Zobacz temat - [R420 Si 99'] Czyszczenie silnika krokowego i przepustnicy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R420 Si 99'] Czyszczenie silnika krokowego i przepustnicy

Micros - Sro Wrz 14, 2011 14:39
Temat postu: [R420 Si 99'] Czyszczenie silnika krokowego i przepustnicy
Witam,

Mam ostatnio problem z obrotami na ssaniu - dwa scenariusze:
1) odpalam, ustawia ~1200 obr/min., przejadę kawałek i jak zatrzymam się na światłach to obroty 900 - 500 i gaśnie silnik. Czasem potrzyma chwilę 500 obr zdążę dodać gazu i nie zgaśnie.
2) odpalam, przez sekundę 1200 obr/min. spada do 900 potem 500 i gaśnie

Poza tym w zależności od temperatury bardzo telepie silnikiem (zimno) lub trochę telepie (ciepło) - opisywane w wątku: http://forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=63787
Zaznaczam, że po dosłownie paru minutach auto jeździ całkiem normalnie, rozpędza się, ma moc, wkręca na obroty, wyrównuje się praca silnika.

Pomyślałem, że przydałoby się wyczyścić silniczek krokowy i przepustnicę. Czy ktoś z Was posiada jakąś instrukcję?
Dam radę sam to zrobić, jeśli nigdy akurat tego nie robiłem, ale posiadam jako takie zdolności techniczno - manualne?

pablo773 - Sro Wrz 14, 2011 17:41

podczepiam sie co do tematu na temat szarpania silnikiem wymienialem kable kopolke palec czyscilem silnik krokowy i przepustnice wymienilem swiece i dalej silnik na luzie telepocze sie .Jezeli chodzi o czyszczenie silnika krokowego spokojnie dasz rade sam to zrobic.poszukaj na forum pelno o tym pisza
Micros - Sro Wrz 14, 2011 18:46

Co do telepania to może być problem z popychaczami hydraulicznymi, albo zaworami albo jeszcze tysiącem innych rzeczy jak cewki zapłonowe, sonda lambda itp.

Bardziej chodzi mi o kwestię nie trzymania obrotów na ssaniu,co zdarza mi się po raz pierwszy w tym aucie i stąd chciałbym przeczyścić krokowca i przepustnicę. Widziałem artykuł i parę opisów do silników serii K. Czy jest jakaś instrukcja albo wskazówki do przepustnicy i krokowca z serii T?? Nie znalazłem jak dotąd na forum.

leszczu - Czw Wrz 15, 2011 09:34

Do sprawdzenia czujnik temperatury.
A tutaj macie jak porządnie wyczyścić silniczek krokowy.
http://forum.roverki.eu/v...ik+krokowy+r200

[ Dodano: Czw Wrz 15, 2011 10:34 ]
A przepustnicę najłatwiej czyścić jak ją już wykręcisz, wtedy benzynka ekstrakcyjna i szorujesz w środku. :wink:

Micros - Czw Wrz 15, 2011 13:16

leszczu napisał/a:
Do sprawdzenia czujnik temperatury.

Który? Płynu chłodzącego? Gdzie jest umiejscowiony w 2.0 benzyna i jak go mogę sprawdzić? Tylko na komputerze?

leszczu napisał/a:
A tutaj macie jak porządnie wyczyścić silniczek krokowy.

Dzięki wielkie! Chodzi tylko o to, że w 2.0 benzyna jest inny niż w 1.4 i 1.6 silniczek krokowy zintegrowany razem z przepustnicą. Ma ktoś może instrukcję? Słyszałem, że taki sam był w polonezach, czy to prawda?

ADI-mistrzu - Czw Wrz 15, 2011 13:21

Czujnik temperatury masz nad alternatorem w trójniku.

Co do obrotów, był już jeden taki przypadek i pomogło podkręcenie śrubki pozycjonującej przepustnicę. Tam gdzie linka od gazu wchodzi w półkole jest taka śrubka która reguluje do jakiego stopnia może zamknąć się przepustnica, jak ją podkręcisz to powinno być niby lepiej.

Micros - Czw Wrz 15, 2011 13:26

ADI-mistrzu napisał/a:
Czujnik temperatury masz nad alternatorem w trójniku.

Mogę go sprawdzić jakoś napięciowo czy coś?

Czy rozbierałeś ten moduł krokowiec-przepustnica? Jest podobny do: http://www.roverki.pl/zro...ra-serii-k.html
Dopytuję się, bo nie chciałbym się za to zabrać i potem nie potrafić tego poskładać :D

ADI-mistrzu - Czw Wrz 15, 2011 13:29

Hm... na zimnym czujnik powinien mieć napięcie jakoś 2V z kawałkiem, jak się nagrzeje to mniej, może koło 1V.

Co do krokowca to raczej byś go złożył, tylko nie wiem czy tego typu mechanizmy już jest sens, ale spróbować można.
Ale najpierw spróbuj ta śrubką pokręcić jak silnik będzie miał niskie obroty, powinny się podnieść.

Micros - Czw Wrz 15, 2011 13:33

ADI-mistrzu napisał/a:
Hm... na zimnym czujnik powinien mieć napięcie jakoś 2V z kawałkiem, jak się nagrzeje to mniej, może koło 1V.

sprawdzę :)

ADI-mistrzu napisał/a:

Co do krokowca to raczej byś go złożył, tylko nie wiem czy tego typu mechanizmy już jest sens, ale spróbować można.
Ale najpierw spróbuj ta śrubką pokręcić jak silnik będzie miał niskie obroty, powinny się podnieść.

Tylko to się dzieje raz na 3 uruchomienia... Więc raczej stawiałbym na to, że coś się zacina. Jak 2 uruchomienia jest dobrze czyli trzyma obroty prawidłowo to chyba nie ma sensu kręcić śrubą. Dlatego myślę o rozebraniu tego ustrojstwa ;)

ADI-mistrzu - Czw Wrz 15, 2011 13:41

A to możesz spróbować go rozebrać, najlepiej to wykręcić całą przepustnicę i na spokojnie w domu rozebrać na części pierwsze (bez ruszania tej śrubki regulacyjnej) i wszystko wyczyścić.

A jak nie to sam krokowiec :wink: