|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 25 1,6] Czujnik temperatury cieczy
Violka - Pon Wrz 05, 2011 16:51 Temat postu: [Rover 25 1,6] Czujnik temperatury cieczy Czy mógłby ktoś napisać, gdzie jest czujnik temperatury cieczy w Rover 25 1,6 rok 2000.
Bądź też może ktoś wie jaki jest właściwy.
Z góry dziękuję.
ADI-mistrzu - Pon Wrz 05, 2011 16:56
Może być pomocne
Czujnik skierowany w stronę chłodnicy jest dla ECU (komputera samochodu), drugi czujnik który wyświetla temperaturę na desce jest zaraz pod nim, skierowany w kierunku ziemi.
Pozdrawiam
Violka - Pon Wrz 05, 2011 17:07
Oj pomocne, dzięki.
A wiesz może, czy faktycznie ten czujnik może być przyczyna problemów z odpalaniem na zimnym silniku?
Mój Roverek ma właśnie z tym problem, wszystko niby kręci (tylko obrotomierz ani drgnie) a odpalić nie chce ale jak postoi na słoneczku, to nie ma już problemu.
Dzięki
ADI-mistrzu - Pon Wrz 05, 2011 17:17
Zrób po kolei tak jak niżej, jeśli pierwszy punkt nie działa to kolejny próbuj:
1. W czasie odpalania spróbuj leciutko przytrzymać gaz, jeśli odpali i normalnie pracuje na wciśniętym gazie a po puszczeniu gaśnie to znaczy że silnik krokowy się zaciera i trzeba go wyczyścić.
2. Odepnij wtyczkę od czujnika temperatury (tylko od ECU, tego skierowanego w stronę chłodnicy) i zobacz czy odpali. Jeśli tak to czujnik do wymiany.
3. Jeśli nic z tych rzeczy nie pomaga, to trzeba by było sprawdzić czujnik położenia wału korbowego, ale to da się zrobić tylko i wyłącznie oscyloskopem.
Zapłon raczej wykluczam, bo objawy słabo do niego pasują, chodź można by było go przejrzeć i wyczyścić.
[ Dodano: Pon Wrz 05, 2011 18:17 ]
Teraz zauważyłem że masz LPG więc i jego wina wchodzi w rachubę, trzeba by było sprawdzić czy przypadkiem wtrysków nie wyłącza od razu, czyli wykręcić listwę wtryskową i skierować ją ku górze, w czasie próby odpalenia będziemy widzieli czy rozpyla paliwo.
Ale to raczej z czyjąś pomocą
Violka - Pon Wrz 05, 2011 17:43
Bardzo dziękuje.
Czujnik już zlokalizowałam, niestety sprawdzić moge go dopiero rano, bo teraz silnik jeszcze ciepły jest.
Tak przy okazji pozwolę sobie zadać pytanie z innej beczki.
Mógłbyś może kogos polecić, kto sprawdziłby mi dlaczego ubywa mi oleju.
Niestety wymieniłam już uszczelki pod zaworami i nic a mało tego w zeszłym tygodniu zobaczyłam, że zostawiamy plamy, czyli kapiemy Nie chciałabym już kolejnych wymian bez potrzeby a niestety mechanicy mają ciekawe podejście do dziewczyn.
Pozdrawiam
ADI-mistrzu - Pon Wrz 05, 2011 17:46
A skąd jesteś? Jaka dzielnica? Samochód parkujesz pod chmurką czy w garażu?
Violka - Pon Wrz 05, 2011 17:50
Ochota i chmurka
ADI-mistrzu - Pon Wrz 05, 2011 17:55
To kawałek drogi, do mnie masz daleko.
Trzeba coś podłożyć pod auto i zobaczyć w które miejsce kapie, będziesz wiedziała z którego miejsca silnika kapie, gdzie krople się zbierają.
Potem tylko po drużce z oleju do winowajcy trzeba dotrzeć.
Violka - Pon Wrz 05, 2011 18:02
No to jeszcze Cie pomęczę.
Ja już wiem skąd kapie (a bynajmniej tak mniej więcej).
Plama jest pod rozrządem, mało tego pojawiła sie plama przy śrubie na obudowie paska rozrządu. Pytanie właśnie co w takiej sytuacji należy wymienić, bo sam rozrząd ma niecałe 15.000. Istnieje jakiś zestaw uszczelniaczy, czy coś takiego?
ADI-mistrzu - Pon Wrz 05, 2011 18:20
Jak zdejmiesz obudowę rozrządu to na samej górze będziesz miała 2 kółka obok siebie przez który przechodzi pasek rozrządu.
Zobacz pod kółka na wałki do których są zamontowane, między wałkiem a głowicą w którą wchodzą jest simering, prawdopodobnie on przecieka, zobacz czy niema tam strużki oleju.
Jak jest to simeringi do wymiany, dobrze jest wymienić wszystkie 4 ale tutaj UWAGA, trzeba kupić simeringi lewe i prawe i nie wolno ich pomylić. Mają specjalną konstrukcję dzięki której bardzo dobrze uszczelniają ale tylko gdy wałek kręci się w jednym kierunku, w drugim już nie działają.
Violka - Pon Wrz 05, 2011 18:27
oj, sporo tego mi się nazbierało.
Dzięki za porady i pewnie w kontakcie
Pozdrawiam
krzychunh - Nie Wrz 17, 2017 14:57
ADI-mistrzu napisał/a: | Zrób po kolei tak jak niżej, jeśli pierwszy punkt nie działa to kolejny próbuj:
1. W czasie odpalania spróbuj leciutko przytrzymać gaz, jeśli odpali i normalnie pracuje na wciśniętym gazie a po puszczeniu gaśnie to znaczy że silnik krokowy się zaciera i trzeba go wyczyścić.
2. Odepnij wtyczkę od czujnika temperatury (tylko od ECU, tego skierowanego w stronę chłodnicy) i zobacz czy odpali. Jeśli tak to czujnik do wymiany.
3. Jeśli nic z tych rzeczy nie pomaga, to trzeba by było sprawdzić czujnik położenia wału korbowego, ale to da się zrobić tylko i wyłącznie oscyloskopem.
Zapłon raczej wykluczam, bo objawy słabo do niego pasują, chodź można by było go przejrzeć i wyczyścić.
[ Dodano: Pon Wrz 05, 2011 18:17 ]
Teraz zauważyłem że masz LPG więc i jego wina wchodzi w rachubę, trzeba by było sprawdzić czy przypadkiem wtrysków nie wyłącza od razu, czyli wykręcić listwę wtryskową i skierować ją ku górze, w czasie próby odpalenia będziemy widzieli czy rozpyla paliwo.
Ale to raczej z czyjąś pomocą |
Pkt 2 masz na mysli, że jeżeli wypne wtyczkę od czujnika to auto nie odpali? Czy wentylator?
ADI-mistrzu - Pon Wrz 18, 2017 06:49
krzychunh, odgrzebałeś kotleta...
ECu zauważa odpięcie czujnika i zaczyna wprowadzać jakąś średnią wartość. W nowszych wersjach uruchamia się wtedy wentylator chłodnicy.
|
|