Zobacz temat - [Rover 200 1.4Si] Nie wlacza sie wentylator chlodnicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 200 1.4Si] Nie wlacza sie wentylator chlodnicy

pukio - Sro Lip 20, 2011 21:52
Temat postu: [Rover 200 1.4Si] Nie wlacza sie wentylator chlodnicy
Nie wlacza sie wentylator chlodnicy. Sprawdzalem na krotko wentylator to dziala. Plyn jest na maximum i nie ubywa, obieg jest szczelny. Po odpaleniu i przejechaniu okolo 50km silnik sie przegrzewa i zaczyna chodzic jakby na 3 cylindrach, nierowno i tlumik zaczyna pierdziec jakby nie dopal paliwa. Po zwarciu kostki ktora jest podpieta do czujnika temp plynu chlodzacego dochodzi do dziwnych odglosow z okolicy wtryskow ( stukanie jakby jakiegos przekaznika ) moze ma ktos jakis pomysl ?
ADI-mistrzu - Czw Lip 21, 2011 07:31

Powiedz mi, co Cię skusiło aby zwierać piny w kostce?

Odepnij wtyczkę od czujnika temperatury i zobacz czy włączy się wentylator, jak nie to masz czujnik to wymiany.
silnik -

I mówiąc przegrzewa, gdzie wskaźnik dochodzi? Prawidłowo powinien być na połowie.

pukio - Czw Lip 21, 2011 20:35

wskaznik spada na sam dol i samochod jedzie jakby na 3 cylindrach
samos - Pią Lip 22, 2011 05:55

Sprawdziłbym bezpiecznik od wiatraka. Takie coś tez znajduje się w aucie.
ADI-mistrzu - Pią Lip 22, 2011 09:00

pukio napisał/a:
...silnik sie przegrzewa i zaczyna chodzic jakby na 3 cylindrach...

pukio napisał/a:
wskaznik spada na sam dol i samochod jedzie jakby na 3 cylindrach


To ja nie rozumiem, przegrzewa się czy nie? Bo jak spada na sam dół to oznacza że jest zimny a nie gorący.

R-200 - Pią Lip 22, 2011 09:28

ADI-mistrzu napisał/a:
Powiedz mi, co Cię skusiło aby zwierać piny w kostce?

Odepnij wtyczkę od czujnika temperatury i zobacz czy włączy się wentylator, jak nie to masz czujnik to wymiany.
silnik - [url=http://obrazki.elekt...umb.jpg]Obrazek[/url]

I mówiąc przegrzewa, gdzie wskaźnik dochodzi? Prawidłowo powinien być na połowie.
Tutaj się kolego mylicie. Jeśli po odpięciu czujnika wentylator się nie załączy to jest niesprawny układ elektryczny a nie czujnik. :roll:
ADI-mistrzu - Pią Lip 22, 2011 09:31

Coś mi się pokszaniło, aż jak bym nie ja pisał, może za wcześnie rano było...
Oczywiście masz racje, sprawdzi się tak układ załączania wentylatora.

pukio - Pią Lip 22, 2011 18:36

Jest tak, odpalam auto, przejade z 50km (bez wiatraka) i auto zaczyna nie rozwno chodzic, tlumik pierdziec, a wskazowka spada na sam dol. Postawie auto w garazu i na drugi dzien po odpaleniu (jak silnik jest juz zimny) chodzi normalnie a wskazowka jest spowrotem na srodku ale z kazdym przejechanym kilometrem wskazowka opada coraz nizej. To moze ze wskaznikiem jeszcze jest cos nie tak. Wszystkie bezpieczniki i przekazniki sprawdzilem i nie sa przepalone. Chwilowo nie moge sprawdzic czy sie zalaczy wiatrak na odpietym czujniku bo jestem w trakcie wymiany oleju, filtra i uszczelki pod pokrywa zaworow.
leszczu - Pią Lip 22, 2011 18:38

Możliwe, że masz padnięty czujnik temperatury. :/
pukio - Pią Lip 22, 2011 21:05

Ok odlaczylem czujnik i wiatrak chodzi, to co czujnik jest do dupy ?
Jeszcze niech mi ktos powie do czego maja sluzyc te zawory w kolektarze ssacym

ADI-mistrzu - Sob Lip 23, 2011 09:31

Jak masz gaż i nastąpi wybuch to otwierają się i energia zamiast siać zniszczenie po kolektorze ucieka nimi.
ArekL - Sob Lip 23, 2011 18:31

Lol. Dobrze Cię zrozumiałem? Jak jedziesz i Ci spada temperatura to moim zdaniem termostat do wymiany i wentylator tu nie ma nic do rzeczy, bo jak ma się włączyć przy niedogrzanym silniku?

Ale jak na drugi dzień odpalasz i wskazówka jest po odpaleniu od razu na środku? No to czujnik...

R-200 - Nie Lip 24, 2011 10:23

Tylko nie ten od wentylatora tylko ten drugi. :lol:
pukio - Nie Lip 24, 2011 14:04

termostat jest dobry bo woda jest tak samo nagrzana w kazdym miejscu w obiegu. Jakby byl termostat do wymiany to by byla zimna. Podejzewam ze sa dwa czujniki temp do wymiany. Pewnie pierdzenie w tlumiku po rozgrzaniu silnika jest spowodowane tym ze czujnik wykrywa jakby silnik byl ciagle zimny i nawet na rozgrzanym daje taka dawke paliwa jaka powinna byc na zimnym silniku (czyli jakby ciagle chodzil na ssaniu) skutkiem czego zalewa swiece i tlumik strzela. Wymienie najpierw ten 2gi czujnik i zobaczymy co bedzie