Zobacz temat - [R75] Katalizator - wycięcie CDT/CDTi
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Katalizator - wycięcie CDT/CDTi

skrzypol - Czw Sie 04, 2011 12:09
Temat postu: [R75] Katalizator - wycięcie CDT/CDTi
Witam. Jestem ciekaw czy ktoś może usunął katalizator ze swoje R75 2.0CDT ? Jeśli tak to czy trzeba coś zmieniać w komputerze, itp...? Jaka jest różnica po wycięciu katalizatora-czy w ogóle jakaś jest (chodzi o moc, dźwięk-głośność, itp...)?
jupik - Czw Sie 04, 2011 13:25

Ja swój ,,wysypałęm",oczywiście ten drógi ale to w 1.8 jakiejś znacznej różnicy nie zauważyłem.Zmuszony byłęm dlatego że mi się w środku rozsypał.Z tym że ja wogóle nie miałem tej drógiej sondy za katalizatorem oryginalnie.A na pewno może mieć ona jakieś znaczenie
21matys - Czw Sie 04, 2011 19:57

tez sie nad tym zastanwaiam zeby usunać katalizator i zaślepić EGR podobno po tych zabiegach spada spalanie.... hmm... ale właśnie zostaje pytanie czy jest jakaś sonda za katalizatorem i czy trzeba kombinować w kompie??
Panowie i Panie fachowcy prosze o wypowiedz :rotfl:

skrzypol - Pią Sie 05, 2011 19:05

21matys napisał/a:
tez sie nad tym zastanwaiam zeby usunać katalizator i zaślepić EGR podobno po tych zabiegach spada spalanie.... hmm... ale właśnie zostaje pytanie czy jest jakaś sonda za katalizatorem i czy trzeba kombinować w kompie??
Panowie i Panie fachowcy prosze o wypowiedz :rotfl:


...ja ma EGR zaślepiony od dłuższego czasu i nie wiem czy jest jakaś szczególna różnica, wydaje mi się, że jest mniej "brudny" od sadzy dolot, a spalanie mniejsze może o 0,5L nie zauważyłem też a żeby auto zaczęło bardziej dymić...
O kata pytam dlatego iż kumpel w pugeocie 607 2.0 HDI wywalił kata i filtr cząstek stałych i od razu zyskał sporo mocy, może w R75 też coś by to dało.

Rowan - Pią Sie 05, 2011 20:12

skrzypol, różnica nie wynikła od kata, tylko od FAP-a, to jest g*no, które strasznie dusi silnik....
21matys - Pią Sie 05, 2011 21:18

Rowan napisał/a:
od FAP-a,

a co to jest, a raczej gdzie sie to znajduje, no i czy można to usunąć:)

Kamil79 - Sob Sie 06, 2011 07:34

FAP - to filtr cząstek stałych - nie montowany na szczęście w R75 (więcej z tym kłopotu niż pożytku ).
Rowan - Sob Sie 06, 2011 07:42

Kamil79 napisał/a:
nie montowany na szczęście w R75 (więcej z tym kłopotu niż pożytku )

Dokładnie. Mój ojciec planuje teraz kupić auto i praktycznie wszystkie auta, między którymi bedzie ostateczny wybór mają właśnie filtr cząsteczek, tyle, że tam się nazywa DPF. Ale założyłem, że jeśli tylko kupi, to go wybebeszę, a z kimś kto ma do tego sprzęt, załatwię, żeby wyciął mi go z programu sterującego, bo niestety, ale mało tego, że auto traci moc, to na dodatek sporo więcej pali. Np. silnik Toyoty D-CAT 2.2, którym się mocno interesowałem, z DPF, de facto zatkanym dosyć mocno, palił nawet 12l średnio, po wywaleniu spadło na 7. W BMW w silnikach M47N2, tych 163KM, który też wchodzi w grę, również jest DPF... Niestety, ale ekologia nas wykończy. Wymiana filtra, to koszt od 3 do 6 tyś zł :shock:

kerbi - Sob Sie 06, 2011 19:21

Filtry cząstek stałych zazwyczaj nazywane są skrótowo – FAP (z francuskiego filtre à particules) bądź DPF (z angielskiego diesel particulate filter). Obie oznaczają ten sam element i zależnie od koncernu możemy spotkać się z jednym z tych dwóch skrótów
Rowan - Nie Sie 07, 2011 07:09

kerbi, z tą różnica, że FAP ma osobny zbiornik na specjalny płyn do dopalania, a DPF dopala normalnie paliwem z baku.
21matys - Nie Sie 07, 2011 12:20

Cytat:

FAP - to filtr cząstek stałych
aaaa... taka zabawa..... :grin:
hehe znajomy ma to w swoim renault senic i naprawa kosztował go 2,5tyś na początek :shock: bo w sumie i tak wydał cyba około 4 yś za jakieś tam ...... sam on nawet nie wie na co :mrgreen:
ps. dziwi mnie to co to za ekologia skoro auto przez to dupstwo wiecej pali.....

[ Dodano: Nie Sie 07, 2011 13:20 ]
ale wracajac do tematu... czy po usunięcu katalizatora w roverku trzeba cos kombinować w kompie ??

kerbi - Nie Sie 07, 2011 15:40

Rowan, ok ale ta toyota o której piszesz to też nie ma DPF tylko DPNR (Ogranicza jednocześnie emisję tlenków azotu i cząstek stałych bez jakichkolwiek dodatków paliwa). Co do DPF to ludzie też mylą pojęcia myśląc, że w VW są tylko suche filtry. Passat 2.0 TDI potrzebuje dodatku do paliwa o nazwie Satacen 25. Z tego co się doczytałem to Audi i BMW stosują suche filtry.
Co do FAP to też ma plusy (brak reaktora typu DeNOx) przez to sa mniej wrażliwe na jakość paliwa wyrażającą się ilością siarki.

Rowan - Pon Sie 08, 2011 11:07

kerbi, no fakt, to prawda, ale nie pisałem już DPNR, bo po prostu nie spodziewałem się, że ktos się tym tematem na tyle mocno interesował, że tak wnikliwie i dokładnie będzie wiedział :razz:
Bądź co bądź, to filtry cząsteczek sa wymysłem chorym, jeśli chodzi o użytkowanie samochodu. Może gdyby wymiana filtra kosztowała 600zł, to wtedy dałoby się to znieść i wymieniac go nawet co 60-70tyś km, ale nie takie pieniądze jak obecnie. Dlatego moim zdaniem najprostszym rozwiązaniem jest wywalenie tego.

kerbi - Pon Sie 08, 2011 18:11

Albo obejście, ale fakt jest faktem buble i tyle (ekolodzy, cholera jasna!). Teraz nie wiedza co z tymi filtrami robić, to badają alternatywne paliwa, duże możliwości daje eter dimetylowy.
rozyk - Pią Sie 19, 2011 21:48

skup katalizatorów zapraszamy caten-hand :roll: :roll: el http://www.katalizatory1.republika.pl/

[ Dodano: Pią Sie 19, 2011 22:48 ]
jesli wywalicie katalizator lub dpf wystarczy wstawić stumieniece i tyle.A jesli chodzi o katalizatory i dpf to i tak każdy po ok 120tys km przestają działać.I radze nie oddawać na złom ani zostawiać w warsztacie u mechanika bo można zarobić parę złotych. My jesteśmy firmą ktura skupuje takie zużyte katalizatory za stary katalizatory zużyty :lol: :lol: płącimy nawet po 1200zł.

