Zobacz temat - [R416] do czego jest suwak obok wylotów powietrza?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] do czego jest suwak obok wylotów powietrza?

stanlej42 - Pon Wrz 05, 2011 20:01
Temat postu: [R416] do czego jest suwak obok wylotów powietrza?
hej:)
mam pytanie o co chodzi z suwakiem, który jest w roverze obok wylotów powietrza - albo niebieska albo biała strzałka skierowana na kierowcę.

Brt - Pon Wrz 05, 2011 20:14

dodatkowy nawiew zimnego powietrza na kratki środkowe, z pominięciem nagrzewnicy auta (ale przechodzi to powietrze przez parownik klimatyzacji) :ok:
stanlej42 - Pon Wrz 05, 2011 20:21

czyli de facto co to daje?
tronsek - Pon Wrz 05, 2011 20:38

stanlej42 napisał/a:
co to daje?
Latem, przy włączonej klimatyzacji zawsze będzie leciało chłodne powietrze (bez względu na ustawienie pokrętła temperatury), a zimą zamiast zimnego będzie leciało lodowate powietrze.
Brt - Pon Wrz 05, 2011 20:41

daje to tyle, że latem np mozesz sobie włączyć chłodzenie i na szybę i nogi (pokrętło) a dodatkowo na kratki środkowe .... masz wtedy bardzo łagodny "nadmuch" z klimy przy sporej wymianie powietrza i dobrej wentylacji ... a zima mozesz sobie dać ciepłe na nogi a chłodniejsze na twarz i nogi. Albo po prostu tego nie wykorzystywać :)
wooy11 - Pią Wrz 16, 2011 09:02

Też sie zastanawiałem o co chodzi z tym środkowym regulatorem nawiewu w R400 ( u mnie bez klimy ) i zauważyłem jedna istotna rzecz. Jak wiadomo w Roverach jest mały problem z parowaniem szyb podczas deszczu. Jednego razu właśnie podczas ulewy tak mi szyby zaparowały że nie można było jechać, musiałem sie zatrzymać. Dmuchawa na max ale to nic nie dawało i wtedy przełaczyłem dzwignie z niebieskiego położenia na białe, szyby odparowały momentalnie ( przypomne ze moj R 400 był bez klimy ) I pomyslec ze taka pierdoła miała wpływ na parowanie szyb....problem zniknoł na zawsze, pozdrawiam
bizon - Pią Wrz 16, 2011 16:10

wooy11 napisał/a:
szyby odparowały momentalnie
Chyba zbieg okolicznosci, po prostu wlaczyles tylko cieple powietrze na centralny nawiew.
wooy11 napisał/a:
Jak wiadomo w Roverach jest mały problem z parowaniem szyb podczas deszczu

Ja wyeliminowalem wszystkie przyczyny parowania szyb:
-pozbycie sie przeciekow wody do kabiny
-oslona pod silnik
-przysloniecie wlotu powietrza pod podszybiem
-regularna wymiana filtra kabinowego

leszczu - Pią Wrz 16, 2011 18:21

bizon napisał/a:
wooy11 napisał/a:
szyby odparowały momentalnie
Chyba zbieg okolicznosci, po prostu wlaczyles tylko cieple powietrze na centralny nawiew.

Na pewno nie, bo jak masz ustawione te pokrętło, to obojętnie czy masz ciepłe czy zimne powietrze skierowane na szybę czy nogi to i tak będzie ci dmuchało zimnym powietrzem na twarz. :wink:
Myślę, że dobrze wytłumaczyłem. :mrgreen: Jak nie to proponuje pobrać instr. obsługi. :razz:

bizon - Pią Wrz 16, 2011 18:59

leszczu napisał/a:
to i tak będzie ci dmuchało zimnym powietrzem na twarz. :wink:

Czyli jesli wooy11, przelaczyl z niebieskiego na biale to wylaczyl "ochladzanie" na twarz, czyli to co napisalem

des - Pią Wrz 16, 2011 22:15

Ja tam nie czuje absolutnie żadnej różnicy pomiędzy niebieską a biała strzałką.
Jestem chyba nieczuły :wink:

bizon - Sob Wrz 17, 2011 14:35

des napisał/a:
Ja tam nie czuje absolutnie żadnej różnicy

Moze Ci ciegno spadlo, widac je jak sie zdejmie schowek pasazera

wooy11 - Sob Wrz 17, 2011 15:07

Kol. Bizon to że szyby odparowały po przełaczeniu na pozycje białą to nie przypadyk......w okresie letnim zawsze ustawiałem na niebieskie pole zeby dodatkowo do wnetrza dostawało sie powietrze z zewnatrz a kiedy przychodzila pora deszczowa i zaczynały szyby parować mimo włączonej dmuchawy przestawiałem na pozycje białą i para znikała. Jeszcze o jednym napisze bo to tez ma wpływ na parowanie szyb i może ktoś jeszcze tego nie wie ale......jak ktoś nie ma klimy a ma właczony obieg wewnwtrzny powietrza ( moze to sie inaczej fachowo nazywa ) to co sie wlącza kiedy stoimy w korku i nie chcemy wąchac spalin z samochodu stojacego przed nami, w takim przypadku szyby zaparowuja aż miło :) aaaa i jeszcze jedno, odnośnie parowania tylnej szyby ....... to tez z własnych doświadczeń. Ja praktycznie nigdy nie uzywałem ogrzewania tylnej szyby ( szkoda mi było prądu :) ) kiedy tylna szyba zaparowała wystarczyło skierować nadmuch na centralną kratke nadmuchowa tą po lewej stronie poduszki powietrznej ( na kokpicie ) to chyba wymusza ciekawy ruch powietrza i tylna szyba tez dość szybko odparuje.
pawelbn89 - Sob Gru 31, 2016 15:19

Czy ten suwak dotyczy obu środkowych kratek, czy tylko prawej? Ewentualnie jak to naprawić aby z obu kratek było chłodniejsze powietrze.