Zobacz temat - [R416 1,6b 95r] iskry z akumulatora i gotującą się woda
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416 1,6b 95r] iskry z akumulatora i gotującą się woda

adamszuniewicz - Czw Lip 07, 2011 22:36
Temat postu: [R416 1,6b 95r] iskry z akumulatora i gotującą się woda
Witam
Pozwólcie Panowie i ewentualnie Panie, że przedstawię problem.

Ok miesiąca temu zagotował mi się płyn, odczekałem 30minut odpaliłem i dojechałem.( jak odkręciłem korek to płyn się zagotował).
Wczoraj zrobiłem autem 50km, zgasiłem a po 10h przy próbie odpalenia auto padło, dokręciłem klemę, stuknąłem w rozrusznik-odpalił.
Dziś tak samo zrobiłem 50 km zgasiłem auto, po 10h auto padło. Powtórzyłem czynności i nic ale zauważyłem że w momencie przekręcenia kluczyka lecą mi iskry z klemy"+". Generalnie działo się tak że raz zapaliły się kontrolki na desce, rozrusznik raz/dwa razy uderzył i nic, a następnym razem nie paliły się kontrolki( tylko te od otworzonych drzwi i maski). Podjechał gość podpiął mi auto na kable- odpalił. Przejechałem 40 metrów czujnik temperatury na maxa w górę, przekręciłem nawiew i tak dojechałem do domu. Odkręciłem więc korek aby sprawdzić czy woda znowu się zagotowała, ale w zbiorniczku była zimna,a górna rurka nad chłodnicą tak gorąca że nie dało się dotknąć!
Czy te dwie rzeczy mają jakiś związek?? O co może w ogóle chodzić? Szczerze powiedziawszy zaczynam mieć dość bo co moment coś mi w nim pada :mad:
Dodatkowo chciałbym dodać, że wiatrak chłodnicy słyszałem tylko raz w życiu, właśnie miesiąc temu jak odpiąłem czujnik ( na forum napisano mi że to czujnik od komputera, odpowiedzialny za temp ) Za pomoc z góry Wam dziękuję, zwłaszcza teraz gdy tylko autem mogę dojechać do pracy. Pozdrawiam

baksik28 - Pią Lip 08, 2011 08:52

Sprawdz termostat, wymien akumulator na jakis inny i popatrz czy przewody idace do rozrusznika sa dobrze przykrecone.
ArekL - Pią Lip 08, 2011 10:41

Dokładnie od tego trzeba zacząć. Sprawdź te przewody, ewentualnie oczyść a walkę z układem chłodzenia zacznij od wymiany korka albo termostatu.
adamszuniewicz - Sob Lip 09, 2011 10:45

hmm a jeśli można wiedzieć jest gdzieś na forum opisane jak wykręcić termostat??Bo nie znalazłem;/

[ Dodano: Sob Lip 09, 2011 10:45 ]
dokładnie jak się do niego dostać

Adrian - Sob Lip 09, 2011 19:20

adamszuniewicz napisał/a:
jest gdzieś na forum opisane jak wykręcić termostat??Bo nie znalazłem


Słabo szukasz. :wink: Wpisz w wyszukiwarkę, np: wymiana termostatu i coś na pewno znajdziesz.

darek_wp - Sob Lip 09, 2011 22:54

adamszuniewicz napisał/a:
w momencie przekręcenia kluczyka lecą mi iskry z klemy"+".


odkręć klemę, wyczyść z nalotu i tlenków klemę i biegun aku i skręć porządnie

adamszuniewicz napisał/a:
raz zapaliły się kontrolki na desce, rozrusznik raz/dwa razy uderzył i nic, a następnym razem nie paliły się kontrolki


to są następstwa złego styku klemy na akumulatorze i/lub słabego styku masy między aku i nadwoziem

adamszuniewicz napisał/a:
w zbiorniczku była zimna,a górna rurka nad chłodnicą tak gorąca że nie dało się dotknąć


najbardziej prawdopodobna przyczyna to uszkodzenie termostatu

adamszuniewicz napisał/a:
Czy te dwie rzeczy mają jakiś związek??


raczej nie

adamszuniewicz napisał/a:
Dodatkowo chciałbym dodać, że wiatrak chłodnicy słyszałem tylko raz w życiu


bo też i tak właśnie jest - trzeba naprawdę zdrowo dać silnikowi w kość aby włączył się wentylator (nie licząc jego pracy przy włączonej klimie)

przy okazji nie zaszkodzi sprawdzić stan aku i jakość pracy alternatora

adamszuniewicz - Nie Lip 10, 2011 18:03

Właściwie to klemę odkręciłem wtedy ale była czysta, może to połączenie z nadwoziem faktycznie jest brudne pójdę sprawdzić dziś. Mam nadzieję że to termostat, bo nastraszył mnie mechanik że to uszczelka pod głowicą ale nie wierzę mu więc zmieniam mechanika:)

Pojawił się natomiast nowy objaw, a nawet dwa, przekręciłem kluczyk w stacyjce i podszedłem do silnika, i było słychać jakby pstrykanie w silniczku krokowym i jakby przy komputerze. A drugi objaw to padnięty akumulator czyli jakby coś mi prąd zabierało, bo auto od czasu awarii nie było ruszane.

We wtorek idę do serwisu, o rezultatach napiszę; tymczasem i tak dzięki bardzo za pomoc.

darek_wp - Nie Lip 10, 2011 22:18

adamszuniewicz napisał/a:
Pojawił się natomiast nowy objaw, a nawet dwa, przekręciłem kluczyk w stacyjce i podszedłem do silnika, i było słychać jakby pstrykanie w silniczku krokowym i jakby przy komputerze.


Przy sprawnym aucie jest to normalne.

adamszuniewicz napisał/a:
A drugi objaw to padnięty akumulator czyli jakby coś mi prąd zabierało, bo auto od czasu awarii nie było ruszane.


Nie pozostaje nic innego jak zaopatrzyć się w miernik i po kolei sprawdzać instalację - alternator i ładowanie, rozrusznik (czy sie nie przywiesił i cały czas nie pobiera prądu), i poszczególne obwody wyłaczając bezpieczniki i sprawdzając pobór pradu przy wyłączonej stacyjce.