Zobacz temat - [R600] Trzask przy opuszczaniu szyby
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R600] Trzask przy opuszczaniu szyby

encor - Sob Lip 30, 2011 15:43
Temat postu: [R600] Trzask przy opuszczaniu szyby
Witam,

Od niedawna, przy opuszczaniu szyby przedniej od strony kierowcy, słychać straszliwy trzask w momencie, gdy szyba zaczyna się opuszczać, natomiast w późniejszej fazie już normalnie zjeżdża na dół. Trzask słychać tylko gdy szyba rusza w dół a czasami także w górę.

Nie wiem czy będzie to wina siłownika, czy może w którymś miejscu ukruszyła się szyba.

Prosiłbym również o instrukcję jak zdemontować obicie drzwi, aby zobaczyć co się tam dzieje.

TrAViShOn - Nie Lip 31, 2011 02:01

boczek schodzi łatwo...
najpierw 2 śruby przy rączce, następnie 1 przy klamce (ostrożnie z zaślepką - delikatna).
Jak odkręcisz, wyjmujesz bolec (poniżej lusterka) i teraz zostały same zatrzaski. Podważ od dołu, złap i... ściągasz.

Szyba raczej cała, obstawiam rolkę lub prowadnice.

Powodzonka. :wink:

encor - Nie Lip 31, 2011 18:14

Dzięki za instrukcję, jutro się za to zabiorę, lecz mam jeszcze pytanie...

Przyglądałem się drzwiom i zastanawiam się, czy mam zdjąć cały bok czyli razem z dolną półką i obudową na głośnik ? Ponieważ wydaje mi się, że jedno zachodzi na drugie.

Nigdy nie ściągałem z drzwi obicia, więc nie wiem do końca jak to zrobić, abym niczego nie popsuł.

marthinez - Nie Lip 31, 2011 18:25

encor napisał/a:
Przyglądałem się drzwiom i zastanawiam się, czy mam zdjąć cały bok czyli razem z dolną półką i obudową na głośnik ? Ponieważ wydaje mi się, że jedno zachodzi na drugie.
Ściągasz całość.
encor - Nie Lip 31, 2011 18:43

Jeszcze jedno pytanie, czy trzeba odpinać kostki od diody i sterowania lusterkiem, które znajdują się w zawiasach drzwi ? Aha a co z klamką, też ją trzeba odpiąć ?
tomek200791 - Nie Lip 31, 2011 19:33

Nie wiem jak jest z lusterkami, bo mam ręczną regulację, ale kostkę od diody odpina się pod całym boczkiem już po odkręceniu boczku i częściowym jego odchyleniu. Kabel jest na tyle długi, że spokojnie po wystawieniu z zaczepów i z rygla włożysz rękę i odepniesz wtedy.

Klamkę też oczywiście musisz zdjąć zanim weźmiesz się za cały bok. Po wykręceniu śrubki z klamki musisz przesunąć klamkę w stronę przodu samochodu i delikatnie wystawić. Tam jeszcze będzie dochodził do niej pręt (cięgno) przymocowane zaczepem. Musisz zdjąć ten zaczep z pręta i dopiero wyjmiesz klamkę. Aha, i cięgno jest przyczepione w drzwiach, więc nie musisz się bać, że po odpięciu zaczepu pręt spadnie w dół :)

marthinez - Nie Lip 31, 2011 20:10

encor napisał/a:
Jeszcze jedno pytanie, czy trzeba odpinać kostki od diody i sterowania lusterkiem, które znajdują się w zawiasach drzwi ?
Jedno i drugie odepniesz po częściowym zdjęciu boczka.
TrAViShOn - Pon Sie 01, 2011 00:06

A ja poradziłem sobie nie ściągając klamki... pomanewrowałem boczkiem i wyszła przez otwór w listwie.
encor - Pon Sie 01, 2011 12:08

Poradziłem sobie z rozebraniem, rzeczywiście dość łatwo się ściąga. Tak jak mówił kolega TrAViShOn, poszła rolka, po prostu środek rolki się oderwał a reszta koła została w prowadnicy.

I tu jest moje pytanie... Czy da się jakoś wymienić samą rolkę lub czy może jest jakiś "magiczny" sposób, aby to naprawić ? Czy raczej trzeba wymienić cały mechanizm ?

Edit:
Byłem na auto częściach używanych i powiedzieli, że mają drzwi od accorda sprowadzonego z USA, jednak nie wiedzą, który to jest rocznik, cytuję "dziewięćdziesiąty lub dziewięćdziesiąty któryś, jeszcze przed liftem" lecz mówili, że mechanizm nie powinien się różnić. Właśnie czy są różnice czy raczej nie ma ?

TrAViShOn - Pon Sie 01, 2011 16:58

Najlepiej dorobić z aluminium, naprawiać raczej się nie da...
Nie powiem nic na temat ewentualnych różnicy między mechanizmami, ale sprawdzić chyba warto...

encor - Wto Sie 02, 2011 13:15

Dziękuję wszystkim za dobre rady.

Udało mi się to zrobić, bez zbędnego wydawania pieniędzy na inny mechanizm, zastosowałem podkładkę metalową w jej środek wsadziłem gumową uszczelkę, aby pręcik od mechanizmu nie był luźno zamocowany ponieważ mógłby wypaść, do tego trochę smaru i chodzi jak nówka :D