by blokowac lekko , nie odbija przy lekkich lukach czy zakretach jak zkrece okolo 10cm w lewo albo prawo to tak zostanie i wjade do rowu .
Musze ja caly czas kontrowac sama sie nie prostuje , jak auto wystygnie na mrozie to znowu jest wszystko ok .
Co panowie proponuja ?
Mam lekkie stuki w kierownicy tuk tuk tuk ....
Prosze o pomoc
apples - Sob Sty 28, 2012 14:58
dzieju, czytaj wyżej. Miałem to samo. Na zimnym OK, a jak się zagrzał to blokowało. Po wymianie na nowy Dextron III zaczęły się właśnie problemy. Nie pamiętam jakiej był firmy. Wymieniłem później na płyn Castrola ATF oraz przesmarowałem przekładnię smarem teflonowym i pomogło. Kup jakiś lepszy np. STP.
Możesz mieć jeszcze trochę zapowietrzony układ i dlatego tak się dzieje.
dzieju - Nie Sty 29, 2012 17:53
apples napisał/a: | dzieju, czytaj wyżej. Miałem to samo. Na zimnym OK, a jak się zagrzał to blokowało. Po wymianie na nowy Dextron III zaczęły się właśnie problemy. Nie pamiętam jakiej był firmy. Wymieniłem później na płyn Castrola ATF oraz przesmarowałem przekładnię smarem teflonowym i pomogło. Kup jakiś lepszy np. STP.
Możesz mieć jeszcze trochę zapowietrzony układ i dlatego tak się dzieje. |
Poblem w tym ze ja nic nie wymienialem plyn wymienilem profilaktycznie juz po zaistnialym problemie .
Wymienilem i dalej jest tak samo .
Wiec wymiana plynu na inny nic nie da przyczyna jest gdzie indziej i pojawila sie wczesniej albo mrozy maja na to wplyw i mialy i cos jest nie tak teraz albo poprostu cos nawalilo
Ma ktos ciekawsze sugestie ?
amw80 - Nie Wrz 22, 2013 10:26
Mój problem nie dotyczy maglownicy bo autko prowadzi się wyśmienicie. Zauważyłam jednak, że w miejscu gdzie pompa przylega pod zbiornikiem wspomagania jest jakaś kiepska uszczelka i tam stoi płyn do wspomagania. Zaciapał mi już pasek i alternator. Nawet gdy autko stoi w garażu i nie jeżdżę to również wychodzi kropla.
Czy taką uszczelkę wymienia się bo nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedniego tematu
Bardzo proszę o takie namiary. Widziałam, że pompa przymocowana jest na długie śruby. Czy muszę wykręcać rolkę, czy pompa zejdzie bez takich manewrów? Tak czy siak muszę to zrobić bo płyn jest przecież hydroskopijny i wolę dmuchać na zimne.
Proszę o pomoc i namiary na strony.
[ Dodano: Sob Wrz 21, 2013 20:03 ]
Właśnie tutaj mam wyciek. Da radę wymienić to uszczelnienie?
[ Dodano: Nie Wrz 22, 2013 09:48 ]
dodaję fotkę
[ Dodano: Nie Wrz 22, 2013 11:26 ]
Drodzy Rowerkowicze!
Czy macie doświadczenie z płynami do uszczelniania układu wspomagania? Myślę o czymś takim w akcie desperacji.
rafalmis1 - Nie Wrz 22, 2013 10:57
amw80 napisał/a: | Właśnie tutaj mam wyciek. Da radę wymienić to uszczelnienie? |
na;pewno da i nie zalewaj nawet jak są żadnych uszczelniaczy. Rozbierz i idź do sklepu aby dobrać odpowiedni oring
amw80 - Nie Wrz 22, 2013 11:20
rafalmis1, dziękuję. Miałam problem z maglownicą w audi a6 i jak dolałam Prestona to zaczęło lać się strumieniami spod gumowych osłon bo taką miałam skorodowaną listwę. Pozdrawiam
SmoK - Pią Sty 01, 2016 13:00
Witam.
Mam następujący problem zaraz po odpaleniu przeważnie na zimnym silniku było słychać taki stuk gdzieś z lewej strony, wszystko działało poprawnie więc się tym nie przejmowałem po prostu miałem ważniejsze problemy.
Dziś chciałem odpalić roverka dość długo kręcił ale odpalił podczas "kręcenia" migał ABS samochód odpalił cofałem nim do tyłu ale czuć było opór w kierownicy i coś brzęczało przy skręcaniu pewnie pompa, gdy tylko delikatnie skręciłem kierownicą sama zaczynała się ruszać lewo prawo.
Płyn wspomagania ma już z 2 lata, więc pomyślałem że może przymarzł podniosłem maskę a tu wyciek płynu wspomagania przez korek zbiorniczka wspomagania w korku jest dziurka odpowietrzająca i nią uciekał taki spieniony wyglądający jak kawa. Odkręciłem korek płynu było ful nie wiem czy się spienił, zważył, układ złapał lewe powietrze, czy może pompa nie puściła bo coś w niej zamarzło i wywaliło płyn.
Macie jakieś pomysły miał ktoś podobną sytuacje ?.
Co mogło tak stukać zaraz po odpaleniu?.
Pozdrawiam.
badger - Pią Sty 01, 2016 13:25
Hej, mi ostatnio też zaczął się pienić. Co ciekawe tylko wtedy jak temperatura jest niższa niż jakieś 4-5 stopni. Podejrzewam, że jakaś uszczelka kończy życie i jak jest zimo jest twardsza i przepuszcza powietrze. Ale jeszcze nie szukałem przyczyny.
Jak chcesz żeby się odpienił niech pochodzi pare minut po odpaleniu na luzie i od czasu do czasu rusz kierownicą. Na pianie lepiej nie jeździć bo można magiel albo pompę rozwalić.
SmoK - Pią Sty 01, 2016 15:08
Odpaliłem roverka by się zagrzał i chciałem delikatnie wjechać do garażu, lecz pompa nadal brzęczała i kierownica ciężko pracuje.
Na postoju nie wywala płynu lecz po odkręceniu korka widać że płyn bulgocze.
|
|