Zobacz temat - [R45] Jaka przepływka do 45 iDT z 2000 r.?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] Jaka przepływka do 45 iDT z 2000 r.?

Kizashi - Nie Wrz 11, 2011 19:41
Temat postu: [R45] Jaka przepływka do 45 iDT z 2000 r.?
Witam,
Zanim zadałem pytanie, przeszukałem forum -żeby nie było. Ale nie zmądrzałem po lekturze, bo nie jestem technicznie za mocny i nie wiem, jaki kupić przepływomierz do mojego R45.
Objawy - niemal zerowe przyspieszenie do 2000-2200 rpm. Po odpięciu przepływki moc częściowo wróciła, ale wzrosło spalanie, więc chyba diagnoza słuszna.
Chcę kupić przepływkę nie za drogo, ale rozsądnie. Czy brać to:
http://allegro.pl/przeply...1809312023.html
Czy może szukać czegoś innego od Opla, Fiata etc.?
Nie mam pewności, czy wybiorę właściwie pod kątem dopasowania i ekonomii (cena - jakość).
Z góry dziękuję za pomoc i oczywiście kliknę "pomógł" ;-)
pozdrawiam

tronsek - Nie Wrz 11, 2011 19:55

A TEN temat czytałeś ??
Kizashi - Nie Wrz 11, 2011 20:06

Dokładnie TEN czytałem, nie inny. Wyszukiwarka pokazała mi właśnie ten temat po wbiciu nr seryjnego. Widzę tam propozycje droższe i nie wiem, czy pasujące. Nie rozumiem tego zbyt dobrze, mimo że czytałem całość i w sumie należę do ludzi piśmiennych, ale technicznie słabych (humanista). Pytanie brzmi - co najlepszego znajdę do 200 zł, lub - czy są ekonomiczne przesłanki, by kupić coś do 300 zł, a jeśli tak - to co...
Porównuję wskazane egzemplarze w tamtym wątku i znajduję przepływki droższe, ale wszystkie są równie niefirmowe. Nie widzę różnicy, więc po co przepłacać. A może nie widzę, bo za słabo się znam?

[ Dodano: Nie Wrz 11, 2011 20:05 ]
Liczę się z budżetem, bo właśnie zakupiłem kompletny rozrząd z pompą, komplet 4 filtrów, Castrol 10W40, podnośnik szyby w drzwiach kierowcy, klamkę zewnętrzną drzwi pasażera... Trochę kosztów mam na początek eksploatacji.

[ Dodano: Nie Wrz 11, 2011 20:06 ]
(kupiłem, ale to wszystko jest w drodze - w rękach kurierów i listonoszy)

tronsek - Nie Wrz 11, 2011 20:11

Kizashi napisał/a:
zakupiłem kompletny rozrząd z pompą,
W L-series przy wymianie rozrządu nie ma konieczności wymiany pompy wody.
Kizashi - Nie Wrz 11, 2011 21:15

Ups... czyli przepłaciłem i będę się teraz bujał z pompą ;-(

[ Dodano: Nie Wrz 11, 2011 21:15 ]
A nie wiesz, czy coś takiego zda egzamin?
http://allegro.pl/przeply...1809312023.html

tronsek - Nie Wrz 11, 2011 21:39

Link nie działa :bezradny:
Kizashi - Nie Wrz 11, 2011 21:57

dziwne - a teraz?
http://allegro.pl/przeply...1809312023.html

[ Dodano: Nie Wrz 11, 2011 21:57 ]
teraz działa - może coś źle skopiowałem

tronsek - Nie Wrz 11, 2011 22:10

:hm: Nic nie pisze na temat producenta, więc nie wiadomo, co ten przepływomierz sobą prezentuje. Kto wie, czy czasem nie "Made in China". Może być dobry, a także może być lipa. Dopytaj się sprzedawcę o szczegóły.
Kizashi - Pon Wrz 12, 2011 01:10

