Zobacz temat - [r600sdi] zgasl i nie odpala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [r600sdi] zgasl i nie odpala

R.E.D. - Czw Sie 18, 2011 17:49
Temat postu: [r600sdi] zgasl i nie odpala
niestety i mnie dopadla klatwa diesla :wink:
roverek mi zgasl i juz nie chce odpalic.

wczesniej zdarzaly sie male szarpania i nierowna praca do 2000 obr, ale niestety nie potrafilem ustalic jakiejkolwiek zaleznosci. czasami przechodzilo po chwili, czasami w ogole. na wolnych obrotach szarpniecia byly oczywiscie bardziej odczuwalne i wlasnie podczas ruszania samochod oslabl i zgasl po czym juz nie chcial odpalic. podczas szarpania na wolnych dymil na czarno, czego podczas normalnej pracy wczesniej nie zauwazylem.

rozrusznik caly czas kreci.
po nocy zlapal na moment, ale po doslownie trzech obrotach zdlawil sie i nadal nie chce odpalic.
nie wyblyskuje zadnego bledu. pasek od pompy jest dobrze naciagniety i raczej nie mogl przeskoczyc - mam tylko obawy co do rozrzadu, ale chyba tez nie jest mozliwe zeby przeskoczyl?
rozgrzebalem oslony przewodow od pompy do wtyczek przy kielichu i po sprawdzeniu nie widze zadnej nieprawidlowosci.
paliwo ma swobodny przeplyw przez filtr i jest zasysane przez pompe, pojawia sie tez na powrocie z kilku wtryskiwaczy.

czy ktos ma pomysl co mozna jeszcze sprawdzic?
podczas sprawdzania powrotu odpialem polaczenie wtrysku prowadzacego z pozostalymi i z wezyka byl dobrze widoczny odplyw, ale juz z wtrysku niekoniecznie. byc moze obciekal po wtrysku lub nie zauwazylem (sprawdzalem na szybko). moze sprawdzic osobno kazdy wtrysk? czy jest mozliwe, ze wtrysk prowadzacy sie np zawiesil i zalewa caly czas paliwem silnik?

Raptile - Czw Sie 18, 2011 18:09

Co rozumiesz poprzez niema błędu ? czek gaśnie ? Wogole kontrolka czek sie pojawia? Mase sprawdz
R.E.D. - Czw Sie 18, 2011 18:14

rozumie to, ze podczas samodiagnostyki nic nie wyblyskuje.

kontrolki sie zapalaja i gasna jak przy normalnym uzytkowaniu.

Koju - Czw Sie 18, 2011 20:44

Sprawdź oporność sterującego powinien pracować w granicach 90-110 a nawet 120 ohm ostatnio miałem na jednym wtryskiwaczu.
yogibear - Pią Sie 19, 2011 08:40

R.E.D. napisał/a:
rozumie to, ze podczas samodiagnostyki nic nie wyblyskuje.

kontrolki sie zapalaja i gasna jak przy normalnym uzytkowaniu.



nie może być że podczas samo-diagnostyki nie pojawia Ci się nawet kod 12
sprawdź czy w dobre dziurki wkładasz przewód do zwarcia pinów

czy udało Ci się kiedykolwiek wcześniej odczytać kody?

R.E.D. - Pią Sie 19, 2011 08:48

przepraszam - uzylem skrotu myslowego, ale w pierwszym poscie poprawilem wczoraj na odpowiednie wyrazenie :wink:

nie wyblyskuje zadnych bledow. diagnostyka dziala i kiedy mialem problem z zasysajaca sie gruszka, to wyskakiwaly bledy i dalo sie je kasowac.

Koju - Pią Sie 19, 2011 08:51

R.E.D. napisał/a:
kiedy mialem problem z zasysajaca sie gruszka, to wyskakiwaly bledy i dalo sie je kasowac.

Jakie miałeś błędy jak gruchę zasysało ?

R.E.D. - Pią Sie 19, 2011 09:31

34 i nie wiem czy nie bylo jeszcze jakiegos - ten przynajmniej napisalem na forum :wink:

zastanawia mnie fakt, ze wczoraj po odpieciu przeplywki nie wyskoczyl blad - chyba, ze dopiero po odpaleniu by wyskoczyl :???:
za niedlugo pojde jeszcze sprawdzic ten wtrysk - moze to cos rozwiaze :roll:

...moze silnik juz postanowil przejsc na emeryture :wink: , ale czytajac posty, to widze, ze ludzie maja wieksze przebiegi i dalej jezdza bez problemow.

