|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620di] Górne wahacze i dolne sworznie
Gegan - Pią Sie 19, 2011 22:57 Temat postu: [R620di] Górne wahacze i dolne sworznie Witam.
Moje koło strasznie stuka na nierównościach a nawet przy dodawaniu gazu/hamowaniu silnikiem. Mówię koło, bo słyszę głównie lewe, ale sprawdzałem - prawe też ma luzy, może nawet większe (co raczej nie jest niczym wyjątkowym).
Przestraszony już samą wiedzą na temat następstw wyrobionych sworzni, doszczętnie przerażony zdjęciami kolegów z forum postanowiłem odstawić samochód na weekend i w poniedziałek załatwić sprawę.
Przeczytałem że wymiana górnego sworznia jest kłopotliwa. Postanowiłem więc że wolę dopłacić za części niż za robociznę. Rozumiem że z dolnym nie ma takich problemów (muszę tylko pamiętać o rozmiarze)? Jeżeli się mylę, to proszę - poprawcie mnie.
Mam zamiar w poniedziałek zaopatrzyć się w komplet górnych wahaczy i dolnych sworzni. Byłbym niezmiernie wdzięczny za polecenie jakiś dobrych pozycji. Nie cierpię półśrodków i wahacze za 40 zł sztuka nie przejdą. Powiedzcie mi wybór jakiej marki jest najlepszy (stosunek cena-jakość).
Dodam że jestem z Warszawy i najchętniej części kupiłbym osobiście.
Serdecznie pozdrawiam.
maciej1 - Sob Sie 20, 2011 06:39
Dobre części ma firma 555
Pozdrawiam
karolj - Sob Sie 20, 2011 09:42
zwróć uwagę na rozstaw śrub mocujących w górnym wahaczu - są dwa rozmiary, w samochodach sprzed liftingu jest węższy (ok 18cm), w tych późniejszych jest szerszy (ok 19cm)
marthinez - Sob Sie 20, 2011 14:27
karolj napisał/a: | zwróć uwagę na rozstaw śrub mocujących w górnym wahaczu - są dwa rozmiary, w samochodach sprzed liftingu jest węższy (ok 18cm), w tych późniejszych jest szerszy (ok 19cm) | We wszystkich jest taki sam - 18cm.
karolkos - Sob Sie 20, 2011 16:02
Ja wymieniłem wahacze na Yamato po ok 140zł za sztukę. Czytałem jednak opinię na forum, że użytkownik nie był zadowolony z ich trwałości. Sworznie dolne założyłem firmy 555 i takie będzie Ci polecała większość użytkownikow, ponieważ ja przed wymianą też śledziłem opinie właścicieli 600-tek i większość się właśnie skłaniała ku temu producentowi.
karolj - Sob Sie 20, 2011 16:59
marthinez napisał/a: | karolj napisał/a: | zwróć uwagę na rozstaw śrub mocujących w górnym wahaczu - są dwa rozmiary, w samochodach sprzed liftingu jest węższy (ok 18cm), w tych późniejszych jest szerszy (ok 19cm) | We wszystkich jest taki sam - 18cm. |
marthinez, nie gadaj głupot. Wymieniałem i taki problem mi się trafił.
Koju - Sob Sie 20, 2011 17:20
Nie wiem dlaczego wszyscy nakłaniają do wymiany całych wahaczy za około 150 pln sztuka jak można zamówić same firmowe sworznie po 40 pln.
[ Dodano: Sob Sie 20, 2011 18:20 ]
karolj napisał/a: | w samochodach sprzed liftingu jest węższy (ok 18cm), w tych późniejszych jest szerszy (ok 19cm) |
Ja też bym się spierał po liftingu raczej z zawieszenia nic się nie zmieniło.
Wszyscy producenci podają od 93' do 99' ten sam rozmiar wahacza.
karolj - Sob Sie 20, 2011 17:50
Koju napisał/a: | Ja też bym się spierał po liftingu raczej z zawieszenia nic się nie zmieniło.
