Zobacz temat - [MG ZR 160] Odcięcie zaplonu.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160] Odcięcie zaplonu.

Adam160 - Pon Lip 25, 2011 19:45
Temat postu: [MG ZR 160] Odcięcie zaplonu.
witam. mam problem z odcieciem zaplonu odcina mi zaplon na kazdym biegu przy 5500 tys. obr. jak podpiolem pod komputer wyswietlilo mi ze map sensor daje za duzy sygnal mimo ze daje prawidlowe napiecie no i swieci kontrolka silnika;/ bledu nie da sie skasowac. moze ktos wie czy to wina tego czujnika czy jest jakis inny powod. z gory dziekuje za pomoc.
leszczu - Pon Lip 25, 2011 19:47

Nie wiem jak jest w 1.8, ale masz albo źle rozrząd ustawiony albo VVC. :wink:
Adam160 - Pon Lip 25, 2011 20:00

bo mam tez jaka wtyczke wg. nie podpieta a nie bardzo wiem z czego ona jest i wydaje mi sie ze brak jakiegos czujnika bo w bloku silnika mam plastikową zaslepke. jesli ma ktos jakis schemat tego silnika vcc to bym byl bardzo wdzieczny.
marcinmarcin - Pon Lip 25, 2011 22:37

Porób fotki... generalnie odcinka to źle złożone VVC, ale niepodpieta wtyczka do ten sam efekt.

[ Dodano: Pon Lip 25, 2011 22:37 ]
Poszukaj czegoś takiego jak RAVE w wyszukiwarce, to instrukcja serwisowa, może będziie gdzieś link podany

Adam160 - Wto Lip 26, 2011 16:49

ok porobie fotki i wrzuce.
kozik150184 - Wto Sie 02, 2011 11:42

Witaj masz zle podłączone wtyczki do elektromagnesów.
Które odpowiadają za przesuniecie grzybka od vvc.
Znajduje sie ro po prawej stronie silnika kolo kolektora ssacego przy pokrywie zaworów.
jak stoisz przy otwartej pokrywie to bedzie z lewej strony.
jak dobrze pamietam są trzy kolory wtyczek czarny brązowy i niebieski.
Musisz zamienic je.
u góry ma być czarny a niżej niebieski.
Jak je zamienisz będzie oki.

Kozik - Wto Sie 02, 2011 11:46

ja wczoraj przetestowałem, odłączyłem wtyczki od VVC i odcinkę miałem przy 5500obr/min
Adam160 - Sob Sie 06, 2011 15:10

( Kozik ) a mogl bys wrzucic zdjecie tych wtyczek?? bardzo by mi to pomoglo.
kozik150184 - Sro Sie 10, 2011 10:06

podpięcie wtyczek czrana brązowa niebieska tak masz je podłączyć.
Czarna na samą góre czujnik cisnienia oleju VVC (wpinana poziomo) potem brązowa na elektromagnes i na koncu niebieska też wpieta na elektro magnes.
Musisz tak podłączyć jak będziesz miał zle nie przesunie ci wałków VVC dlatego masz odcięcie przy 5500 obrotów.Nic Ci to nie da jeśli je odłączysz.

rado_rado - Czw Lip 14, 2016 18:12

Witam..widze ze jeszcze nikt tak jak ja nie ma.. Centralka lapie dioda gasniej wkladam kluczyk pompa działa kontrolki gasną zakrecam odpala na sekundę i gaśnie... Otwieralem drzwi kompa odpinalem itd itd... I co jaki czas ma tak ze albo odpali albo nie albo za którymś razem zamykania otwierania odpali..o co kaman??
Harry - Czw Lip 14, 2016 21:33

może być za niskie ciśnieie lub czujnik położenia wału wariuje
MultecFSO - Czw Lip 14, 2016 23:48

Immobiliser, jeżeli odpala pochodzi i gaśnie. Pilot na pewno dobrze działa? Wymień baterie.
Co do odcięcia na 5500obr/min to albo źle pozakładane wtyczki przy zaworach VVC, albo odpięty/uszkodzony czujnik wałka. A ten czarny czujnik to nie jest czujnik ciśnienia tylko temperatury (termistor, taki sam temperatury wody).

rado_rado - Pią Lip 15, 2016 21:29

Na to nie wpadlbym.. Faktycznie moze być czujnik.. Dzis go sprawdzę moze cos mu nie styka.. Bo jakby to bylo kolo to rozrusznik przeskok by miał.. Dzieki

[ Dodano: Pią Lip 15, 2016 21:29 ]
Czujnik caly.. A teraz najlepsze zalacze zamykanie otworze przejde w kolo siade i zamkne drzwi poruszam biegami odpali.. Potem zrobilem to bez biegow odpalil... Zostaje lutowanie antenki chyba... Kurde a ja myslalem nad model 75 a po takich akcjach chyba zrezygnuje

sknerko - Pią Lip 15, 2016 22:06

całego pilota przelutuj najlepiej wymieniając cynę wtedy będzie działał jak trzeba
rado_rado - Wto Sie 23, 2016 06:18

No i lipa cyna zrobiona czujnik walu dobry.. Tu imo pada.. Jak je usunąć?? Darade? Podobno jak komputer zmienie bez imo darade..tylko czy wychodzily takie wersie w rover 200
ADI-mistrzu - Wto Sie 23, 2016 06:55

Jak nie chce Ci zapalić, to próbowałeś wciskać gaz?
rado_rado - Wto Sie 23, 2016 08:58

Żartujesz?? Zapala na sekundę moze dwie i odcina
ADI-mistrzu - Wto Sie 23, 2016 22:02

IMMO działa od razu przy starcie, nie odcina po zapłonie tylko nie dopuszcza do niego.

Do sprawdzenia co odcina, czy wtrysk czy zapłon, może być tak że pompa paliwa nawala i wstępnie pompując dobija do 3bar i silnik załapie, ale potem nie wyrabia, ciśnienie spada i silnik dławi się.

rado_rado - Sro Sie 24, 2016 11:21

Kurde a jak to sprawdzić ze pompa?? Znów cos nowego kupic?? Rozmawiałem z elektromechanikiem mówił tak.. Samochód lapal imo odpalal potem gaz z czasem a na koniec przestał...mowie ze tak..powiedzial ze imo gubi zasięg a teoria moja..jak go odblokowalem wsiadam pomacham kluczykami pali odczekam czas pali...pozniej coraz gorzej i na końcu odpala na sekundę i juz nie odpala..pompa daje dobrze ani jednej sytuacji nie mialem ze przerwalo mi cos podczas jazdy nawet tego dnia co przestał odpalav..pompa tak samo sie dzywa jak bylo...czy pompa kurczę
ADI-mistrzu - Sro Sie 24, 2016 21:45

Części się nie wymienia na pałę...

Mechanicy mają manometry do sprawdzania ciśnienia paliwa w układzie, wkręci go i zobaczy czy cały czas jest około 3 bar. Jak spada to pompa albo zawór w listwie wtryskowej siada.

Druga sprawa to czy cewka zapłonowa była sprawdzana? Tutaj najprościej podmienić na dowolną inną dla testu (nawet z malucha).