Koju - Pią Sie 19, 2011 09:58

Jeśli wyskakiwały błędy i mogłeś je kasować odpalać auto bez problemów to szukaj przyczyny w wiązce pompy wtryskowej.Były już przypadki że pękały przewody od strony pompy te w czarnej elastycznej otulinie które przerwy w obwodzie gołym okiem są niewidocznie
Skrupulatnie przewód po przewodzie,czyszczenie styków itp.
Przepływomierz z tą usterką nic nie ma wspólnego wspólnego,nawet jak jest padnięty.

R.E.D. - Pią Sie 19, 2011 10:10

Koju napisał/a:
Były już przypadki że pękały przewody od strony pompy te w czarnej elastycznej otulinie

w sumie tego nie sprawdzilem bo dostep nie jest zbyt dobry. tylko jak to sprawdzic? podejrzewam, ze odpiac sie nie da od strony pompy?

Koju napisał/a:
Przepływomierz z tą usterką nic nie ma wspólnego wspólnego,nawet jak jest padnięty.

wiem, ze nie ma z tym nic wspolnego, ale zastanawiam sie dlaczego nie wyskoczyl blad

Koju - Pią Sie 19, 2011 11:04

R.E.D. napisał/a:
podejrzewam, ze odpiac sie nie da od strony pompy?

Nie da rady odpiąć z tego co pamiętam to są lutowane pod pierwszym deklem pompy.

R.E.D. napisał/a:
wiem, ze nie ma z tym nic wspolnego, ale zastanawiam sie dlaczego nie wyskoczyl blad

Nie jestem do końca pewien ale błąd sam się kasuje po podpięciu przepływki z powrotem.
Ja mam połamaną doszczętnie i błędu nie pokazuję ;) Jest tylko po to żeby nie zasysało powietrza lewego :)

R.E.D. - Pią Sie 19, 2011 11:52

bylem zmierzyc i na wtrysku mialem wyniki w przedziale 120-130, czasami skoczylo pod 140 ale tylko kilka razy. przez moment mialem na roznyc ustawieniach miernika pokazane rowne 106, ale pozniej znow odczyty byly w przedziale 120-130. mam amatorski miernik, wiec moze rozrzut jest spowodowany wlasnie tym :roll:

ogladalem wejscie i jest mocowanie kabla tuz przed pompa, a pozniej dekielek na 4 torxach od strony silnika. chyba, ze pod tym deklem jest jakies laczenie?

jak inaczej mozna sprawdzic ten przewod?

czy jest mozliwe, zeby np pasek rozrzadu przeskoczyl o jeden zabek? bo pasek od pompy jest dosc sztywny i raczej nie ma miejsca, ale nie pamietam jaki byl napinacz w rozrzadzie :???:

Koju - Pią Sie 19, 2011 12:11

Oporność wtrysku OK.
Pompa pod deklem - http://www.roverki.pl/zro...ch-serii-l.html
Nie ruszając pompy można tylko "wymacać" czy któryś z przewodów nie jest przerwany w koszulce.
Odnośnie rozrządu to jest taka możliwość ale na pewno nie w normalnych warunkach użytkowania (sprawny pasek sam nie przeskoczy),musiał byś autem szarpać np. ciąganie na lince itp.
Dawno miałeś wymieniany pasek rozrządu ? Zerknij jak wyglądają zęby,naciąg ....

R.E.D. - Pią Sie 19, 2011 13:52

chodzilo mi o ten dekiel od strony silnika, gdzi wchodzi kabel

pasek wymienialem pod koniec roku, ale przy takim szarpaniu moze przeskoczyl?

Koju - Pią Sie 19, 2011 14:54

R.E.D. napisał/a:
ale przy takim szarpaniu moze przeskoczyl?

A próbowałeś odpalać auto na lince ?
Czy masz na myśli szarpanie silnika jak jeszcze pracował ?

R.E.D. napisał/a:
chodzilo mi o ten dekiel od strony silnika, gdzi wchodzi kabel

Tam i tak nic nie zrobisz,raz że nie ma miejsca (nawet nie odkręcisz tych śrub,trzeba pompę zrzucać ) a dwa to te przewody są lutowane po zdjęciu dekla możesz sprawdzić miernikiem czy są w porządku.

R.E.D. - Pią Sie 19, 2011 16:00

Koju napisał/a:
A próbowałeś odpalać auto na lince ?

nie
Koju napisał/a:
Czy masz na myśli szarpanie silnika jak jeszcze pracował ?

tak

Koju - Pią Sie 19, 2011 16:24

To raczej nie ma możliwości żeby przeskoczył pasek,szukaj przyczyny w wiązce lub samej pompie :(
R.E.D. - Pią Sie 19, 2011 17:24

jest mozliwosc, ze np pompa daje za malo paliwa? mozna to sprawdzic jakos organoleptycznie?
Koju - Pią Sie 19, 2011 18:00

Ustawień pompy raczej nie sprawdzisz byle jakim programem a tym bardziej bez komputera diagnostycznego.
tigerg60 - Sob Sie 20, 2011 10:24

nalej do banki z 5-10 litrow ropy , podlacz w uklad przed filtr paliwa wezykiem przezroczystym i odpal auto i ciesz sie ze dziala :)
Koju - Sob Sie 20, 2011 10:31

tigerg60 napisał/a:
nalej do banki z 5-10 litrow ropy , podlacz w uklad przed filtr paliwa wezykiem przezroczystym i odpal auto i ciesz sie ze dziala

Jak na to wpadłeś ? :D

R.E.D. - Nie Sie 21, 2011 11:17

tigerg60 napisał/a:
nalej do banki z 5-10 litrow ropy , podlacz w uklad przed filtr paliwa wezykiem przezroczystym i odpal auto i ciesz sie ze dziala :)


tak wlasnie sprawdzalem czy zasysa paliwo. zeby byl mniejszy opor to nawet filtr pominalem :roll:

przewody sa wymienione od zimy na elastyczne, wiec z dostawa paliwa raczej nie moze byc problemu - chyba, ze znow sie filtr zapcha :wink:

Firq - Nie Sie 21, 2011 13:27

możne kosz masz zapchany w zbiorniku ?? miałem tak w r620 sdi jechałem zaczął się dusić i zgasł i odholowałem go do domu i przed gruszka podłączyłem wąż od sprężarki przedmuchałem układ (trzeba odkręcić korek wlewu paliwa) i problem jak ręką odjął:)
Tylko żeby przez gruszkę nie pompować bo w gruszce jest zawór zwrotny :)

R.E.D. - Nie Sie 21, 2011 18:10

przeciez napisalem, ze pominalem filtr i podpialem zbiornik z ropa bezposrednio do przewodu z pompy i nadal nie odpala.

przewody sa wymienione. podczas wymiany byl zrzucany zbiornik i w srodku wbrew moim przypuszczeniom bylo czysciutko, wiec nie ma opcji zeby nie podawalo paliwa. :cool:

Firq - Nie Sie 21, 2011 18:12

a patrzyłeś czy pompa podaje paliwo na wtryski ??
R.E.D. - Nie Sie 21, 2011 20:54

w pierwszym poscie opisalem dokladnie wszystko, co zauwazylem (miedzy innymi tez rzeczy, o ktore pytasz) :wink:

ale skoro nie kazdemu chce sie cofac strone, to powiem, ze pojawia sie na powrocie z wtryskiwaczy, wiec jakos do wtryskow sie dostaje. no chyba, ze powrot przy wtryskach moze byc zasilony rowniez przez pompe ?

nie odkrecalem jeszcze wtryskow, ale nie wiem czy warto czy lepiej oddac gdzies do warsztatu bo juz mi rece opadaja :???:

Firq - Nie Sie 21, 2011 21:18

przelew nie jest zasilany przez pompę. ale to ze na przelewie jest paliwo nie znaczy ze któraś sekcja na pompie nie padła. Zrób tak wstaw kogoś do auta i popuszczaj kluczem 17 rurki od wtrysków po kolei czyli rozrusznik kręci popuszczasz sprawdzasz czy paliwo leci zakręcasz i patrzysz następny bo moze się okazać ze paliwo idzie tylko na 2 wtryski i stąd jest w przelewie a to za mało zeby zapalić. Próbowałeś w ogóle na PLAKA zapalić ??
Bo przypuszczam ze wiązkę od pompy wtryskowej juz dawno sprawdziłeś od A-Z tak ??

R.E.D. - Pon Sie 22, 2011 13:26

Firq napisał/a:
Próbowałeś w ogóle na PLAKA zapalić ??

nie bardzo wiem o co chodzi :shock:

Firq napisał/a:
Bo przypuszczam ze wiązkę od pompy wtryskowej juz dawno sprawdziłeś od A-Z tak ??

od a-z moze nie, ale do wtyczek znajdujacych sie za rozrzadem wszystkie przewody idace od pompy sa sprawne

JJJJ - Pon Sie 22, 2011 13:35

[quote="R.E.D."]
Firq napisał/a:
Próbowałeś w ogóle na PLAKA zapalić ??

nie bardzo wiem o co chodzi :shock:

Zdejmij tą rurę gumową co idzie do intercoolera i psiknij tam plakiem. Jak nie będzie chciał zapalić albo strzeli Ci może nawet ogniem to raczej pompa Tobie zdechła u mnie tak było.

