|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25 2.0iDT] Nieodpala - problem
siersciuch01 - Wto Sie 02, 2011 15:32 Temat postu: [R25 2.0iDT] Nieodpala - problem Witam,
mam następujący problem otóż, nie pali mój roverek tzn kręci ale nie złapie, stało się to nagle pod domem, chciałem autko do garażu wstawić zapalił zgasiłem i potem już nemo. Takie sprawy jak imo, myślę że nie tutaj droga bo silnik kręci ale mimo wszystko synchronizowałem pilota, kontrolka do imo zachowuje sie poprawnie, idąc dalej masa silnika sprawdzona tzn te przewody koło lampy, paliwo podaje - odkręcałem rurek od wtrysku. Ogólnie kończą mi się pomysły proszę o pomoc i wskazówki. Dzięki
Raptile - Wto Sie 02, 2011 17:16
Jaki przebieg auta? Pewno sterownik pompy poszukaj tematu Jugola co i jak
siersciuch01 - Wto Sie 02, 2011 17:46
220 tys
empi - Wto Sie 02, 2011 17:54
a kontrolka od podgrzewania świec się pali po przekręceniu kluczyka ?
jeśli nie. To spróboj podpiąć masę(może być od aku) do ECU(ta metalowa puszka koło aku)
siersciuch01 - Wto Sie 02, 2011 18:00
Świeci, nie tedy droga... martwi mnie pompa paliwowa ....
Raptile - Wto Sie 02, 2011 18:23
siersciuch01, http://forum.roverki.eu/v...light=sterownik przeczytaj to
kipy - Wto Sie 02, 2011 20:15
Siersciuch sprawdź wiązkę od pompy wtryskowej może tam tkwi problem. Powodzenia
siersciuch01 - Wto Sie 02, 2011 20:39
Jeszcze jedno pytanie: jakie nr błędów mi wywali po podłączeniu pod sprzęt diagnostyczny ?
Jugol - Sro Sie 03, 2011 00:38
siersciuch01 napisał/a: | paliwo podaje - odkręcałem rurek od wtrysku. |
To podaje, czy tryska To jest pompa wtryskowa i jak popuścisz wtrysk, to dookoła wsio ma być obryzgane ON. Jeżeli sobie tylko podaje, leci, etc --> typowy objaw padniętego sterownika pompy wtryskowej VP-30.
Jak rozwiązać powyższy problem masz w linku od Raptile'a.
[ Dodano: Sro Sie 03, 2011 01:38 ]
kipy napisał/a: | Siersciuch sprawdź wiązkę od pompy wtryskowej może tam tkwi problem. Powodzenia |
Owszem sprawdzić nie zaszkodzi, ale w iDT wiązka rzadziej jest przyczyną takiego stanu rzeczy. siersciuch01 masz przebieg powyżej 200kkm i auto wyprodukowane przed 2003r- więc spore prawdopodobieństwo padniętego sterownika.
siersciuch01 - Czw Sie 04, 2011 15:57
Jugol, dzisiaj dokładnie sprawdzę wszystko z mechanikiem!
[ Dodano: Czw Sie 04, 2011 16:57 ]
Dzisiaj zdemontowałem sterownik pompy, poszedł do naprawy, miałem w cholere problemów bo nie chciała puścić jedna ze śrub trzymająca czujnik (ten na taśmie) skończyło się na rozlutowaniu taśmy od sterownik oczywiście po konsultacji z specem....czekamy na sterownik.
Remigiusz - Pią Sie 12, 2011 19:15
siersciuch01, Up, i jak w końcu się zakończyło
siersciuch01 - Wto Sie 16, 2011 15:56
Czekam jeszcze na sterownik, napewno się odezwie jak złoże!
[ Dodano: Wto Sie 16, 2011 16:56 ]
Witam,
Udało się! Dzisiaj wymieniłem sterownik, odpowietrzyłem układ i śmiga i jeździ! Dzięki wielkie za pomoc. Szczególne podziękowania dla Raptile, orazJugola!
Pozdrawiam
Remigiusz - Wto Sie 16, 2011 22:04
siersciuch01, no i git Teraz będzie po wymianie tranzystora autko jeździło następne 200.000km
Jak wysokie koszty wynikły
siersciuch01 - Czw Sie 18, 2011 20:06
Powstał pownownie problem przejechalem dla testow 100km i znowu walnol tranzystor odbylem powazna rozmowe ze "spcem" poprawi pytalem o tranzystor jaki itp... mowi ze oczywiscie w ramach gwarancji naprawi... czekam na sterownik pownownie zaluje ze nie wyslalem do firmy ktora polecal jugol
adamsky - Czw Sie 18, 2011 21:49
siersciuch01 napisał/a: | Powstał pownownie problem przejechalem dla testow 100km i znowu walnol tranzystor |
być może to już nie sterownik. Przy VP-44 lubi też czasem przytrzeć się tłoczek i nie robienie kompleksowej regeneracji wraz z kalibracją czasami się po prostu nie opłaca.
siersciuch01 napisał/a: | mowi ze oczywiscie w ramach gwarancji naprawi |
Dobrze że są jeszcze uczciwi ludzie na tym świecie.
Remi55 napisał/a: | Jak wysokie koszty wynikły |
siersciuch01, mógłbyś odpowiedzieć??
Remigiusz - Czw Sie 18, 2011 22:17
siersciuch01, hmm myślałem ze firmie od jugola wyślesz bo tak się dzieje niestety jak jest zły tranzystor ze się zrobi kilka km i znów padnie było na tym na forum elektronicznym w Oplach. jakiś rusek próbował wszystkie mozliwe rodzaje i mówił ze po 50 do 200km znów spalił się.
problem w tym całym sterowniku jest taki ze wszystko jest z Alu i nie ma jak lutować tego lutownica
adamsky napisał/a: | być może to już nie sterownik. Przy VP-44 lubi też czasem przytrzeć się tłoczek i nie robienie kompleksowej regeneracji wraz z kalibracją czasami się po prostu nie opłaca. |
jak by padła pompa mechanicznie to by odpalił ale chodził by jak traktor W tym się odróżnia mech błąd od elektronicznego błędu. Jak padnie sterownik już nie odpalisz
adamsky - Pią Sie 19, 2011 08:15
Cytat: | jak by padła pompa mechanicznie to by odpalił ale chodził by jak traktor W tym się odróżnia mech błąd od elektronicznego błędu. Jak padnie sterownik już nie odpalisz |
kolega siersciuch01, nie napisał w ostatnim poście że auto mu nie odpala.
Więc może być to źle zrobiony tranzystorek, a drugi powód może być taki że tranzystor się przepala bo właśnie może być usterka mechaniczna - np. tłoczek więc robienie go po kilkukroć bez diagnostyki pompy będzie się tak to objawiać właśnie.
Reasumując to poczekamy i zobaczymy co nam powie sam zainteresowany
siersciuch01 - Pią Sie 19, 2011 11:49
Koszt 400 zł. Jeżeli problem się powtórzy jadę na diagnostykę komputerowa. Osoba która mi to robi była z polecenia robi wiele rzeczy między dla serwisu bosch. Elektryk mówił ze tranzystor mógł się przepalić przez zacinający się zawór dawki paliwa ten przy wylocie przewodów paliwowych. Mam jeszcze jedno pytanko: Gdzie znajdę dokładne oznaczenie pompy? I czy ten symbol to ten: 0470 004 005 ?
[ Dodano: Pią Sie 19, 2011 12:49 ]
Jak nie będzie padnie znowu, zwrot połowy kosztów przez "speca" i wysyłam do firmy do jugol mam nadzieje że się podejmą jeżeli było już grzebane...
bociannielot - Pią Sie 19, 2011 11:54
siersciuch01, podejmą, nie raz jest tak że ktoś robi sterownik nawet u nich a potem okazuje się że jednak cała mechanika wymaga również naprawy wtedy ponownie sterownik + mechanika, mnie tak namówili telefonicznie żeby pełną naprawę im zlecić, ale jak masz już sterownik to póki co jeździj tak jak jest po co od razu na zapas sobie zaprzątać głowę - no chyba że problem faktycznie się powtórzy
kepor - Wto Sie 23, 2011 23:03
Kurde mi właśnie teraz, dosłownie kilka h temu zr'ek odmówił poszłuszeństwa:( podjechałem pod sklep z zamiarem kupna prowiantu na dzisiejszy mecz i już nie odpalił. Kręci ale lipa. Pewnie sterownik chociaż auto mam po 2003 roku więc teoretycznie ten tranzystorek powinien być już mocniejszy. Jak to z tym jest
Miał ktoś taki objaw właśnie w rocznikach po 2003r? Bo jeśli to sterownik to przecież mnie rozniesie.
adamsky - Sro Sie 24, 2011 00:19
kepor, a co mu lałeś?
sprawdź jeszcze masy i ten wskaźnik na prawo od prędkościomierza, mam nadzieje że nie jest na "zero" ?
kepor - Sro Sie 24, 2011 07:58
No właśnie trochę na oparach się poruszałem i zanim go zgasiłem, kilkaset metrów wcześniej gdy dohamowywałem do progu zwalniającego obroty spadły do ok 750rpm i przez chwilkę nie za bardzo reagował na pedał gazu, taki jakiś zmulony był, w końcu przekroczył 1500rpm i normalnie już dojechałem do sklepu, po tym kaszana.
Dolałem mu 5l ale to już nic nie zmieniło, odpowietrzyłem na filtrze, podpompowałem gruchą ale nic z tego. Leje na orlenie zwykłe eko ale praktycznie tylko tam i problemów nigdy nie miałem
bociannielot - Sro Sie 24, 2011 11:14
kepor, pompa może paść mechanicznie nie tylko sterownik pada... sprawdź czy na plaku odpala
kepor - Sro Sie 24, 2011 12:22
bociannielot napisał/a: | kepor, pompa może paść mechanicznie nie tylko sterownik pada... sprawdź czy na plaku odpala |
Na plaku odpala bez problemu.
Jugol - Sro Sie 24, 2011 12:59
W moim temacie o pomopie VP-30 jest sporo informacji na temat jej pracy. Te pompy nie lubią ,,suchego baku'' i pracy na sucho, są smarowane paliwem. Więc z tego co czytam układ Ci się zapowietrzył, i mogło coś mech. w niej pójść
regins - Sro Sie 24, 2011 13:52
Jugol wstaw tu link do swojego tematu o pompie bo ciężko troche znaleźć.
szoso - Sro Sie 24, 2011 13:59
2s szukania
http://forum.roverki.eu/v...highlight=vp-30
bociannielot - Sro Sie 24, 2011 14:36
kepor, no to masz na 90% padniętą pompę, chipcar.pl pełna regeneracja - mechanika + sterownik 1200zł niestety + ew. montaż demontaż pompy i przesyłki... nie chce nic mówić ale czasem nie opłaca się oszczędzać
kepor - Sro Sie 24, 2011 14:47
Czytałem wcześniej. Wiedziałem, że takie problemy są bo mój brat w 45-tce z 2000r miał to samo tzn. sterownik (tranzystor), poszło 400zł i po problemie ale myślałem, że poprawili to po 2002 a tak znowu na sucho to nie jeździłem w końcu rezerwa po to jest żeby na niej jeździć.
Jeszcze przy demontażu sterownika przerwałem sobie tą taśemkę jak i nie mogę odkręcić jednej gó%$@^#$@ śrubki od czujnika
Cały wielki badziewny bosch a mówią, że co niemieckie to dobre chociaż dawno już przestałem w takie bajki wierzyć
bociannielot - Sro Sie 24, 2011 15:34
kepor napisał/a: | a mówią, że co niemieckie to dobre |
a teraz na poważnie masz pewność że to sterownik? a nie pompa? jak sobie naprawisz sterownik i zdechnie znowu to masz 400PLN w plecy, a sam wiesz że masz nowszy model więc to raczej nie sterownik sam z siebie jak u nas to było w starszych modelach...
kepor - Sro Sie 24, 2011 16:18
Nie mam pewności ale po przeczytaniu wielu informacji na ten temat wygląda to jak właśnie ten nieszczęsny sterownik. Auto po zgaszeniu już nie gada, rozruch kręci i nic się nie dzieje, dokładnie tak samo wyglądało to u mojego brata. Nie za bardzo jestem teraz gotowy na wydatek rzędu 1tys-2tys zł. więc chyba zaryzykuje, do tego rozmawiałem z gościem w Zielonkach za Krakowem i wziąłby za to 300zł także w miarę by mnie to urządzało.
Tylko teraz nie wiem jeszcze co z tą tasiemką, da się to jakość wymienić?, połączyć?, itp.
Tak czy siak ze zlotu październikowego nici a taką miałem ochotę się wybrać
Minęły już ponad dwa tygodnie a auto jak stało tak stoi, naprawa sterownika nie pomogła. Oddałem do znajomego mechaniora może coś wymyśli. Dramat
siersciuch01 - Czw Wrz 08, 2011 11:13
Witam ponownie,
opisując moją sprawę: jestem na etapie 2 regeneracji sterownika i w praktyce nowy tranzystor, założony sterownik i działa, do momentu. Pojawił się następny problem auto gaśnie, traci moc ciężko przewidzieć kiedy dodatkowo pojawiła się kontrolka check engine. Podpiłem pod KTS Boscha i zawiozłem do serwisu boscha, ogólnie problem jest ze sterownikiem ale uszkodzony został przez cześć mechaniczna pompy- ciężko stwierdzić która dopóki nie rozbiorą pompy... Jestem na etapie poszukiwania zakładu która dobrze i co ważne po dobrej kasie dokona regeneracji. Ogólnie naprawa sterownika to sprawa krótko terminowa i tymczasowa. Pytanie: Możecie polecić jakieś zakłady sprawdzone które regenerują pompy? Pytanie 2. Mam okazje kupić używana pompę po przebiegu 150 tys. za 500 zł - warto?
[ Dodano: Czw Wrz 08, 2011 12:13 ]
kepor, rada: również twierdziłem, że to sterownik dlatego też chcą być tego pewien i nie wydawać 400 zł tylko po to żeby zapalić i przejechać 100km, podepnij pod KTS Boscha w dobrym zakładzie! Skonsultuj z ludzmi którzy tym się zajmują bo jak zauważyłeś ofert "Regeneracja sterownika pompy VP 30 44 itp jest od cholery bo przelutować tranzystor za 6 zł potrafi każdy lepszy elektronik - problem jest ze dobraniem odpowiedniego tranzystora. Ja osobiście żałuje że nie wysłałem sterownika do firmy polecanej przez Jugola
Pozdrawiam
magneto - Czw Wrz 08, 2011 11:24
siersciuch01 napisał/a: | Mam okazje kupić używana pompę po przebiegu 150 tys. za 500 zł - warto? |
ja bym brał, bo regeneracja to koszt około 1500zł.
siersciuch01 napisał/a: | Ja osobiście żałuje że nie wysłałem sterownika do firmy polecanej przez Jugola |
Ta firma również regeneruje pompy-moją zregenerowali i jestem zadowolony
regins - Czw Wrz 08, 2011 11:40
nie strasz że 1500 bo w firmie polecanej przez Jugola ( chipcar) wzieli 1250, dam tu link do swojego tematu http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=71663 wczoraj auto odebrałem jeździ, wszystko ok, no i 12 miesięcy gwarancji dają...
Remigiusz - Czw Wrz 08, 2011 14:27
siersciuch01, Przykra sprawa z tym ale widzę ze firma która tobie naprawiła nie wiem dokładnie jaki tranzystor ma być bo jak się przepalił po 100km i teraz uszkodziło pompę.
Wiele czytałem na rożnych forach o tych tranzystorach i tak się dzieje jak źle dobrany jest tranzystor
Ja bym brał ta pompę za 500zl i wkładasz i znów śmiga, ale lepiej się opłaca zrobić regeneracje bo potem ma już spokój na wiele wiele lat
Jak podłączyć pompę pod KTS nawet opisywałem gdzieś
bociannielot - Czw Wrz 08, 2011 15:40
regins napisał/a: | nie strasz że 1500 bo w firmie polecanej przez Jugola ( chipcar) wzieli 1250 | ode mnie wzięli 1200
[ Dodano: Czw Wrz 08, 2011 16:40 ]
siersciuch01 napisał/a: | Pytanie 2. Mam okazje kupić używana pompę po przebiegu 150 tys. za 500 zł - warto? | ja wiem czy warto, one podobno w przedziale 150-200tys. padają
Jugol - Czw Wrz 08, 2011 22:29
siersciuch01 napisał/a: | Mam okazje kupić używana pompę po przebiegu 150 tys. za 500 zł - warto? |
Nie warto
magneto - Pią Wrz 09, 2011 07:37
regins napisał/a: | nie strasz że 1500 bo w firmie polecanej przez Jugola ( chipcar) wzieli 1250 |
cena pewnie zależy od tego co było uszkodzone.ja tam (chipcar)zapłaciłem 1450pln
siersciuch01 - Pią Wrz 09, 2011 21:26
PYTANIE: Stargowałem pompę na 360 zł teraz pytanie czy przy zakładaniu innej pompy trzeba zwalniać imo? Pytanie 2: jak potem z ustawieniem kąta wtrysku? 3. jakieś wskazówki przy demontażu/montażu?
PS: dodatkowo, na chwile obecna auto śmiga, check engine swieci ale autko ladnie jezdzi, mozna zglupiec - zobaczymy jak długo
Remigiusz - Pią Wrz 09, 2011 21:31
siersciuch01,
1. Nie trzeba
2. Ustaw na znaki za pomocy wiertla
3. Cierpliwości
hm.. to dziwne ze check się pali i auto normalnie śmiga Jak będzie miało odgłos jak traktor to w tedy całkiem padnie ten tranzystor Spytaj się jeszcze z jakiego rocznika ta pompa jest
Jak za 360zl ja bym ja brał jak by była z rocznika 2002 Bo po tym roku wada z tranzystorem została przez Boscha ogarnięta
Jugol - Pią Wrz 09, 2011 21:42
Remi55 napisał/a: | Jak za 360zl ja bym ja brał jak by była z rocznika 2002 Bo po tym roku wada z tranzystorem została przez Boscha ogarnięta |
...jakby była z roku 2003 to ja bym brał, bo do 2002 miały ,,niedobry'' tranzystor
bociannielot - Sob Wrz 10, 2011 09:13
Jugol, dobrze mówisz siersciuch01 no niby fajnie że masz pompę tak tanio, ale znowu masz loterię padnie/niepadnie
kepor - Sob Wrz 10, 2011 11:13
No ja niestety też mam lipę. Auto stoi trzeci tydzień i jak nie paliło tak nie pali, sterownik zrobiony i dalej nie hula. Dwóch mechaników u których auto stało nie wiedzą co jest grane i polecają mi regenerację a napewno pomoże. Nie uznaję czegoś takiego, jak dla mnie trzymam się określenia "jak nie wiesz to się nie odzywaj". Nikt nie jest w stanie mi tego auta uruchomić. Teraz jest u trzeciego speca, zobaczę co wymyśli, w każdym razie żadnemu nie zapłaciłem ani grosza bo pseudo mechanikom to mogę dać ale kopa w d@&e
Jugol - Nie Wrz 11, 2011 10:33
kepor, objaw miałeś ewidentnie na padnięty sterownik, najważniejsze, po jego ponownym założeniu:
- porządnie odpowietrzyć układ paliwowy
...ale pisałes też, że przerwałeś sobie tą taśmę wewn. sterownika, zostało to ogarnięte
kepor - Nie Wrz 11, 2011 11:44
Jugol napisał/a: | kepor, objaw miałeś ewidentnie na padnięty sterownik |
Wiem, dlatego pierwsze co zrobiłem to jego naprawa ale niestety nie pomogło
Jugol napisał/a: | ...ale pisałes też, że przerwałeś sobie tą taśmę wewn. sterownika, zostało to ogarnięte |
Facet, który robił mi ze sterownikiem dodatkowo za 100zł wymienił mi cały ten czujnik z tasiemką i połączył w całość. Tak czy siak auto nie halo.
