|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 25]chyba uszczelka pod głowicą.
mar35 - Nie Lip 10, 2011 16:22 Temat postu: [Rover 25]chyba uszczelka pod głowicą. witam.mam pytanie.czy po wlaniu o ciut za dużo oleju do silnika może się zrobić trochę majonezu w zbiorniku wyrównawczym?oleju mi trochę ubyło z miarki ale pojawił się majonez.nie duzo tak na ściankach.woda jest na maxa ,temperaturę trzyma ładnie,chodzi równo i dobrze ciągnie .dodam że silnik ma przejechane dopiero 82 tysiace km i nie jest katowany ani na zimno ani na ciepło.mam zamiar zrzucić zbiornik wyrównawczy i go wyczyścić i sprawdzić czy niema znowu majonezu bo to może być ta nadwyżka oleju.na początku czasem puścił dymka z rana.olej na bagnecie i korku czyściutki.
Koju - Nie Lip 10, 2011 16:40
mar35 napisał/a: | mam zamiar zrzucić zbiornik wyrównawczy i go wyczyścić i sprawdzić czy niema znowu majonezu bo to może być ta nadwyżka oleju |
Nadwyżka oliwy nie ma prawa przedostawać się w układ chłodzący,pewnie masz początki HGF.
Popraw temat za nim dostaniesz upomnienie od administracji
mar35 - Nie Lip 10, 2011 16:56
kolego ale ja niewiem czy to hgf.poza tym na korku i bagnecie jest czyściutko znaczy sam olej.a jak będzie hgf to się zrobi.trudno bo płakać nie będę.
Koju - Nie Lip 10, 2011 17:08
mar35 napisał/a: | poza tym na korku i bagnecie jest czyściutko znaczy sam olej |
Tak czyściutko dlatego że olej idzie w układ chłodzący a nie odwrotnie
ADI-mistrzu - Nie Lip 10, 2011 17:11
mar35 trzy sprawy:
1. Popraw temat, jest nieregulaminowy
2. Dlaczego tak piszesz? Jeśli będziesz używał spacji po kropkach oraz wielkich liter na początku zdania (można tez pokusił się o znak nowej linii co jakiś czas) to temat będzie bardziej czytelny.
Zobacz jak napisałeś, chciało by Ci się czytać coś takiego?
3. Majonez masz tylko w zbiorniczku wyrównawczym? Jeśli tak to wymień uszczelkę kolektora dolotowego w miejscu gdzie łączy się z głowicą i wyczyść zbiorniczek.
Pozdrawiam
Koju - Nie Lip 10, 2011 17:18
ADI-mistrzu napisał/a: | Majonez masz tylko w zbiorniczku wyrównawczym |
ADI tak z ciekawości zapytam .... gdzie może mieć jeszcze "majonez" oprócz zbiornika wyrównawczego?
mar35 - Nie Lip 10, 2011 17:55
sorki za problemy.jestem tu nowy.komp to moja słaba strona i wole kluczami w aucie kręcić niż w kompa stukać.uszczelka zamówiona na ebay i czekam.zobaczymy co będzie.
ADI-mistrzu - Nie Lip 10, 2011 18:03
W misce olejowej oczywiście majonez być może
mar35 - Nie Lip 10, 2011 18:08
korek olejowy czyściutki.bez majonezu.bagnet też.na razie to obstawiam tą uszczelkę.a jak to będzie uszczelka pod głowicą to też się zrobi.tylko pytanie.jak są wkładane śruby głowicy od góry czy od dołu.bo nie mam kanału.
ADI-mistrzu - Nie Lip 10, 2011 18:41
Od góry, odkręcasz pokrywę zaworów i zobaczysz śruby głowicy.
mar35 - Nie Lip 10, 2011 18:51
to normalne że będą tam śruby.tylko jak wkładane ?jak od góry to spoko(zgodne z logiką-prosto).a jak od dołu i z góry nakrętka to już d..a.nie mam kanału.a u anglików to wszystko może być od d..y strony...jak się odpowietrza układ chłodzenia?a jeszcze doczytałem że powodem ubytku wody z układu może być korek zbiorniczka.trochę mi ucieka ale nie kopci na biało.sam już niewiem.