Przekopałem tamten post i wychodzi mi, że jeśli kolega Dzord się nie pomylił i mnóstwo przepływek Boscha ma identyczne wkłady, to szukając po numerach seryjnych znalazłem dwa tak tanie, że aż się boję... Wiadomo, że okazje mogą nieraz oznaczać kłopoty:

http://allegro.pl/przeply...1799888575.html
http://allegro.pl/przeply...1808762980.html

zdenek - Pon Wrz 12, 2011 07:35

Popytaj sprzedających ile pinów ma złącze przepływomierza, w ostatnim linku widać że cztery.
Kizashi - Pon Wrz 12, 2011 12:21

zdenek,
A ma mieć 4 czy 5, żeby pasowało?
Bo jeśli 4, to... dałeś mi odp., że jest OK ;-)

[ Dodano: Pon Wrz 12, 2011 12:21 ]
Ups... u mnie przepływka ma 5 pinów, więc nie wszystkie pasują ;-(

tronsek - Pon Wrz 12, 2011 12:38

4 piny są w przepływkach do SDi
Kizashi - Pon Wrz 12, 2011 14:47

Opłaciło się wszystko dokładnie sprawdzić. Zamówiłem już przepływkę z wkładem takim samym jak u mnie (5 pinów) - 189 zł już z wysyłką :lol:

http://allegro.pl/show_item.php?item=1799888575

Nr seryjny - Bosch 0 281 002 309

pozdrawiam i dzięki

P.S. Zamówiłem części łącznie za 915 zł:
186 zł - podnośnik szyby + klamka zewn.,
425 zł - rozrząd kpl. (pompę udało się "odmówić", bo podobno zbędna!)
115 zł - 4 filtry
189 zł - przepływka
---> i pewnie w piątek jadę do warsztatu...

pgrad - Pon Wrz 26, 2011 18:47

(w nawiązaniu do twojego drugiego tematu) muszę sprawdzić, ale z tego co pamiętam ten silnik dopiero się od 1400rpm zbiera.
Kizashi - Wto Wrz 27, 2011 00:38

pgrad,
OK, ale to nie nie jest mój pierwszy samochód w życiu, a on do tych 1400 rpm ma przyspieszenie mniejsze niż maluch na 4. biegu. Trwa to pewnie z 10 sek. zanim osiągnie te 1400 rpm... Rozpędza się niczym melex na akumulator. W tym czasie instynktownie wciskam mocniej gaz i jak dojdzie do 1400, wówczas wciska mnie w fotel.

[ Dodano: Wto Wrz 27, 2011 00:38 ]
Kilka dni temu wymieniłem przepływomierz - wóz ożył, ale... po kilku dniach okazało się, że za każdym razem po odpaleniu samochód muli do ok. 1400 rpm i dopiero potem dostaje ognia. Dalej jedzie już normalnie aż do zgaszenia silnika. Następne odpalanie - znowu muli do 1400 rpm, a potem już idzie...
Czy to możliwe że te przepływki od opla / fiata nie do końca są kompatybilne? Czy kupiłem lewą sztukę? Gość sprzedał mi nową sztukę, ale okazało się, że paragonu ani faktury nie wystawi (mimo że ma autohandel + części), bo tę sztukę kupował dla siebie "ale już mu nie jest potrzebna". Wygląda na nową, ale...
Za dużo tych ale, a budżet topnieje, bo włożyłem w R45 1500 zł na raz :/

Lukasik - Wto Wrz 27, 2011 08:50

Oryginalna przepływka Bosch do R45 IDT ma numery 0 280 218 012. Sprawdź czy w twojej przepływce jest wkład o numerach Bosch F 00C 2G2 030. Taki powinien być w naszych Roverkach. Ja kiedys zamawiałem na Alledrogo i gość mi przysłał o takich numerach jak potrzeba ale wkład był zupełnie inny i auto wogóle nie dawało rady. Wkręcał się tylko do 4000 a o dynamicznym ruszeniu czy przyspieszaniu nie było mowy.
pgrad - Wto Wrz 27, 2011 18:56

Rozumiem że jak jeździsz bez przepływki to kopa ma od samego dołu, tak? Tylko nie przekraczaj 3000rpm bo Ci check engine wyskoczy.

