|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [R620] Szarpie całym samochodem na jedynce i dwójce
mariuszlol23 - Pią Wrz 02, 2011 17:45 Temat postu: [R620] Szarpie całym samochodem na jedynce i dwójce Witam
Jakiś czas szarpie mi całym samochodem na jedynce i dwójce ale tylko wtedy, gdy chce jechać z równą prędkości np na dojeździe do ronda, podczas parkowania. Jak mu się naciśnie po gazie to przestaje.
Czy jest to objaw zużytych poduszek silnika, czy raczej pompy paliwa? Dodam też, że zdarza się też podczas jazdy z stałą prędkością takie delikatne szarpnięcia w stylu choćby paliwo nie dochodziło.
Nie wyskakują żadne błędy, a filtr paliwa był wymieniany tydzień temu
Kulmas - Pią Wrz 02, 2011 22:00
sprawdź kostke i przewody przy pompie paliwa. rozepnij, przeczyść styki, sprawdź czy żaden kabel nie jest uszkodzony. bardzo często jest z nią problem wieć pewnie i u Ciebie. ja też z nią miałem problem i objawy miałem podobne do Twoich. z resztą możesz sobie poczytać na forum o tym bo było baaaaaardzo dużo tematów.
neon_4u - Wto Wrz 06, 2011 11:17
hej! nie musi sprawdzać to jest to , ta samo miałem dwa dni temu ... przestało i ma sie dobrze hehehe
fenomen1717 - Czw Wrz 15, 2011 12:28
a masz zaślepiony/sprawny zawór EGR?
mariuszlol23 - Pią Wrz 16, 2011 14:09
A w jaki sposób to sprawdzić?
kruszan - Pią Wrz 16, 2011 16:12
pomiędzy kolektorem dolotowym właściwym idącym do komory silnika a jego przednią dokręcaną częścią u góry silnika sprawdź połączenie - tzn. jeden otwór tego elementu (przedniej części kolektora) zasila wąż od intercoolera (gruby wielki na na środku silnika) potem w takim jak gdyby (trójniku) odchodzi na lewo jedna mniejsza rura - i właśnie pomiędzy nią powinieneś mieć zaślepkę np. z kawałka blaszki, tak aby powietrze mogło iść tylko do przodu - na wprost od tego grubego węża
a teraz dla ułatwienia:
tutaj musi być zaślepiony element pomiędzy jedną rurą a 2gą
ale opis
fenomen1717 - Pią Wrz 16, 2011 20:52
Widzę że kolega Kruszan mnie wyręczył...
z zaślepionym dla mnie bez różnicy, tylko więcej kopci
Ciekawostka - wiem,że dziwne porównanie,ale prawie każdy polonez jeździ na zaślepionym EGR-ze.
tutaj więcej o EGR:
http://forum.roverki.eu/v...ht=olej++filtry
kruszan - Pią Wrz 16, 2011 21:41
hmmm, u mnie nie zauważyłem aby kopcił cokolwiek ani przed ani po manewrze, a wg. mojego złudnego odczucia mam na biegach 1-2 na starcie kapkę więcej mocy, bo i więcej świeżego powietrza wpada do silnika - nie wałkuje spalin raz jeszcze więc i kolektor nie będzie tak usyfiony za jakiś tam czas, bo mój górny i główny myłem myjką wysokociśnieniową i chemią do silników 40minumt
mariuszlol23 - Sob Wrz 17, 2011 10:34
Ok dzięki, sprawdzę ten zawór.
Ale ogólnie po przeczyszczeniu wiązki, wszystkich wtyczek miałem 4 dni spokoju. Teraz znowu zaczyna silnik nierówno pracować na wolnych obrotach (raz chodzi równo, a raz nie) i powoli zaczyna szarpać w czasie równej jeździe.
To chyba raczej nie jest wina wiązki, już sam nie wiem.
fenomen1717 - Nie Wrz 18, 2011 00:02
"kopcił" chodzi mi o mniej "przepalone" spaliny...
a może już się poprostu czepiam SDi
Kulmas - Nie Wrz 18, 2011 17:26
no na moje oko to właśnie wiązka. czyszcząc poruszyłeś miejsce gdzie może jest słaby styk i dlatego miałeś kilka dni spokoju. silnik pracuję i wyszstko drga i jak jest słaby styk to znów mógł się osłabić. proponował bym bardzo dokładnie obejżeć te kostkę i styki. każdy kabelek po kolei.
mariuszlol23 - Nie Wrz 18, 2011 17:30
Ostatnio jak czyściłem tą wiązkę, to znalazłem całkowicie nie zaizolowany kabelek, nie wiem czy tak ma być, czy to masa czy co ?