ADI-mistrzu - Nie Lip 10, 2011 18:57
Gwint w bloku, szpilki wkładane od góry, wyglądają tak:
http://allegro.pl/rover-2...1700533139.html
Układ wodny sam się odpowietrza, wystarczy że chwile silnik pochodzi to zassie wodę. Ale jest tez śrubka od tego, chyba po prawej stronie bloku w wężu wodnym.
Woda Ci znika pewnie przez tą uszczelkę w kolektorze. Pod nią jest niezaślepiony kanał wodny, przez co woda miesza Ci się z olejem i częściowo jest spalana przez silnik.
Pozdrawiam
mar35 - Sro Lip 13, 2011 17:06
obyś miał rację kolego.uszczelka już kupiona.czekam na paczkę.tak się pytam bo lepiej wiedziec zanim zacznę dłubać.
zaznaczę że silnik nie grzebany przez żadnego cudownego mechaniora.więc ja stawiam na uszczelkę pod kolektorem.lata robia swoje.a to tylko guma.nara
[ Dodano: Sro Lip 13, 2011 17:57 ]
witam.dziś doszły części.uszczelka i nowy korek do zbiornika wyrównawczego.a więc tak jak podejrzewał kol.Adi uszczelka była w troszkę kiepskim stanie.były widoczne przedmuchy pomiędzy 1 i 2 kanałem dolotowym.zbiorniczek wymyty i wszystko ładnie poskładane i chodzi.ładnie i bez wycieków.co ciekawe-wcześniej jak się zagrzał to 1000 obrotów na minutę miał a teraz to w okolicy 900.troszkę się przejechałem i spokój.z ciekawości zdjąłem dekiel zaworów(oblukać czy masło jest )a tu suchutko.znaczy niema ma.przy okazji zdjętego kolektora ssącego sprawdziłem zaworek co jest w kolektorze przy 1 kanale.oki.jest drożny i działa.zobaczymy co się będzie działo.oby nic złego bo do polszy mam jechać za 2 tygodnie.roverkiem oczywiście.
[ Dodano: Sro Lip 13, 2011 18:06 ]
może ktoś przerabiał?????mam przepustnicę metal orginał.silnik 84 km.moja przepustnica otwierała się tylko na 1/3 obrotu.autko wyrażnie się dusiło.na pełnym?otwarciu.spiłowałem ok 2 mm ogranicznik plastykowy co jest na wycinku osi przepustnicy i jest okej.nie dusi silnika na pełnym obciążeniu przy redukcji biegu.a wcześniej była taka jakby dziura w ciągu.jak w starych turbodieslach.i już niechcę zmieniać przepustnicy... ta mi starcza. narka.
Grzesiek79 - Sro Paź 05, 2011 18:29
witam
czy jeżeli ubytek płynu chłodniczego spowodowany jest "walnietą" uszczelką kolektora ssącego to może nie być wycieku na zewnątrz bo u mnie nic nie widać żeby ciekło a ubywa płynu.
Korek zbiorniczka wymieniony zbiorniczek czysty w oleju nie widać płynu.
leszczu - Sro Paź 05, 2011 19:32
Może tak być.
Grzesiek79 - Sro Paź 05, 2011 20:22
czyli nalezy spróbować wymienić tę uszczelkę i mieć nadzieję że to tylko w tym problem a nie jest to już uszczelka pod głowicą, czy tak? Nie wiem co mam zrobić z tym wyciekiem?
leszczu - Czw Paź 06, 2011 09:09
A dużo ci tego płynu ucieka Olej piszesz że czysty, to może wyciek jest na zewnątrz
Grzesiek79 - Czw Paź 06, 2011 18:33
płyn ucieka okresowo tzn. na razie jest ok od jakichś 2 tygodni nie dolałem nic,a był taki okres że w ciągu 1,5 tygodnia dolałem 1 litr płynu.
zauważyłem też raz kiedy moim samochodem jechał brat jak zakaszlał i poleciał biały dym
co jeszcze - jak płyn ubywał to były trochę twarde węże od układu chłodzenia - sprawdzałem ten gruby przy chłodnicy
nigdzie nie mogę ju od dłuższego czasu zlokalizować wycieku na zewnątrz
zamierzam wymienić uszczelkę kolektora dolotowego i zobaczyć co będzie
czy to dobre posunięcie czy może lepiej jej nie ruszać jak nie widać wycieku?
