Zobacz temat - [414] Problemy z układem chłodzenia
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [414] Problemy z układem chłodzenia

KATwawa - Sob Lip 16, 2011 21:04
Temat postu: [414] Problemy z układem chłodzenia
Witam,
Od początku tzn. od zakupu rok temu Roverka 414 mam problemy z układem chłodzenia.
Na samym początku ciśnienie jakie stwarzało się w układzie chłodzenia rwało węże gumowe. Ustaliłem przyczynę, górny wąż od chłodnicy był sztukowany rurą PCV o małym przekroju. Przewody przestały pękać jednak temperatura potrafi szaleć tzn idzie wysoko w górę prawie pod samą górę na wskaźniku. Dodatkowo potrafi ubywać płynu. Wiem powiecie uszczelka pod głowicą i może to racja ale... brak oleju w zbiorniczku i na odwrót olej czysty jak łza, nawet spuszczałem aby sprawdzić czy nie ma masełka. Dodam że jest nowa pompa wody, wymieniony na nowy termostat(sprawdzony przed montażem) Wiem, że nikt raczej nie pochwala takich metod naprawczych ale użyłem uszczelniacza do chłodnic w proszku(srebrny proszek dostępny na stacjach benzynowych), częściowo pomaga bo temp. rośnie max do 3/4 wskaźnika.Co ciekawe gdy temperatura rośnie wystarczy, że podniosę obroty na 1,5-2tys.obrotów i temperatura spada wentylator się wyłącza. Co o tym sądzicie ?

darek_wp - Sob Lip 16, 2011 22:36

Objawy wskazywały by na zapowietrzony układ chłodzenia.
Bardzo prawdopodobne jest uszkodzenie uszczelki kolektora ssącego lub samego kolektora (pęknięcie lub inna nieszczelność) co może powodować ubywanie płynu chłodniczego i dostawanie się powietrza do układu chłodzenia.

KATwawa - Sob Lip 16, 2011 23:21

Takiej opcji nie brałem pod uwagę, w wolnej chwili sprawdzę i dam znać co i jak, dzięki za podsunięcie pomysłu.
mattipoz - Pią Lip 22, 2011 00:52

Mam podobny problem aktualnie
Jestem po wymianie pompy wody (przeciekała) i gum. Temperatura po rozgrzaniu dochodzi do 3/4. Włączając nagrzewanie spada do ok połowy. Czy w moim przypadku wymiana wody na płyn zmieni tutaj coś?
Spotkałem się z opinią że układ sam się potrafi odpowietrzyć po paru jazdach czy daje to taką pewność? Wykluczając, że nie jest w moim przypadku wadliwa uszczelka kolektora ssącego?

samos - Pią Lip 22, 2011 07:01

mattipoz napisał/a:
Czy w moim przypadku wymiana wody na płyn zmieni tutaj coś?
lepiej zalać płyn sama woda może uszkodzić pompę wody.
mattipoz napisał/a:
Spotkałem się z opinią że układ sam się potrafi odpowietrzyć po paru jazdach czy daje to taką pewność?
Jezeli jest zbiorniczek wyrównawczy to na pewno się odpowietrzy

Sprawdziłbym jeszcze tak jak napisałem wyżej pompę wodną.

Koju - Pią Lip 22, 2011 07:26

samos napisał/a:
lepiej zalać płyn sama woda może uszkodzić pompę wody.

Ciekawa teoria :shock: możesz rozwinąć ten wątek ? chętnie zagłębię się w szczegóły :mrgreen:

mattipoz napisał/a:
Spotkałem się z opinią że układ sam się potrafi odpowietrzyć po paru jazdach czy daje to taką pewność?

Nie masz pewności co do odpowietrzenia i lepiej zrobić to samemu.
Co do wody to tak czy siak będziesz musiał na zimę zalać układ płynem :wink:

samos - Pią Lip 22, 2011 08:04

Koju napisał/a:
Ciekawa teoria możesz rozwinąć ten wątek ? chętnie zagłębię się w szczegóły


Naturalnie ze mogę samą wodą bardzo szybko zakamienisz układ, takie coś co osadza się np w czajniku :P
Rozwinąć jeszcze :)

Koju - Pią Lip 22, 2011 15:34

Buhaha w czajniku wymieniasz wodę kilka razy na dobę wiec przestań opowiadać takie legendy.
des - Pią Lip 22, 2011 18:38

samos napisał/a:
Naturalnie ze mogę samą wodą bardzo szybko zakamienisz układ, takie coś co osadza się np w czajniku
Rozwinąć jeszcze
Zgoda, tyle tylko, że do czajnika lejesz wodę prosto z kranu, czyli woda z "pełnym pakietem syfu".
Do układów chłodzenia jeśli już zalewa się wodą to jest to woda demineralizowana.

