|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [freelander] stuki przy nawracaniu
emilo - Sob Lip 16, 2011 20:09 Temat postu: [freelander] stuki przy nawracaniu Witam. Podczas nawracania na skrzyżowaniu usłyszałem mocne głuche stuki w środkowej części samochodu ( lub trochę bardziej z tyłu). Czytając wcześniejsze posty sprawdziłem czy nic nie jest poluzowane ( nic nie było), ruszając wał góra dół stuki dochodziły od podpory wału( łożysko stukało o obudowę), 4 miesiące temu wymieniałem podpory. Sprawdzałem luzy na mocowaniach tylnego napędu i delikatne są.
Zauważyłem również ,że powoli pęka guma na wiskozie ta od drgań , czy to może być przyczyną czy mogę ją zerwać bez konsekwencji dla napędu (bo po coś ona jest?)
Proszę o podpowiedzi czego, gdzie szukać. Dzięki za konkretne odpowiedzi.
SyntaX - Nie Lip 17, 2011 08:18
Aaaa zaraz mnie coś trafi i zejdę tutaj normalnie centralnie.
Litości dla Moderatora.
Ile razy można pisać o tym samym.
Proszę zapoznać się z tymi tematami:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=51587
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=48709
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=53448
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=50477
Objawy EWIDENTNIE wskazują na uszkodzone sprzęgło wiskotyczne - koszt nowego około 1800zł ew. regeneracja 700-900zł.
Do tego uszkodzeniu mogła ulec przekładnia kątowa zwana powszechnie IRD.
Jeśli masz szczęście wystarczy wymiana łożysk. Polecam Timken.
Poczytaj zanim zaczniesz wypisywać kolejne głupoty - Bez urazy.
Ja jak coś kupuję to przynajmniej trochę o tym poczytam.
Czy auto to anglik - przekładka.
Jeśli tak to na jakiej maglownicy.
Jak magiel od Opla to masz przyczynę uszkodzeń.
Zły kat skrętu, przeciążenie wiskozy, rozwaliło gumę drgań skrętnych i samo visco.
Gratulacje dla tego co wymyślił patent z przekładką na maglu od Opla.
Już 5 aut robiłem po takim patencie.
Przeważnie porozwalane IRD i straszne luzy- lewa półoś.
emilo - Nie Lip 17, 2011 16:31
Właśnie oto chodzi, że wszystko co czytałem sprawdziłem i jest ok. Wiskozę sprawdzałem metodą podnosząc auto na lewarku i koło się obraca, więc wisko ok.
Jak sprawdzić IRD , nic nie wyje,olej wymieniony.
Auto nie angol.
Mocowanie sanek też wygląda na ok, chyba że coś źle robię.
Co jeszcze mogę sprawdzić i w jaki sposób.
SyntaX - Nie Lip 17, 2011 17:33
Rozumiem że jak podniosłeś auto i sprawdzałeś wiskozę to najpierw szło z oporem a potem coraz luźniej tak jak na tym filmie.
http://www.youtube.com/watch?v=Oh01nQgh7z8
A sprawdzałeś frezy na wizskozie.
Może są uszkodzone i przeskakuje.
Sprawdził bym też krzyżaki na wale.
Czy podczas wymiany oleju w IRD dało się zauważyć jakieś opiłki na korku spustowym ?
Czy podczas jazdy słychać wycie z tyłu.
A co z tylnym mostem, było tam doglądane, był tam zmieniany olej.
amik - Nie Lip 17, 2011 18:36
witam ja jestem tylko ciekawy co jest w tej bańce na filmie teście wisco bo przecież może ważyć od 5 kg na przykład woda do nie wiem nawet 70-80 kg zalane betonem czy jakimś ołowiem , gdyby była znana waga wtedy można mówić o przeprowadzeniu wiarygodnego testu ja uniosłem samochód i kluczem ręcznie obrócę koło no ale czy wisco jest sprawne w 100% czy w 50% tego nie wiem
SyntaX - Nie Lip 17, 2011 19:01
Obciążenie 7kg
Długość ramienia 78cm.
Tak prawidłowo powinno się testować.
tak czy inaczej zaczął bym od wymiany tłumika drgań.
http://allegro.pl/land-ro...1699884743.html
emilo - Nie Lip 17, 2011 19:54
SyntaX właśnie podobnie robiłem tylko,że na kluczu z wyciąganym ramieniem i po 1 obrocie szło lżej. Dźwignia biegów położona w pozycji P i N na D nie pamiętam jutro jeszcze raz sprawdzę może ma to znaczenie.
Frezy są ok, krzyżaki teraz nie sprawdzałem, oględziny robiłem przy wymianie podpór.
W IRD opiłków nie widziałem, chyba ,że to wygląda jak masło bo taki nalot był na magnesie, ale nic metalowego nie widziałem.
W moście olej patrzyłem jest, będę zmieniał, szlam podobny jak w IRD, szumu brak.
Zastanawia mnie tylko to ,że jak ruszałem wałem góra dół to łożysko z podpory waliło o jego osłonę i wtedy był podobny dźwięk, ale może zbyt mocno poruszałem.
Czy bez tego tłumika drgań mogę jeździć jak niektórzy piszą. Podobno w niektórych wersjach nie było.
Czy ta część która się urywa z tyłu to dokładnie gdzie się znajduje, może nie zauważyłem.
U nas mechanicy chętnie by się tym zajęli, ale jak się pytam czy choć raz mieli do czynienia z freelanderem to nikt go nie robił, więc mam obawy. Szkoda go dawać do nauki.
win32 - Nie Lip 17, 2011 22:31
Cytat: | W moście olej patrzyłem jest, będę zmieniał, szlam podobny jak w IRD, szumu brak |
Zalanew wodą - wymienić jak najszybciej.
Cytat: | Czy bez tego tłumika drgań mogę jeździć jak niektórzy piszą. Podobno w niektórych wersjach nie było. |
V6 zdaje się nie miał - ale tam jest inne sprzęgło. Ja przez pół roku jeździłem bo zgubiłem w lesie , i nic się nie stało. Ale na dłuższą metę lepiej bez tego nie jeździć - może zaszkodzić płytkom w VCU.
Cytat: | czy wisco jest sprawne w 100% czy w 50% tego nie wiem |
Hamuje w skręcie tak że wybijasz zęby o kierownicę ? Mocno śmierdzi jak się zapnie, szybko sie zapina ? ucieka ci tyłkiem w zakręcie przy dodaniu gazu ?
Cytat: | Mocowanie sanek też wygląda na ok, chyba że coś źle robię |
Bez opuszczenia sanek tego nie zobaczysz. Każdy Freelek do roku bodaj połowy rocznika 03, albo do VIN 2A 219766 ma tę wadę.
tu pan kolega poczyta:
http://lrfreak.wordpress....go-zawieszenia/
emilo - Pon Lip 25, 2011 09:48
Witam,wymieniłem mocowanie tylnego mechanizmu i jak na razie jest cisza, dodam, że gumy nie były zniszczone (popękane) , może już były miękkie. Dzięki wszystkim za sugestie. Temat zamknięty.
SyntaX - Pon Lip 25, 2011 10:51
Cytat: | Bez opuszczenia sanek tego nie zobaczysz. Każdy Freelek do roku bodaj połowy rocznika 03, albo do VIN 2A 219766 ma tę wadę. |
Do połowy 2002 roku kwestii sprostowania.
emilo - Pon Sie 08, 2011 12:39
Wymieniłem gumy i jak na razie cisza, gumy nie były popękane.
|
|