Zobacz temat - [R400] Zupełny brak prądu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R400] Zupełny brak prądu

czaja18 - Wto Wrz 06, 2011 13:24
Temat postu: [R400] Zupełny brak prądu
Mam problem z moim roverkiem. Mianowicie podczas jazdy w ciągu 20km zdażyło mu się kilkukrotnie szarpną, tak jak by zgasł i momentalnie odpalał. Podczas wjazdu do garażu nagle wszystko zdechło. Nie było żadnej reakcji na kluczyk, żadna kontrolka się już nawet nie zapaliła, zegarek i centralny zamek również padły.

Tydzień przed tą usterką został wymieniony regulator napięcia. Wszystkie bezpieczniki wyglądają OK. Co to może być?

Bodziek85 - Wto Wrz 06, 2011 13:51

sprawdź akumulator czy trzyma napięcie, czy nie odpadła klema (styk) i jeszcze raz bezpieczniki - te w środku w komorze silnika i te wewnątrz pod kierownicą
sTERYD - Wto Wrz 06, 2011 13:53

sprawdź przewody od akumulatora, może któryś się ułamał...

Sprawdzałeś napięcie ładowania po wymianie regulatora? jeśli było za wysokie, to mógł się sfajczyć akumulator i wtedy nie będzie prądu...

czaja18 - Wto Wrz 06, 2011 14:51

Dzięki Panowie.
Jak wrócę z roboty to jeszcze raz posprawdzam wszystko.

Cytat:
Sprawdzałeś napięcie ładowania po wymianie regulatora? jeśli było za wysokie, to mógł się sfajczyć akumulator i wtedy nie będzie prądu...


Regulator wymieniali mi w renomowanym i lubianym w okolicy warsztacie więc powinni raczej wszystko sprawdzić.

gregor13 - Wto Wrz 06, 2011 15:14

JA miałem niedawno przypadek, że kontrolka od ładowania na wolnych obrotach świeciła się, po przygazowaniu powyżej 2000 obrotów gasła, a mimo to ładowania nie było. Musiałem naprawiać alternator.
czaja18 - Pon Wrz 12, 2011 10:18

Nie wiem jak to się stało ale wcześniej nie zauważyłem tego że główny bezpiecznik jest zjarany.
Dodatkowo poprzedni właściciel zamiast go wymienić wstawił drucik.
Nie mieli w sklepie takich bezpieczników na miejscu i będę go miał dopiero na jutro.

[ Dodano: Pon Wrz 12, 2011 10:18 ]
No i niestety dalej mam problemy z elektryką :/
Na wybojach mruga kontrolka z symbolem akumulatora.
Dodatkowo po jakimś czasie zajarała się kontrolka ABS-u i zdechło radio. Ładowanie sprawdzałem, pod obciążeniem jest 13.6V bez obciążenie 13.8-13.9V.

sTERYD - Pon Wrz 12, 2011 11:15

powinno być pół wolta więcej :hm:
Sprawdź połączenia na alternatorze, i akumulatorze. Jak są czyste i dobrze dokręcone to alternator do reklamacji :/

ADI-mistrzu - Pon Wrz 12, 2011 11:27

Jak na wybojach miga to coś nie styka. Popraw masę w samochodzie od klemy - do karoserii (odkręć przewód i dokładnie przeczyść miejsca styku).
Dodatkowo sprawdź przewody na alternatorze, może tam jest problem.

Jak masz miernik to sprawdź jakie napięcie pokazuje między karoserią a trzpieniem - na akumulatorze.

Pozdrawiam