Zobacz temat - [R214 Si, benzyna, 1996] Prośba o potwierdzenie, czy to HGF
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R214 Si, benzyna, 1996] Prośba o potwierdzenie, czy to HGF

Robertus74 - Sob Sie 20, 2011 12:11
Temat postu: [R214 Si, benzyna, 1996] Prośba o potwierdzenie, czy to HGF
Witam serdecznie,

Mam prośbę o potwierdzenie na podstawie poniższych zdjęć, czy to początek HGF. :(
Dodam tylko, że Roverka nigdy nie przegrzałem (wskazówka zawsze poniżej połowy) i że nie żyłowałem go na wysokich obrotach, a jeżdżę nim od 10 lat.
Płynu (zielony Borygo) wprawdzie ubyło mi troszkę w ostatnich 2-3 miesiącach, ale tylko ok. 100-150 ml.

azor77 - Sob Sie 20, 2011 22:06

Witaj
To są ewidentne początki HGF, olej miesza się z płynem chłodzenia.
Miałem kiedyś podobną sytuację, ratowałem się przez pewien czas doraźnie, myciem zbiorniczka wyrównawczego z tego olejowego majonezu ale z czasem, musiałem podjąć się wymiany uszczelki :/

Robertus74 - Nie Sie 21, 2011 17:00

A jak długo się ratowałeś? Tygodnie? Miesiące?
U mnie olej na razie czysty, a pod korkiem oleju też nie ma żadnego majonezu.

azor77 - Nie Sie 21, 2011 19:58

Trwało to około roku :roll:
To były porównywalne wartości znikającego oleju jak twoje.
Wziąłem się za wymianę ponieważ doszło jeszcze puszczanie oleju przez uszczelniacze zaworów, bo przepalał już olej i puszczał niebieskiego dyma z wydechu.
Po zdjęciu głowicy okazało się że, była lekko pęknięta jedna silikonowa ścieżka uszczelniająca i dodatkowo, jeden kołek ustalający głowicę (plastikowy), którym doprowadzany jest olej do smarowania wałków rozrządu.
Po założeniu nowej uszczelki i uszczelniaczy, złożeniu tego problem ustąpił :wink:

lisieckiw - Pon Sie 22, 2011 11:51

to jest ewidentmie peknieta uszczelka , ja tez to przerabialem najlepiej to zrobic od razu bopotem robia sie z tego nie potrzebne koszty
Kozik - Pon Sie 22, 2011 12:03

lisieckiw napisał/a:
najlepiej to zrobic od razu bopotem robia sie z tego nie potrzebne koszty