Koju - Nie Wrz 18, 2011 17:33
Wszystkie przewody powinny być zaizolowane (czyt. w koszulkach) plus dodatkowo cała wiązka (oryginalnie idzie w peszlu)
mariuszlol23 - Pon Wrz 19, 2011 21:23
Poprzedni właściciel zaślepił ten zawór. Znalazłem tą blaszkę w tym miejscu co pisaliście.
Czyli to nie wina tego zaworu?
thef - Wto Wrz 20, 2011 08:04
mariuszlol23 napisał/a: | Ostatnio jak czyściłem tą wiązkę, to znalazłem całkowicie nie zaizolowany kabelek, nie wiem czy tak ma być, czy to masa czy co ? | Niektóre przewody są ekranowane, stąd ten niezaizolowany przewód - to po prostu końcówka ekranu.
mariuszlol23 - Sro Wrz 21, 2011 19:43
Dzisiaj jeździłem bez ten blaszki w zaworze EGR i żadnej różnicy nie widzę.
Jak sprawdzić czy ten zawór działa? Bo nie wiem czy ją wkładać w z powrotem.:P
Ogólnie jak się przysłuchałem i przypatrzyłem wskazówce obrotomierza, to obroty nie falują, to raczej szarpie silnikiem.
bob1987 - Wto Paź 04, 2011 21:45
Zdaje się że miałem podobny problem, wskazówka na obrotomierzu stała sztywno a pod tyłkiem czuć było takie delikatne nieregularne szarpnięcia. Do tego jazda na 1 lub 2 biegu bez gazu kończyła się szarpaniem (ale po chwili silnik się uspokajał i auto jechało równo). Czyściłem i przeglądałem wiązkę kilka razy - niestety to nic nie dawało...
Pomogła wymiana poduszek silnika, grucha u mnie była pęknięta a dolna poducha silnika wytarta.
Pozdrawiam B
R.E.D. - Sro Paź 05, 2011 14:36
mariuszlol23 napisał/a: | Jak sprawdzić czy ten zawór działa? Bo nie wiem czy ją wkładać w z powrotem.:P |
odkrec rurke przy kolektorze i zapal silnik - na wolnych obrotach powinien leciec z niej ladny dymek
Vornoff - Wto Lip 31, 2012 16:24
thef napisał/a: | mariuszlol23 napisał/a: | Ostatnio jak czyściłem tą wiązkę, to znalazłem całkowicie nie zaizolowany kabelek, nie wiem czy tak ma być, czy to masa czy co ? | Niektóre przewody są ekranowane, stąd ten niezaizolowany przewód - to po prostu końcówka ekranu. |
No właśnie, mam pytanie w związku z tym. Przyglądałem się właśnie tej wiązce, która idzie do pierwszego wtrysku i w tej jej części przed kostkami - odchodzącą od głównej wiąchy - znalazłem coś takiego, jak urwany kabel. Kostka jest dwu pinowa, wchodzą do niej zatem dwa kabelki, a ten jest tak jakby dodatkowy. Czy to jest właśnie ten ekran, czy też urwany kabel, który powinien gdzieś lecieć?
thef - Wto Lip 31, 2012 20:40
Z tego co pamiętam czujnik ciśnienia oleju ma jeden PIN aktywny, a drugi nie i tak jest w każdej wiązce, że ten nieaktywny jest odcięty.
Vornoff - Wto Lip 31, 2012 21:07
thef piszesz o innym kablu. Na ten też natrafiłem. No chyba że ja coś motam, ale postaram się opisać precyzyjniej oba.
Pierwszy, o którym pisałem odchodzi od kostki umiejscowionej tuż przy pompie wtryskowej, po lewej stronie, na samej górze. Jest tam trzy kostki jedna pod drugą. Chodzi o tę na wierzchu. Kabelek jest od żeńskiej części kostki. Wchodzą do niej dwa kable a ten luźny pojawił się jak rozciąłem izolację. Wyglądał tak, jakby był jeszcze opleciony aluminiową owijką, więc może to jest i ekran, o którym pisałeś.
Ten jednopinowy natomiast odchodzi od głównej wiązki, tej co idzie po obudowie rozrządu i schodzi na sam dół, tuż nad filtr oleju. Tak bynajmniej myślę, że o tym piszesz. Bo tam tak właśnie mam, że dziewczynka jest dwupinowa i jeden kabel jest zaślepiony, a z chłopczyka sterczy tylko jeden pin.
Jeśli wypisuję bzdety to mnie szybko popraw, a ja skasuję ten post, coby nie wprowadzać w błąd innych:)
|
|