Zobacz temat - [R416] Prosba o ocene instalacji lpg
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Prosba o ocene instalacji lpg

dawidd - Czw Lip 28, 2011 19:35
Temat postu: [R416] Prosba o ocene instalacji lpg
Witam
Potrzebuje żeby ocenić montaż mojej instalacji gazowej. Była zakładana w dość dobrym zakładzie 4 lata temu, ale kilka rzeczy mnie zastawania.
Samochód to Rover 416 1,6 si z 96r. Instalacja to 4gaz (to samo co stag 300) Reduktor Zavoli zeta, wtryskiwacze Valtek 1 Om.
Do rzeczy:
1 Czy wężyki miedzy wtryskami a kolektorem nie powinny być idealnie równe? U mnie nie są i jak pytałem gaziarza to powiedział, że jest na to korekta w programie i że jest ok - prawda czy fałsz?
2 Czytałem ze wtryski powinny być ustawione pionowo - ze to dal nich najlepsza pozycja, u mnie nie są, a mogły by być bo jest na tyle miejsca - warto zmienić ich pozycje?
3 Filtr gazu mam zaraz przed listwa i dość mocna nagrzewa się od silnika - szkodzi czy nie przeszkadza?
4 Parownik jest na równi z najwyższym punktem układu chłodzenia (chodzi o odpowietrzanie) Przeszkadza to, czy nie ma znaczenia?
5 Rurka zasilająca z gorącym płynem jest wpięta w dolna cześć parownika, a wyjście zimnego płynu jest tym górnym wyjściu. Zaznaczyłem to na foto kolorem czerwonym- gorący, niebieski- zimny - nie powinno być odwrotnie wpięte?
6 Czujnik temperatury na reduktorze jest wkręcony w punkcie 2 - nie powinien być w punkcie 1 ? (kiedyś tam był ale sie urwał i tu mi wkręcili)
7 czy rurka która idzie od mapsensora zaznaczona żółtym kolorem powinna być tak długa ? U mnie ma ok 80 cm i jest zawinięta.. Czy jej długość ma znaczenie?
8 Do listwy wtryskiwaczy z jednej strony dochodzi rurka z gazem a z drugiej jest zaślepka - czy nie powinno to być podpięte do mapsensora, albo jeszcze czegoś innego?
To tyle pytań - jeśli jeszcze ktoś zauważy jakaś nieprawidłowość z fotek to będę wdzięczny za ich wskazanie
pozdrawiam

darek_wp - Czw Lip 28, 2011 20:16

1. Wężyki powinny być równe i warto do tego dążyć. Nie znam tego programu więc co do reszty nie wiem.
2. ?
3. Nie przeszkadza.
4. Ma znaczenie ale w tym przypadku jest ok.
5. Nie ma znaczenia. Obieg i tak jest wymuszony.
6. To nie przeszkadza. Ważne, że mierzy temperaturę.
7. W zasadzie im krótsza tym lepiej.
8. Zamiast z parownika do mapsensora powinna iść rurka z listwy wtryskiwaczy (z zaślepki).

kruszon - Czw Lip 28, 2011 20:24

Witaj!

Na gazie sie nie znam, ale pierwsze moje spostrzezenie jest takie ze masz pusto w zbiorniczku wyrownaczym. Przynajmniej tak to wyglada... Sorki z OT.

Pozdrawiam

dawidd - Czw Lip 28, 2011 21:30

a czy filtr FL nie powinien być przed czujnikiem temperatury?
demerzel - Czw Lip 28, 2011 22:34

dawidd napisał/a:
a czy filtr FL nie powinien być przed czujnikiem temperatury?
Powinien być przed czujnikiem, temperatura gazu i ciśnienie zmieniają się za filtrem więc do wtryskiwaczy dostaje się gaz o innych parametrach niż jest o tym informowany komputer poprzez odczyty dokonywane przez czujniki przed filtrem.
dawidd - Pią Lip 29, 2011 14:56

filtr FL zamieniłem miejscami z trójnikiem, wstawiłem tez równe rurki od wtryskiwaczy - po 18cm oraz zregenerowałem valteki (byly w niezłym stanie, brudu praktycznie nie było). Co jeszcze można zmienić?Auto na zimnym silniku lubi szarpnąć przy dodaniu gwałtownie gazu - czy winny może być przewód podciśnienia