Zobacz temat - [R214i] Średnica przepustnicy w motorach 1.4 a 1.6
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214i] Średnica przepustnicy w motorach 1.4 a 1.6

tomi83 - Czw Sie 11, 2011 09:46
Temat postu: [R214i] Średnica przepustnicy w motorach 1.4 a 1.6
Witam, czy w silnikach serii K o pojemności 1.4 16V i 1.6 16V średnice przepustnic są takie same??
Bumelant - Czw Sie 11, 2011 11:49

Tak i mają 48 mm w silniku 1.8 vvc ma ciut więcej 52. Były jeszcze z Poldasów 56 mm.
tomi83 - Nie Sie 28, 2011 14:23

Bumelant napisał/a:
Tak i mają 48 mm w silniku 1.8 vvc ma ciut więcej 52. Były jeszcze z Poldasów 56 mm.


Przepustnica od poloneza 1.4 16v ma chyba zintegrowany krokowiec ze sobą :/ Pasowałaby do mojego 1.4 8v?? Ewentualnie taka od 1.8 vvc??

leszczu - Nie Sie 28, 2011 14:25

tomi83 napisał/a:
Przepustnica od poloneza 1.4 16v ma chyba zintegrowany krokowiec ze sobą :/ Pasowałaby do mojego 1.4 8v??

Ma, ale musisz go koniecznie obciąć, bo inaczej nie domkniesz maski. :wink:
tomi83 napisał/a:
Ewentualnie taka od 1.8 vvc??

Od 1.8, 1.8VVC podejdzie bez problemu. :wink:

ADI-mistrzu - Nie Sie 28, 2011 15:17

Ale wiesz tomi83 że wymiana przepustnicy mocy Ci nie doda :wink: ?
tomi83 - Nie Sie 28, 2011 17:32

ADI-mistrzu napisał/a:
Ale wiesz tomi83 że wymiana przepustnicy mocy Ci nie doda :wink: ?


Hehe, myślę, że doda :) W tej chwili jest w moim roverku seryjna czyli 48mm + mikser LPG 44 mm. Pomyślałem sobie, że wrzucę większej średnicy przepustnicę i większej mikser, co by dolot był jak najbliżej średnicy fabrycznej a może i nawet 48mm :) Your turn Adi-mistrzu :grin:

ADI-mistrzu - Nie Sie 28, 2011 17:55

tomi83 napisał/a:
...
Your turn Adi-mistrzu :grin:


Zwężka w puszcze filtra:


Więc osoby które zmieniają przepustnice zazwyczaj zapominają sprawdzić czy cały dolot ma co najmniej taką średnicę.
Więc jeśli ktoś twierdzi że po zmianie przepustnicy ma więcej mocy (a zazwyczaj nie robi nic z tą zwężką) to można się po prostu uśmiechnąć :wink:
Bo jak wiadomo, wytrzymałość łańcucha zależy od najsłabszego ogniwa, tak samo tutaj, przepustowość zależy od najwęższego miejsca :wink: Tak więc co z tego że przepustnica ma 52mm jak dolot 48mm :mrgreen:

Your turn!

[ Dodano: Nie Sie 28, 2011 18:55 ]
Więc tak jak piszę, przyrost mocy jest złudzeniem bo przepustnica po prostu szybciej się otwiera w stosunku do mniejszej.
Dam dodatkowo:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=70355

tomi83 - Nie Sie 28, 2011 19:00

ADI-mistrzu napisał/a:
tomi83 napisał/a:
...
Your turn Adi-mistrzu :grin:


Zwężka w puszcze filtra:
[url=http://obrazki.elekt...umb.jpg]Obrazek[/url] [url=http://obrazki.elekt...umb.jpg]Obrazek[/url]

Więc osoby które zmieniają przepustnice zazwyczaj zapominają sprawdzić czy cały dolot ma co najmniej taką średnicę.
Więc jeśli ktoś twierdzi że po zmianie przepustnicy ma więcej mocy (a zazwyczaj nie robi nic z tą zwężką) to można się po prostu uśmiechnąć :wink:
Bo jak wiadomo, wytrzymałość łańcucha zależy od najsłabszego ogniwa, tak samo tutaj, przepustowość zależy od najwęższego miejsca :wink: Tak więc co z tego że przepustnica ma 52mm jak dolot 48mm :mrgreen:

Your turn!

[ Dodano: Nie Sie 28, 2011 18:55 ]
Więc tak jak piszę, przyrost mocy jest złudzeniem bo przepustnica po prostu szybciej się otwiera w stosunku do mniejszej.
Dam dodatkowo:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=70355


Czyli osiągnę przyrost mocy, bo dolot będzie miał nominalne 48mm a nie jak w tej chwili 44mm :cool:

ADI-mistrzu - Nie Sie 28, 2011 19:21

Jeśli mikser na 48mm zmienisz bo z tego co rozumiem tutaj Cię ogranicza :wink:
tomi83 - Nie Sie 28, 2011 19:32

ADI-mistrzu napisał/a:
Jeśli mikser na 48mm zmienisz bo z tego co rozumiem tutaj Cię ogranicza :wink:


Dokładnie, ale zebym zmienił mikser potrzebuję większej przepustnicy, domniemam, ze ta 56mm ma również większą średnicę zewnętrzną??

