|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 600, Honda Accord - [620 Sdi ] Brak mocy przy gazowaniu
Balas87 - Sob Wrz 17, 2011 15:50 Temat postu: [620 Sdi ] Brak mocy przy gazowaniu Tak jak w temacie w momencie kiedy chce przygazować np na 4 biegu auto traci moc i zapala się check engine wtedy wystarczy puścić gaz i znowu nacisnąć i problem znika. Bardzo często też check engine zapala się kiedy jadę dłuższy czas np 100km/h wtedy też wystarczy odpuścić lekko gaz i problem znika. Czy ktoś się orientuje co to może być???
Dodam tylko że auto jest świeżo po wymianie rozrządu, wiązka kabli została dokładnie sprawdzona, auto nie przerywa nie myszkuje poprostu chwilowo traci moc.
ps.: czasami przy odpaleniu delikatnie puści biały dymek ( nie ma katalizatora ) oraz zawsze czy zimny czy ciepły trzeba go kręcić ok 3 sekund ale to pewnie wina malego lecz jak najbardziej sprawnego akumulatora - ma tylko 45A
Panowie pomóżcie , wieczorem spróbuje odczytać błędy według instrukcji na owej stronie internetowej
Wiem że takie tematy były już poruszane ale ja naprawdę nie mam czasu na szukanie także po prostu help me
plemaster - Sob Wrz 17, 2011 16:06
A filtr paliwa wymieniany ?
Balas87 - Sob Wrz 17, 2011 20:13
no nie wymieniałem ale auto po odpuszczeniu gazu jedzie już bardzo dobrze i ciągnie ładnie tylko jak się check engine włączy to auto traci moc ktoś ma jakieś pomysły ?
R.E.D. - Sob Wrz 17, 2011 20:27
odczytaj bledy
sprawdz czy po dluzszym trzymaniu na wyzszych obrotach nie zaciska gruszki
jesli nie wymieniales filtra - zrob to profilaktycznie
Balas87 - Nie Wrz 18, 2011 08:20
a jak będzie zaciskać gruszkę to co to oznacza?
[ Dodano: Nie Wrz 18, 2011 09:20 ]
zauważyłem że przy niskich obrotach auto jakby mniej ciągneło przy ok 2tyś dostaje buta poczym zapala się ta kontrolka i nie ma mocy aż do odpuszczenia gazu. Może to żle ustawiony kąt wtrysku
plemaster - Nie Wrz 18, 2011 08:53
Balas87 napisał/a: | a jak będzie zaciskać gruszkę to co to oznacza? |
że gruszka do wymian....albo zaworek włożyć.
Jak jest zły kąt wtrysku to powinien słabo odpalać i więcej palić ale się mogę mylić.
[ Dodano: Nie Wrz 18, 2011 09:53 ]
Balas87 napisał/a: | zauważyłem że przy niskich obrotach auto jakby mniej ciągneło przy ok 2tyś dostaje buta |
Bo turbina zaczyna mocno dmuchać, poniżej 1800 jest słabo.
Koju - Nie Wrz 18, 2011 09:29
Balas87 napisał/a: | zauważyłem że przy niskich obrotach auto jakby mniej ciągneło przy ok 2tyś dostaje buta poczym zapala się ta kontrolka i nie ma mocy aż do odpuszczenia gazu. Może to żle ustawiony kąt wtrysku |
Pierwsza sprawa odczytaj błędy,wygląda mi to na MAP Sensor - czujnik doładowania.
Balas87 - Nie Wrz 18, 2011 10:12
Cholera jasna nie mogę znaleść tej kostki do odczytania błędów nad pedałami napewno jej nie ma ((((( przeszukałem wszystko.... ps gdzie jest ten map sensor może poprostu trzeba go przeczyścić.....
Koju - Nie Wrz 18, 2011 12:02
Kość znajdziesz na wysokości prawego kolana pasażera a map sensor prawdopodobnie na ścianie grodziowej szukaj po cienkim wężyku od turbiny (być może właśnie masz ten przewód walnięty)
W pierwszej kolejności wybłyskaj błędy.
Balas87 - Nie Wrz 18, 2011 12:28
No więc tak wywaliłem schowek pasażera oraz boczną okładzinę i prócz białej podłużnej kostki z bodaj 5 podłużnymi wejściami nie znalazłem nic..... no chyba że to o tą kostkę chodzi....