kangaroo69 - Pią Paź 07, 2011 08:30
Grzesiek79, U mnie bylo wszystko ok. dopóki nie wziąłem się za ta uszczelkę stara była wsadzona na sylikon, ja włożyłem nową bez tego cuda i zaczął mi płyn uciekać Biorę się właśnie za robotę, juz uzbroiłem się w sylikon ps. jak już będę miał to na wierzchu wywale ten zaworek w kolektorze bo raz gdy się ściska węże działa raz nie a tak w ogóle to zastanawiam sie jeszcze czy by dziury w termostacie nie zrobić Pozdrawiam A tak w ogóle , to jak najbardziej dobre posunięcie
Grzesiek79 - Pią Paź 07, 2011 10:38
Mam jeszcze jedno pytanie- jak jest uszczelka kolektora dolotowego w R25 guma czy metal bo w sklepie mówią, ze są dwa rodzaje?
leszczu - Pią Paź 07, 2011 14:14
Grzesiek79, pewnie że warto ją wymienić.
Grzesiek79 napisał/a: | jak jest uszczelka kolektora dolotowego w R25 guma czy metal |
Guma.
kangaroo69 - Pią Paź 07, 2011 21:57
A wyglada o tak:
http://www.tomateam.pl/sk...al=silnik&c=998
mateuss1419914 - Sro Paź 19, 2011 19:31
Wiatam. Jestem tu nowy Mam pytanie w zbiorniczku do płynu chłodniczego zbiera mi sie zmieszany olej , wszystkie węże sa zawalone tą mazią. Czy to poszła uszczelka pod głowicą? Jaki to koszt?
colin1983 - Sro Paź 19, 2011 19:43
mateuss1419914 napisał/a: |
Wiatam. Jestem tu nowy Mam pytanie w zbiorniczku do płynu chłodniczego zbiera mi sie zmieszany olej , wszystkie węże sa zawalone tą mazią. Czy to poszła uszczelka pod głowicą? | raczej uszczelka a może pozostałości po HGF-ie jak wygląda korek od oleju ?
mateuss1419914 - Czw Paź 20, 2011 14:11
no korek od oleju nie wzbudza żabnych podejrzen no ale w zbiorniczku płynu chłodniczego to była masakra ja juz to wymyłem i węże też zastała mi jeszcze chłodnica.
sosen89 - Czw Mar 01, 2012 12:57
leszczu,Leszczu mam takie pytanie mozesz mi powiedziec czy jesli znajduja mi sie slady oleju w płynie chłodniczym i mam masło w oleju to jest to uszczelka pod głowica czy moze to byc cos innego?
leszczu - Czw Mar 01, 2012 13:31
sosen89, Najprawdopodobniej tak.
Tutaj masz jeszcze inne objawy HGF.
http://www.roverki.pl/por...objawy-hgf.html
Marcin1985 - Sro Maj 08, 2013 20:03
Witam.
Zauważyłem małe plamki oleju w zbiorniku. Płynu nie bierze, zbiornik od środka troszkę brudny...(4 miechy temu zmieszałem płyny, różowy z granatowym)Pod korkiem oleju i na bagnecie czysto, silnik się nie grzeje wszystko jest git. Czy olej mógł przedostać się do układu chłodzenia przez uszczelkę od kolektora ssącego? Bo miałem ją zmienianą jakiś czas temu...Mam nadzieję ze to nie HGF bo mieszkam w UK a tutaj skasują mnie pewnie więcej niż auto jest warte...
Z góry dzięki za odpowiedź.
Adrian - Sro Maj 08, 2013 20:13
Olej przez uszczelkę kolektora nie może się dostać do płynu. Jeśli w zbiorniczku rzeczywiście są ślady obecności oleju, to innej opcji jak czekający Cię wkrótce HGF nie ma.
Marcin1985 - Sro Maj 08, 2013 20:25
lepiej zrobić to odrazu czy czekać na więcej objawów typu "majonez" lub ubytek płynu??I co z planowaniem głowicy?
Mam już na oku taki zestaw naprawczy:
http://www.ebay.co.uk/itm...=item2eb0c19b05
Jakieś sugestie na temat tych uszczelek?
Dzięki za odp.
ArekL - Czw Maj 09, 2013 07:33
Ja na Twoim miejscu bym poczekał na inne objawy, ale nie wybierałbym się w dłuższe trasy.
A zestaw dość tani.
|
|