Zobacz temat - [Freelander] wymiana uszczelniacza dyfra
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [Freelander] wymiana uszczelniacza dyfra

mar_pula - Nie Sie 21, 2011 16:46
Temat postu: [Freelander] wymiana uszczelniacza dyfra
Witam

Przymierzam się do wymiany uszczelniacza - FTC5258 (12) w dyfrze przy wejściu wału.



Czy wystarczy odpiąć tylną część wału odkręcić śrubę (8) i wyciągnąć flanszę (10) i wymienić uszczelniacz?
Czy może jednak nie jest to takie proste i nie obędzie się bez demontażu dyferencjału i mechanika?

win32 - Nie Sie 21, 2011 21:39

Dyfra zdejmować nie trzeba - jednak dobrze mieć klucz dynamometryczny aby nie dokręcić za mocno i nie zniszczyć tulei rozprężnej - którą którą po odkręceniu flanszy zaleca się wymienić na nową TXT100010 - nie jest droga:) , tak samo jak warto dać nową podkładkę i nakrętkę flanszy.

pamiętaj o zaznaczeniu wzajemnej pozycji flanszy do wałka/wału przed demontażem.

Składając dokręcasz śrubę do 176 Nm do skasowania luzu, jednak nie więcej niż 524 Nm bo za bardzo ściśniesz tulejkę.[l[/list]

mar_pula - Nie Sie 21, 2011 22:32

win32 napisał/a:
... zaleca się wymienić na nową TXT100010 ...


Dzięki za informację, czy chodzi o tuleję (15)? Mogę ją wymienić bez zdejmowania łożyska (13)?

Czy to jest prawidłowa kolejność ułożenia?



win32 napisał/a:
... jednak nie więcej niż 524 Nm ...

Jesteś pewny tych wartości, 524 Nm to dość duża siła ok. 53 kg/m?

win32 - Nie Sie 21, 2011 23:13

Tak chodzi o 15.
Bez zdejmowania łożyska się nie uda - po odkręceniu flanszy najprawdopodobniej wyjdzie ci wszystko do tulei.
Zaleca się jej zmianę gdyż nie uda ci się tego skręcić tak samo jak jest obecnie i powstaną luzy pomiędzy łożyskami. (jej rola jest taka że ma zapewnić stałą siłę docisku łożyskom)

Odnosnie 524 Nm to nie możesz tego przekroczyć dokręcając flanszę i kasując luzy/regulując preload łożysk bo zniszczysz tuleję rozprężną- tak rzecze manual serwisowy. Ten też wspomina o ustawianiu nacisku wstępnego (preload) na łożyska).
Jednak u siebie jak wymieniałem całość z łożyskami wystarczyło dokręcić mniejszym momentem (176 Nm) i jest dobrze :)

mar_pula - Pon Sie 22, 2011 00:32

Dzięki ...

Mam jeszcze jedno pytanie, widzę że łożysko (13) jest stożkowe,
z obudowy wyjdzie wianek łożyska ale pierścień pozostanie czyli o wymianie łożyska na nowe mogę zapomnieć?

A i jeszcze jedno pytanie :-)
czy taka blokada do odkręcenia/zakręcenia śruby będzie mi potrzebna czy sam opór kół zębatych wystarczy?