ADI-mistrzu - Nie Sie 28, 2011 19:36

Chyba tylko wewnętrzną, otwory na śruby (jeśli o to Ci chodzi) są chyba takie same.
Gdzie ty masz tak w ogóle ten mikser przykręcony? Między kolektorem a przepustnicą czy przez przepustnicą?

tomi83 - Nie Sie 28, 2011 19:41

ADI-mistrzu napisał/a:
Chyba tylko wewnętrzną, otwory na śruby (jeśli o to Ci chodzi) są chyba takie same.
Gdzie ty masz tak w ogóle ten mikser przykręcony? Między kolektorem a przepustnicą czy przez przepustnicą?


Przed przepustnicą . . .

ADI-mistrzu - Nie Sie 28, 2011 19:49

No to pewnie na opaskach jest mikser, to co to za problem wstawić inny o większej średnicy?
Nie widzę tutaj powiązania z przepustnicą.

tomi83 - Nie Sie 28, 2011 20:54

ADI-mistrzu napisał/a:
No to pewnie na opaskach jest mikser, to co to za problem wstawić inny o większej średnicy?
Nie widzę tutaj powiązania z przepustnicą.


Mikser jest nasadzany na przepustnicę ...

ADI-mistrzu - Nie Sie 28, 2011 21:48

Mogę się mylić, ale przepustnice z zewnątrz są takie same, jedynie wewnętrzna zwężka jest inna, tam gdzie motylek chodzi.
Kozik - Nie Sie 28, 2011 22:35

ADI-mistrzu napisał/a:
Mogę się mylić, ale przepustnice z zewnątrz są takie same, jedynie wewnętrzna zwężka jest inna, tam gdzie motylek chodzi.

z zewnątrz są takie same

ADI-mistrzu - Pon Sie 29, 2011 07:32

Czyli wymiana przepustnicy jest bez sensu, musisz znaleźć mikser o większej średnicy, nic innego się nie wyduma :wink:
Kozik - Pon Sie 29, 2011 08:11

ADI-mistrzu napisał/a:
Czyli wymiana przepustnicy jest bez sensu, musisz znaleźć mikser o większej średnicy, nic innego się nie wyduma :wink:


trzeba sprawdzić jaką średnice wewnętrzną ma mikser. Ale wg mnie jeśli w silniku 1,8 przepustnica nic nie dała a nawet odwrotnie to wątpię czy coś da w 1,4

ADI-mistrzu - Pon Sie 29, 2011 08:14

Pisał że mikser ma 44mm średnicy wewnątrz, więc tylko jego trzeba zmienić bo ogranicza przepływ.
Ale wzrostu mocy to raczej i tak się nie zauważy :wink:

Kozik - Pon Sie 29, 2011 08:20

ADI-mistrzu, wiem że w instalacjach gazowych podciśnieniowych nawet specjalnie zaklejają połowę dolotu żeby auto jechało. Nie było wskazane żeby jeszcze powiększać dolot. Jeśli jest dobrze to ja bym sobie problemów nie szukał. Skoro jedzie, nie strzela itp, może się okazać że się narobisz a efekt będzie odwrotny niż pierwotnie zakładany.
Zmień instalację na sekwencję wtedy możesz sobie kombinować z przepustnicami itd.

ADI-mistrzu - Pon Sie 29, 2011 08:23

Aaa to w takim razie nie wiem, na instalacjach gazowych tak dobrze się nie znam, nie wiedziałem o czymś takim.
skoczkast - Pią Maj 30, 2014 13:07

leszczu napisał/a:
tomi83 napisał/a:
Przepustnica od poloneza 1.4 16v ma chyba zintegrowany krokowiec ze sobą :/ Pasowałaby do mojego 1.4 8v??

Ma, ale musisz go koniecznie obciąć, bo inaczej nie domkniesz maski. :wink:
tomi83 napisał/a:
Ewentualnie taka od 1.8 vvc??

Od 1.8, 1.8VVC podejdzie bez problemu. :wink:


witam a czy do r214 8v podejdzie przepustnica z r200 1.6 16 v

ADI-mistrzu - Czw Cze 05, 2014 20:00

Tylko ty masz chyba kanciaka?
skoczkast - Sob Cze 07, 2014 18:34

Nie nie mam kanciaka. Juz kupilem przepustnice od mg.
Suzaku666 - Czw Kwi 27, 2017 12:50

Czyli z tego co rozumiem do swojego 1.8 VVC podejdzie przepustnica z 1.8? Różnią się czymś od siebie?
BigBoyPL - Czw Kwi 27, 2017 20:57

Powinieneś mieć tam inną, taką 52mm. Swoją drogą niezły odkop :)
nanab - Czw Kwi 27, 2017 23:39

Jestem ciekaw czy są jeszcze ludzie którzy sądzą że większa przepustnica=większa moc :)
sebeks - Pią Kwi 28, 2017 10:41

Bardziej powiedziałbym że inna jest charakterystyka pracy.