21matys - Sob Sie 20, 2011 02:07

no pewno ze płacicie :rotfl: bo nie kazdy wie ze w katalizatorze jest platyna baaardzo droga. przez ktorą nie jeden uzytkownik auta przez noc pozbył się owego wyalazku (katalizator) przez złodziei :beczy:
skrzypol - Nie Sie 21, 2011 11:25

21matys napisał/a:
no pewno ze płacicie :rotfl: bo nie kazdy wie ze w katalizatorze jest platyna baaardzo droga. przez ktorą nie jeden uzytkownik auta przez noc pozbył się owego wyalazku (katalizator) przez złodziei :beczy:

Wiem wiem o tym, ale nie kazdy KAT jest cos wart, np za te z R75 CDT nie bardza chca placic bo nie maja platyny. Zawsze se swoich samochodow "wywalalem" kata tzn wybebeszalem puszke i wstawialem ryrke i szczerze mowiac za kazdy dobrze mi placono, ale z R75 jest inaczej nie chca tego w ogole skupowac.

Co do samego pozbycia sie kata z mojego R75 to polecam ten zabieg bo ja w moim odczulem moze nie az tak mocna, ale jednak zdecydowanie odczuwalna poprawe mocy, przy czym auto nie dymi bardziej, nie pracuje glosniej, teraz tylko dopiero slychac delikatnie na zewnatrz auta turbine no i z tego co komputer pokazuje zuzycie spadlo o jakies 0.8L/100km w miescie.

bleki - Nie Sie 21, 2011 11:52

A jak się ten zabieg ma do benzyny ?? Czy ktoś już zrobił wycinkę
w benzynie ?? :wink:

21matys - Nie Sie 21, 2011 19:45

skrzypol napisał/a:
Co do samego pozbycia sie kata z mojego R75 to polecam ten zabieg bo ja w moim odczulem moze nie az tak mocna, ale jednak zdecydowanie odczuwalna poprawe mocy, przy czym auto nie dymi bardziej, nie pracuje glosniej, teraz tylko dopiero slychac delikatnie na zewnatrz auta turbine no i z tego co komputer pokazuje zuzycie spadlo o jakies 0.8L/100km w miescie.

a czy czeba potem co jeszcze zmieniac w kompie?? są jeszcze jakieś czujniki za katalizatorem ktore potem mogą pokazyać jakieś błędy?? a i czy na przeglądzie mnie przepuszcza (czy nie ma jakiś przciwskazań ze niby zle spaliny na wylocie)

skrzypol - Nie Sie 21, 2011 21:28

Ja zacząłem wypróżniać KATy odkad mialem niezbyt żwawego escorta 1.6 16V wtedy uslyszalem o takim pomocnym zabiegu, a ze czasem i mozna na tym i zarobic to usowalem kata w prawie kazdym moim samochodzie nawet w transicie 2.4DTDI(pomoglo) i tak tez z moim R75. Kwestia przegladu, jak puszka zostala otwarta od gory kata i w srodku jest rurka ktora tlumi to nawet nikt nie zwraca na to uwagi no chyba ze sonde do tlumika wloza to moze cos by zauwazyli, ale nie spotkalem sie z sonda. Sprawa komputera i czujnikow w R75 CDT nic nie trzeba zmieniac wszytsko smiga normalnie moze cos by sie dzialo gdyby byl tu zastosowany FAP. Kwestia silnikow benzynowych w 75 z tego co sie na warsztacie dowiedzialem to tez smialo mozna pozbyc sie kata bez jakichkolwiek dodatkowych zmian kompa. Oczywiscie nalezy pamietac, ze jest to wbrew ekologii :mrgreen:
21matys - Pon Sie 22, 2011 10:26

skrzypol napisał/a:
Oczywiscie nalezy pamietac, ze jest to wbrew ekologii :mrgreen:


oh... nie!!! Ekologia!!! to przecież tak nie można :cry:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

longer86 - Pon Sie 22, 2011 17:55

taka ekologia że mniej szkodzi a więcej pali... błędne koło
szpynior - Nie Kwi 29, 2012 14:36