Adrian - Pią Lip 22, 2011 18:53

KATwawa napisał/a:
Co ciekawe gdy temperatura rośnie wystarczy, że podniosę obroty na 1,5-2tys.obrotów i temperatura spada wentylator się wyłącza

Ja zasugerował bym przyjrzeć się chłodnicy i jej stanie. Może jest zabrudzona/zakamieniona i nie ma przez nią dobrego przepływu cieczy chłodzącej. Może być też gdzieś delikatnie dziurawa i stąd wycieki.

KATwawa, musisz w pierwszej kolejności znaleźć przyczynę gubienia płynu, bo szczelny układ chłodzenia to podstawa jego prawidłowej pracy. Polecam lekturę Forum i używanie funkcji szukaj. :wink:

Koju - Pią Lip 22, 2011 19:58

des napisał/a:
Zgoda, tyle tylko, że do czajnika lejesz wodę prosto z kranu, czyli woda z "pełnym pakietem syfu".

Zacznijmy od tego... żeby układ chłodzenia zakamienić nawet wodą z kranu to trzeba ją zmieniać co jakiś czas i lać kolejną dawkę wody nie oczyszczonej (kranówy)
Po drugie trzeba na niej jeździć z 10 lat żeby kamień osadził się w tak dużej ilości co by utrudniało obieg w układzie.
Po trzecie nie realne jest jeżdżenie na samej wodzie nawet roku ze względu na warunki atmosferyczne.
Powaliła mnie na kolana jedna sugestia ... "woda uszkodzi pompę wody" :)

keczu - Pią Lip 22, 2011 21:22

Koju, Daj sobie spokoj z udowadnianiem jak jest naprawde, tez sie kiedys stresowalem jak ktos glupoty pisal. Teraz to nawet nie chce mi sie pisac jak moge pomoc bo cos fizycznie widzialem ,robilem i wiem na 100% bo po co takiego rodzaju dyskusje. Pozdr.
Koju - Pią Lip 22, 2011 22:12

keczu napisał/a:
Daj sobie spokoj z udowadnianiem jak jest naprawde

Spoko keczu wcale się nie stresuje :) ale coś musiałem odpowiedzieć na temat "czajnika" ;)

darek_wp - Sob Lip 23, 2011 09:13

Panowie proszę udzielać się w temacie
panwilli - Sob Lip 30, 2011 15:54

Ja tak miałem i na początku zrobiłem tak:

- wymieniłem korek od zbiorniczka
- wymieniłem 3 termostaty każdy był sprawdzany przed montażem i się zacinały dopiero 4 pomógł
- wymieniłem czujniki i nic myślałem że były walnięte
- na końcu po długim czytaniu dochodzeniu itp. doszliśmy razem z kolego z forum że mam 2 rury dosztukowane a oryginalna gdzieś znikneła i to był problem

jak zwiększasz obroty silnika to jednocześnie obroty pompy wody i płyn szybciej zaczyna krążyć ( jak się mylę to mnie poprawcie)

Poszukaj schemat układu i zobacz czy wszystko jest tak jak powinno u ciebie w aucie

KATwawa - Nie Sie 14, 2011 14:30

Witam ponownie, niestety wymiana uszczelki pod kolektorem nic nie dała. Jednak teraz już jestem pewien, że uszczelka pod głowica do roboty bo w zbiorniczku wyrównawczym napotkałem olej. W związku z tym mam pytanko co sądzicie o tym komplecie z allegro:
http://moto.allegro.pl/us...1747035170.html
a także planowanie głowicy, i moje pytanie czy ktoś korzystał z usług tego warsztatu, ponoć dobry:
http://krasnobrodzka-racing.com/index.php?id=00

leszczu - Wto Sie 16, 2011 17:19

KATwawa, polecam ten temat.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=19961

Końcowe posty powinny pomóc. :wink:

KATwawa - Wto Sie 16, 2011 18:24

Czyli sugerujesz, że może to nie być wcale uszczelka, faktem jest że gdyby nie ten problem z grzaniem to nie zwracałbym uwagi, bo nie mam spadku mocy, oleju w zbiorniczku też śladowe ilości. Może dokładnie przepłucze układ i wtedy będę się zastanawiał czy robić uszczelkę.