Zobacz temat - [R620 SDI] Falujące obroty
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620 SDI] Falujące obroty

dude26 - Sob Wrz 10, 2011 12:28
Temat postu: [R620 SDI] Falujące obroty
Witam,

Mam problem z falującymi obrotami. Na jałowym biegu obroty falują w zakresie 600-1100 aczkolwiek nie zawsze. Często silnik pracuje bez zarzutów. Nierówną prace silnika czuć również w czasie jazdy na trasie (wrażenie jakby pedał gazu nie reagował). Ostatnio zauważyłem, że sytuacja się nasila gdy jest gorąco na dworze (auto gasło i nie chciało odpalić).
Mechanicy oczywiście sugerują uszkodzoną pompę wtryskową.
Miałem identyczną sytuacje mniej więcej rok temu i wówczas za radą forumowiczów mechanik przeczyścił wiązkę przewodów od pompy wtryskowej i to pomogło. W tym momencie niestety już to nie pomaga.
Czy macie może jeszcze jakieś pomysły/sugestie co by można jeszcze zrobić?
Czy moglibyście mi powiedzieć ile kosztuje wymiana pompy w tym modelu i czy znacie jakiegoś sensownego mechanika od Roverów we Wrocławiu, który sprawdzi inne możliwości zanim zabierze się za wymianę pompy która na pewno nie jest tania?

Z góry dziękuje za pomoc :)

maciej1 - Sob Wrz 10, 2011 17:21

Witam
Sugerowałbym raz jeszcze zerknąc na wiązke i te kable, które biegną po obudowie rozrządu. Też co jakiś czas mam ten problem. Zastanawiające jest to, że nie można poradzic sobie z tym problemem raz na zawsze

Pozdrawiam

Mazak - Sob Wrz 10, 2011 18:27

podejrzewam że to czujnik temp. paliwa znajduje się on w pompie wtryskowej na aukcji koszt ok 70 zl + wymiana ale to w sumie prosta robota więc nie powinna kosztować majątku lub sam możesz to zrobic na forum był gdzieś opis jak to zrobić
dude26 - Sob Wrz 10, 2011 19:12

Bardzo dziękuję za sugestie:) czyli najlepiej w pierwszej kolejności udać się do elektryka coby te przewody dokładnie sprawdził?
karolkos - Nie Wrz 11, 2011 06:48

Na początek radziłbym wybłyskać błędy. Na awarię czujnika temperatury paliwa to mi nie wygląda, ponieważ skoro obroty ci "skaczą" w zakresie 600-1100, to nie jest "falowanie", chyba że ów czujnik podaje do kompa całkowicie błędne parametry. W moim aucie występowało jedynie lekkie falowanie, a po podłączeniu do kompa czujnik pokazywał temperaturę paliwa ponad 50st. podczas gdy temp. otoczenia nie miała więcej jak 20st. wówczas występował również problem z gorszym zapalaniem na ciepłym silniku. Dla mnie to mimo wszystko wygląda na wiązkę.
dude26 - Nie Wrz 11, 2011 09:48

U mnie falowanie jest do tego stopnia nieznośne, że nie pozwala normalnie jechać. Na trasie można sobie jeszcze jakoś poradzić ale w mieście w korku to jest koszmar bo nie można normalnie ruszyć.
karolkos - Nie Wrz 11, 2011 11:52

Jeżeli nie wybłyskasz żadnych konkretnych błędów, a sama wiązka nie będzie w żaden sposób uszkodzona ( kostki sprawne, nieprzetarte kable itp.) , to pozostaje chyba sprawdzenie parametrów na komputerze, który dla naszych aut nie są powszechnie dostępny niestety. Wówczas trzeba szukać warsztatu z Testbookiem lub KTS-em Boscha. Sprawdź może
jeszcze połączenie wtrysku sterującego, bo też kabel potrafi się tam przetrzeć, tyle tylko że powinna się wówczas zapalić kontrolka check engine

Berserker - Sob Wrz 17, 2011 16:46

Poprostu trzeba wyczyścić nastawnik pompy wtryskowej wydatek ok 300 zł z ustawieniem.