To jak z tym katem w dieselkach - czy wycięcie spowoduje jakieś problemy? Testował Ktoś ? U mnie na 90% jest zapchany kat i chciałem wstawić tłumik przelotowy.
21matys - Nie Kwi 29, 2012 18:12

szpynior, mozna wycinac ja tez sie do tego przymierzam ale nie mam czasu
piobzu - Pon Kwi 30, 2012 20:41

Wycinać??? Tylko po co,skoro jak ktoś wcześniej napisał że nawet nie chcą skupować od Roverków,a jeżeli już to marne kilka stówek za tak pożyteczne urządzenie??? Jeżeli kogoś nie obchodzi jakim powietrzem oddycha,to niech pomyśli o innych np.jadąc w korku.Samemu też można docenić jego zalety w niewentylowanym garażu,bo różnica w czystości spalin jest ogromna,wyczuwalna nawet dla laika.Ja swojego kata wypaliłem(czyt.wyczyściłem) przy okazji wymiany tłumika końcowego i tłumika drgań.Ileż było w nim nie dopalonego syfu.Po zabiegu czyściutki z powrotem zamontowany w autku.Jest satysfakcja,że zrobiło się coś dobrego dla siebie i dla innych :grin:
szpynior - Wto Maj 01, 2012 09:48

To który z tych podanych w aukcji przypasuje do mojego R75? Podpowie ktoś ?

Link

21matys - Sro Maj 02, 2012 07:37

szpynior, o fajna rzecz tylko faktycznie który to :)
szpynior - Pią Maj 04, 2012 20:09

Odpisali mi że gto20 fi 55 będzie ok, w połowie miesiąca mam zamiar zamontować, zobaczę jakie będą efekty

Link

21matys - Pon Maj 07, 2012 11:30

szpynior, daj znac co do efektów :)
haszczyc - Sob Maj 12, 2012 21:19

http://youtu.be/o-QQk6bsGoQ
szpynior - Nie Maj 13, 2012 09:47

Narazie nic nie grzebię, auto stoi u lakiernika, myślałem że przed zlotem jeszcze Chipa i wydech zrobię ale się nie uda, także montaż trochę się przeciągnie.
lukasz5992 - Sro Paź 17, 2012 11:41

Znalazłem w Warszawie skup kat. za nasz płacą 700zł no jestem w szoku ciekawe tylko czy naprawdę spada spalanie i rośnie co nieco moc w R ? ? ? :?:
21matys - Sro Paź 17, 2012 19:50

lukasz5992, podaj namiary na ten skup jak możesz
dawidd - Sro Paź 17, 2012 21:42

piobzu napisał/a:
.Ja swojego kata wypaliłem(czyt.wyczyściłem) :grin:


Możesz napisać w jaki sposób to zrobiłeś? Przeganiając fure na wysokich obrotach czy masz inny sposób?

lukasz5992 - Czw Paź 18, 2012 05:14

wpisz w google skup kat. i trzecia opcja od góry masz nawet cennik. Nikt nie wie jak zachowuje się R bez katalizatora? Panowie i Panie najwyższa pora odpowiedzieć na to pytanie.
apples - Czw Paź 18, 2012 07:18

lukasz5992 napisał/a:
Nikt nie wie jak zachowuje się R bez katalizatora? Panowie i Panie najwyższa pora odpowiedzieć na to pytanie.
Widocznie nikt takiej rzeźby nie robił :razz:
Punx - Czw Paź 18, 2012 08:11
Temat postu: Wycinka kata
Ja znam jednego posiadacza R75 CDT, który chwalił mi się, że się pozbył katalizatora i auto się ożywiło, z wielkim przekonaniem twierdził, że czuć polepszenie dynamiki. Dopytam czy przy okazji nie robił innych napraw, które mogłyby wpłynąć na poprawę parametrów jazdy, być może przeczyścił albo wypiął przepływkę i stąd cały efekt ... jak się dowiem to napiszę coś więcej.
lukasz5992 - Czw Paź 18, 2012 10:06

apples napisał/a:
lukasz5992 napisał/a:
Nikt nie wie jak zachowuje się R bez katalizatora? Panowie i Panie najwyższa pora odpowiedzieć na to pytanie.
Widocznie nikt takiej rzeźby nie robił :razz:

jakoś nie chce mi się wierzyć że nikt z forumowiczow nigdy nie robił czegoś takiego.

