|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Offtopic - Reklamacja - koszta przesyłki
ADI-mistrzu - Nie Wrz 04, 2011 08:54 Temat postu: Reklamacja - koszta przesyłki Witam!
Kupiłem mychę na allegro i okazała się być niesprawna więc muszę ją odesłać.
Otrzymałem sam paragon zakupu a na stronie osoby u której kupowałem jest jedynie napisane aby odesłać towar w razie reklamacji z opisem usterki.
Prawo z tego co wiem mówi, że to gwarancja ustanawia kto pokrywa koszta transportu, ale jak będzie w tym przypadku?
Wysyłać na jego koszt? Czy to ja muszę pokryć koszta?
Strona osoby:
http://allegro.pl/my_page.php?uid=241160
Pozdrawiam
walkie - Nie Wrz 04, 2011 08:57
zazwyczaj, reklamujący odsyła przedmiot na swój koszt.
haszczyc - Nie Wrz 04, 2011 09:17
z tego co wiem to nie dawno prawo się w tym zakresie zmieniło i jasno mówi że to sprzedający pokrywa wszelkie koszty transportu jeśli towar jest wadliwy
Tempest - Nie Wrz 04, 2011 09:34
jeżeli nowy sprzęt który kupiłeś od razu jest niesprawny to na koszt sprzedającego - towar od nowości niesprawny i w pewnym sensie niezgodny z opisem
jeżeli jednak sprzęt popsuł się w trakcie użytkowania to w zależności od formy gwarancji - jeśli nie jest door-to-door to do sprzedającego ty pokrywasz koszta wysyłki a w drugą stronę to sprzedający sam wysyła na swój koszt
najlepsza jest oczywiście gwarancja door-to-door - siedzisz sobie w domu i tylko kontaktujesz się z serwisem który przyjmuje zlecenie i wysyła na twój adres kuriera i to samo w drugą stronę
Wydryszek - Pią Wrz 09, 2011 08:31
Widzę co osoba to inna wersja ale sprawa wygląda tak, że jeśli towar jest wadliwy co stwierdzi dopiero sprzedający, musi pokryć koszty Twojej wysyłki reklamowanego towaru i wysłać na swój koszt nową albo oddać kasę.
Najpierw musisz wysłać na swój koszt i do środka włóż kartkę z numerem konta i Twoimi danymi z informacją o zwrocie kosztów przesyłki na Twoje konto.
Jeśli towar jest wadliwy i nie zostanie wymieniony i nastąpi zwrot kasy, sprzedający musi Ci oddaćpieniądze też za pierwsząprzesyłkędo Ciebie.
|
|