Miałem to samo i pomogło na ok 1.5 roku

Powodzienia

szoso - Sob Wrz 17, 2011 18:47

Berserker napisał/a:
Poprostu trzeba wyczyścić nastawnik pompy wtryskowej wydatek ok 300 zł z ustawieniem

tyle to kosztuje nastawnik po regeneracji, tylko go wymieniasz i jedziesz dalej

Koju - Sob Wrz 17, 2011 19:30

szoso napisał/a:
tylko go wymieniasz i jedziesz dalej

Raczej nie do końca ;) musi być ustawiony z precyzyjna dokładnością.
Instrukcja czyszczenia nastawnika pompy typu VP 37.

Pawkaz - Sob Wrz 17, 2011 20:08

U mnie problem z falowanie takze wystepuje ale tylko gdy auto jest na biegu jalowym oraz silnik jest zimny.Czestotliwosc-raz na ok 500 km lub wcale.Trwa ok minuty do trzech, lub gdy sie ruszy to automatycznie znika.
Mozna poruszac kablami i po sprawie

R.E.D. - Pon Wrz 19, 2011 08:25

szoso napisał/a:
Berserker napisał/a:
Poprostu trzeba wyczyścić nastawnik pompy wtryskowej wydatek ok 300 zł z ustawieniem

tyle to kosztuje nastawnik po regeneracji, tylko go wymieniasz i jedziesz dalej


tyle to kosztuje uzywana pompa, ktora wymieniasz i jedziesz dalej :wink: bo z nastawnikiem jak pisze koju nie jest tak kolorowo :bezradny:

kruszan - Pon Wrz 19, 2011 08:33

Podepnę się do tematu, bo mam problem z falującymi obrotami u siebie ale dość specyficzny:

pompa regenerowana/nastawnik czyszczony
czujnik temp w pompie sprawdzony

jak odpalę autko czy zimne czy ciepłe to obroty nie falują, na biegu podczas jazdy też nie falują, ale jak podczas jazdy wrzucę na luz to falują w zakresie 200-300-400, jak wcisnę hamulec to przestają, jak go puszczę to falują, jak wrzucę bieg to nie falują, jak zatrzymam auto to nie falują...

podejrzewam problem z elektryką/masą choć masowałem osobno alternator i akumulator do karoserii i nic to nie pomogło

Kulmas - Pon Wrz 19, 2011 09:19

Witam

Panowie a czy ten czujnik temp paliwa może mieć wpływ na głośniejszą prace silnika na luzie i podczas jazdy? delikatnie mi falują obroty na luzie ale dosłownie delikatnie i nie zawsze. na ogół na ciepłym silniku tak na 10 razy 8 mam falowanie. czasem zachowuje sie normalnie i ciszej chodzi. ogolnie to kostka i przewody kilka razy sprawdzona i ustawiony kąt wtrysku. bardziej od tego falowania drażni mnie ta głośna praca silnika a w szczególności jak dochodzę do 3000 obrotów. pogadać sie już w aucie normalnie nie da. błędów mi nie wybłyskuje. zastanawiam się czy może mieć na wpływ na taką prace właśnie ten czujnik bo pomysłów mi brak i troszkę szkoda kaski wydawać w ciemno.

szoso - Pon Wrz 19, 2011 09:42

Kulmas napisał/a:
Panowie a czy ten czujnik temp paliwa może mieć wpływ na głośniejszą prace silnika na luzie i podczas jazdy?

nie
czujnik objawia się szarpaniem silnika i brakiem płynnych obrotów
podobno powinno się go wymieniać profilaktycznie co 10 lat

Kulmas - Pon Wrz 19, 2011 09:49

hmm to się troszke załamałem bo już nie wiem za co sie zabrać. może to kąt wtrysku ale ustawili mi go w gdansku w pezal bosch diesel center i skasowali 360zl. check się nie zapala ale gdzieś czytałem że jak jest delikatnie przestawiony to nie musi wywałać błędu. szkoda mi znów jechać na ustawienie bo nie mam pewności że to coś da. ciężko też znaleść w gdańsku warsztat z kompem pod który będą mogli mnie podpiąc i sprawdzić błędy. w sumie to tylko ten wyżej wymieniony peazl znalazłem wszędzie mi mówią że to auto sie nie chce połączyć. :(

[ Dodano: Pon Wrz 19, 2011 09:49 ]
a jeżęli chodzi o falowanie obrotów to falują mi delikatnie to znaczy słychać to wyraźnie natomiast wskazówka na obrotomierzu skacze dosłownie o milimetr

szoso - Pon Wrz 19, 2011 09:53

Kulmas napisał/a:
a jeżęli chodzi o falowanie obrotów to falują mi delikatnie to znaczy słychać to wyraźnie natomiast wskazówka na obrotomierzu skacze dosłownie o milimetr

mam to samo ale jakoś za specjalnie mi to nie przeszkadza
wracając do głośnej pracy silnika, przyczyną może być źle ustawiony rozrząd

Kulmas - Pon Wrz 19, 2011 10:27

a obstawiał byś źle ustawiony pasek główny czy ten napedzajacy pompe wtrysku? bo rozrzad miałem wymieniony w zeszlym roku w lutym(cały:oba paski,rolki itp). jeżęli chodzi o pasek przy pompie ostatnio go chciałem obejżeć i sam nie wiem czy jest ok. za bardzo się na tym nie znam. ale trzasnąłem fotki więc może ktoś mi coś podpowie. zastanawiają mnie oznaczenia. niewiem czy tak ma być czy coś jest nie tak.

http://zapodaj.net/2bb6c1e148f6.jpg.html

http://zapodaj.net/5cb37de07f8f.jpg.html

http://zapodaj.net/bd26e28a5b71.jpg.html

szoso - Pon Wrz 19, 2011 10:31

ustaw pasek rozrządu na znakach i zobacz czy znaki na pompie też się pokrywają, białe znaki
kruszan - Pon Wrz 19, 2011 11:27

szoso napisał/a:
ustaw pasek rozrządu na znakach i zobacz czy znaki na pompie też się pokrywają, białe znaki


można tak zrobić ale nie koniecznie musi się to zgadzać z tym co pokaże komp a nim bym się sugerował bardziej, lub czujnikiem zegarowym. Jeśli miałeś ustawiony kont to sam się on nie przestawi, może to być czujnik można go sprawdzić omomierzem/multimetrem lub zwróć uwagę na dawkę paliwa w popie na biegu jałowym, na forum opisałem podobną sprawę, silnik co jakiś czas się przydławiał i zafalowywał, zmniejszyłem dawkę o połowę i jeszcze ją zmniejsze, silnik już chodzi ciszej i równiej.

Koju - Pon Wrz 19, 2011 15:18

Kulmas napisał/a:
a jeżęli chodzi o falowanie obrotów to falują mi delikatnie to znaczy słychać to wyraźnie natomiast wskazówka na obrotomierzu skacze dosłownie o milimetr

U mnie też jest identycznie chyba pozostałość po problemie z wiązką.

yogibear - Czw Wrz 22, 2011 00:50

a ja Ci polecam wybłyskać błędy:
http://www.roverki.pl/zro...urbodiesel.html

Możliwe, że wskaże Ci gdzie szukać.

Ja miałem u siebie tak że samochód na początku szarpał, kody wskazały czujnik temperatury paliwa. Po wymianie dalej to samo. Wszystkie kable przy pompie przeczyściłem Kontakt spray od firmy Boll. Na jałowym spokój jak jadę równo też jak chcę dodać gazu szarpie. Czasem obroty skoczą czasem tylko szarpnie. Czasem na jałowym obroty lekko się kołyszą tak jak na filmikach.