[ Dodano: Czw Paź 18, 2012 11:06 ]
apples, konkrety bardzo proszę na początek w jaki sposób sprawdzić czy aby katalizator nie jest przytkany? :wink:

Punx - Czw Paź 18, 2012 10:27

Porozmawiałem z kolega który wyciął katalizator, oto krótkie podsumowanie otrzymanych informacji:

1. wycięcie spowodowane było zapchaniem wydechu - silnik był mułowaty
2. na katalizatorze nie było żadnej sondy - zatem wycinka była pozbawiona dalszych prac związanych z "oszukiwaniem" komputera
3. po wycięciu już przy pierwszych kilometrach czuć było różnicę w mocy silnika
4. od wycinki minął ponad rok i nic podejrzanego do tej pory się nie wydarzyło (silnik i turbina pracują równo)
5. zapach spalin poprawił się - przed wycinką nie można było stać z tyłu samochodu, gdy silnik pracował - strasznie śmierdziało
6. katalizator został zbunkrowany w piwnicy - nie poszedł do skupu - ponoć cena w skupie zależy od wagi katalizatora

lukasz5992 - Czw Paź 18, 2012 10:34

Punx napisał/a:
Porozmawiałem z kolega który wyciął katalizator, oto krótkie podsumowanie otrzymanych informacji:

1. wycięcie spowodowane było zapchaniem wydechu - silnik był mułowaty
2. na katalizatorze nie było żadnej sondy - zatem wycinka była pozbawiona dalszych prac związanych z "oszukiwaniem" komputera
3. po wycięciu już przy pierwszych kilometrach czuć było różnicę w mocy silnika
4. od wycinki minął ponad rok i nic podejrzanego do tej pory się nie wydarzyło (silnik i turbina pracują równo)
5. zapach spalin poprawił się - przed wycinką nie można było stać z tyłu samochodu, gdy silnik pracował - strasznie śmierdziało
6. katalizator został zbunkrowany w piwnicy - nie poszedł do skupu - ponoć cena w skupie zależy od wagi katalizatora

wielkie dzięki kolego masz pomogl podpowiedz jeszcze co wstawił w miejsce kat?

Punx - Czw Paź 18, 2012 11:07

Wymienił złącze elastyczne i wstawił zwykłą rurkę.
apples - Czw Paź 18, 2012 11:25

lukasz5992 napisał/a:
apples, konkrety bardzo proszę na początek w jaki sposób sprawdzić czy aby katalizator nie jest przytkany?
Nie znam się. :smile:
lukasz5992 napisał/a:
wielkie dzięki kolego masz pomogl
Nie Twój temat, więc nie możesz dać pomógł. :wink:
Punx - Czw Paź 18, 2012 11:44

Ja nie zbieram punktów "pomógł" :)

Ale nie ukrywam że przydałaby mi się inna pomoc w tematyce R75, jednakże nie chcę zaśmiecać forum kolejnymi watkami o problemach z kontrolką ABS czy wibracjami na kierownicy. Wszystkie przeczytałem, zastosowałem się do rad ale efekt żaden.

