Zobacz temat - [R620] Krokowiec
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Krokowiec

ykziwo - Sro Lip 13, 2011 21:00
Temat postu: [R620] Krokowiec
Witam, przeprowadziłem czyszczenie popularnego "krokowca" . Żeby sprawdzić jak wygląda zajrzałem na allegro i wyczyściłem to :

http://img19.allegroimg.p...1/46/1690814660

tymczasem patrzę teraz po raz kolejny na instrukcję i przeglądam allegro i widzę wystawione jako silniczek krokowy również to

http://img02.allegroimg.p...9/96/1685999670

w innej aukcji wystawione są oba te elementy jako jedna część, jak to w końcu jest bo trochę się pogubiłem :oops:

rami1000 - Sro Lip 13, 2011 21:27

to co wyczyściłeś to napewno nie krokowiec, drugie całkim możliwe, mam sdi więc nie widziałem
ykziwo - Sro Lip 13, 2011 21:52

Więc czemu na aukcji jest jako "Silniczek krokowy" ? O dziwo pomogło i obroty nie spadają poniżej 100 ... :lol:


Chciałem jeszcze spytać czy do wyczytania błędów można użyć zwyklego kabla miedzianego ?

KRYS - Czw Lip 14, 2011 13:03

Na 2 zdj jest krokowiec

ykziwo napisał/a:
Więc czemu na aukcji jest jako "Silniczek krokowy" ?


nie takie głupoty ludzie piszą

ykziwo napisał/a:
Chciałem jeszcze spytać czy do wyczytania błędów można użyć zwyklego kabla miedzianego ?


tak, nawet spinacz biurowy da rade

ykziwo - Czw Lip 14, 2011 13:19

Ok dzięki za odpowiedzi, w takim razie zabieram się za czyszczenie właściwego "krokowca". Z ciekawości co to za część, którą wyczyściłem ?
marthinez - Czw Lip 14, 2011 16:00

ykziwo napisał/a:
Z ciekawości co to za część, którą wyczyściłem ?
Zawór termiczny szybkiego biegu jałowego (FITV).
ykziwo - Nie Lip 17, 2011 16:57

Dzięki piękne :grin:

[ Dodano: Sob Lip 16, 2011 15:41 ]
Witam ponownie, krokowiec wyczyszczony w nitro, zamontowałem go, zresetowałem ECU, chciałem przystąpić do regulacji wolnych obrotów ale po odpięciu wtyczki pgm silnik zgasł, wymrugałem błędy i mam

14 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód

Znaczy się krokowiec jednak do wymiany ? Dodam że pomimo czyszczenia obroty nadal spadają poniżej 1-wszej kreski.

Pozdrawiam.

[ Dodano: Nie Lip 17, 2011 17:57 ]
Up

sknerko - Pon Lip 18, 2011 08:46

Nitro jest złym pomysłem na czyszczenie. Czyści się benzyna ekstrakcyjną nitro mógł coś rozpuścić w silniczku i teraz to już dupa zbita
KRYS - Pon Lip 18, 2011 16:55

ykziwo napisał/a:
Dodam że pomimo czyszczenia obroty nadal spadają poniżej 1-wszej kreski


Poniżej 1000? pierwszej grubej ?

ykziwo - Pon Lip 18, 2011 17:44

Gdyby było poniżej 1wszej grubej nie przejmowałbym się :D Jest poniżej 1-wszej cienkiej :)

Ad 2 Czytałem na forach że czyści się naprzemiennie nitro/benzyna ze wskazaniem na nitro, gdyż podobno lepiej czyści ...

Więc jak panowie ?

KRYS - Pon Lip 18, 2011 21:10

kolego opisz dokładnie problem

Kiedy obroty spadają, jak zachowuje sie na zimnym, wszystko po kolei.
Jakie są obroty po odpaleniu i co sie dzieje gdy go obciazysz ( światł +klima+ogrzewanie szyb,lusterek,przeciwmgłowe - no wsio właczone :))

sknerko - Pon Lip 18, 2011 21:40

ykziwo napisał/a:
Ad 2 Czytałem na forach że czyści się naprzemiennie nitro/benzyna ze wskazaniem na nitro, gdyż podobno lepiej czyści ...

Przepływomierz w dieslu raczej. A Krokowy to silnik tam jest drut nawojowy emaliowany i nitro może rozpuścić lakier na drucie i porobią się zwarcia, silniki czyści się benzyną tylko. Często obudowy szczotek są plastikowe i tez nie odporne na nitro. Swój wykąpałem w benzynie wydmuchałem powietrzem i wysuszyłem działa jak marzenie

ykziwo - Pon Lip 18, 2011 22:31

Gdy odpalę silnik to trzyma te nominalne ok 700 obrotów, może tak stać sobie i nic się nie dzieje, jednak gdy dotknę pedał gazu, np podkręcę go do 2 tys i puszcze gaz, obroty spadną do poniżej 100 i cały samochód drży, czasem się podniosą do kilkuset i znów spadają na jakiś czas poniżej 1wszej kreski, nie ma znaczenia czy jest zimny czy ciepły... Włączone czy wyłączone odbiorniki prądu nie zmieniają tego w żaden sposób. Jest to szczególnie denerwujące przy ruszaniu, gdy całym samochodem "telepie" przez chwilę ...
marthinez - Wto Lip 19, 2011 06:35

ykziwo napisał/a:
Gdy odpalę silnik to trzyma te nominalne ok 700 obrotów
Gdy odpalisz zimny silnik obroty powinny być w przedziale 1300/1400 rpm i powoli spadać wraz z nagrzewaniem sie auta.
To jest najważniejsza funkcja zaworu IAC.

Moim zdaniem on jest winny.

KRYS - Wto Lip 19, 2011 19:43

no to iac padł
ykziwo - Sro Lip 20, 2011 10:57

Świetnie, mam nadzieję że się wyjaśniło :) Czy krokowiec ma wpływ na spalanie ? Dam znać jak wymienie czy się poprawiło :)