Jutro myślę, że będę troszkę mądrzejszy (oczywiście wszystko zależy od mechanika) o to co niby jest nie tak, przynajmniej taką otrzymałem wczoraj informację od "speca", że będzie wiedział co mu dolega. W każdym razie napewno się tym z Wami podzielę
Remigiusz - Wto Wrz 20, 2011 22:56
Jezeli ktoś ma najtańszy czytnik obd pod usb to może programem Denis "vp44_eng.exe" sie podlaczyc do pompy przez K-line tylko I można odczytać sobie błędy jakie są na pompie
potrzebne tylko
Masa
+12V
K-line
[ Dodano: Nie Wrz 11, 2011 13:40 ]
i tak wygląda wtyczka po stronie pompy:
[ Dodano: Wto Wrz 20, 2011 23:56 ]
I jak sprawa z pompa siersciuch01,
kepor - Sro Wrz 21, 2011 13:13
Dopiero wczoraj dowiedziałem się co jest grane z moim sprzętem. Po miesiącu oczekiwania okazało się, że podobno pompa jest zatarta Koszt regeneracji między 2-2.5k zł. Licząc naprawiany sterownik wyjdzie mnie to 3k zł. Lekki dramat ale co zrobić w końcu jeździć trzeba.
anusia_4a - Czw Wrz 22, 2011 08:57
ja tez mam problem z moim Rover`kiem od soboty mi nie pali od poniedziałku jest u mechanika i nadal nic nie wiedzą. Czy gdzieś w okolicy śląskiego jest jakis dobry mechanik który zdjagnozuje co może być przyczyną??
Wydaje mi się że to tak jak czytałam albo sterownik pompy albo pompa.
bociannielot - Czw Wrz 22, 2011 09:13
anusia_4a, powiedz mechanikowi żeby spróbował na Plaku (tak to ten środek do czyszczenia tapicerki) odpalić, jak odpali to znaczy na 99% że pompa, swoją drogą to może najpierw zmień mechanika .
[ Dodano: Czw Wrz 22, 2011 10:13 ]
kepor napisał/a: | Koszt regeneracji między 2-2.5k zł. | skąd masz te koszta??? bo mi się z deka zawyżone wydają
anusia_4a - Czw Wrz 22, 2011 09:20
Własnie dzisiaj jade zobaczyć czy już coś zrobili?? Jak nie to zabieram auto do innego mechanika!! A czy może ktoś wie gdzie w rover`ku 25 2000 r., jest cos takiego jak czujnik uderzeniowy - wydakowy?? Bo ktos tez mi powiedział że moze to być przyczyna nie odpalania auta.
kepor - Czw Wrz 22, 2011 09:26
bociannielot, no właśnie dzwoniłem po kilku "pompszpecach" i usłyszałem całkiem podobne informacje co do ceny. Gość stwierdził, że pompa jest zatarta, ma tam jakiś wydruk z boscha i taką kwotę mi podał.