Wszyscy producenci podają od 93' do 99' ten sam rozmiar wahacza. |
A to się spierajcie
Dla mnie fakt jest jeden - kupiłem wahacze, które miały być do R600, ba - nawet były montowane już w kilku R600. Katalog też mówił, że będą dobre, a potem się okazało, że musiałem kupić drugie. Wtedy sprzedawca się dobrze przyjrzał katalogom i znalazł, że rzeczywiście były dwie wersje.
Chciałem tylko pomóc, ale widze, ze kazdy wie lepiej
Koju: jeśli chodzi o zawieszenie, to sprężyny po liftingu też się nie zmieniły? Bo mi się wydaje, że były 1cm niższe. Chyba nawet w Tomateam mi to potwierdzili, jak szukałem dla siebie sprężyn na przód.
Ot taki przykład, że jednak jakieś zmiany były.
Koju - Sob Sie 20, 2011 18:46
karolj napisał/a: | Dla mnie fakt jest jeden - kupiłem wahacze, które miały być do R600 |
Może właśnie miały być do R600 a dostałeś jakieś inne błąd sprzedawcy ?
Jak możesz to daj jakiegoś linka z wyborem wahaczy 18 - 19 cm bo z tego co widzę to nawet od 89 r. do końca produkcji wychodzą takie same pod Accorda.
karolj napisał/a: | jeśli chodzi o zawieszenie, to sprężyny po liftingu też się nie zmieniły? |
Zgadza się został opuszczony 10 mm ale chyba to jest cała modyfikacja zawieszenia,reszta to dopieszczenie nadwozia,chromy,drewno itp.
karolj napisał/a: | Chciałem tylko pomóc, ale widze, ze kazdy wie lepiej |
Chyba nie wysysamy z palca tylko podajemy fakty jakie wahacze są w sprzedaży do R600 z tego co przejrzałem żaden producent/sprzedawca nie podaje dwóch rozmiarów także Honda wiec coś w tym musi być.
marthinez - Nie Sie 21, 2011 09:32
karolj, Porównujesz wahacze od CRX-a, które nieuczciwi sprzedawcy pakują do R600, bo są tańsze.
Te wszystkie o rozstawie 19 cm nie można montować w R600 choć na siłe i tępotę da radę.
EPC jak i Haynes wyraźnie mówi o jednym wahaczu.
I szczerze mówiąc nie znalazłem wahacza dobrej firmy 19 cm oznaczonego jako do R600.
Jakieś śmieszne Teknoroty i inna chińszczyzna ma w katalogach namieszane.
karolj - Pon Sie 22, 2011 21:18
marthinez napisał/a: | karolj, Porównujesz wahacze od CRX-a, które nieuczciwi sprzedawcy pakują do R600, bo są tańsze.
Te wszystkie o rozstawie 19 cm nie można montować w R600 choć na siłe i tępotę da radę.
EPC jak i Haynes wyraźnie mówi o jednym wahaczu.
I szczerze mówiąc nie znalazłem wahacza dobrej firmy 19 cm oznaczonego jako do R600.
Jakieś śmieszne Teknoroty i inna chińszczyzna ma w katalogach namieszane. |
marthinez, no właśnie to były Teknoroty (takie złe? naczytałem się dobrych opinii o nich). Poza nimi były też inne firmy, które sprzedawały wahacze i też były dwa rozmiary.
Koju: linka żadnego nie znajdę, bo kupiłem je w sklepie i facet miał papierowe katalogi. Na własne oczy widziałem, dwa rodzaje , ba - latałem wtedy z linijką i mierzyłem różne, jedne miały 18, jedne 19:P
Niestety innych firm z dwoma rodzajami nie pamietam.
