Zobacz temat - Rover 45 czy 25
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - Rover 45 czy 25

Minok - Pią Wrz 02, 2011 15:09
Temat postu: Rover 45 czy 25
Witam serdecznie

Takich tematów, pewnie już trochę było, jednak nie znalazłem dokładnie tego czego oczekuje, a każdy lubi być potraktowany indywidualnie:PP

Sprawa wygląda tak. Przez 2 lata jeździłem roverem 400, rocznik 98. Niestety silnik poszedł i mechanik wycenił naprawę jako nieopłacalną (nie chce tutaj wchodzić w szczegóły, mechanik zaufany, więc tak widocznie jest). No i w bliżej nieokreślonej przyszłości, będę przymierzał się do kupna nowego samochodu.
Przejrzałem sobie wszystkie bardziej znaczące marki i modele, no i po prostu nic do pięt roverom nie dorasta;p

Nie mogę jednak zdecydować się pomiędzy 25 a 45 (rocznik tak 2004-2005). Więc teraz napisze może w punktach kilka rzeczy, żeby ułatwić porady

Co mi się podobało w 400:
-zrywność
-zwrotność
-wymiary
-bardzo wygodne sprzęgło
-dobra widoczność

To są najważniejsze punkty. I dlatego tego samego oczekiwał bym od nowego samochodu.
Który z tych dwóch ma lepszego kopa? (oczywiście zależy od wersji silnika oraz paliwa, no ale to już wybiorę co najlepsze w miarę możliwości)
Słyszałem, że 45, są mało zwrotne. I gdyby nie to, to raczej na pewno wybrał bym ten model. Niestety jakoś tak mam, że mistrzem parkowania to ja nie jestem:P I pytanie, czy jest aż tak tragicznie, czy trzeba się spiąć w sobie i po prostu nie ma co się przejmować?
Wiadomo, taką 25 musi być o wiele łatwiej. I czy taka 400, ma bliżej do 25 czy 45 pod względem skrętu? Czy różnica będzie dla mnie bardzo widoczna?

Czy moglibyście mi wypisać jakieś za i przeciw, argumenty na korzyść jednej i drugiej strony?

I ostatnie pytanie. Te rovery po 2004 roku (chyba) już z innym logiem etc. Czy części do nich są takie same jak do tych starszych? Bo generalnie wiem, że to mit, że do roverów nie da sie dostać części, sam miałem. Ale czy to jest prawda również dla najnowszych modeli?

Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam

piter34 - Pią Wrz 02, 2011 15:42

Minok napisał/a:
Czy moglibyście mi wypisać jakieś za i przeciw, argumenty na korzyść jednej i drugiej strony?

45-ka to przecież dokładnie to samo co 400, tyle że w innym opakowaniu.
Można powiedzieć, że znasz już zwrotność i dynamikę 45-ki.

25 jest autem zdecydowanie mniejszym w środku, jednak z pewnością w takiej samej wersji silnikowej jest bardziej dynamiczne i mniej pali. Oczywiście łatwiej też 25-ką zaparkować.

Minok napisał/a:
I ostatnie pytanie. Te rovery po 2004 roku (chyba) już z innym logiem etc. Czy części do nich są takie same jak do tych starszych?

Po FL R45 mechanicznie praktycznie się nie zmienił.

Minok - Pią Wrz 02, 2011 17:03

Wiem, że to jest prawie to samo, jednak w 400 nigdy nie zauważyłem słabego promienia skrętu, jak i nie widziałem kogoś skarżącego się na ten aspekt. Natomiast w 45 takie opinie czytam co chwilę.
piter34 - Pią Wrz 02, 2011 19:04

45 zawraca tak samo jak 400.
plemaster - Pią Wrz 02, 2011 20:03

Wiadomo że im samochód mniejszy tym lżejszy a więc i szybszy. W 25 i 45 są dostępne te same silniki a więc nie ma innej opcji...25 jest zrywniejsza i łatwiej się nią parkuje...ale za to ma mało miejsca. Jeśli chcesz mieć taki sam samochód jak wcześniej tylko nowszy to kupuj 45 :)
Markzo - Nie Wrz 04, 2011 14:32

roznica w zwrotności będzie między 25 i ZR oraz 45 i ZS.
azor77 - Nie Wrz 04, 2011 19:16

Minok napisał/a:
Te rovery po 2004 roku (chyba) już z innym logiem etc. Czy części do nich są takie same jak do tych starszych? Bo generalnie wiem, że to mit, że do roverów nie da sie dostać części, sam miałem. Ale czy to jest prawda również dla najnowszych modeli?


Tak inne logo ale części są takie same, jedynie te szczegóły po Lifcie się różnią i mogą być trudniejsze do dostania. Ja miałem kiedyś problem z dostaniem przedniego zderzaka, ale znalazłem :wink: