Zobacz temat - [R45]Raz zapali OK raz nie.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45]Raz zapali OK raz nie.

masteriusz - Sro Sie 31, 2011 09:16
Temat postu: [R45]Raz zapali OK raz nie.
Kurcze mam problem w moja45-tką, mianowicie czasami zapali bez problemy natychmiastowo a czasami można kręcic cały czas i nie zapali silnik próbuje ale jak się nie doda gazu podczas kręcenia to nie zapali. Raz jak zapali to chodzi OK a innym razem chodzi na 800obr. dźwięk jakby pracowały 2 lub 3 cylindry i gaśnie - ale wystarczy przegazować do 4tyś i chodzi Ok.

czytałem mnóstwo tematów na forum z odpalaniem, co zrobiłem:

diagnostyka w serwisie - błędów brak wszystkie obwody działają
nowe świece
nowy filtr paliwa
nowy filtr powietrza
pompa paliwa chyba działa - ciśnienie na włączonym zapłonie 2,5 bar

nie wiem gdzie szukać przyczyny- zwłaszcza jak komputer jest czysty

Adrian - Sro Sie 31, 2011 09:18

No to jeszcze zainteresuj się kablami WN i cewkami.
masteriusz - Sro Sie 31, 2011 09:20

ale na diagnostyce ładowanie cewek była OK
jedynie kable :( ale te objawy są niezależne od pogody (wilgoć, temperatura)

Adrian - Sro Sie 31, 2011 09:27

Poczytaj też na Forum o czujniku temperatury cieczy chłodzącej, który przekazuje dane do ECU. Jego awaria może powodować problemy z odpalaniem.
Ciufa - Sro Sie 31, 2011 09:31

masteriusz napisał/a:
Raz jak zapali to chodzi OK a innym razem chodzi na 800obr. dźwięk jakby pracowały 2 lub 3 cylindry i gaśnie - ale wystarczy przegazować do 4tyś i chodzi Ok.

silniczek krokowy
akurat mam jeden używany, możemy się spotkać i wymienić na probe

masteriusz - Sro Sie 31, 2011 09:40

ale chyba komputer pokazałby mi te usterki? czujnik pomierzę dzisiaj.

silnik krokowy chyba jest sprawny bo słychać jak pracuje - gdy auto normalnie chodzi ;]

Ciufa - może być problem z diagnozą bo auta ma takie objawy raz na 10 zapalen :P i może być tak ze i na moim i na twoim może chodzić OK ;/

wiem na pewno że przewody WN są juz stare bardzo - zamowie nowe - jak nei pomoże to możemy z tym silniczkiem pomyśleć ;]

P.S. na 12:00 mam do odbioru kable NGK ;] potem napiszę co wyszło

Ciufa - Sro Sie 31, 2011 09:43

masteriusz napisał/a:
silnik krokowy chyba jest sprawny bo słychać jak pracuje - gdy auto normalnie chodzi

chyba :] mi tez sie wydawalo ze jest ok a jednak nie byl :P teraz pytanie odnosnie tego jak zapala: od razu wskakuje na 900 obrotow po odpaleniu tak ? a nie ze 1200 RPM i schodzi do tych 800 ?

masteriusz - Sro Sie 31, 2011 09:47

wiec tak...
jak zapala normalnie to zapali obroty na 1600 i od razy spadają na 1100 (jak zimy) i autko chodzi super
jak robi jaja to od razu trzyma około 800 jak wcisnę gaz to chodzi jak traktor i powoli wkręca sie na obroty powyżej 3tyśjest OK auto zaskakuje.

jak przegazuje auto np do 4tyś obroty spadaja do 1500 i po chwili powoli schodzą na bieg jałowy

Ciufa - Sro Sie 31, 2011 09:48

http://forum.roverki.eu/v...der=asc&start=0
czyli silniczek krokowy :]

masteriusz - Sro Sie 31, 2011 09:56

:shock: i w błędach by tego nie było ??

po wymianie kabli napiszę :) ewentualnie zobaczy sie ten silniczek :D

dla pewności popsikam jeszcze wszystkie kostki kontakt-em ;]

Ciufa - Sro Sie 31, 2011 09:59

masteriusz napisał/a:
i w błędach by tego nie było

silniczek krokowy ? nie nie pokaze ci bledu :]

masteriusz - Nie Wrz 04, 2011 13:51

OK to jak kable nie pomogą umówimy sie i spróbujemy z silniczkiem :D



kable nie pomogły :P

cały dzien siedziałem z kamerą w aucie chcę nagrać moment jak auto nie zapala heheh nei udało sie :P jedynie nagrałem moment zapalenia silnika ale tym razem nie chodzi jak traktor tylko normalnie chwycił.
przy złym scenariuszu kręcę tak jak za drugim razem jakieś 10 sekund silnik zapala jak traktor dopóki nie przegazuje go do 3-4 tyś ;] jak złapie ten moment to nagram

http://www.youtube.com/watch?v=R8zFIuVuwjc

krokowy??

[ Dodano: Czw Wrz 01, 2011 10:19 ]
Udało mi się nagrać jak silnik pracuje tak dziwnie jakby na 2-3 cylindrach
http://www.youtube.com/watch?v=lrOuHBzo1ho

nei wiem co może powodować takie objawy

[ Dodano: Nie Wrz 04, 2011 13:50 ]
Silniczek krokowy nie pomógł:/ jest troszke lepiej podczas jazde ale za każdym razem jak auto odpalam rano (po nocy) ma problem
Chciałem Tutaj podziękować koledze "Ciufa" za bezinteresowną pomoc :piwko: :piwko:

jednak nadal szukam pomocy:/

Wymieniłem te kable teraz silniczek krokowy auto dalej ma problemy:/

[ Dodano: Nie Wrz 04, 2011 13:51 ]
Aha :D rozwiewajac pewne wątpliwości, które mozna znaleźć na forum :) ten wysokiej częstotliwości pisk po zgaszeniu silnika to silniczek krokowy - nie wiem w jakim celu sobie piszczy ale to on wydaje ten dźwięk :grin:

Adrian - Pon Wrz 05, 2011 13:22

Czujnik temperatury wymieniłeś?
masteriusz - Pon Wrz 05, 2011 21:22

właśnie szukałem po forum bo pamiętam ze był temat gdzie ktoś podał wartości oporu w zaelżności od temperatury.

a o który konkretnie chodzi? przy głowicy są 2 i na kolektorze ssącym tez jest??

Adrian - Wto Wrz 06, 2011 08:02

To Ci powinno pomóc: http://www.mgfcar.de/sensor/index.htm

:wink:

Grzem - Wto Paź 18, 2011 11:45

[R45] 2001,1.4B+LPG
U mnie też tak wkurzało, nikt nie miał pomysłu albo takie jak tutaj proponują koledzy. Pomogła wymiana przekaźnika, tego od pompy paliwowej, czasami po prostu kaprysił, ze starości lub złej jakości :/ . Ustąpiło nawet falowanie obrotów po rozruchu :mrgreen: . Czyszczenie silniczka krokowego i przepustnicy w tym modelu to wymagana obsługa okresowa :razz: , pomaga a nie zaszkodzi, warto się tego nauczyć :lol: .