Zobacz temat - [R416] Kontrolka ładowania się świeci. Czy to alternator?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Kontrolka ładowania się świeci. Czy to alternator?

pitero10 - Sob Sie 27, 2011 18:10
Temat postu: [R416] Kontrolka ładowania się świeci. Czy to alternator?
Witam

Dzisiaj jeździłem po mieście i po krótkim przystanku zauważyłem w czasie jazdy że świeci mi się kontrolka ładowania. Po przeczytaniu kliku postów stwierdzam że to alternator. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć gdzie się znajduję w R 416 SI Z KLIMĄ? jak go wymontować? czy lepiej dać go do regeneracji czy sam to zrobić? gdzie ewentualnie i jakie części do niego kupić? i ile by to kosztowało? z góry dziękuję i pozdrawiam

Hrabia - Sob Sie 27, 2011 19:10

Stojąc przed samochodem popatrz na lewą stronę silnika (przed osłoną rozrządu). Przykręcona jest to niego łapa trzymająca właśnie alternator. Trzyma się to silnika na 2 śrubach. Szczerze powiem że nie wykręcałem nigdy alternatora ale pewnie trzeba będzie odpuścić napinacz żeby zdjąć pasek. Regeneracja wyniesie pewnie ok 200zł ale chyba przesadzam.
gregor13 - Sob Sie 27, 2011 20:21

Ja ostatnio regenerowałem. Zapłaciłem 440 zł, z tym że nie wymontowałem sam, zostawiłem samochód w AD Serwis Logis w Radomiu. Jakbym zaniósł sam do speca, zapłaciłbym nie więcej, jak 300 zł :evil:
Podobno robili wszystko - od łożysk po regulator napięcia, ale czort ich tam wie...
Na wolnych obrotach świeciła się kontrolka, po przegazowaniu gasła, ale okazało się, że nawet wtedy alternator nie ładował.

sobrus - Sob Sie 27, 2011 22:16

Można kupić zregenerowany na allegro za ok 200zł. Z roczną gwarancją.
Mi też się świeciła kontrolka i faktycznie był to alternator.

pitero10 - Nie Sie 28, 2011 15:50

I tak chyba zrobię na allegro dają rok gwarancji czyli rok napewno pojeżdzę :)

http://allegro.pl/alterna...1775992223.html

[ Dodano: Nie Sie 28, 2011 16:50 ]
Hrabia napisał/a:
pewnie trzeba będzie odpuścić napinacz żeby zdjąć pasek..


Ale jak??

ADI-mistrzu - Nie Sie 28, 2011 16:00

Jak masz automatyczny to łapiesz nasadką chyba 19 za śrubę na rolce napinacza i przedłużką pchniesz go w stronę było samochodu leżąc na ziemi z przodu samochodu.
Wtedy druga osoba bierze i ściąga pasek.

pitero10 - Sob Wrz 03, 2011 13:54
Temat postu: pasek
Jak mam naciągnąc pasek od alternatora?
ADI-mistrzu - Sob Wrz 03, 2011 14:40

Powinieneś mieć chyba napinacz automatyczny? Jeśli nie to alternatorem napinasz, po prostu ciągniesz go do góry i ktoś wtedy go dokręca.
sTERYD - Pon Wrz 05, 2011 09:26

w 416 raczej jest ręczne napinanie ;)

Jak nie masz klimy, to napinaczem jest alternator. Jest zamocowany wahliwie i trzeba podregulować dolną śrubą.
Jak masz klimę, to na dole pod alternatorem jest rolka napinająca. musisz ją poluzować i przekręcić za śrubę napinającą (klucz 14 jak dobrze pamiętam) od spodu silnika przez otwór w łapie alternatora i sprężarki. W prawo napinasz, w lewo luzujesz.

sopelinho - Pon Wrz 05, 2011 12:09

pitero10 napisał/a:
I tak chyba zrobię na allegro dają rok gwarancji czyli rok napewno pojeżdzę :)

http://allegro.pl/alterna...1775992223.html


a co to za alternator skoro w podobnych cenach sprzedaje się używane? sam szukam jakiegoś, warto takie coś wziąć?

sTERYD - Pon Wrz 05, 2011 12:16

to jest używany, tylko zregenerowany- wymienione łożyska regulator napięcia prostownik , ewentualnie w drastycznych przypadkach część uzwojenia ( chociaż pewnie takie drastyczne przypadki już się nie opłacają w regeneracji, więc te prostsze się regeneruje, a reszta idzie na złom, ewentualnie na części, jakby się trafił elektrycznie sprawny z uszkodzoną obudową itp.) wyczyszczony i zapakowany :cool:
pitero10 - Pon Wrz 05, 2011 19:34
Temat postu: Wymiana alternatora
Alternator wymieniony. Teraz opiszę dokładnie co trzeba zrobić żeby innym żyło się lepiej ;)

żeby wyciągnąć alternator trzeba poluzować pasek napędzający, który napędza ten alternator. Żeby to zrobić trzeba odkręcić dolną Śrubkę na rolce napinającej.(jeżeli jest automatyczny) Znajduję się ona pod rolką więc trzeba wejść pod auto i od spodu luzować kluczem "10" . Zdejmujemy pasek i możemy się zabierać za altek :) . Alternator jest przykręcony na dwie śruby "17" na dole przy silniku i na górze przy uchwycie, który też do silnika jest przykręcony na dwie śruby "13" i warto go odkręcić by wyjąć altek. trzeba też odkręcić kable które są z prawej strony alternatora na dwie nakrętki "10". Teraz trzeba się pomocować by wyjąć alternator. Można go dać do regeneracji ja tego nie zrobiłem bo nie wiedziałem co wymienić a dawać do regeneracji nie chciałem bo wcale by mnie to taniej nie wyszło, ja kupiłem na allegro używany już zregenerowany za 178zł. montujemy odwrotnie jak zdejmowaliśmy i powinno być ok :)

P.S. nie wiem czy trzeba ale ja odpinałem aku dla bezpieczeństwa :)

[ Dodano: Pon Wrz 05, 2011 20:34 ]
sopelinho napisał/a:
pitero10 napisał/a:
I tak chyba zrobię na allegro dają rok gwarancji czyli rok napewno pojeżdzę :)

http://allegro.pl/alterna...1775992223.html


a co to za alternator skoro w podobnych cenach sprzedaje się używane? sam szukam jakiegoś, warto takie coś wziąć?



Na razie od soboty jeżdżę i działa :)