R.E.D. - Pon Sie 22, 2011 17:43

Firq napisał/a:
przelew nie jest zasilany przez pompę.

jestes w 100% pewien? po odkreceniu przelewow z wtryskow i kreceniu paliwo lecialo tylko z rurek powrotowych z pompy :???:
z wtryskow w miejscu wykreconych przelewow nic nie lecialo, a chyba juz powinno skoro przelewy zaczely cieknac :roll:

czyli wychodzi na to, ze pompa?

czy ktos probowal kiedys wymieniac pompe? z tego, co slyszalem to bez aparatury ciezko jest ustawic pozniej pompe w pozycji wyjsciowej - czy to prawda?

kruszan - Pon Sie 22, 2011 23:07

R.E.D. napisał/a:
czy ktos probowal kiedys wymieniac pompe? z tego, co slyszalem to bez aparatury ciezko jest ustawic pozniej pompe w pozycji wyjsciowej - czy to prawda?


wymiana to około 3-4h na spokojnie z piwkiem, potrzeba kompa aby ustawić kont wyprzedzenia zapłonu prawidłowo, lub czujnik zegarowy (to rzadziej stosowane bo mało dostępne, ale najlepsze) lub wg instrukcji ustawić na wale pkt. 0, więc bez kompa się da jeśli nie idealnie to baardzo można zbliżyć się do właściwego, tak by nie kopcił na czarno, biało i palił dobrze

R.E.D. - Wto Sie 23, 2011 18:38

czy na jakims kablu obd2 i kompie da rade ustawic wyprzedzenie zaplonu? jesli tak to jaki kabel musi byc?

czy ktos moze wie jak szybko lub z jak duzym cisnieniem powinno leciec paliwo w przewodach do wtryskow?

Koju - Wto Sie 23, 2011 19:09

R.E.D. napisał/a:
czy na jakims kablu obd2 i kompie da rade ustawic wyprzedzenie zaplonu?

Da rade odczytać a nie ustawić ;) praktycznie na każdym oprogramowaniu odczytasz podstawowe rzeczy między innymi kąt wtrysku.
Odradzam kupowanie takich wynalazków ponieważ nic więcej nie uzyskasz prócz podstawowych odczytów wiec takie jednorazowe zakupy ;)
Daj auto do mechanika niech odczyta kąt ewentualnie skoryguje do wartości 2-4 stopnie.
Nie wiem ile w Twoich okolicach kosztuje taka impreza ale ja za sam odczyt (właśnie na takim badziewnym kompie) ostatnio płaciłem przysłowiową flaszkę - 20 pln. (bez regulacji miałem wszystko w porządku)
R.E.D. napisał/a:
czy ktos moze wie jak szybko lub z jak duzym cisnieniem powinno leciec paliwo w przewodach do wtryskow?

Poszukaj sobie w rave :P - http://www.roverki.pl/mul...-startdown/104/
Otwarcie wtrysku w SDi jest w granicach 200 bara jeśli się nie mylę.

R.E.D. - Wto Sie 23, 2011 22:19

Koju napisał/a:
ewentualnie skoryguje do wartości 2-4 stopnie.


to da sie go zmieniac kompem? ktos na forum twierdzil, ze tylko mechanicznie mozna ustawic za pomoca fasolek :wink:

co do rave to mam, ale chodzilo mi o cisnienie w przewodach lub predkosc plyniecia ropki bo na wtrysku przy takim zwezeniu to normalne, ze wzrasta do wysokich wartosci :razz:
chcialem po prostu sprawdzic ile tej ropy pompa dostarcza i nie wiem czy z przewodow powinno leciec jak z kranu? :wink:

Koju - Wto Sie 23, 2011 22:52

R.E.D. napisał/a:
to da sie go zmieniac kompem? ktos na forum twierdzil, ze tylko mechanicznie mozna ustawic za pomoca fasolek

Oczywiście że mechanicznie ale żeby odczytać ustawienia musisz podpiąć auto pod kompa.
W tym temacie masz trochę opisane jak to wygląda od spraw technicznych.
http://forum.roverki.eu/v...+wtrysku+paliwa


R.E.D. - Sro Sie 24, 2011 08:35

tak wlasnie wymienialem pasek i wszystko chodzilo do tej pory :wink:

czyli zawykly pc i kabel wystarczy do odczytu, a przestawia sie na fasolkach, ale jaki ten kabel powinien byc?

a czy ktos wie jak ustawic pompe? czytalem, ze przy demontazu powinno sie ja zablokowac sruba, ale wszystkie oferwane na aukcjach nie sa zblokowane. zastanawiam sie czy da sie jakos ustawic walek w pompie w odpowiednim polozeniu, zeby moc pozniej skorzystac z wyzej podanego sposobu ustawienia katu wtrysku :neutral:

Koju - Sro Sie 24, 2011 20:30

R.E.D. napisał/a:
czyli zawykly pc i kabel wystarczy do odczytu, a przestawia sie na fasolkach, ale jaki ten kabel powinien byc

Postaram się podjechać do tego magika co moje auto podłączał,zapytam na jakim interfejsie jedzie.
Czasem nie kupuj tych z Allegro typu ELM wszelakiej maści nimi się nie połączysz.
Ten interfejs powinien działać - http://allegro.pl/interfe...1770465092.html z tym że łącze jest 2x port COM (RS232) i tu się zaczynają schody :P

[ Dodano: Sro Sie 24, 2011 20:30 ]
Cytat:
a czy ktos wie jak ustawic pompe? czytalem, ze przy demontazu powinno sie ja zablokowac sruba, ale wszystkie oferwane na aukcjach nie sa zblokowane. zastanawiam sie czy da sie jakos ustawic walek w pompie w odpowiednim polozeniu, zeby moc pozniej skorzystac z wyzej podanego sposobu ustawienia katu wtrysku

Widzę że już decyzja zapadła ? wymiana pompy ?
Na Twoim miejscu bym ją zdiagnozował przed wymianą na kolejna używkę która też wypadałoby wrzucić na stół diagnostyczny.
Nie wiesz co kupisz kolejnego a jak już wspomniałem żadnym programem za kilka pln. jej nie zdiagnozujesz.

R.E.D. - Sro Sie 24, 2011 22:45

Koju napisał/a:
Widzę że już decyzja zapadła ? wymiana pompy ?

jeszcze nie, ale chyba tak sie to skonczy - dzisiaj po naladowaniu akumulatora potwierdzilo sie, ze na przewodach nie pojawia sie paliwo.

zastanawiam sie tylko co bedzie mialo lepszy stosunek ceny do zywotnosci - regeneracja obecnej czy zakup uzywanej :???:

nie jestem tez do konca przekonany jak powinno byc ustawione kolo pasowe po wlozeniu pompy :roll:

Balas87 - Sro Sie 24, 2011 22:49

Kolego a sprawdź jeszcze elektrozawór na pompie..... oraz dokładnie kable od niego odchodzące ;) mój po tej operacji śmiga aż miło ;) już 3 tyś km
tigerg60 - Sro Sie 24, 2011 23:41

u mnie nastawnik byl zawalony i trzeba bylo go wyczyscic. ustawienie nastawnika i pompy pod komputerkim. mam speca od tego tyle ze to woj. dolnoslaskie.

[ Dodano: Sro Sie 24, 2011 23:41 ]
Koju napisał/a:
tigerg60 napisał/a:
nalej do banki z 5-10 litrow ropy , podlacz w uklad przed filtr paliwa wezykiem przezroczystym i odpal auto i ciesz sie ze dziala

Jak na to wpadłeś ? :D

lata praktyki :)

R.E.D. - Pią Sie 26, 2011 21:37

Balas87 napisał/a:
Kolego a sprawdź jeszcze elektrozawór na pompie

elektrozawor odcinajacy paliwo? jesli tak to juz sprawdzalem i dziala. nawet na wyjetym krecilem i ledwo co sie poniosl poziom :roll:

tigerg60 napisał/a:
u mnie nastawnik byl zawalony i trzeba bylo go wyczyscic.

ile sie taki zabieg ceni?

edit:
pompe wymienilem. dla potomnych majsterkowiczow moge powiedziec, ze w obu pompach kolo pasowe mialo dokladnie taka sama pozycje wzgledem wyciecia w wale pompy, ktory wychodzi po linii prostej jeden zabek obok naciecia na kole pasowym :wink: samochod odpalil, ale musze podjechac jeszcze sprawdzic jaki jest kat wtrysku.
wielkie dzieki wszystkim za pomoc. pozdrawiam :cool: