Zobacz temat - tronsek - R216 Coupe - "Tahiti Storm"
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Nasze auta - tronsek - R216 Coupe - "Tahiti Storm"

tronsek - Nie Wrz 11, 2011 17:29
Temat postu: tronsek - R216 Coupe - "Tahiti Storm"
Rover 216 Coupe
Rok produkcji: 1994
silnik: 1,6 - D16A8
moc 122KM
kolor: JRJ - Tahiti Blue Mica
przebieg: w chwili zakupu 176000, obecnie 194000km

Tak to się zaczeło
TomCat'a kupiłem 23-05-2010 jako drugie autko, które miało mi służyć do czerpania frajdy z jazdy i w wolnych chwilach dać zajęcie i odpoczynek po ciężkim tygodniu pracy. Po zakupie autku trzeba było poświęcić trochę czasu, gdyż poprzednia właścicielka nie należy do pasjonatów motoryzacji.



Miejscami odłaził lakier na przednim i tylnym błotniku:


Sinik był potwornie zakurzony:


Od razu w wolnych chwilach wziąłem się za przywracanie Coupe'tce dawnego blasku. W pierwszej kolejności było zrobienie błotników, aby nie "straszyły" łuszczącym się lakierem, zrobienie reparaturek tylnych nadkoli oraz pomalowanie na czarny mat listew na zderzakach i tylnego dyfuzora.
No i oczywiście klubowe wlepki:


Następnie wziąłem się za komorę silnika. Została porządnie wyczyszczona. Dzięki inspiracji Markzo, pokrywa zaworów pomalowana na czerwono, blok silnika Srebrzanką:


W końcu przyszedł czas na mody:
- wycięcie kata
- kolektor wydechowy 4-2-1
- przelotowe tłumiki

Oryginalne felgi 15" zostały zmienione na 16" felgi ARCASTING Excalibur 16" z oponami UNIROYAL RainSport 205/45/16, malowanie zacisków


We wnętrzu auta doszły tylko aluramki na zegary i pokrętła oraz radio marki VDO CD413, które było fabrycznie montowane w samochodach ROVER 45 i ROVER 75. Świetnie się komponuje z kanciastym wnętrzem i świetnie gra.


Na chwilę obecną wygląda tak:


W planach mam dalsze modyfikacje, ale co z tego wyjdzie to czas pokaże. Mam nadzieję, że uda mi się to wszystko zrealizować.[/b]

emes - Nie Wrz 11, 2011 19:49

:brawa:

Samochód naprawdę dopieszczony. Widać, że masz serce do motoryzacji :ok:

Co masz w planach jeżeli chodzi o kolejne modyfikacje?

tronsek - Nie Wrz 11, 2011 20:21

Na wiosnę na pewno zawias -30mm i hamulce. W hamulcach co najmniej tarcze nawiercane. Zastanawiam się nad SWAP-em hamulców na 282mm (też nawiercane), ale to będzie chyba zbyt kosztowne. Myślę też o obszyciu foteli, ale to już odległe plany.
Markzo - Nie Wrz 11, 2011 22:48

pamiętam ile się ogadaliśmy przed zakupem hehe ;) slicznie na tych felach wygląda !

co do hampli odpusc te nawiercane, kup porządne normalne tarcze i klocki, ja mialem komplet TRW od Tomiego i była bajka, w ZS tak samo mam normalne tarcze i nie widze sensu nacinanych/nawiercanych tarcz ;)

tronsek - Pon Wrz 12, 2011 18:34

Markzo napisał/a:
nie widze sensu nacinanych/nawiercanych tarcz
:hm: Dlaczego ?? Myślę, że skuteczność hamulców nie spadnie, a przy okazji będzie fajnie wyglądać.
W sumie pomysł ten podpatrzyłem u Tomi'ego w Cabrio:

greg-si - Wto Wrz 13, 2011 10:50

tronsek, jeśli ma fajnie wyglądać to pewnie że nacinane i nawiercane ale lepiej od razu przejść na 282mm. 262mm to malutka tarcza.
bociannielot - Wto Wrz 13, 2011 11:48

greg-si, no śmiesznie wygląda jak dla mnie te 262 na tym zdjęciu u Tomi'ego - takie małe :smile:
greg-si napisał/a:
lepiej od razu przejść na 282mm
no zawsze lepiej jak tarcze są większe :grin:
tronsek - Wto Wrz 13, 2011 11:59

bociannielot napisał/a:
no śmiesznie wygląda jak dla mnie te 262 na tym zdjęciu u Tomi'ego - takie małe
Bo felga duża - 17". Przy 16" już nie ma takiego wrażenia, malutkiej tarczy.
bociannielot - Wto Wrz 13, 2011 12:14

tronsek napisał/a:
Przy 16" już nie ma takiego wrażenia, malutkiej tarczy.
wg mnie jest bo mam 16 i już się przyzwyczaiłem do 282 :wink: generalnie nie namawiam na swap bo wiem że dużo roboty jest, ale nawiercane itp popieram :smile: . Szczęśliwy będzie kiedyś ktoś kto odkupi od Ciebie Tomcia, widać że to auto to Twoje oczko w głowie :mrgreen:
Raptile - Wto Wrz 13, 2011 13:39

tronsek, bardzo fajna fureczka :)
greg-si - Wto Wrz 13, 2011 17:49

tronsek napisał/a:
Bo felga duża - 17". Przy 16" już nie ma takiego wrażenia, malutkiej tarczy.

Oj jest nadal mała. Mam 282mm z przodu i 280mm z tyłu i nie są wcale takie duże. Najlepiej jak tarcza wypełnia całą felgę.
bociannielot napisał/a:
generalnie nie namawiam na swap bo wiem że dużo roboty jest

Właśnie jest mało. Odkręcić kilka śrubek to żaden problem.

tronsek - Wto Wrz 13, 2011 19:17

bociannielot napisał/a:
widać że to auto to Twoje oczko w głowie
Dokładnie !! Mam nadzieję, że uda mi się zrealizować wszystkie plany z nim związane.

Raptile napisał/a:
bardzo fajna fureczka
Dzięki :d

greg-si napisał/a:
Właśnie jest mało. Odkręcić kilka śrubek to żaden problem.
U ciebie było na tyle prosto, że przód pasował P&P od ZS'a. Z tyłem miałeś robotę.
U mnie jest na tyle kłopot, że nie mam 100% pewności jakie zaciski zapodać na przód. Czy od MG ZR 160 podejdą ?? Na forum Concerto twierdzą, że od Prelude IV podchodzą P&P. Muszę się upewnić co mi będzie pasować. Z tyłem nie ma problemu bo podejdzie zestawik 260mm od ZS'a.

greg-si - Wto Wrz 13, 2011 20:43

tronsek, troszkę się zagalopowałem ale z tego co się orientuję to w hondzie występowały dwie zwrotnice które determinowały czy podejdzie 282mm.
Jeśli tarcza przednia była 240mm to trzeba zmienić zwrotnicę na taką która ma 262mm wtedy podchodzi zacisk 282mm z pralki, accorda, legenda, civica, MG P&P. Jak u Ciebie to jest to nie wiem ale zawsze można dogadać się z kimś kto ma wolne zaciski z 200, 400 by tylko na chwilę je przykręcić. Jeśli podejdą oznacza że 282mm podejdą z wyżej wymienionych.
Dobryziom w swoim coupe ma 282mm ale chyba on coś grzebał w zawieszeniu.
Tak czy inaczej mam zaciski 262mm swoje stare więc jakbyś chciał złapać wymiary czy są takie same to mogę pomóc.
Ps. Według sklepu Tomiego masz tak samo jak w okrąglakach czyli P&P wszystko powinno podejść.

tronsek - Wto Wrz 13, 2011 21:04

No to już jestem w temacie krok bliżej :d
gierczol - Sro Wrz 14, 2011 16:30

Ja także! Świetnie, że podchodzi P&P ;) Tronsek, informuj kiedy zaczynasz działać, to też ruszę z tematem i w razie problemów będę konsultował działania na bieżąco :)
tronsek - Sob Sty 14, 2012 10:03

No i niestety pewne plany muszę przesunąć w czasie. Na wiosnę "gleby" raczej nie będzie (chyba, że wygram na loterii :d ). SWAP hamulców chyba sobie odpuszczę.
Kto by się spodziewał, że dopadnie mnie HGF w tym silniku. :bezradny:
W przyszłym tygodniu autko jedzie do mechanika i mam tylko nadzieję, że nic więcej nie wyskoczy.

Markzo - Sob Sty 14, 2012 11:51

współczuję :/ sam to przerabiałem i mocno się zniechęciłem do dserii:/
Wojtek88 - Wto Sty 24, 2012 13:33

Dobra d-seria nie jest zła, miałem już ich kilka i wolę d niż b, koszty niższe a frajda ta sama :)
tronsek - Czw Lut 09, 2012 20:53

Autko zostało już naprawione, po HGF-ie nie ma już śladu. Z tego co mówił mechanik, prawdopodobną przyczyną był jakiś paskudny płyn w układzie chłodzenia (zalany jeszcze przez poprzedniego właściciela). Coś "zżarło" uszczelkę.
Po naprawie zrobiłem już ponad 500km i czuję wyraźną różnicę w pracy silnika. Teraz pracuje bardziej równo i płynnie. Jeszcze czeka mnie regulacja zaworów po 1000km a potem pomiar ciśnienia na cylindrach. :d

Balas87 - Czw Lut 09, 2012 22:33

ładne auto ale ten kto ci kolor dobierał to masakra......
tronsek - Wto Kwi 03, 2012 15:13

Balas87 napisał/a:
ładne auto
Dzięki.
Balas87 napisał/a:
ale ten kto ci kolor dobierał to masakra......
Mówiąc szczerze zauważyłem to dopiero na tej właśnie fotce. Normalnie aż tak się to w oczy nie rzuca.

Dziś przyszły do mnie dywaniki, których szukałem ponad pół roku. :hura: Praktycznie są już nieosiągalne.


Vigoslaw - Sro Kwi 04, 2012 08:21

Wielka zdobycz!

Dostanie oryginałów graniczy z cudem... :???:

Mam 3 oryginały w kolorze niebieskim u siebie i za cholere nie mogę skompletować...

Jeszcze raz gratuluje!

:ok:

V.

tronsek - Sob Cze 16, 2012 17:54

Wymieniłem kierownicę na skórzaną od R200 "okrąglak". Udało mi się ją dostać w super stanie i w super cenie.


oraz została "odświeżona" komora silnika:


[ Dodano: Sob Cze 16, 2012 18:54 ]
A dzisiaj z nudów wsadziłem wpinkę w zegary:

Markzo - Nie Cze 17, 2012 01:00

wskazówki w czerwień dawaj :P
tronsek - Sob Cze 23, 2012 18:15

Markzo napisał/a:
wskazówki w czerwień dawaj

Dzięki Twojej inspiracji dzisiaj wskazówki dałem na czerwono :d


a przy okazji wymiany uszczelki pod kolektorem wydechowym w czerwień poszedł kołnierz od kolektora.

greg-si - Sob Cze 23, 2012 19:51

Nawet fajnie wygląda ten kołnierz pod kolor pokrywy :)
Pomimo tego że nie jestem zwolennikiem jakichkolwiek malowań silnika.

Markzo - Nie Cze 24, 2012 08:10

bardzo fajnie!
Raptile - Nie Cze 24, 2012 14:02

Aż se FAPNE ! :fapfap: ;] Git wyglada ;]



Wojtek88 - Nie Cze 24, 2012 14:53

Teraz Tronsek, wygląda identiko jak u mnie,na początku te wskazówki mnie drażniły, ale przekonałem się i lubię ten mod wykonany niegdyś przez Marka. Aluramki przy zegarach jeszcze rozumiem, ale w niektórych autach są przy panelu od temp. nawiewu.. tragedia :P

Tronsek, fajne mod'y! Obiżasz kozicę, czy czekasz aż ja wypróbuje te sprężyny? ^^

tronsek - Pon Cze 25, 2012 16:29

Wojtek88 napisał/a:
ronsek, fajne mod'y!
Dzięki :d
Wojtek88 napisał/a:
Obiżasz kozicę, czy czekasz aż ja wypróbuje te sprężyny?
Mam w planach obniżenie -30mm sprężynami Vogtland jak tylko uda mi się $ trochę uzbierać. Miała być gleba tegorocznej wiosny, ale HGF pokrzyżował mi te plany, ale jak na razie to się nie poddaję.
A dzisiaj przyszło mi zaślepki na kielichy, na które polowałem od dłuższego czasu. :hura:

Wiem, gdzie można dostać drugi taki komplet, więc jak chcesz to mogę dać Ci namiary.

Wojtek88 - Pon Cze 25, 2012 21:55

Pewnie będę ładował rozpórki, może do 'gazolota' się przyda, bo w sedanie mam :cool: Podaj namiar na PW, proszę, ja to taki gadżeciarz jestem ;)
tronsek - Pon Lip 02, 2012 19:13

Dzisiaj w końcu skończyłem wymieniać układ wydechowy. Pełen przelot, który był założony, został zastąpiony seryjnym wydechem, ponieważ po dłuższej jeździe łeb pękał w szwach. Jedynie końcówkę z ULTER'a przyspawałem aby jakoś to wyglądało. Całość została "przytulona" do nadwozia, aby zyskać jak największy prześwit, bo planuję lekkie obniżenie.
Wojtek88 - Pon Lip 02, 2012 21:14


tronsek - Wto Lip 03, 2012 05:47

Dziś postaram się zrobić jakąś fotki i wrzucić.
Gonia - Wto Lip 03, 2012 06:41

tronsek napisał/a:
Wymieniłem kierownicę na skórzaną od R200 "okrąglak". Udało mi się ją dostać w super stanie i w super cenie.
Obrazek


Tylko napisz jak zamontowałeś poduszkę powietrzną, bo 2-setka ma trochę inną instację do poduszki.

Bo ZTCP to w kanciaku kierownica jest połączeniem kierownic 2-setki (wieloklin) z 4-setką (instalacja poduszki wraz z kontrolką SRS w kierownicy).

[ Dodano: Wto Lip 03, 2012 07:41 ]
Wojtek88 napisał/a:
Aluramki przy zegarach jeszcze rozumiem, ale w niektórych autach są przy panelu od temp. nawiewu.. tragedia :P




Do tego pijesz?

tronsek - Wto Lip 03, 2012 07:33

Gonia napisał/a:
Tylko napisz jak zamontowałeś poduszkę powietrzną, bo 2-setka ma trochę inną instację do poduszki.

Wszystko co potrzebne do podłączenia to jest. Jednak sumie trzeba było trochę porzeźbić aby kierownica spasowała. Na wieloklin pasuje idealnie, kanałki do odbijania kierunków też są :ok:
Schody zaczynają się przy podłączaniu taśmy SRS i klaksonu. Trzeba zmienić wtyczkę od przewodów klaksonu, zrobić w tworzywie kanałek na kontrolkę SRS (w "kanciakach" kontrolka jest na kierownicy). W taśmie trzeba spiłować jeden ząbek bazujący (ustalający), bo inaczej nie przykręcimy tego sterownika do kierownicy, a także wewnątrz kierownicy trzeba pousuwać nadlewki tworzywa, aby taśma weszła w swoje miejsce i można było ją przykręcić, bo przysłaniają gniazda na sterownik SRS.
Generalnie dużo roboty z tym nie było.

Gonia napisał/a:
w kanciaku kierownica jest połączeniem kierownic 2-setki (wieloklin) z 4-setką (instalacja poduszki wraz z kontrolką SRS w kierownicy).
Jeszcze jest różnica długości gniazda wieloklina, w R200 ma długość 30mm a w R400 ma 37mm. Kanałki do odbijania kierunków też są inaczej ułożone. W R200 są ułożone zgodnie z kierunkiem jazdy, a w R400 poprzecznie do kierunku jazdy.
Wojtek88 - Wto Lip 03, 2012 09:39

Gonia napisał/a:
Wojtek88 napisał/a:
Aluramki przy zegarach jeszcze rozumiem, ale w niektórych autach są przy panelu od temp. nawiewu.. tragedia :P


Obrazek

Do tego pijesz?


Właściwie to do niczego nie piję, po prostu mi się nie podoba :oops:

tronsek - Sob Lip 07, 2012 08:34

Wojtek88 napisał/a:
Obrazek

Oto obiecane fotki:
Końcowy z dospawaną końcówką od ULTER'ka:


Środkowy:


Trochę zabawy z tym miałem. Musiałem podgiąć "portki" od kolektora 4-2-1 o jakieś 4cm do góry, a co za tym idzie doginać także przednią część tłumika środkowego. Następnie jeszcze raz wyspawać strumienicę aby wszystko ładnie spasowało.
Efekt jest taki, że teraz w najniższym punkcie mam prześwit 13,5cm. Wcześniej było 10cm i zdarzały się przytarcia.
Myślę, że po obniżeniu -30mm powinno być :ok:

[ Dodano: Sob Lip 07, 2012 09:34 ]
Teraz chcę na kolektor wydechowy założyć bandaż termoizolacyjny, aby obniżyć temperaturę w komorze silnika, bo teraz jest tam strasznie gorąco. Na Allegro jest dość spory wybór tych bandaży, w różnych cenach. Czym się kierować, na co zwracać uwagę przy zakupie, aby nie kupić jakiegoś "shitu" ?? Ile będę potrzebował tego bandażu, bo są sprzedawane w różnych długościach.
Dla przykładu kilka aukcji:
Nr 1 http://moto.allegro.pl/ta...2469197255.html
Nr 2 http://moto.allegro.pl/ta...2456859036.html
Nr 3 http://moto.allegro.pl/ze...2448197810.html
Ktoś już stosował coś takiego ??

Vito_ - Nie Lip 08, 2012 12:32

Na kolektor potrzeba ok 15m bandazu, ja kiedys u siebie kupilem jeden z tanszych i wszystko bylo ok, temp zdecydowanie spadla. Przy owijaniu wez jakies gorsze ciuchy bo sie caly upaprasz od waty szklanej...

Jakbys gdzies namierzyl nastepny komplet ori dywanikow to daj znac :roll:

Wojtek88 - Nie Lip 08, 2012 12:39

Vito_ napisał/a:
Na kolektor potrzeba ok 15m bandazu, ja kiedys u siebie kupilem jeden z tanszych i wszystko bylo ok, temp zdecydowanie spadla. Przy owijaniu wez jakies gorsze ciuchy bo sie caly upaprasz od waty szklanej...

Jakbys gdzies namierzyl nastepny komplet ori dywanikow to daj znac :roll:


Do bandaża załóż jakieś rękawiczki, najlepiej lateksowe :) Nie będę ukrywał, ale najlepiej owija się kolektor jak jest poza komorą silnika :D

Vito, to towar deficytowy, Dobryziom, zbiera chętnych na dywanikowe repliki, więc warto zapoznać się z tematem - http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#736010

tronsek - Nie Lip 08, 2012 12:46

Dzięki za opinie. A na mokro owijać czy na sucho ?? Bo słyszałem, że ponoć na mokro lepiej. Ponoć tak się wtedy nie kurzy.
Kolektor będę wyciągał więc przy okazji wywalę strumienicę, a w jej miejsce wrzucę tłumik przelotowy.

bociannielot - Sob Lip 14, 2012 11:46

up ;)
tronsek - Sob Gru 29, 2012 20:04

Dzisiaj owinąłem kolektor bandażem termicznym. Wybrałem z tych tańszych i jak na razie wszystko jest :ok: Temperatura w komorze silnika spadła wyraźnie, tak więc warto było.
Jeżeli chodzi o owijanie to jednak lepiej jest na sucho. No i trzeba pamiętać o wypaleniu.
Mi wystarczyło 12m taśmy, na owinięcie kolektora oraz "portek".

Przed owijaniem:


Owinięty kolektor:


A tak wygląda na aucie:



[ Dodano: Sob Gru 29, 2012 20:03 ]
O jojoj, dawno nic się ciekawego nie działo w temacie. Głównie z braku czasu. Nazbierało się też trochę roboty przy Coupe'tce. Pompa wspomagania zaczęła "skwierczeć", płyn chłodniczy zaczął kapać na trójnikach i takie tam drobiazgi.
Dlatego też wczoraj byłem na zakupach części do Coupe i udało mi się kupić w dobrej cenie kpl. halogenów z ramkami, włącznikiem i końcówką wiązki:

Więc niebawem, będę musiał wyrzeźbić brakującą część wiązki. Ale to potem.

Wymieniłem oparcie fotela kierowcy, bo moje porwane było:

na takie w lepszym stanie:


Przy okazji wymiany pompy wspomagania odświeżyłem łapy pompy i nową pompę:

Pojutrze montaż.

Markzo - Sob Gru 29, 2012 20:53

fajnie, że tak dbasz o Tomcata ;) brakuje mi półskóry/skóry w środku ;)
tronsek - Pon Gru 31, 2012 18:40

Osobiście wolę półskóry. Nie dawno właśnie przeszły mi koło nosa półskóry w idealnym stanie. Gościu już był zdecydowany sprzedać Tomcata Turbo na części i jak już byłem prawie dogadany, to trafił się kupiec na całe auto <bezradny> Może się jeszcze trafią.

[ Dodano: Pon Gru 31, 2012 18:38 ]
Pompa wspomagania już zamontowana, wymieniony płyn i jak na razie jest :ok:


Dziś też wymieniałem trójniki na przewodach układu chłodzenia i w związku z tym mam pytanie:
Czy reduktor trzeba odpowietrzyć i jak ?? W sumie pierwszy raz wymieniałem płyn w aucie z LPG i mam taki objaw, że nie chce mi się przełączyć na "gaz" mimo iż temperaturę już dawno złapał. Reduktor i przewody idące do nagrzewnicy są zimne, a te do chłodnicy gorące.

Pawkaz - Wto Sty 01, 2013 12:19

Wg mnie skora nie pasuje do kanciaka.Super, ze dbasz o autko :wink:
tronsek - Sro Kwi 17, 2013 18:50

Po zebraniu potrzebnych części, materiałów oraz naprawieniu włącznika dziś zabrałem się za montaż halogenów.


Myślałem, że dziś uda mi się zrobić wszystko na gotowo, ale niestety nie udało się. Trochę za zimno było.
Halogeny są już zamontowane, wiązka ułożona i zostało tylko podłączenie do instalacji auta oraz zrobienie obudowy na włącznik.


[ Dodano: Sro Kwi 17, 2013 19:48 ]
W końcu zmaterializowało się marzenie o sprężynach :hura:



Jak dobrze pójdzie, to w przyszłym tygodniu będą zamontowane :mrgreen:

greg-si - Sro Kwi 17, 2013 19:50

No dawaj, dawaj. Tego tylko tutaj brakowało :)
Wojtek88 - Czw Kwi 18, 2013 15:31

Rzuć ją na cyce! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
tronsek - Pon Wrz 23, 2013 19:33

Dzisiaj pod maskę wjechała nowa chłodnica Valeo :)


bo stara była już w opłakanym stanie :załamka:

Adrian - Czw Paź 10, 2013 17:08

Jak tam przebiegają kolejne mody tronsek? ;)
tronsek - Czw Paź 10, 2013 17:14

No w końcu się udało. Znalazłem trochę czasu, aby założyć sprężynki. Poniżej fotki na oryginalnych sprężynach i po założeniu sprężyn VOGTLAND -30mm.

SERIA:


VOGTLAND:


Jak na razie mi pasuje, choć przód mógłby być jakieś 10mm niżej.
Jest teraz trochę twardszy i na zakrętach już się tak mocno nie wychyla.
Zobaczymy jak będzie dalej. :)

dj-napster - Czw Paź 10, 2013 19:06

D16A8 hmm..... miałem takie oznaczenie silnika w CRX II gen ale to chyba dwa inne silniki? mój miał katologowo 127KM
tronsek - Czw Paź 10, 2013 19:15

dj-napster napisał/a:
ale to chyba dwa inne silniki?
Te same silniki. Różnią się tylko pokrywą zaworów.

dj-napster napisał/a:
mój miał katologowo 127KM
Może nie miał katalizatora i dlatego miał te 5KM więcej.
Markzo - Czw Paź 10, 2013 19:30

Zacnie wygląda ;) tego mi w moim brakowało :)

Silnik to D16A8 - 122KM, w CRX był D16A9 i miał 130KM, różnił się brakiem katalizatora, nie pamiętam czy miał sonde lambda i inny kolektor wydechowy.

Sabz - Czw Paź 10, 2013 19:31

Gleba! Muszę przejechać się do Lubania i obczaić, jak to wygląda w realu : )
dj-napster - Czw Paź 10, 2013 19:56

Markzo napisał/a:
Zacnie wygląda ;) tego mi w moim brakowało :)

Silnik to D16A8 - 122KM, w CRX był D16A9 i miał 130KM, różnił się brakiem katalizatora, nie pamiętam czy miał sonde lambda i inny kolektor wydechowy.


D16A8 były montowane w Concerto i CRX II, miały katalizator i 127KM
Może osprzętem się różniły od tych z Rovera :wink:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Honda_CRX

Markzo - Czw Paź 10, 2013 22:42

dj-napster napisał/a:
D16A8 były montowane w Concerto i CRX II, miały katalizator i 127KM
Może osprzętem się różniły od tych z Rovera

wiele razy szukałem danych nt tych motorów (sam miałem taką coupete jak Tronsek ;)) i zawsze podawali 122 i 130KM ;) niemniej jednak nie ma co się kłócić o kilka koników ;)

tronsek - Pią Paź 11, 2013 05:04

Markzo napisał/a:
Zacnie wygląda
Dzięki.

Sabzu napisał/a:
Muszę przejechać się do Lubania i obczaić, jak to wygląda w realu
Już od zlotu w Warzkowiźnie obiecujesz, że przyjedziesz a jakoś dojechać nie możesz :)
bociannielot - Pią Paź 11, 2013 08:13

Tak, zdecydowanie teraz wygląda dużo lepiej :ok: .
Pawkaz - Pią Paź 11, 2013 08:30

A mi jakos nigdy nie podoba sie obnizanie samochodów.Ważne, że Ty Tronsek jesteś zadowolony :)
bociannielot - Pią Paź 11, 2013 08:34

Pawkaz, no nie powiesz mi ze przy duzych felach to przerwa pomiedzy nadkolem a opona nie wyglada lepiej jak jest mniejsza?
Sabz - Pią Paź 11, 2013 16:03

Pamiętam jak mówił mi na zlocie, że nie lubi obniżanych aut :razz:

tronsek napisał/a:
Już od zlotu w Warzkowiźnie obiecujesz, że przyjedziesz a jakoś dojechać nie możesz :)

Bo nie zapraszasz! :mrgreen:

Pawkaz - Pią Paź 11, 2013 18:12

bociannielot napisał/a:
no nie powiesz mi ze przy duzych felach to przerwa pomiedzy nadkolem a opona nie wyglada lepiej jak jest mniejsza?

Sam bym sobie "zapchał" dziurę miedzy oponą, a nadkolem w moim R ( mam 16tki ), ale nie lubie też szorować po ziemi :razz: :wink:

bociannielot - Pią Paź 11, 2013 18:13

Pawkaz, hehe to co sugerujesz, dospawanie kawałka błotnika ? :) .
Pawkaz - Pią Paź 11, 2013 18:15

bociannielot zostaje przy moich 16tkach :mrgreen:
Swoją drogą w GTi też tak miałem

tronsek - Czw Paź 24, 2013 19:15

Pawkaz napisał/a:
nie lubie też szorować po ziemi
Przy -30mm czy też -40mm nie ma takiej opcji, aby szorować brzuchem po ziemi, jeżdżąc po w miarę normalnych drogach.

Sabzu napisał/a:
Pamiętam jak mówił mi na zlocie, że nie lubi obniżanych aut
Mówiłem że nie lubię "drastycznie" obniżonych aut, gdzie przy najmniejszej nierówności, trzeba niemal hamować do "zera" aby nie przytrzeć. :)

Sabzu napisał/a:
Bo nie zapraszasz!
No jak to nie zapraszam. No nie będę się spierał.
Zatem teraz wystawiam Tobie oficjalne zaproszenie. :)


[ Dodano: Sro Paź 23, 2013 20:44 ]
Modów ciąg dalszy. Tym razem montuję oświetlenie kabiny od Hondy Accord, bo ori podświetlenie niewystarczająco oświetla kabinę.
Następnie będę montował lampki pozycyjne drzwi oraz regulator podświetlenia wskaźników.


Odnośnie regulatora. Ma ktoś może schemat (lub wie) jak podłączyć ten regulator ?? W które kabelki się wpinać ?? W regulatorze są 3 piny.


[ Dodano: Czw Paź 24, 2013 20:14 ]
Dziś zamontowałem lampkę oświetlenia wnętrza. Było trochę rzeźbienia, aby ją ładnie spasować, ale wszystko poszło. szybko i sprawnie. Wystarczyło tylko wywiercić we wzmocnieniu dachu otwory pod mocowanie oraz wyciąć otwór pod kostkę.

Jak na razie jestem zadowolony z efektów, bo jaśniej się zrobiło i nawet fajnie to wygląda.



Sabz - Czw Paź 24, 2013 19:23

Majstersztyk! :mrgreen:
tronsek - Sob Paź 26, 2013 18:51

Sabzu, w końcu pomalowałem wskazówki tym lakierem, co od Ciebie dostałem. ;)
Teraz wskazówki są lepiej widoczne w dzień:


i w nocy:

Markzo - Sob Paź 26, 2013 20:48

coś jakbym miał deja vu ;)
Sabz - Sob Paź 26, 2013 21:01

No wreszcie! Kiedy dostałeś ten lakier? 3 miesiące temu? :D
Teraz widzę różnicę, jaką daje Ci to oświetlenie zegarów od góry. U mnie w nocy gorzej widać te wskazówki. Nie zapomarańczowo Ci?

tronsek - Sob Paź 26, 2013 21:10

Markzo napisał/a:
coś jakbym miał deja vu
bo raz już przebiałem malowanie wskazówek ;)

Sabzu napisał/a:
No wreszcie! Kiedy dostałeś ten lakier? 3 miesiące temu?
No gdzieś tak będzie. Zaraz po zlocie to było ;p

Sabzu napisał/a:
Nie zapomarańczowo Ci?
Jak na razie nie :ok: Jest lepiej niż były czerwone.

U mnie jest jeszcze lepiej pod jednym względem. Na zegarach nie ma tego "patyczka", co podtrzymuje wskazówkę, więc nie będzie się przylepiać w upalne dni tak jak Tobie.

Sabz - Sob Paź 26, 2013 21:14

Musiałeś mi o tym przypomnieć, akurat teraz, gdy już o tym nie pamiętałem?! :evil:
Po zimie jakoś to zmodzę. Wydaje mi się, że wystarczy jakiś przezroczysty utwardzający lakier położyć tam gdzie styka się z patykiem. Albo lakier do włosów. Będę kombinować. Jak zobaczę wieczorem na żywo te zegary to będę zastanawiał się nad oświetleniem całości :)

tronsek - Sob Paź 26, 2013 21:27

Sabzu napisał/a:
Jak zobaczę wieczorem na żywo te zegary
Zapraszam serdecznie, a jak się pojawisz, to Ci sprezentuję panel oświetlający od R400, bo wala mi się po garażu. Może Ci się przyda. :)
Markzo - Sob Paź 26, 2013 22:58

tronsek napisał/a:
bo raz już przebiałem malowanie wskazówek

raczej nie to miałem na myśli ;)



tronsek - Pon Lis 04, 2013 19:10

Dzisiaj skończyłem montowanie lampek pozycyjnych do drzwi. Przy okazji również wpadły tweeterki w zaślepki lusterek:

capsoft - Pon Lis 04, 2013 22:40

co to za farbka do tych wskazówek ?:)
toksyn - Pon Lis 04, 2013 22:53

trosnku a jak Ci się auto prowadzi po obniżeniu? :) Dają radę te Vogtlandy? Bo zastanawiam się nad nimi by uziemić swoją 200 na wiosnę ;)

zazdroszczę coupety! chyba nie jestem jedyny :)

tronsek - Wto Lis 05, 2013 10:00

capsoft napisał/a:
co to za farbka do tych wskazówek ?:)
To lakier fluoroscencyjny do wskazówek. Taki jak z tej aukcji: http://allegro.pl/farba-l...3677044262.html

Toksyn napisał/a:
a jak Ci się auto prowadzi po obniżeniu?
Zdecydowanie lepiej niż na seryjnych. Jest troszkę bardziej twardo, ale tragedii nie ma. Prowadzenie stało się pewniejsze, zwłaszcza w szybkich zakrętach auto już tak mocno się nie przechyla jak na seryjnych. Jak na razie jestem zadowolony, choć zwłaszcza przód mógłby usiąść jakiś 1-1,5cm niżej.

Toksyn napisał/a:
Dają radę te Vogtlandy?
Moim zdaniem tak. ZCTW dobryziom ma takie same sprężyny w swoim Coupe Turbo.
capsoft - Wto Lis 05, 2013 20:29

hmm fajna rzecz taki lakierek :) chyba kupie to do swojej żaby ;) kilka pomysłów już mam co w nim zmienię ;P myślałem o czymś podobnym jak Ty masz w swoim r216. Mianowicie chodzi mi o lampkę na drzwiach. Ja w planach chciałem założyć takie albo w lusterkach lub w drzwiach od spodu (oświetlenie otoczenia samochodu w nocy).
Te lampki, które użyłeś są od jakiegoś konkretnego modelu czy "dobierane"? Ja będę szukał białych :D

Pawkaz - Wto Lis 05, 2013 21:16

tronsek napisał/a:
To lakier fluoroscencyjny

Super to wyglada.Musze nad tym u siebie pomyslec :razz:

toksyn - Wto Lis 05, 2013 22:00

aż szkoda, że coupety są tak rzadkie bo bez wachania bym na dzień dzisiejszy zmienił na coś takiego, i nie musiałoby to być 2.0t ;)
tronsek - Wto Lis 05, 2013 22:02

capsoft napisał/a:
chodzi mi o lampkę na drzwiach.
To są tzw. obrysówki. By nocą inne auto drzwi nie urwało. :)

capsoft napisał/a:
Te lampki, które użyłeś są od jakiegoś konkretnego modelu
Od Hondy Concerto, Accord, Prelude.

capsoft napisał/a:
Ja w planach chciałem założyć takie albo w lusterkach lub w drzwiach od spodu (oświetlenie otoczenia samochodu w nocy).
To możesz np. zastosować lampki od aut grupy VW, które będą spełniać rolę obrysówek, oraz oświetlenia otoczenia auta. http://allegro.pl/vw-golf...3630444722.html

capsoft napisał/a:
hmm fajna rzecz taki lakierek
Pawkaz napisał/a:
Super to wyglada.Musze nad tym u siebie pomyslec
Nocą fajnie wygląda w autach, które mają od góry podświetlenie w licznikach (R400 i kanciaki mają). Natomiast w R200 tego podświetlenia nie ma i efekt nie jest już taki. Nie wiem jak jest w licznikach R600.
capsoft - Sro Lis 06, 2013 11:50

tronsek napisał/a:
Nocą fajnie wygląda w autach, które mają od góry podświetlenie w licznikach (R400 i kanciaki mają). Natomiast w R200 tego podświetlenia nie ma i efekt nie jest już taki. Nie wiem jak jest w licznikach R600.


Zawsze można sobie dorobić ;) Jakąś niewielką listewkę led-ową w formie tzw taśmy LED :) gdzieś tam upchnąć, poprzez jakiś dimer podłączyć do źródła zasilania deski i będzie sprawa załatwiona :)
POLAK POTRAFI ! :D :mrgreen:

Sabz - Sro Lis 06, 2013 11:55

tronsek napisał/a:
Nocą fajnie wygląda w autach, które mają od góry podświetlenie w licznikach (R400 i kanciaki mają). Natomiast w R200 tego podświetlenia nie ma i efekt nie jest już taki.


Nie czepiaj się! :mrgreen:

Wojtek88 - Czw Lis 07, 2013 16:53

Fajne modyfikacje, szczególnie z 'map light' bo tak to chyba fachowo się nazywa. :wink:
tronsek - Pon Lis 25, 2013 09:25

No i mam mały dylemacik.
Mam parę groszy na zbyciu i nie wiem w co zainwestować.
W kierownicę od MG TF ??


Czy też w rozpórkę przednią ??


Co radzicie ??

camaro17 - Pon Lis 25, 2013 10:36

ile za kierownicę ?? kierownica z poduszką czy bez ?? ?
tronsek - Pon Lis 25, 2013 10:48

Ceny kiery i rozpórki są niemal takie same 170zł. Kiera z poduchą.
camaro17 - Pon Lis 25, 2013 11:42

rozpórkę zawsze kupisz bo jest w stałej produkcji i sprzedaży jak nie dziś to za mc lub dwa , a co do kierownicy to różnie bywa raz jest w dobrej cenie a raz w ogóle ciężko dostać,
jeżeli komplet masz za 170 to bardzo dobra cena pod warunkiem iż skóra jest nie przetarta
ja za swoją z poduszką dałem 150 zł

Markzo - Pon Lis 25, 2013 11:51

brałbym kiere ;)
leszczu - Pon Lis 25, 2013 15:46

Kierownica zdecydowanie.
Sabz - Pon Lis 25, 2013 18:14

Również postawiłbym na kierownicę. Tyle że nie lepie dorwać kierę od streewise? :mrgreen:
camaro17 - Pon Lis 25, 2013 20:20

Sabzu, a czym urzeka kierownica od SW???? bo na pewno nie jest mała tak jak od TF...
tronsek - Pon Lis 25, 2013 20:31

Sabzu napisał/a:
Tyle że nie lepie dorwać kierę od streewise?
Sobie zamontuj ;p

Zatem biorę kierę, jeżeli wszystko mi spasuje.
camaro17, jeżeli możesz, to zmierz mi średnicę kiery oraz wymiar, który oznaczyłem (na czerwono) na zdjęciu ??



Ze spasowaniem poduchy do kierownicy od TF-a, w Coupe nie jest tak prosto jak w R200, czy R400. Po obcięciu spodu poduszki muszę mieć jeszcze miejsce aby zamontować kontrolkę SRS, bo w Coupe kontrolka SRS jest właśnie w poduszce.

Sabz - Pon Lis 25, 2013 20:55

Nie wiedziałem, że rozmiar jej jest większy. Sama kierownica po prostu mi się podoba. Ponadto zawsze jakoś sceptycznie podchodziłem do dawania kier MG do Rovera i odwrotnie. Nie zgadza się :razz:
tronsek - Pon Lis 25, 2013 21:02

Sabzu napisał/a:
Ponadto zawsze jakoś sceptycznie podchodziłem do dawania kier MG do Rovera i odwrotnie.
Dlatego ja chcę zrobić tak, aby dopasować poduszkę od ROVER'a, bo nie chcę poduchy od MG
Wojtek88 - Sro Lis 27, 2013 18:19

Masz fajną kierownicę w dobrym stanie, po co tak kombinować? :razz:
tronsek - Sro Gru 25, 2013 19:48

Na chwilę obecną temat kierownicy odkładam na później, bo mimo obietnic na PW, nadal nie mam wymiarów kierownicy. No cóż.

Za to w te święta spotkały mnie dwa wspaniałe, niespodziewane prezenty.
Pierwszy od kolegi Goldik. Zaślepka śruby tylnej wycieraczki, którą długo bezskutecznie poszukiwałem.


a drugi to od Synka, nie związany z Coupe'tką, ale ROVER'kowy:






Normalnie byłem w szoku :szok: a banan z gęby do tej pory nie schodzi. :)

Pawkaz - Sro Gru 25, 2013 20:56

Krawacik pierwsza klasa :)
toksyn - Czw Gru 26, 2013 10:12

szok :D extra sprawa !
Sabz - Czw Gru 26, 2013 11:30

Teraz już wszyscy wiedzą, w czym na zlocie się pokażesz :mrgreen:
tronsek - Pią Sty 03, 2014 18:39

Dzisiaj zrobiłem sygnalizację kierunkowskazami użycie centralnego zamka.
Wiązka z przekaźnikami:


została umieszczona za konsolą środkową:


Teraz chodzi mi pogłowie zrobić jeszcze, aby podczas otwierania z pilota, włączało się oświetlenie wnętrza. Nie wiem tylko jak to zrobić, bo CZ jest sterowany (+), natomiast oświetlenie wnętrza masą.

piotrekcrash - Sob Sty 04, 2014 10:25

Jeszcze jeden mału przekaźnik sterowany (+)
do wysterowania masy dla oświetlenia.

tronsek - Sob Sty 11, 2014 17:27

piotrekcrash napisał/a:
Jeszcze jeden mału przekaźnik sterowany (+)
do wysterowania masy dla oświetlenia.

No i dziś do uprzednio zrobionej wiązki dorobiłem jeszcze jeden przekaźnik, dzięki któremu podczas otwierania auta z pilota, włączy się oświetlenie wnętrza. :>




Jeżeli chodzi o zabawę z oświetleniem, to byłoby na tyle.

Jest już pomysł na dalsze "poprawianie fabryki", ale o tym na wiosnę. No chyba, że zima będzie na prawdę bardzo łagodna :D

greg-si - Sob Lut 08, 2014 19:34

Coś nowego, ciekawego?
tronsek - Sob Lut 08, 2014 20:38

Dzisiaj w końcu udało mi się dostać kompletną skórzaną tapicerę do Coupe'ty. Fotele wraz z boczkami. :hura:
Tylną kanapę z boczkami mam już zamontowane. Natomiast przód wymaga trochę pracy i montaż niebawem. :>


toksyn - Nie Lut 09, 2014 18:31

mega.. czekam na przednie fotele, efekt jest nieziemski :D
Wojtek88 - Sro Lut 12, 2014 23:13

tronsek napisał/a:
Dzisiaj w końcu udało mi się dostać kompletną skórzaną tapicerę do Coupe'ty. Fotele wraz z boczkami. :hura:
Tylną kanapę z boczkami mam już zamontowane. Natomiast przód wymaga trochę pracy i montaż niebawem. :>

Obrazek


brudne? popękana skóra? polecam kosmetyki marki lederzentrum, nie są tanie, ale wydajne i świetnie się sprawdzają przy skórzanej tapicerce :)

tronsek - Nie Mar 02, 2014 21:29

W końcu wczoraj na pokład wjechały przednie fotele skórzane, wraz z boczkami:


oraz skórzany mieszek drążka zmiany biegów:


Przede mną teraz renowacja przednich foteli. Mam nadzieję, że uda mi się przywrócić im dawny blask, choć wiem, że z fotelem kierowcy łatwo nie będzie:


Wojtek88 napisał/a:
brudne? popękana skóra?
Tył trzeba porządnie wyczyścić i odżywić, a będzie jak nowa. Natomiast z przodem będzie trzeba trochę popracować, aby doprowadzić go do przyzwoitego stanu. Z reszta na fotkach widać w jakim są stanie. Jak się tylko bardziej ociepli, biorę się za renowację.

Wojtek88 napisał/a:
polecam kosmetyki marki lederzentrum
Na poczatek postanowiłem wypróbować zestaw firmy Furniture Clinic.
Zobaczymy, co z tego wyjdzie.

greg-si - Nie Mar 02, 2014 21:50

Fajnie choć jasny bardziej do mnie przemawia :)

Jaki konkretnie masz zamiar użyć preparat do "malowania" skóry?
Będziesz uzupełniał te miejsca jakimś specyfikiem?

tronsek - Nie Mar 02, 2014 22:00

Myślałem o użyciu tego typu zestawu: http://sklep.lederzentrum...czka-p-243.html i zrobić to zgodnie z filmami instruktażowymi z tej strony. Biorę jeszcze pod uwagę zestaw z firmy Furniture Clinic ale to taka sama zasada. Zależy co mi lepiej wyjdzie cenowo.
greg-si - Nie Mar 02, 2014 22:04

Może też kupię sobie taki zestaw tylko najpierw muszę dokładnie wyczyścić skórę żeby wiedzieć co tak na prawdę jest do roboty. U Ciebie widać że też dobre czyszczenie by się przydało.
Sabz - Pon Mar 03, 2014 09:39

Byłem, zobaczyłem i wysiedziałem :mrgreen: Prezentuje się bardzo dobrze!
Markzo - Pon Mar 03, 2014 11:09

Fajnie to wyglada :) choc jasne by bardziej pasily do tego koloru :)
tronsek - Pon Mar 03, 2014 12:46

Markzo napisał/a:
choc jasne by bardziej pasily do tego koloru
Też tak uważam. Jest też wtedy więcej możliwości z dodaniem akcentów we wnętrzu pod tapicerkę. No ale niestety, dostać teraz cokolwiek do Coupe'ty chociaż w średnim stanie jest potwornie ciężko.
A tak na marginesie, to wnętrze jest z Coupe'ty, którą oglądałem z zamiarem kupna. :smile:

leszczu - Pon Mar 03, 2014 12:49

Trzeba brać co jest, niestety. :neutral:
Mam nadzieje, że ogarniesz skorkę do zlotu.

Wojtek88 - Pon Mar 03, 2014 18:56

Tronsek, nie wiem jak jest w firmie Furniture Clinic, ale w lederzentrum podajesz markę i model auta i ogarniają dokładny odcień skóry, także jest ogromne prawdopodbieństwo, że po porządnym myciu foteli, będą one wyglądać jak nowe, najlepszy będzie efekt, jak nie będą się świecić jak psu ja!ca, bo wg to najgorsze co może być w skórce ^^
tronsek - Pon Mar 03, 2014 19:34

leszczu napisał/a:
Mam nadzieje, że ogarniesz skorkę do zlotu.
Też mam taką nadzieję.

Wojtek88 napisał/a:
nie wiem jak jest w firmie Furniture Clinic, ale w lederzentrum podajesz markę i model auta i ogarniają dokładny odcień skóry,
Chyba jednak zdecyduję się właśnie na Lederzentrum, bo, siedziba przedstawiciela jest o ok. 25km ode mnie. Mam zamiar tam podjechać w wolnej chwili, to może oprócz materiałów, jakieś praktyczne porady, wskazówki też dostanę.
greg-si - Pon Mar 03, 2014 19:41

tronsek, wyczyść tę skórę. Masz czarną to trochę łatwiej tzn. nie widać brudu na załamaniach.
Dziś ciut czyściłem swoją beżową i powiem Ci że zupełnie inne światło rzuca na nie czyszczenie :)
Mogę Ci polecić takie coś:

Super zmywa syf ze skóry. Na jasnej od razu widać efekt, na ciemnej tak nie będzie ale zobaczysz ile syfu jest na niej po płukaniu gąbki :)

Wojtek88 - Pon Mar 03, 2014 19:55

lederzentrum, czyścimy i malujemy, możemy uzyskać taki efekt jak w załączniku, po kupnie autka przez mojego dobrego znajomego Krzyśka, którego zaraziłem roverkami (głównie kantami) twierdziłem, że skóra jest w fajnym stanie, nawet czysta, jak widać, nie miałem do końca racji :D
Pawkaz - Pon Mar 03, 2014 20:04

greg-si gdzie dorwałeś gąbkę ?
Czy w markecie typu Tesco,Auchan dostanę ?

greg-si - Pon Mar 03, 2014 20:18

Carrefour, Kaufland nie było ale to pewnie zależnie od marketu. Musisz przelecieć się po stoiskach z takimi artykułami a na pewno znajdziesz.
Pawkaz - Wto Mar 25, 2014 20:29

greg-si jak skóra się teraz prezentuje po czyszczniu Janem niezbednym ?
Byłem dziś na myjni i za czyszczenie krzykneli mi 193 pln.
Tronsek jak idzie doprowadzanie foteli ?

greg-si - Wto Mar 25, 2014 20:33

Fajnie :)
Dobrze zbiera brud, wszystko zależy jak masz brudną skórę, w jaki sposób. U mnie ewidentnie pojaśniała bo była brudna. A wydawało mi się że jest czysta :)
W gruncie rzeczy można powiedzieć że efekt podobny do tego co pokazał wyżej Wojtek88

Pawkaz - Wto Mar 25, 2014 20:38

Czyli ewentualne pęknięcia się nie powiększyły itp ? Mi też się wydaje, że mam czystą, a czysta to dopiero będzie.
greg-si - Wto Mar 25, 2014 20:42

Właśnie nie. Miejscami nawet wydają się mniejsze bo cały brud został usunięty. Tak mam w przypadku podłokietnika.
Pawkaz - Wto Mar 25, 2014 20:44

greg-si napisał/a:
Miejscami nawet wydają się mniejsze bo cały brud został usunięty.

Brzmi optymistycznie, zatem trzba zakupić Jana.I mam jeszcze jedno pytanie : moczyłeś gąbkę w zwykłej wodzie ?

greg-si - Wto Mar 25, 2014 20:49

Dokładnie, zwykła woda w garnku i leciałem po skórce. Nie wiem w jakim stanie jest Twoja ale ciut syfu jest do zebrania na pewno.
Pawkaz - Wto Mar 25, 2014 21:06

Może z tego zdjęcia da się wyczytać czystość :
http://w739.wrzuta.pl/obraz/0BuO32MuO6W/100_4549

tronsek - Wto Mar 25, 2014 21:27

Pawkaz napisał/a:
Tronsek jak idzie doprowadzanie foteli ?
Jeszcze nic nie zrobiłem w tym temacie. Ostatnio totalny brak czasu - praca. Myślę, że niebawem znajdę jakiś wolny weekend, aby w końcu to ogarnąć. ;)
Do tego doszły jeszcze problemy z silnikiem, więc wszystkie plany i projekty mogą się troszkę przeciągnąć w czasie.

Wojtek88 - Wto Kwi 01, 2014 17:28

tronsek napisał/a:
Pawkaz napisał/a:
Tronsek jak idzie doprowadzanie foteli ?
Jeszcze nic nie zrobiłem w tym temacie. Ostatnio totalny brak czasu - praca. Myślę, że niebawem znajdę jakiś wolny weekend, aby w końcu to ogarnąć. ;)
Do tego doszły jeszcze problemy z silnikiem, więc wszystkie plany i projekty mogą się troszkę przeciągnąć w czasie.


co znowu z DOHCem się stało?

Markzo - Wto Kwi 01, 2014 18:11

Wojtek88 napisał/a:
co znowu z DOHCem się stało?

to co z każdą d16 :D

tronsek - Wto Kwi 01, 2014 19:06

Wojtek88 napisał/a:
co znowu z DOHCem się stało?
czapa niestety :bezradny:
Wojtek88 - Pią Kwi 11, 2014 17:33

Nie wiem skąd się u Was pojawiają problemy w ogóle z d16 dohc, ba, silnikami hondy, bo zawsze wyczuwam lekki hejt na te silniki, które de facto są o niebo lepsze niż roverowe 1.6 i 1.8 razem wzięte wg mnie..

Na jakich częściach to składasz i u kogo?

Markzo - Pią Kwi 11, 2014 20:12

Wojtek88 napisał/a:
Nie wiem skąd się u Was pojawiają problemy w ogóle z d16 dohc, ba, silnikami hondy, bo zawsze wyczuwam lekki hejt na te silniki, które de facto są o niebo lepsze niż roverowe 1.6 i 1.8 razem wzięte wg mnie..

mocno bym polemizował, oj bardzo mocno :) ale ja podchodze trzeźwo do sprawy, nie jestem fanboyem hondy ;)

tronsek - Pią Kwi 11, 2014 21:19

Wojtek88 napisał/a:
Nie wiem skąd się u Was pojawiają problemy w ogóle z d16 dohc,
Sam znam 3 inne przypadki (nie licząc mojego), gdzie własnie po zrobieniu HGF-a zaraz problem się powtarzał i to po ok. 15-30kkm. Ponadto po zrobieniu góry silnika, niemal zawsze pada dół. Do tego dochodzi apetyt na olej, panewka. Pewnie stąd się to bierze.

Jeżeli chodzi o sam silnik, to mówiąc szczerze, podoba mi się jego charakterystyka, elastyczność itd. Jak na 1,6 to bardzo fajnie jeździ

Wojtek88 napisał/a:
Na jakich częściach to składasz i u kogo?
Jeżeli będę robił ten silnik, to myślałem że, uszczelkę pod głowicę, nowe śruby głowicy oraz uszczelniacze zaworowe OEM.
Pierścienie tłokowe NPR lub Rikken
Panewki ACL lub KING Engine Bearings
Reszta, to juz dobre zamienniki.

Mam u siebie ogarniętego mechanika, więc z robotą nie powinno być problemu. Korci mnie trochę, aby samemu się za to zabrać, ale jednak trochę się boję, że nie dam rady.

Wojtek88 - Sob Kwi 12, 2014 12:25

tronsek napisał/a:
Wojtek88 napisał/a:
Nie wiem skąd się u Was pojawiają problemy w ogóle z d16 dohc,
Sam znam 3 inne przypadki (nie licząc mojego), gdzie własnie po zrobieniu HGF-a zaraz problem się powtarzał i to po ok. 15-30kkm. Ponadto po zrobieniu góry silnika, niemal zawsze pada dół. Do tego dochodzi apetyt na olej, panewka. Pewnie stąd się to bierze.

Jeżeli chodzi o sam silnik, to mówiąc szczerze, podoba mi się jego charakterystyka, elastyczność itd. Jak na 1,6 to bardzo fajnie jeździ

Wojtek88 napisał/a:
Na jakich częściach to składasz i u kogo?
Jeżeli będę robił ten silnik, to myślałem że, uszczelkę pod głowicę, nowe śruby głowicy oraz uszczelniacze zaworowe OEM.
Pierścienie tłokowe NPR lub Rikken
Panewki ACL lub KING Engine Bearings
Reszta, to juz dobre zamienniki.

Mam u siebie ogarniętego mechanika, więc z robotą nie powinno być problemu. Korci mnie trochę, aby samemu się za to zabrać, ale jednak trochę się boję, że nie dam rady.


3 przypadki to trochę mało, bo wyprodukowali trochę tych silników, nie tylko dla rover'a, ale i crx Igen i IIgen, concerto i nawet civic'a 5g (wersja 20th anniversary) i chyba nigdy nie słyszałem o padniętej uszczelce w tych silnikach (od tak, że sobie padła), chyba, że komuś po prostu przegrzał się silnik konkretnie.

Wracając do Twojego silnika, pytałem się jak złożyłeś i na jakich częściach poprzednio silnik, po padnięciu wcześniejszym uszczelki pod głowicą?

Markzo napisał/a:
Wojtek88 napisał/a:
Nie wiem skąd się u Was pojawiają problemy w ogóle z d16 dohc, ba, silnikami hondy, bo zawsze wyczuwam lekki hejt na te silniki, które de facto są o niebo lepsze niż roverowe 1.6 i 1.8 razem wzięte wg mnie..

mocno bym polemizował, oj bardzo mocno :) ale ja podchodze trzeźwo do sprawy, nie jestem fanboyem hondy ;)


Jestem entuzjastą hondy, nie fanboy'em - bezkrytycznie nie bronię tej marki, wielokrotnie pisałem, że silnik d16 dohc ma najlepsze lata za sobą i zawsze nie pałałem miłością do niego, nie bez powodu. Mój znajomy miał dwa takie silniki, w jednym panewka, w drugim korba bokiem wyszła, wsadziliśmy d16y8 (vtec na jednym wałku) i wszystkie problemy odeszły jak ręką odjął, czego powiedzieć nie mogę o bronionym przez Ciebie 1.6 i 1.8 z gamy rover'a.

Mam delikatnie zmodyfikowany silnik w swoim sedanie (civic) z prawie ćwierć-milionowym przebiegiem, który jeździ na oleju syntetycznym nie nie ubywa go kręcąc niekiedy 8500 obr./min.

Przypadek? Nie sądzę.

Honda po prostu robi genialne silniki, które przy dobrym traktowaniu naprawdę odwdzięczają się bezawaryjnością.

Tronsek, wsadziłbym coś świeższego pod maskę, pilnował ciśnienia i temp. oleju, wystroił porządnie gaz (po afr, potem punkty paliwowe) i Twoje problemy odejdą. W coupe, które kiedyś było w posiadaniu Marka również był dohc, potem znowu dohc a teraz auto jeździ bezawaryjnie ponad rok po sprzedaży, po zmianie silnika przeze mnie i znajomego a podobno się nie dało wsadzić d serii sohc, bo łapy nie pasowały i w ogóle nic nie pasowało :P

Przypadek? Nie sądzę.

Markzo - Sob Kwi 12, 2014 16:06

Po Twoim ostatnim poście jednak bardzo na fanboya wyglądasz :)
Wojtek88 - Nie Kwi 13, 2014 19:53

Markzo napisał/a:
Po Twoim ostatnim poście jednak bardzo na fanboya wyglądasz :)


a Ty chłopie generalizujesz wszystko i wszystkich. EOT.

tronsek - Nie Kwi 13, 2014 21:24

Wojtek88 napisał/a:
pytałem się jak złożyłeś i na jakich częściach poprzednio silnik
Poprzednio była tylko robiona góra silnika. Uszczelka głowicy chyba ELRING, albo REINZ oraz uszczelniacze zaworowe AJUSA. Do tego płyny, uszczelniacze wałków, kolektorów itp.

Wojtek88 napisał/a:
wsadziłbym coś świeższego pod maskę,
W sumie nie bardzo wiem co mogę wsadzić, aby zbyt wielkiej rzeźby nie było. Sam ze SWAP-em sobie nie poradzę, a mechanicy za takie rzeczy nie chcą się brać.
Ten D16W3 wygląda na dość prosty, tylko nie tak łatwo je znaleźć.

Markzo - Nie Kwi 13, 2014 21:34

Wojtek88 napisał/a:
a Ty chłopie generalizujesz wszystko i wszystkich

po prostu oceniam Twoje wypowiedzi, tak samo jak każdego innego :) a wracając do meritum, hąda się spsuła i tyle ;) tylko Emil tak jak rozmawialiśmy, zdecydowanie olałbym silniki z rodziny D.

Wojtek88 - Nie Kwi 13, 2014 23:35

tronsek napisał/a:
Wojtek88 napisał/a:
pytałem się jak złożyłeś i na jakich częściach poprzednio silnik
Poprzednio była tylko robiona góra silnika. Uszczelka głowicy chyba ELRING, albo REINZ oraz uszczelniacze zaworowe AJUSA. Do tego płyny, uszczelniacze wałków, kolektorów itp.

Wojtek88 napisał/a:
wsadziłbym coś świeższego pod maskę,
W sumie nie bardzo wiem co mogę wsadzić, aby zbyt wielkiej rzeźby nie było. Sam ze SWAP-em sobie nie poradzę, a mechanicy za takie rzeczy nie chcą się brać.
Ten D16W3 wygląda na dość prosty, tylko nie tak łatwo je znaleźć.


Jak się składa na elringu to nie dziwota, że coś się sypie.. Uszczelka pod głowicę wg mnie to istotna sprawa w silnku a miałeś już przygody z nią, ładujesz oem i masz spokój, jakbyś zrobił od razu na oem'ie to podejrzewam, że problemu by nie było. Teraz mleko się rozlało i szukaj zdrowszej jednostki - takie moje zdanie. Pomoc na pewno uzyskasz od - jak to napisał poprawnie Marek - hądziarzy :mur:

Jak widać po swapie, który został zrobiony w mojej byłej coupetce jeśli podchodzi zwykły sohc to i coś z vtec'iem możesz spróbować wsadzić, d16z6/z7/z9/y2/y8 do ogarnięcia elektryka - cała wiązka zamiast straej, albo przeróbka od razu na obd1, zmiana komputera, o resztę pytaj :)

Markzo - Pon Kwi 14, 2014 06:40

Wojtek88 napisał/a:
Jak się składa na elringu to nie dziwota, że coś się sypie..

a to jakaś zła uszczelka? reinz też?

Harry - Wto Kwi 15, 2014 20:21

Wojtek88 napisał/a:
Jak się składa na elringu to nie dziwota, że coś się sypie..

też nie rozumiej tej wypowiedzi

Wojtek88 - Nie Kwi 20, 2014 19:34

Czego Panowie nie rozumiecie? Tronsek złożył silnik na elringu, uszczelka poszła, uważam (kilka postów wcześniej napisałem), że jakby założył oem honda nie było by takiego problemu..
Markzo - Pon Kwi 21, 2014 18:05

chyba dość jasno napisałem:
Cytat:
a to jakaś zła uszczelka? reinz też?

Wojtek88 - Sro Kwi 23, 2014 06:27

Prościej się nie da, napiszę 'drukowanymi', tak to zła uszczelka kolega Tronsek ją założył i teraz ma problemy z autkiem ^^

Uszczelka - zepsuta.

Uszczelka Elring - bardzo zepsuta.

Nie wiem czego tutaj można nie rozumieć :P

Markzo - Sro Kwi 23, 2014 07:35

głupszego wyjaśnienia chyba się nie da wymyślić :) czyli tylko oem honda jest tą pobłogosławioną naj naj oh ah cudowną uszczelką? :rotfl: nie po prostu to kijowy silnik :]
slax - Sro Kwi 23, 2014 09:10

Ja tam z czapka problemów nie mam, cupete użytkuje w co dzień, nie raz dostaje ostro po tyłku, czego efektem jest obrócona panewka na drugiej korbie, ale czapka w porządku :mrgreen: Zresztą podobno te panewki to się w tych motorach lubią obracać.
Sabz - Sob Maj 17, 2014 23:06

Jak tam tronsek? Coupe żyje, czy garażuje?
tronsek - Czw Maj 22, 2014 19:50

Jeszcze garażuje niestety :bezradny:
W chwili obecnej czekam na graty, które maja być lada chwila. :>

[ Dodano: Czw Maj 22, 2014 20:50 ]
Dzisiaj dotarły do mnie części.

Tak więc już na dniach auto trafia na warsztat :>

Wojtek88 - Sro Cze 18, 2014 11:54

Oby się wszystko udało i poszło po Twojej myśli, kibicuję :)
tronsek - Wto Lip 08, 2014 09:10

Wojtek88 napisał/a:
Oby się wszystko udało i poszło po Twojej myśli, kibicuję
Dzięki :-)

Autko się jeszcze robi i jest już bliżej niż dalej. Wiem, że długo ale pośpiechu nie ma.
W między czasie udało mi się nabyć w super cenie zaciski do tarcz 282mm od MG ZS 180. Do tego nowiutkie tarcze QH i klocki TRW. Zaciski zostały rozebrane, dokładnie wypiaskowane i poddane procesowi fosforanowania. Tarcze zostały tylko zafosforanowane, co ma dać większą odporność antykorozyjną.

Jak znajdzie się chwilka czasu, to przymiarka, malowanie zacisków i montaż.

Sabz - Wto Lip 08, 2014 09:45

Wydawało mi się, że w ciągu roku już raz wymieniałeś cały zestaw :?:
tronsek - Wto Lip 08, 2014 10:43

W R400 zmieniałem z litych na wentylowane. ;)
Sabz - Sob Lip 19, 2014 19:20

Pochwal się co nowego z coupetą ;>
JA JUŻ WIEM, JA JUŻ WIEM! ;D

tronsek - Sob Lip 19, 2014 20:29

W końcu autko wróciło już od mechanika po remoncie silnika. Trwało to trochę długo, bo w sumie zależało mi na jakości, a nie na czasie. Ponadto, nie obyło się bez przygód.
Podczas nawałnic, które przechodziły jakiś czas temu prze Dolny Śląsk, wichura złamała drzewo i niestety Coupeta oberwała gałęzią. :(
Na szczęście uszkodzenia nie są zbyt wielkie, dach jest do malowania, a do wymiany antena i spryskiwacz tylnej szyby.

Naprawa i wymiana części, oczywiście na koszt mechanika, bo stało się to u niego.

Pierwsze wrażenia po remoncie silnika są jak najbardziej pozytywne. Zrobiłem autem dopiero jakieś 80km i wiem, że już nie kopci. Przed remontem, to puszczał chmurę jak dwusetka Sabzu, tyle że na niebiesko :d Teraz docieranie i realizacja kolejnych, wcześniej zaplanowanych modów.

pelson91 - Sob Lip 19, 2014 21:29

tronsek, i elegancko, dobrze że wszystko idzie w dobrym kierunku :ok:
greg-si - Nie Lip 20, 2014 18:47

Dobrze że nie wywaliło szyby albo targi.
Fajnie że pielęgnujesz coupe :)

tronsek - Sob Sie 09, 2014 18:03

Dach już naprawiony:

Spryskiwacz i korpus anteny wymieniony, zostało jedynie dostać gdzieś samą antenę, bo jest krzywa.

W między czasie wpadła nowa wersja pokrywy zaworów:




Po remoncie zrobione już 400km i oleju nie ubyło ani grama :hura:

Pawkaz - Sob Sie 09, 2014 19:51

Pokrywa ze znaczkiem pierwsza klasa :)
Wojtek88 - Nie Sie 24, 2014 13:37

Tronsek, wygląda trochę kiczowato..
Sabz - Nie Sie 24, 2014 14:52

Wydaje mi się, aparat i lampa schrzaniły trochę sprawę ;)
Harry - Nie Sie 24, 2014 17:26

troche dziwnie ta pokrywa wyglada, jak dla mnie przesadziłeś z tym znaczkiem rover i napisem, a reszta ok
Markzo - Nie Sie 24, 2014 21:44

przekombinowałeś trochę :/ czcionka nie gra z DOHC 16 VALVE i znaczek też :/
wydaje mi się, że opcja tylko koloru (najlepiej wg mnie pod kolor budy) jest bardziej odpowiednia - moja ex coupeta:
https://imageshack.com/i/bcdsc3063j
https://imageshack.com/i/7ddsc3062j
https://imageshack.com/i/1xdsc3061j

tronsek - Sro Sie 27, 2014 20:18

Wojtek88 napisał/a:
wygląda trochę kiczowato..
Harry napisał/a:
jak dla mnie przesadziłeś z tym znaczkiem rover i napisem
Markzo napisał/a:
przekombinowałeś trochę
Po zamontowaniu też doszedłem do tego wniosku, że przesadziłem. Przy najbliższej regulacji zaworów wracam do oryginalnej pokrywy. Całkiem możliwe, że pomalowanej w kolor nadwozia, ale to się zobaczy.

Sabzu napisał/a:
aparat i lampa schrzaniły trochę sprawę
:hm: Czyżby bałeś się powiedzieć że to ja spieprzyłem sprawę ??
:brawa: za dyplomację :D

W między czasie wymodziłem dodatkowe kontrolki w zegarach. Zawsze mnie irytowało brak niektórych kontrolek, więc sam sobie je zrobiłem.
Są to kontrolki:
- włączonych świateł,
- świateł przeciwmgielnych przednich,
- świateł przeciwmgielnych tylnych
- ogrzewania tylnej szyby,
- otwartych drzwi,
- otwartej maski silnika (do podłączenia)
- rezerwy paliwa (do podłączenia)


Ponadto, nabyłem zestaw do renowacji tapicerki skórzanej i jak czas pozwoli, to niebawem przystąpięj do renowacji foteli.

Sabz - Sro Sie 27, 2014 20:39

Po prostu znając już trochę to coupe śmiem stwierdzić, że fuszery nie odwalasz :D Jeżeli rzeczywiście jest to kicz to dostaniesz baty :D
Harry - Czw Sie 28, 2014 19:37

z czego zrobileś kontrolki ? i gdzie znalazłeś miejsce na to ?
tronsek - Pią Sie 29, 2014 11:08

Zrobienie kontrolki włączonych świateł, było banalnie proste. Wykorzystałem wolne miejsce w zegarach i tam wstawiłem oprawkę z żaróweczką i podłączyłem do podświetlenia zegarów.
Więcej roboty było z kontrolkami między obrotomierzem a prędkościomierzem. W kanciakach z automatyczną skrzynią biegów są tam kontrolki od skrzyni. Natomiast w zwykłych wersjach, jest to zaślepione. Do tego celu wykorzystałem Zegary od MG TF w których w tym własnie miejscu są kontrolki.

Wyciągnąłem płytkę z diodami do której przylutowałem kolorowe diody oraz szybkę z miejscem na kontrolki. Szybkę wyczyściłem z oryginalnych symboli kontrolek i od spodu nakleiłem uprzednio wydrukowane na foli samoprzylepnej ikonki potrzebnych kontrolek.
Zrobienie instalacji do tego to już było dziecinnie proste.

Jedynie teraz mam problem z podłączeniem kontrolki otwartej maski silnika. Sądziłem, że będzie to tak samo rozwiązane jak z krańcówką od drzwi. W tym przypadku jest to rozwiązane odwrotnie. Co prawda sterowanie jest masą, jednak masa jest podawana gdy maska jest zamknięta. Gdy maska jest otwarta, masy nie ma.
Ma ktoś jakiś pomysł jak to zrobić, aby przy otwartej masce podać masę na kontrolkę ?? Jakieś przekaźniki ??

siejson - Pią Sie 29, 2014 11:25

jak rozwiazales sprawe licznika?? tzn chodzi mi o ta przekladke, ja chce w R200 wsadzic taki licznik od r25 ale nabylem juz dwa i za kazdym razem nie dzialal predkosciomierz. Jedyne co wiem ze licznik musi byc rocznikowo 2000,2001 zeby wszystko dzialalo
tronsek - Pią Sie 29, 2014 11:31

Nie przekładałem całego licznika, tylko pobrałem kilka części od niego.
siejson napisał/a:
ale nabylem juz dwa i za kazdym razem nie dzialał predkosciomierz.
Gdzieś na forum było, co trzeba zrobić aby prędkościomierz działał, ale ja już nie pamiętam co.
Harry - Sob Sie 30, 2014 16:59

tronsek napisał/a:
Co prawda sterowanie jest masą, jednak masa jest podawana gdy maska jest zamknięta. Gdy maska jest otwarta, masy nie ma.
Ma ktoś jakiś pomysł jak to zrobić, aby przy otwartej masce podać masę na kontrolkę ?? Jakieś przekaźnik

weż zwykł przekażnik samochodowy za 8 zł
i bedzie miał zrobione

greg-si - Sob Sie 30, 2014 17:28

Zwykły przycisk NO, najlepiej wziąć z jakiegoś auta żeby był w miarę odporny na warunki jakie panują na zewnątrz. Nawet w roverach znajdziesz takie.
tronsek - Pon Wrz 22, 2014 18:34

Odnawienie foteli rozpoczęte. Na pierwszy ogień idzie fotel pasażera, który tak wyglądał przed rozpoczęciem prac:








A tak wygląda fotel po dokładnym czyszczeniu oraz po aplikacji rozpuszczalnika GLD:



Jutro pierwsze szlifowanie, a następnie nakładanie płynnej skóry w miejscach mocno uszkodzonych i farby.
Jak na razie wszystko idzie pomyślnie.

Sabz - Wto Wrz 23, 2014 08:55

Bardzo ładnie to wygląda. Ile Cię kosztują materiały?
tronsek - Pią Wrz 26, 2014 21:09

Sabzu napisał/a:
Bardzo ładnie to wygląda.
Dzięki. ;-)

Renowacja foteli zakończona. Mówiąc szczerze, nie spodziewałem się tak dobrych rezultatów.





A tu małe porównanie.
PRZED:


PO:



Sabzu napisał/a:
Ile Cię kosztują materiały?
No niestety, koszt materiałów wyniósł mnie ok. 350zł. Jednak środki są bardzo wydajne. Po zrobieniu dwóch foteli i siedziska tylnej kanapy zostało mi ich jeszcze dość sporo.
-_Zielarz_- - Sob Wrz 27, 2014 07:06

Łoł !! !Gratulacje ...

Rewelacyjny efekt z tymi skórkami - aż się wierzyć nie chce :)

Jak możesz to daj tu składniki tego zestawu (albo na priv - dzięki).

tronsek - Wto Wrz 30, 2014 11:31

-_Zielarz_- napisał/a:
Jak możesz to daj tu składniki tego zestawu
Używałem takich środków z firmy LEDERZENTRUM:
- Zestaw tonujący: http://sklep.lederzentrum...czka-p-243.html w którym znajdują się - Środek czyszczący Soft Clean - 200ml, farba do skóry - 150ml, utrwalacz Leder Versiegelung - 150ml, który jednocześnie jest również środkiem do konserwacji skóry, gąbka oraz szczoteczka do skóry.
- Rozpuszczalnik GLD - 150ml: http://sklep.lederzentrum...150-ml-p-8.html Podejrzewam, ze śmiało można by go zastąpić acetonem (niebawem postaram się to sprawdzić).
- Benzyna do skóry - 150ml: http://sklep.lederzentrum...150-ml-p-6.html którą śmiało można zastąpić zmywaczem do hamulców, który jest dużo tańszy. Sprawdzone.
Natomiast z firmy FurnitureClinic kupiłem:
- Leather Binder - 50ml: http://klinikaskory.pl/pr...r-binder-50-ml/ Ekstra środek do wzmacniania włókien skóry. Nakłada się go 8-10 warstw w miejscach, gdzie trzeba było szlifować do gołej skóry.
- Płynna skóra - 15ml: http://klinikaskory.pl/produkt/plynna-skora-15ml/
Tymi wszystkimi środkami ogarnąłem całe przednie fotele i siedzisko tylnej kanapy i jeszcze ok 1/3 ich mi zostało.

maxwell96 - Pon Paź 13, 2014 12:43

Fajnie wyszła Ci ta renowacja skóry :P
I jak widać, materiały w przystępnej cenie a wydajność jak najbardziej na +

tronsek - Czw Sty 22, 2015 13:21

Dzisiaj dostałem od mojej Ukochanej prezent. Tak bez okazji.




longer86 - Czw Sty 22, 2015 13:49

logo zacne... ja chętnie taki kubek ale większy
tronsek - Nie Mar 15, 2015 20:58

Dzisiaj w wolnej chwili w końcu udało mi się zrobić do Coupe'ty przymiarkę tarcz 282mm wraz z zaciskami od MG ZS 180.

Muszę tylko dorobić 2,5mm dystanse pod jarzma, aby to wszysko spasowało i będzie git. Ale to nie problem.

A najważniejsze, że wbrew pogłoskom, OEM-owe felgi 15" typu Regal 7 Spoke bez problemu siadają na tarcze 282mm wraz z zaciskami od MG ZS 180. Przynajmniej w Coupe'cie.





Tak więc na dniach dorabianie dystansów, malowanie zacisków i montaż na auto.

Pyros - Nie Mar 15, 2015 21:56

Szkoda, że nie zdecydowałeś się na 300mm.
bociannielot - Pon Mar 16, 2015 09:17

Pyros, ale tronsek nie ma tam 242KM/368nM
Pyros - Pon Mar 16, 2015 11:16

Heble nigdy nie są za duże ;) Po zakupie dupo wozu (r620sdi) pierwsze co zrobiłem to założyłem heble od Ti.
Ale i tak gratki za to, ze ktokolwiek mysli o polepszaniu hamowania :) Niestety duzo ludzi zostawia to na sam koniec...

bociannielot - Pon Mar 16, 2015 11:30

Pyros napisał/a:
Heble nigdy nie są za duże
niby tak ale tu 282 styknie
Pyros napisał/a:
Po zakupie dupo wozu (r620sdi) pierwsze co zrobiłem to założyłem heble od Ti
to ciezsze od coupe auto a hample tylko 282, nie ładnie :)
Dobra nie róbmy offtopa :D

slax - Pon Mar 16, 2015 13:10

bociannielot napisał/a:
Pyros, ale tronsek nie ma tam 242KM/368nM
Ha a kolega Pyros ma już ponad 280 kucy ;P

sorka za offtop

tronsek - Nie Mar 29, 2015 22:13

Zaciski już zostały pomalowane i dzisiaj poskładane.



Niebawem montaż na auto.

slax - Wto Maj 26, 2015 09:34

Coś tam się w temacie ruszyło?