A wracając - chyba nie o to chodzi, czy były, czy nie. Skoro rzeczywiscie w R600 montowali tylko 18cm (Accord IV), a w katalogach istnieją też 19cm (accord V) podpisane jako do R600 i ja się naciąłem, to komuś innemu też może się zdarzyć. I należy zwrócić na to uwagę.
Szkoda nerwów i kasy. A w moim przypadku sytuacja wydarzyła się dzień przed wyjazdem samochodem na dłuższą wycieczkę.
Gegan - Wto Sie 23, 2011 22:56
http://allegro.pl/wahacz-...1782094270.html
Kupiłem coś takiego (Denckermann)
Cena przystępna.
Na razie wszystko pasowało i bardzo ładnie pracuje.
Czas pokaże... mam nadzieję to, że nie wywaliłem kasy w błoto.
Pozdrawiam.
prezes_glogow - Sro Lis 02, 2011 17:10
Gegan, jak Ci się ten zestaw sprawuje bo też myślałem nad zakupem właśnie tego. Mechanior mi ostatnio powiedział, że mam luzy na wahaczach i lewą końcówkę drążka do wymiany więc zainteresowałem się tym zestawem, jednak o Denckermannach naczytałem się mnóstwo opinii i wszystkie są skrajne, czyli albo kryrtkują albo wychwalają.
Mi by taki zestaw odpowiadał, bo nie dość, że cena przystępna to i w sumie robię całą przednią zawiechę i na raz jadę zbiezność ustawiać za jednym razem i nie ma potrzeby pieprzenia się i wymieniania po elemencie tylko jeden dzień roboty i po sprawie
Puki66 - Wto Lis 08, 2011 06:40
marthinez napisał/a: | karolj napisał/a: | zwróć uwagę na rozstaw śrub mocujących w górnym wahaczu - są dwa rozmiary, w samochodach sprzed liftingu jest węższy (ok 18cm), w tych późniejszych jest szerszy (ok 19cm) | We wszystkich jest taki sam - 18cm. |
Nie prawda , są dwa różne rozmiary miałem ten sam problem przy wymianie swoich podałem rocznik a i tak przysłali mi węższe.
bob1987 - Czw Gru 08, 2011 21:37
We wszystkich Roverkach 600 (nie ważne czy przed czy po lifcie) są te same wahacze (rozstaw mocowania 180 mm), wahacze z Accorda po 93r nie pasują (mocowanie 190mm), mimo że w "mądrych" katalogach wahacze z Accorda po 93r i Roverka to dokładnie te same pozycje.. Mnie po 3 dniach poszukiwania udało się znaleźć pasujące części - wg katalogu przeznaczone do Accorda 90-93r..
Pozdrawiam
Staniol - Pią Gru 09, 2011 07:59
Gegan, kolego czemu piszesz, że wymiana górnych sworzni jest kłopotliwa? Własnie niedługo będe się do tego przymierzał.
KRYS - Pią Gru 09, 2011 18:40
Gegan napisał/a: | Przeczytałem że wymiana górnego sworznia jest kłopotliwa |
bzdura
Marrkus - Pią Gru 09, 2011 21:22
Kłopotliwe jest ich tylko znalezienie - odradzam tekonroda - a takie dostaniecie najszybciej - zabawa na krótką metę
Znalezienie czegoś firmowego może być trudne
Staniol - Pon Gru 12, 2011 19:53
ja znalazłem bez problemu z firmy SIDEM, jutro wymiana
Marrkus - Pon Gru 12, 2011 20:46
To podaj numery przyda się innym.
Kiedyś też szukałem to znalazłem tylko tekenrody prosto z turcji po kilku miesiącach wylądowały w śmietniku
marthinez - Pon Gru 12, 2011 21:05
Sidem - 47673
Staniol - Wto Gru 13, 2011 07:34
marthinez podałeś nr ale do całego wahacza, wieczorem podam nr samych sworzni jeśli kogoś to intersuje
według katalogu to 47682, pewność będe miał wieczorem
tu katalog sidem do rovera LINK
marthinez - Wto Gru 13, 2011 07:39
Sworzeń - 47682
Tuleje - 847605
Staniol - Wto Gru 13, 2011 08:11
a w ogóle co sądzicie o firmie sidem? ja słyszałem raczej dobre opinie
marthinez - Wto Gru 13, 2011 17:48
Nigdy nie używałem.
Opinii znajomych też brak.
Jeśli patrzeć na cenę to rewelacji nie ma, bo niestety trwałe wahacze do japonców kosztują.
Te wozy są bezawaryjne jeżeli siedzi w nich OEM.
Tak to już jest, że każdy zamiennik zbliża nas do fiata, forda, czy francuza.
andrewk - Nie Lut 24, 2013 19:25
Cały wątek poświęcony jest rozstawowi górnych wahaczy o czym przekonałem się na własnej skórze Teraz do wymiany mam dolne sworznie i nie chcę po raz kolejny wpaść w zasadzkę Czy dedykowany sworzeń do R600 występował w kilku rozmiarach, czy cały czas takie same ? Niestety jakbym miał znowu czekać tydzień na paczkę i później przy montażu okazało się, że coś nie pasuje to bym chyba się zastrzelił
johnypepelos - Nie Lut 24, 2013 20:14
andrewk, Cześć ostatnio wymieniałem górne wachacze i miałem taki przypadek: kupiłem sworznie o śrenicy chyba 41mm nie sprawdzając wczesniej, po zdemontowaniu wachacza i wybiciu sworznia okazało się, że są za duże:( bo moje mają 33,4mm średnicy(2dni pauzy). Co do śrenicy sworznia dolnego to jest jeden rozmiar. U mnie był przypadek taki, że z jednej strony stary sworzeń wybiłem a nowy wskoczył na jego miejsce normalnie pod naciskiem palca:P i musiałem górę przyspawać bo był luz:/ (próbowałem 3firmy i za każdym razem była taka sama śrenica)
andrewk - Pon Lut 25, 2013 06:18
Może ktoś jeszcze się wypowie jak to jest z tymi sworzniami. Czy naprawdę trzeba spawać jedną stronę ? Bo sorry ale dla mnie jest to trochę chore. W końcu jest to część wymienna...
johnypepelos - Pon Lut 25, 2013 07:34
andrewk, ja nie napisałem, że wszyscy tak mają(nie wiem tego) tylko, że u mnie był taki przypadek.
zaq - Pon Lut 25, 2013 08:12
Ja wymieniałem sworznie górne na DELPHI i miałem ten mniejszy rozmiar. Z tego co wiem to chyba oryginalne wahacze mają średnice sworznia mniejszą od zamiennika. U mnie ładnie wszystko pasowało. Dość ciasno raczej tak jak powinno być wystarczyło tylko imadło i kawałek rurki do włożenia zarówno jak po prawej jak i po lewej stronie. Ciekawiło mnie tylko czemu stare sworznie nie miały zabezpieczenia
andrewk - Pon Lut 25, 2013 08:41
johnypepelos i tak się dziwię, że u Ciebie coś takiego się zdarzyło, skoro mówisz, że na 3 kompletach sprawdzane to ewidentnie miałeś problem z wahaczem tylko dlaczego wyrobiło się w nim gniazdo ?
zaq sprawa dotyczy dolnych sworzni, chyba, ze o nich pisałeś
zaq - Pon Lut 25, 2013 09:14
ok nie doczytałem pisałem o górnych ale dolne też wymieniałam. Zmyliło mnie to że cały czas mówicie o wahaczu a przecież dolny sworzeń siedzi w zwrotnicy. Dolne sworznie wchodziły bardzo ciasno beż dokładnego wyczyszczenia gniazda i dania oliwy było by to niemożliwe no i dobry ściągacz jeszcze do tego. O ile pamiętam to na dole też nie było zabezpieczeń...
andrewk - Pon Lut 25, 2013 10:21
dzięki za info i tak dla wyjaśnienia to dolny sworzeń łączy zwrotnicę z dolnym wahaczem czyli chodzi o sworzeń dolnego wahacza
PS. jeszcze pytanko co do demontażu Wyczytałem, że Ci co wymieniali rozkręcali półoś od zwrotnicy aby mieć dostęp, a nie lepiej po prostu zdemontować wahacz ? przynajmniej ja tak zamierzam to zrobić
johnypepelos - Pon Lut 25, 2013 11:03
Dokładnie tak, aby wymontować dolny sworzeń(on jest wbijany w zwrotnicę nie w wachacz) trzeba odkręcić półośkę(kiedyś ktoś na forum ktoś pokazywał jak to wymienić na aucie) ja natomiast całą zwrotnicę sciągałem. Sam wachacz zdejmując od dołu nic nie da.
andrewk pisałem jak najbardziej o dolnym sworzniu w zwrotnicy było wyroboine gniazdo. Dlatego musiałem pospawać nowy bo inaczej musiałbym szukać nowej/używanej zwrotnicy.
andrewk - Pon Lut 25, 2013 11:22
nie zaglądałem tak dokładnie i cały czas myślałem, ze siedzi w wahaczu, a tu zonk lepiej nie mogli nawymyślać...
zaq - Pon Lut 25, 2013 11:43
Jeżeli będziesz to robić samemu to czeka Cię trochę roboty... najlepiej wyjąć całą zwrotnicę! I na stole dopiero się bawić! Do wyjęcia to wystarczy młotek ale żeby nowy wpasować musi być odpowiedniej długości ściągacz bo inaczej nie podejdziesz! Wbijanie czymkolwiek raczej nic nie da. Wyczyść dokładnie gniazdo to podstawa! Nie wiem czy tylko jak tak miałem ale ja musiałem jeszcze poluzować łożyska bo obudowa łożyska nie pozwalała na wyjęcie jak i włożenie sworznia. Poszukaj na forum gdzieś jest to ładnie na fotkach pokazane!
andrewk - Sob Mar 02, 2013 06:29
Tak szukam i szukam i znaleźć nie mogę tego tematu z fotkami... Może ktoś pomoże w odnalezieniu
johnypepelos - Sob Mar 02, 2013 08:07
andrewk, Prosze: http://forum.roverki.eu/v...light=sworze%F1
andrewk - Pią Mar 08, 2013 10:34
A więc sworznie wymienione Stare miały poprzecierane gumki i smar z połączeniu z wodą wyglądał jak jedna wielka kupa Ogólnie było bez luzów ale teraz przynajmniej jestem spokojny, że nic mi nie odpadnie No i w moim przypadku gniazda w zwrotnicy nie były wyrobione, wszystko ładnie się spasowało.
Kilka moich uwag:
- co do tego foto-poradnika mam pewne zastrzeżenie, gdyż w moim przypadku aby wydostać stary sworzeń musiałem popuścić osłonę łożyska gdyż sworzeń o nie zahaczał, więc dużo wygodniej jest wyjąć całą zwrotnicę i spokojnie na stole wymienić
- gdy nie mamy ściągacza aby wydostać stary sworzeń, zdejmujemy gumkę i dobieramy o odpowiedniej szerokości tulejkę i ogień z panem młotkiem, warto przed wybiciem wszystko oczyścić z błota i spryskać wd40 na chwil kilka
- przy montażu nowego sworznia wspomogłem się płaskownikiem i imadłem
- stare sworznie nie miały zabezpieczeń w postaci pierścienia segera, w nowych już z zabezpieczeniem
pzdr
zaq - Pią Mar 08, 2013 12:28
foto poradnik jest chyba od rovera 800 i dlatego masz zastrzeżenia o tych łożyskach pisałem Ci wcześniej.
|
|