Zdarzały się przypadki że oryginał od opla nie działał z silnikiem rover'a. Coś tam chyba pozmieniali bo cena jest dużo wyższa za oryginał rover'a. Jak byłbyś na zlocie ogólnopolskim, albo gdzieś w okolicach Łodzi, Opoczna to mogę Ci pożyczyć na chwilę swoją bo mam dwie.

Kizashi - Sro Wrz 28, 2011 21:45

Myk polega na tym, że muli do 1400-1600 rpm TYLKO po odpaleniu. Musi jakby przedmuchać się do tego poziomu i potem już ma dobrego kopa. Ale zaraz po odpaleniu nie. Nawet mogę się do tego przyzwyczaić, o ile to nie wywoła jakiejś awarii. Inna sprawa - jak potem sprzedać taki wóz???

[ Dodano: Sro Wrz 28, 2011 21:45 ]
Lukasik,
Nie wiem czemu, ale po wymianie w ogóle nie mogę odpiąć kostki, jakby została przyspawana. A warsztat mam w innym mieście.

pgrad,
Jak napisałem wyżej - tylko po odpaleniu muli przez chwilę. Jak się przebije, mogę go kręcić w całym zakresie obrotów i jest OK. Próbowałem dojść do czerwonego pola i nic się nie włączyło dziwnego.
Niestety, w okolicach Łodzi / Opoczna prędko się pewnie nie pojawię :neutral:

Lukasik - Czw Wrz 29, 2011 15:55

A podpięcie na przepływce idealnie pasowało do kostki w aucie? Może odwrotnie podłączyłeś przepływomierz i dla tego teraz nie można go odpiąć? Ja przed wymiana przeplywomierza też miałem klopot z odpięciem wtyczki ale pomogłem sobie malym śrubokrętem. Delikatnie podważyłem wtyczke i się udało. Spróbuj w ten sposób. A jak filtr powietrza? Zmieniałeś?
mirwin - Pią Wrz 30, 2011 12:15

Na wtyczce jest taki drucik zabezbieczający przed wypięciem, może należałoby go zdjąć i dopiero próbować odpinać.
Remigiusz - Pią Wrz 30, 2011 13:45

mirwin, W 45 jest całkiem inna wtyczka i nie ma żadnego drucika. To z tym drutem dotyczy jedynie SD/SDI :roll:

Ta wtyczka tak już ma ze się czasem zacina :wink: Wystarczy tylko śrubokrętem płaskim podważyć ten zatrzask trzyma się na przeplwyce.

slaw39 - Wto Paź 04, 2011 12:34

Tak dla potomnych tez mających problemy z przepławkami opisze w skrócie moje doświadczenia dotychczasowe. Rover 45 iDT 2.0 101KM , była oryginalna przepływka BOSCHa o nr 0 280 218 012, niestety po odpaleniu obroty nie wchodziły od razu , po wciśnięciu pedału na postoju trzeba było odczekać kilka sekund, po czym obroty po dojściu do 2k z kopa ruszyły do góry i już niby było dobrze, wchodziły od razu obroty, a auto się zbierało ale spalanie w trybie miejskim przy spaleniu 20l ON nie mogło zmieścić się w przejechanych 200km. Kopałem tu forum i kombinowałem za każda radą , typu czyszczenie itp, ale bez owocnie. Padło na zakup nowego Pierbuburg-a dedykowanego 7.22701.09.0. Efekt pocieszający od poprzedniego auto zbierało sie bez problem. Sądziłem ze będzie OK, ale znów pomiar spalania i okazało się ze z 20l wyciągłem około 220km , i to starając się naprawdę delikatnie przyciskać pedał gazu. P0czułem że wydane 380zł poszło chyba w błoto. Z Allegro kupiłem przepływomierz opisywany jako pasujący , a mianowicie od Opla z silnikiem Isuzu 1.7. Numer na przepływomierzu na rurce Bosch 0 281 002 180. Niestety całkowita klapa. Auto od dołu miało cały czas mula od dołu do 2k obrotów. 90zł w błoto. Może to wina też ze wkład nie był oryginalny Bosch tylko jakieś n/n z numerami oryginału. Sprzedający dostał negatyw bo telefonicznie zapewniał mnie ze w środku na pewno jest oryginał. I teraz zbliżam się do finału a mianowicie kumpel mówi mi ze źle mu dobrano przepływomierz do Opla Vectry i kupił nowy a ten ma jako leżak więc mi pożyczy na sprawdzenie. Zamieniłem wkłady i tu mogę od razu polecić gdy komuś to wpadnie w ręce. Przepływomierz nr. kat. AMMQ19680 firmy Magneti Marelli. Co prawda nie dedykowany do Rovera , ale auto w końcu chodzi jak auto. Osiągi mnie nie interesują, ale kiedy trzeba to daje kopa. po mieście nie jeżdżę innym biegiem niż 4 bo od 40km/h nie ma problemu bujnąć go, a co ważne na tym biegu bez problemu wchodzi mi na każdą górkę jadąc za np. motorowerem. A teraz co najważniejsze, paliwo ecodiesel z Orlenu i na 20l nie miałem mniejszego przebiegu niż 270km. Jest to stale jazda do pracy i z powrotem pod górki 4km tam i z powrotem. Wypad za miasto i powrót z 1,5h staniem w kolejce w drodze powrotnej, przejechane 290km. Teraz mogę powiedzieć ze jestem zadowolony z tego autka.
Ps. 1)Pomiar może nie do końca miarodajny bo liczony nie na pełnym zbiorniku, ale do zapalenia się na stałe lampki paliwa, ale zawsze po zalaniu wskaźnik lądował mi na drugą kreskę, i każdy pomiar robiony po kilka razy i zawsze taki sam.
2)Kusi mnie by kupić dedykowany przez M/M przepływomierz. Ale na chwilą obecną gdzieś zaprzepaściłem nr katalogowy, a chciałem się tez i nim podzielić. Musze odszukać.
3) Jeśli ktoś chce kupić wkład przepływomierza Pierburga w/w w oryginalnym opakowaniu i z paragonem zakupu to proszę na PW. Przepływomierz nowy , używany tylko 1 tydzień :)
4) Przy okazji pytanie , Jeśli przy odpalaniu czy to zapłonu czy silnika nie pali mi się w ogóle kontrolka check egine, to muszę coś z tym zrobić czy może lepiej nie by mnie nie wkurzała ?? ;) Taki już zakupiłem w czerwcu tego roku. Auto z Włoszech taka dla wiadomości.
Pozdrawiam

Remigiusz - Wto Paź 04, 2011 13:03

slaw39, Jak byś poczytał głębiej to jest tyle możliwości :wink:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=66889
i tutaj
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=68177

Pierburgh niestety nie działa dobrze jak sie nie ma MAFAM lub inaczej zwany wzmacniać sygnału. Ale teraz mamy mapki co można całkiem bez przeplywki smigac wiec w sumie ten temat o zakupie przeplywki staje się mniej wazny. Po drugie jest już nawet działaczy emulator sygnału przeplywki wiec przeplywka w naszym aucie staje się zbędna :wink:

Co do nie oryginalnego wkładu to tez bylo opisywane ze padnie po kilka miesiącach :sad:
Ja wiem tylko tyle ze mój przepływomierz za niedługo będę sprzedawał :razz:

Kizashi - Sro Paź 12, 2011 08:57

Lukasik,
Pokombinuję - korzystam z warsztatu, w którym nie pracują może geniusze i czasem coś się zdarzy, ale wiem, że mnie (laika) nie okantują, więc nie zmieniam mojego nASO.
Wymieniłem wszystkie 4 filtry na raz.

[ Dodano: Sro Paź 12, 2011 08:57 ]
mirwin,
Mówiłem, że jestem blondynem? Nie... no to mówię.
Nie zwróciłem na to uwagi, bo wcześniej i w tym i w R75 odpinało się lekko.