Jeśli ktoś ma ochotę pomóc to zapraszam na PW, w momencie gdy uda mi się uporać z problemami wówczas mogę opisać jakie rozwiązanie doprowadziło do szczęśliwego usunięcia problemów.

lukasz5992 - Czw Paź 18, 2012 11:58

apples, jak zawsze czujny i na posterunku hehehe fakt zapomnialem o tym ale tak się w dyskusję zaangażowalem że potraktowalem go jak swój. A sytuacja ze spalaniem jak zmieniła się w którymkolwiek kierunku?
21matys - Czw Paź 18, 2012 13:50

ja kupiłem i mam zamiar wstawić strumiennice zamiast kata...
http://allegro.pl/jmj-tlu...2697518488.html
teraz tylko musze ugadac sie z mechanikiem,
mechanik sam jezdzi audi i tez zatkał EGR i wyciął kata. i powioedział ze wczesniej z 4 osobami na pkładzi to przy niec wiekszym wzniesieniu musiał redukowac bieg tak teraz nawet na 5tce ciśnie pod góre

szpynior - Czw Paź 18, 2012 13:56

21matys, ja mam wyciętego kata i bypass EGR - zamiast kata wstawiony tłumik przelotowy, jedno co mogę powiedzieć że jest głośniejszy i tyle. Mam tłumik walkera . Wzrostu mocy nie zauważyłem niestety.
lukasz5992 - Czw Paź 18, 2012 16:32

szpynior napisał/a:
21matys, ja mam wyciętego kata i bypass EGR - zamiast kata wstawiony tłumik przelotowy, jedno co mogę powiedzieć że jest głośniejszy i tyle. Mam tłumik walkera . Wzrostu mocy nie zauważyłem niestety.

Na forum BMW jest temat odnośnie kata i piszą tam, że wzrost mocy przed i po zabiegu jest o jakieś 10 KM większy.Wyniki maja z pomiaru na hamowni przed i po wycięciu kat. Może wzrost mocy jest uzależniony od zapchania katalizatora w sumie było by to logiczne.Im bardziej zapchany tym po wycięciu więcej mocy w autku

sash997 - Czw Paź 18, 2012 19:09

i weźcie pod uwage że w BMW jest inna turbina
lukasz5992 - Czw Paź 18, 2012 20:22

sash997 napisał/a:
i weźcie pod uwage że w BMW jest inna turbina

Oczywiście i z tego co znalazłem ze zmienną geometrią łopatek. Gdybym tylko wiedział jak mogę sprawdzić drożność katalizatora bo nie chciał bym niepotrzebnie ingerować w wydech R.

szpynior - Czw Paź 18, 2012 21:40

Ja po wycięciu spojrzałem pod światło i był drożny zresztą tłumikarz sam powiedział że niepotrzebnie wycinałem ale cóż klient żąda klient ma :)
MaReK - Pią Paź 19, 2012 10:36

Ja nie mam katalizatora. Mój się już rozsypał, zostawiłem go w rozliczeniu za moje naprawy :)
Nie zakładałem nowego, więc zastosowałem substytut ;) Auto nie odżyło aż tak, żeby się mieć czym podniecać ;D Mocy też raczej od tego nie przybyło. Więc jeśli Twój kat. nie jest zużyty, to proponuje go tam zostawić. No chyba, że w celach zarobkowych chce się sprzedać do 1kg platyny ;)

lukasz5992 - Pią Paź 19, 2012 13:02

zgadzam się tylko jak się dowiedzieć czy mój kat. jest ok?
MaReK - Pią Paź 19, 2012 16:23

Zostało to ocenione przy wymianie tłumika końcowego. Zaczęło się od częstych rozszczelnień na łączniku elastycznym i z drugiej strony kata. Po zdjęciu całości coś mi tam pokazywali w środku ;) Ale oprócz czarnej dziury nie widziałem tam nic. Do tego jeszcze zrobili mi kilka rzeczy od spodu auta. Poprosiłem o rachunek. Dostałem w ilości kilku set złotych i powiedziałem, że mogę rozliczyć się w katalizatorze ;) Pokręcili nosami, ale w końcu się zgodzili. Ktoś wspominał jeszcze o kwestii spalania. Nic się nie zmieniło wtedy także. Dopiero po zwiększeniu mocy i dodaniu BOX'a drastycznie spadło mi spalanie.