maniaq - Czw Wrz 22, 2011 10:01
Pamietam swego czasu na Ebayu kolo 3 k pln to mozna bylo kupic NOWA pompe O-o ale pewnie to byla okazja, cos sporo mi sie wydaje za sama regeneracje ... popytam
bociannielot - Czw Wrz 22, 2011 11:59
kepor, a do chipcar dzwoniłeś? mi tam 1200 za regenerację policzyli - namiary na chipcar.pl i w każdym prawie temacie dotyczącym pompy vp-30
kepor - Czw Wrz 22, 2011 21:23
Nie dzwoniłem właśnie ale teraz to i już tak za późno bo facet już robi. Jutro auto odbieram i płace gościowi 2k za wszystko. Trudno może mogło być taniej ale chociaż mam nadzieje, że jutro w końcu zasiądę za sterami po tak długiej przerwie. Napisze jeszcze co i jak jutro a z ciekawości sobie zadzwonię do chipcar
siersciuch01 - Pią Wrz 23, 2011 07:50
Wszystko zależy co trzeba wymienić jeżeli: do wymiany zawór dawki paliwa - koszt regeneracji około 2000 tys, jeżeli uwalony sterownik i zawór - to cena może wahać się od 2,5 tys w górę zależy od zakładu. Regeneracja może kosztować 1200-1500 zł w momencie gdzie jest kompleksowo myta, wymieniane są uszczelnienia, kalibrowana, itp
anusia_4a - Nie Wrz 25, 2011 11:20
W sobotę zawiozłam moją pompe do chipcar w poniedziałek ma mi dać znać pan co z nią jest czekam do jutra i wszystko juz będzzie jasne Ile będzie mnie koszkotawć regeneracja mojej pompy więc byle do jutra. Dam Wam znać ile mnie to kosztowało.
kepor - Wto Wrz 27, 2011 22:07
U mnie w końcu zagadał cała impreza wyszła mnie niestety 3300zł spłukałem się doszczętnie. Wymienili mi wg opisu, który dostałem: sterownik pompy, czujnik obrotów, obudowę pompy, uszczelki. Dodatkowo filtr paliwa. Nie wiem ale jak dla mnie dramat, przepłaciłem chyba niesamowicie. W każdym razie odebrałem auto kilka godzin temu i przejechałem nim ok 20km i jest ok.
azer - Wto Wrz 27, 2011 22:53
oj oj, drogo...współczuje
Remigiusz - Sro Lis 23, 2011 23:49
siersciuch01, I o to twoja pompa rozkręcona
Ten piasek w środku pompy jest ze względu na to ze ja rozkręciłem i naleciało bo mało sterylnie to robiłem
Co dziwne wszystkie elementy w środku są pierwsza klasa nic nie jest zatarte Wszystko ładnie sprawnie działa i mechaniczna usterek tej pompy wkluczam nie ma bata żeby się tam coś przytarło. Każde sitko w pompie było czyste. Usterki mechaniczne według datasheetu Boscha nie występują w tej pompie. Niestety Tranzystor trochę nie fachowo zrobiony straszna rzeźba i ze to zwarcia nie zrobiło Będę się jeszcze bawił z podpięciem komputera pompy do PC przez OBD
Obstawiam niestety za źle dobrany tranzystor
A tak BTW to nikomu bym nie radził tej pompy rozkręcać za dużo elementów wylatuje Ja się tylko zastanawiam po co oni tyle podkładek tam wsadzili Sam środek robi wrażenie dość solidne i mało wrażliwe Jeżeli ON jakiejkolwiek ma jakieś właściwości smarownicze to tej pompie się nic nie stanie
Jugol - Czw Lis 24, 2011 01:06
Remigiusz napisał/a: | Jeżeli ON jakiejkolwiek ma jakieś właściwości smarownicze to tej pompie się nic nie stanie |
Ma, dlatego praca na sucho dla tej pompy jest jej mech. uśmierceniem.
