|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R600, H23A3] Regulacja luzów na zaworach - Fotorelacja
spitz - Nie Lip 10, 2011 19:15 Temat postu: [R600, H23A3] Regulacja luzów na zaworach - Fotorelacja Regulacja zaworów.
Witam,
Jako, że nie każdy zna angielski, a o ile wiem w naszym języku takiego poradnika do H23A3 nie ma postanowiłem opisać swoje świeże doświadczenia z regulacji zaworów. Podobno trzeba to robić co ok 40kkm a że miałem wolną sobotą to się wziąłem
Zaczynamy.
1. Na początek informacje podstawowe:
Wartości luzów:
Zawory dolotowe 0.07mm-0.11mm
Zawory wydechowe 0.15mm-0.19mm
Oczywiście jakby ktoś nie wiedział dolotowe to te na wałku bliżej kabiny, wydechowe to te bliżej przedniego zderzaka. Samochód trzeba ustawić tak żeby było dojście od lewej i od przodu, koła skręcić w lewo maksymalnie.
2. Narzędzia:
- szczelinomierz - ok 10zł na allegro, 10-20zł w niektórych sklepach z narzędziami, przydatne listki to: 0.05, 0.10, 0.15, 0.20 mm
- śrubokręt płaski (zawory)
- klucze nasadowe 10mm (pokrywa) i 19mm (wał)
- klucz oczkowy 12mm (nakrętki kontrujące na zaworach)
3. Zdjęcie pokrywy:
Wyjmujemy przewody WN, odkręcamy śruby pokrywy (1), oprócz tego musiałem odpiąć dwa wężyki idące przez pokrywę (2,3), jakiś przewód idący od alternatora razem z jakąś wtyczką (4) oraz kabelek z prawej strony - nie widać na zdjęciu (5)
UWAGA! - przy podnoszeniu pokrywy trzeba uważać i robić to powoli żeby nie rozerwać uszczelki, u mnie nie chciała odejść łatwo i trzeba było ją trochę "pociągnąć"
Po podniesieniu mamy taki oto widok (na zdjęciu zaznaczona kolejność ustawiania zaworów):
4. Ustawienie wałków
Kręcimy śrubą za lewym przednim kołem (odwrotnie do wskazówek zegara) tak, aby na obu wałkach znaczek UP był na górze (jeśli nie da rady dojść do śruby można podnieść lewy przód na lewarku). Jest to ustawienie do regulacji pierwszego cylindra.
Wzór ustawienia z manuala od accorda:
5. Cylinder nr 1
Na początek mierzymy szczelinomierzem luz na jednym z 4 zaworów - jeśli jest ok nie robimy nic w innym wypadku luzujemy nakrętkę kontrującą (1) (u mnie było dosyć ciężko ją ruszyć i musiałem zrobić małą dźwignię), potem śrubokrętem płaskim powolnym ruchem kręcimy śrubę regulacyjną (2) (w prawo zmniejszając luz, w lewo zwiększając) aż uzyskamy odpowiedni luz. Jak już to osiągniemy trzymając śrubokrętem dokręcamy kluczem oczkowym nakrętkę. Trzeba się upewnić, że przy dokręcaniu nakrętki śruba nie zmieniła położenia. Czynność powtarzamy z kolejnymi 3 zaworami.
6. Kolejne cylindry
Kręcimy wałkami (cały czas w kierunku przeciwnym do wskazówek zegara) o 90 stopni - jest to pozycja do ustawienia cylindra nr 3. Kolejne 90 stopni - cylinder nr 4. I znowu 90 stopni - cylinder nr 2.
7. Koniec
Składamy wszystko w kolejności odwrotnej do rozkręcania - uszczelkę trzeba wsadzić najpierw od dołu do pokrywy, żeby się ładnie spasowała. Należy również sprawdzić czy śruba na wale (za kołem) jest dobrze dokręcona bo mogła się poluzować. Podłączamy wężyki, kable WN itd. i sprawdzamy czy działa ... u mnie odpalił
To chyba tyle, w razie pytań piszcie.
Pozdrawiam.
|
|