Tu próbuję utrzymać obroty na stałym pułapie ~1100 sam wchodzi na wyższe
FILMIK KLIKNIJ TUTAJ

Tu natomiast ruszam kablem od czujnika położenia wału, samym kablem bo było przetarcie i do masy stykała jedna z żył powodując widoczne objawy.
FILMIK KLIKNIJ TUTAJ

Tu już po naprawie wszystko ładnie i pięknie :)
FILMIK KLIKNIJ TUTAJ

Powodem było to że oplot żółtego kabelka z biegiem czasu stracił swoje właściwości elastyczne i zaczął pękać, co powodowało zwarcie do masy. Kabel masy jest można powiedzieć "oplotem" dwóch żył sygnałowych. Wystarczyło odciąć czarny przewód przy wtyczce i byłoby OK. Szkoda, że doszedłem do tego po tym jak rozciąłem pół czujnika położenia wału szukając gdzie powinna być wlutowana masa.

Już od kilku mcy jeżdżę na poklejonym poxiliną czujniku położenia wału i nie ma prawa mi szarpnąć Roverek jeden.

EDIT:


Mazak napisał/a:
podejrzewam że to czujnik temp. paliwa znajduje się on w pompie wtryskowej na aukcji koszt ok 70 zl + wymiana ale to w sumie prosta robota więc nie powinna kosztować majątku lub sam możesz to zrobic na forum był gdzieś opis jak to zrobić


Nie przepłacaj!!!

Wspieraj "rodzinny" biznes!
KLIK Oryginał bosh 45zł + Przesyłka

A jeśli masz oddział INTERCARS u siebie to kup u nich.
A jeśli chcesz mogę wysłać Ci swój bo niepotrzebnie wymieniałem (jak jesteś zainteresowany -> PW )

Firq - Wto Lut 11, 2014 18:21

Podepne sie do tematu bo mam taki problem w silniku sdi r 620 że jak jade i puszcze go na luz to obroty falują delikatnie a jak nacisne delikatnie hamulec to juz nie falują i tak zawsze. wiązka przejrzana 1 kabelek przetarty ale to nic nie dało..... czy nadal szukać w wiązce ?? w kompie zero błędów
Pawkaz - Wto Lut 11, 2014 18:36

Firq napisał/a:
Podepne sie do tematu bo mam taki problem w silniku sdi r 620 że jak jade i puszcze go na luz to obroty falują delikatnie a jak nacisne delikatnie hamulec to juz nie falują i tak zawsze. wiązka przejrzana 1 kabelek przetarty ale to nic nie dało..... czy nadal szukać w wiązce w kompie zero błędów

Czujnik hamulca z tego co pamiętam.Było już o tym na forum ;)
A tak swoją drogą czy falujące obroty ( nieszczęsna wiązka ) mogą powodować większe spalanie ?

bazyl1218 - Wto Lut 11, 2014 19:48

Nie ,chyba nie.Ja tego nie odczułem.Ale jest to upierdliwe tak jak drgający lewarek dżwigni biegów.
Pawkaz - Wto Lut 11, 2014 19:52

bazyl1218 napisał/a:
Nie ,chyba nie.Ja tego nie odczułem.Ale jest to upierdliwe tak jak drgający lewarek dżwigni biegów.

Ja mam sposób na falujące obroty :
-co jakiś czas preparat do styków
-doraźnie podczas falujących obrotów można dotknąć kostki, problem u mnie wtedy ustepuje.
Dzwignia oraz skrzypienie podczas chłodnych dni na nierównościach to już inna bajka :razz:

Firq - Wto Lut 11, 2014 22:21

Pawkaz, ale przecież ten czujnik na pedale działa czyli zwiera dopiero jak naciśniemu hamulec a tak jak faluja obroty to jest rozwarty wiec dlaczego jak jest rozwarty falują obroty a jak jest zwarty to nie ?? bardziej mi to wygląda na jakaś słabą mase albo masa gdzies ucieka na plus czujnika zwarcia co ?