Zobacz temat - [Rover200 1,8 VVC] Wymień olej!!! WYKRES dyno
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [Rover200 1,8 VVC] Wymień olej!!! WYKRES dyno

Kozik - Wto Sie 09, 2011 09:44
Temat postu: [Rover200 1,8 VVC] Wymień olej!!! WYKRES dyno
Korzystając z możliwości hamowania swojego Roveru testuję różne ustawienia i modyfikacje.

Przyszedł czas na wymianę oleju, więc czemu by nie sprawdzić jak się ma wymiana oleju do zmiany mocy i momentu obrotowego w silniku ;)

Samochód przejechał na oleju MOBIL SUPER 2000 10W40 około 7500-8000km (TEST 3 i TEST4)

Zalałem LIQUI MOLY 10W40 5L MoS2, przejechałem około 50km i hamowanko (TEST 1 i TEST2)

Wyniki skrajne i takie co pokazały się tylko raz zostały odrzucone.

Wiem że olej Lioui Moly jest dobry, ale nie wiem czy wzrost momentu zrobiła sama wymiana oleju czy wymiana oleju+wymiana na lepszy.

tak czy inaczej jak wynika z poniższego wykresu warto zmieniać olej :)



[ Dodano: Wto Sie 09, 2011 09:44 ]
jak widać z powyższego wykresu nie tylko wynik końcowy czyli maxy są wyższe ale całe przebiegi są wyższe

flapjck1 - Wto Sie 09, 2011 15:42

jeszcze troche i dojdziesz do tych obiecywanych 145 :D
Bumelant - Wto Sie 09, 2011 19:48

Dobra rada zrób test na 95pb :) a może być zaskoczenie. Tylko nowy adapt zrób na tym paliwie. Ja to widzę u siebie tak chociaż nie było to zmierzone - kultura pracy owszem na 98 lepsza o niebo ale chyba najmocniejszy jest na 95 - zresztą była już dyskusja na ten temat. Jak masz możliwość częstych rolek to można to jednoznacznie w końcu sprawdzić.
Firq - Wto Sie 09, 2011 22:33

Kozik, czym hamujesz auto g-techem ??
xtek - Wto Sie 09, 2011 22:37

Firq napisał/a:
Kozik, czym hamujesz auto g-techem ??


Przeciez widac, ze to jest wykres z hamowni.

dobryziom - Wto Sie 09, 2011 23:32
Temat postu: Re: [Rover200 1,8 VVC] Wymień olej!!! WYKRES dyno
Kozik napisał/a:

jak widać z powyższego wykresu nie tylko wynik końcowy czyli maxy są wyższe ale całe przebiegi są wyższe


te minimalne różnice nie wynikają ze zmiany oleju tylko warunków atmosferycznych głownie temp wilgotności i ciśnienia :) ale oczywiście warto lać dobry olej i co ważniejsze regularnie zmieniać :)

Tomek1212 - Wto Sie 09, 2011 23:47

Kozik, czekamy aż opublikujesz wpływ poziomu płynu do spryskiwaczy na przebieg krzywej mocy i momentu obrotowego ...
Remigiusz - Wto Sie 09, 2011 23:58

Temp prawie taka sama była może o 5° stopni wyższa jak widać na wykresie :wink: Ale coś w tym jest :wink:
Kozik - Sro Sie 10, 2011 07:47

Bumelant napisał/a:
Dobra rada zrób test na 95pb :) a może być zaskoczenie. Tylko nowy adapt zrób na tym paliwie. Ja to widzę u siebie tak chociaż nie było to zmierzone - kultura pracy owszem na 98 lepsza o niebo ale chyba najmocniejszy jest na 95 - zresztą była już dyskusja na ten temat.



może się skuszę ;) zobaczymy

flapjck1 napisał/a:
jeszcze troche i dojdziesz do tych obiecywanych 145 :D


Tomek1212 napisał/a:
Kozik, czekamy aż opublikujesz wpływ poziomu płynu do spryskiwaczy na przebieg krzywej mocy i momentu obrotowego ...


może faktycznie pomoże płyn :lol:

dobryziom napisał/a:
te minimalne różnice nie wynikają ze zmiany oleju tylko warunków atmosferycznych głownie temp wilgotności i ciśnienia :) ale oczywiście warto lać dobry olej i co ważniejsze regularnie zmieniać :)


powiem Ci że niekoniecznie bo auto było hamowane wiele razy przy różnych warunkach i nigdy tych Nm nie przeskoczyło co przeskoczyło po wymianie oleju, zawsze było w granicach 158-160Nm
Te wyniki które wstawiłem dla porównania to były wyniki najlepsze jakie wcześniej osiągnąłem, a te po wymianie oleju to chyba dwa skrajne były wyrzucone z czego jeden ten słabszy był identyczny jak ten słabszy co na wydruku jest.

dobryziom - Sro Sie 10, 2011 09:22

ewentualnie druga możliwosc naciag przypiecia do rolek...