|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR 160] Check Engine sonda do wymiany?
Saper - Pon Sie 08, 2011 14:33 Temat postu: [MG ZR 160] Check Engine sonda do wymiany? Kupiłem kabel ELM 327 OBD II podłączyłem samochód pod laptopa zrobiłem skanowanie błędów no i niestety wykryło błąd. Mniej więcej brzmi on tak : "uszkodzenie obwodu ogrzewania sondy lambdy czujnik 1 wadliwe działanie" i świeci się przez to kontrolka CHECK ENGINE. Jak się okazało świeci się ona odkąd kupiłem auto tylko zanim podpiąłem auto pod komputer nie wiedziałem o tym ponieważ żarówka z kontrolki była wyciągnięta. Wsadziłem żarówkę i skasowałem błąd z początku wszystko było ok lecz po jakimś czasie auto zaczęło zamulać i znów zapaliła się kontrolka check engine. Podpiąłem auto pod kompa no i wyskoczył ten sam błąd. Wnioskuje po tym ze do wymiany mam sonde lambde tą która jest przy kolektorze dolotowym jednak czy się czasem nie mylę? Może to być co innego niż sonda? Dodam że po włożeniu przez diagnostę sondy w końcówkę wydechu aparatura pokazywała ze wartości spalin przekraczają dopuszczalną normę.
Bumelant - Pon Sie 08, 2011 18:52
Dobrze wnioskujesz. Grzałka w sondzie nie działa a więc sonda do wymiany na banka. Swoją drogą ciekawy sposób kasowania checka Szukaj dedykowanej z NTK/NGK OZA659-EE2 - ja wyrwałem na miejscu w Kraku za 199 pln kilka miesięcy temu i działa znakomicie w połowie kosztu dedykowanego Boscha - uniwersalne olej bo to nie działa dobrze w tym aucie. Pytanie tylko jeszcze czy ktoś ma je w tak niskiej cenie. Jak masz dawać za nią 400-500 to weź kup Pan Bosha i tyle np. w Tomateamie. Chyba jeszcze tania jest z Delphi ale brak doświadczeń i nie mam przekonania do tej firmy. Pozdro.
Ciufa - Pon Sie 08, 2011 19:04
Saper, a masz kata czy go ktoś wyciął i wykręcił żarówkę ?
Bumelant - Pon Sie 08, 2011 19:08
Skoro silnik muli to chodzi o regulacyjną prawdopodobnie. Zresztą jest wyraźnie napisane CZUJNIK 1
Ciufa - Pon Sie 08, 2011 19:11
ano nie doczytałem, wyraźnie jest napisane, że sonda przed katem, sorry
Saper - Wto Sie 09, 2011 16:06
OK zabieram się za szukanie sondy. Kat i cała reszta jest na swoim miejscu miałem się zabierać za jego usunięcie ale powstrzymała mnie właśnie sonda Sonda w silniku np 1.4 czy 1.6 albo 1.8 bez vvc jest taka sama jak w moim 1.8 vvc czy czymś się różnią?
Ciufa - Wto Sie 09, 2011 17:51
Saper napisał/a: | miałem się zabierać za jego usunięcie ale powstrzymała mnie właśnie sonda |
http://www.ptp-ltd.co.uk/...gine_light).htm
Saper napisał/a: | zabieram się za szukanie sondy. |
http://www.tomateam.pl/sk...ydechowy&c=1337
http://www.tomateam.pl/sk...ydechowy&c=1338
http://www.tomateam.pl/sk...ydechowy&c=1336
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-MHK100840
Saper napisał/a: | Sonda w silniku np 1.4 czy 1.6 albo 1.8 bez vvc jest taka sama jak w moim 1.8 vvc czy czymś się różnią? |
patrząc na strone tomateam.pl są takie same
Bumelant - Wto Sie 09, 2011 18:52
Możesz sobie kata wywalić ale trzeba mieć mil eliminator jak słusznie Ciufa powiedział.
Ustrojstwo wygląda tak:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/_qPNh0zVyTR496tILmDZFYm-muBw_dqCDD9JjndqrrY?feat=directlink
Sam używam od dłuższego czasu i działa to lux ale jak nie musisz zostaw go na miejscu - sporo aut zalicza spadki momentu obrotowego po tej akcji - jeżeli nie będzie kręcenia silnika wyżej - olej - już nie mówiąc o ewentualnie wycieczce do Niemiec czy coś. Ryzyk fizyk w razie kontroli klapa. U mnie raczej zagości kat znowu kiedyś tam przy okazji. Na razie sobie pyrkam jak jest.
Angole robili taki teścik:
http://www.mgf.ultimatemg...t/catalysts.htm
Saper - Sro Sie 10, 2011 13:30
Dziękuję wszystkim za pomoc. Kata jednak nie ruszam chyba że będzie nadawał się do wymiany to może wtedy zacznę myśleć nad jego usunięciem i ogarnięciem tak żeby to miało ręce, nogi i działało prawidłowo. Kupię sondę zamontuje i na razie tyle. Pozdrawiam!
|
|