Remigiusz - Czw Lis 24, 2011 01:45
Jugol, Chyba dla każdej pompy orz silnika. Bo nie ma smarowania to się metal o metal zatrze co jest oczywiste
W przypadku tej pompy wszystko w środku cacy było
Jugol - Czw Lis 24, 2011 02:51
Bo nie dopuszczasz do pracy na sucho- to oczywiste
tuners - Czw Lis 24, 2011 06:18
Co do pompy wtryskowej sam miałem problem rok 2004 podczas jazdy z dużą prędkością odjąłem szybko gaz jak zobaczyłem czerwone kilkaset metrów dalej po puszczeniu gazy brak reakcji na gaz i zgasł i kuniec
odesłałem go szpecowi był o tym wątek gość zawinął sterownik i go ponad pół roku nie widziałem odesłał niedziałający nadal dopiero Midowicz po ponad roku ożywił ZRkę wstawiając inną pompę z 2004.
Lecz u mnie na 99% nie był padnięty sterownik lecz ułamanie się na tasiemce pod sterownikiem która przy odkręceniu odskoczyła jak sprężyna(miała ślady nalotu zaśniedzenia ) ale wątpię czy komuś to grozi jeszcze ja kupiłem go z przebiegiem 8tyś i zrobiłem 3tyś w miesiąc i chyba zbyt wytężona praca dała znać o sobie po tak długim postoju
Remigiusz - Czw Lis 24, 2011 14:44
Aha widzicie czego jeszcze nie napisałem. Duży plus naszej Vp30 jest to ze mniej elementów jest niz np w Vp44 Porównywałem i tam o wiele więcej części jest jakoś narażone na zacinanie się. Jeszcze jak będę miał chwile czasu posprawdzam czy działają te nastawniki w pompie.
Druga pompa pójdzie Bosch VE 21 z SD na rozbiórkę
Jugol - Czw Lis 24, 2011 14:55
Remigiusz napisał/a: | Druga pompa pójdzie Bosch VE 21 z SD na rozbiórkę |
Ty nasz VP- pionierze
Remigiusz - Czw Lis 24, 2011 15:00
Jugol, Z tego co ktoś mi kiedyś mówił to z VE21 pasuje nastawnik początku dawki paliwa do VP30
Porównamy potem środki tych pomp Mozę by się dało zrobić hybrydę z dwóch pomp jedna
szoso - Sro Lis 28, 2012 22:17
czy da radę w VP-44 przełożyć sterownik z drugiej pompy czy nie bardzo?
mój znajomy ma uwalony sterownik w BMW, jakiś debil źle coś polutował
ma drugą pompę używaną ale przerzucenie jej nie jest takie proste bo jest na łańcuchu z rozrządem
Remigiusz - Sro Lis 28, 2012 23:50
Da rade czemu ma nie dać, wystarczy tylko kolo przekręcić korpus pompy jest zawsze taki sam.
szoso - Czw Lis 29, 2012 07:28
ktoś mu nagadał albo przeczytał gdzieś na forum bmw że sterowniki są programowane pod daną pompę i z innym nie zadziała
Remigiusz - Czw Lis 29, 2012 08:27
Nie wiem jak to jest w BMW ale sterowniki są programowane pod dana markę. Tak samo jak np sterownik od BMW nie będzie działał w Roverze.
szoso - Czw Lis 29, 2012 11:08
może i lepiej przewalić całą pompę, ta może i ten drugi sterownik uwalić
Remigiusz - Czw Lis 29, 2012 11:10
No tez uważam ale w czym jest problem przełożyć tylko kolo zębate do paska
szoso - Czw Lis 29, 2012 11:25
pompa chodzi na łańcuchu od rozrządu, byle kto tego nie rozbierze
|
|