Koju - Nie Wrz 18, 2011 12:55
Złącze posiada 16 pinów jak na załączonym obrazku :
Ostatnio szukałem usterki w R600 i złącze znajdowało się tak jak już pisałem (pasażer prawa strona,coś w stylu schowka to wyglądało)
Poszukaj jeszcze raz w tych okolicach.
rami1000 - Nie Wrz 18, 2011 16:06
w moim złącze jest nad pedałami u kierowcy, a jesli chodzi o usterkę to podejrzewam filtr paliwa albo problemy z nastawnikiem(może trzeba wyczyscić) ale to pokaże diagnostyka
mariuszlol23 - Nie Wrz 18, 2011 16:55
Złączę jest z prawej strony od pasażera za taką plastikową osłonką pod schowkiem. Będziesz widział bo dużo kabli z tam tond wychodzi
Balas87 - Nie Wrz 18, 2011 17:03
Panowie zobaczę w nocy tak dokładnie gdzie jest to złącze bo teraz nie mam czasu, jechałem bez filtra powietrza ok 1km - bez zmian, zostało sprawdzić filtr paliwa no i wypstrykać te błędy.
Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły, zastanawawiam się jeszcze nad tą wiązka kabli,może ona takie problemy robi.... ale nie wydaje mi się raczej by szarpał silnikiem a tu chodzi płynnie
Koju - Nie Wrz 18, 2011 17:24
rami1000 napisał/a: | w moim złącze jest nad pedałami u kierowcy |
Wszystko zależy od rocznika auta,jeśli jej nie ma pod kierownicą to musi być po prawej stronie pasażera,trzecia opcja ktoś upitolił
mariuszlol23 napisał/a: | z tam tond |
Balas87 po co szukasz dziury w całym i wypytujesz to tamto ? w taki sposób będziesz musiał wymienić pół silnika za nim znajdziesz usterkę
Wybłyskaj te błędy lub podjedź na kompa z pewnością ułatwi to zdiagnozowanie gdzie szukać usterki.
R.E.D. - Pon Wrz 19, 2011 07:45
plemaster napisał/a: | Balas87 napisał/a: | a jak będzie zaciskać gruszkę to co to oznacza? |
że gruszka do wymian....albo zaworek włożyć. |
niekoniecznie - winne moga byc tez przewody
ale skoro temat nie zostal podtrzymany wnioskuje, ze nie zaciska gruszki
u mnie rowniez jest gniazdo nad pedalami chyba nawet dokladnie po srodku zaraz za plastikiem konsoli, wiec trzeba sie mocno pochylic
Balas87 - Pon Wrz 19, 2011 15:25
Panowie mam w końcu błąd no wiec mam standardowo 12 i 34 Cewka czasu wtrysku paliwa Przerwa w obwodzie, brak zasilania, uszkodzenie ECM
Czy ktoś wie o co chodzi
Koju - Pon Wrz 19, 2011 15:37
Wiązka pompy do przeglądu,przewody (na osłonie rozrządu też sprawdź) i dobrze styki wyczyścić.
Skasuj ten błąd stacyjką i sprawdź czy wyskoczy ponownie.
Balas87 - Pią Wrz 23, 2011 20:37
kasowałem stacyjką jeszcze raz posprawdzałem wiązkę każdą kostkę zapuściłem środkiem kontakt.... błąd jest dalej zauważyłem że auto delikatnie cały czas dymi na szaro ( wycięty kat ) olejów żadnych nie ubywa ani nie przybywa. Może to kąt wtrysku da to zrobić samemu
Koju - Pią Wrz 23, 2011 20:43
Balas87 napisał/a: | Może to kąt wtrysku da to zrobić samemu |
Da radę pod warunkiem że masz trochę pojęcia o mechanice i kompa pod ręką żeby odczytać ustawienie kąta wtrysku.
R.E.D. - Sob Wrz 24, 2011 16:40
jesli pokrywaja ci sie seryjne znaki to wystarczy teoretycznie klucz dynamometryczny prawo i lewoskretny
Balas87 - Sro Wrz 28, 2011 19:37
no więc problem okazał się zły kat wtrysku udało się go ustawić za drogim razem pierszy raz był robiony książkomo drogi raz lekko opóźniony dosłownie o pół cm, no i po 30 km nie zauważyłem by mi się zapaliła kontrolka więc problem został prawdopodobnie rozwiązany
R.E.D. - Sro Wrz 28, 2011 21:03
Balas87 napisał/a: | o pół cm |
czyli zmieniales na fasolkach?
Balas87 - Sro Wrz 28, 2011 21:12
Tak mechanik mi to robił odkręcił cztery śruby i przestawił lekko koło zębate w swoją stronę.
[ Dodano: Sro Wrz 28, 2011 22:12 ]
przy okazji z radości sobie nowy filtr powietrza zafundowałem
|
|