Zobacz temat - [Rover 416] potrzebna analiza alarmu.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 416] potrzebna analiza alarmu.

adamek.o2 - Pon Wrz 19, 2011 10:32
Temat postu: [Rover 416] potrzebna analiza alarmu.
Witam serdecznie..

Zakupiłem od poprzedniego właściciela moje nowe autko ;)
Przy sprzedaży dowiedziałem się od poprzedniego właściciela, że autko miało problemy z syreną alarmu (samoistnie się włączała). Centralny zamek działa dobrze z pilota. Poza tym nie wiem czy działa immo (jak to sprawdzić ?? :| ) oraz nie działa obecnie syrena alarmu.
Właściciel mówił, że były "jakieś kłopoty" i zaprowadził do elektryka, który my krzyknął wielkie pieniądze za naprawę więc właściciel poprosił by ten elektryk jedynie "wyłaczył syrenę aby nie wyła"....

Niestety właściciel nie ma pojęcia jak i co było z tym robione i nie wie co zostało odłączone...

POSZUKUJĘ KOGOŚ LUB INSTRUKCJI KROK PO KROKU, CO SPRAWDZAĆ ABY ZNALEŹĆ:

- w jaki sposób zostal "uciszony" ten alarm
- w którym miejscu układu mogło to zostać odłączone ( przez kogoś kto logicznie chciał unieszkodliwić samoistne włączanie się alarmu)
- jak najlepiej po kolei sprawdzić czy alarm i immo są sprawne...

BARDZO proszę o pomoc. Przebywam w Warszawie, gdyby ktoś wiedział co i jak srawdzić to mogę podjechać na miejsce... Pozdrawiam

kasjopea - Pon Wrz 19, 2011 10:42

adamek.o2 napisał/a:
Poza tym nie wiem czy działa immo (jak to sprawdzić ?? :| )
Można na przykład wyjąć kluczyk, otworzyć drzwi na chwilę i próbować na nowo odpalić. Będzie słychać takie pikanie.

Swoją drogą takie informacje znajdują się w instrukcji obsługi.

Adrian - Pon Wrz 19, 2011 11:28

adamek.o2 napisał/a:
jak najlepiej po kolei sprawdzić czy alarm i immo są sprawne...

1. Alarm - otwórz szybę, uzbrój alarm, odciągnij ten pstryczek do blokowania drzwi i je otwórz. Powinna włączyć się syrena i kierunkowskazy.
2. Immo - zamknij samochód z pilota, odczep pilot od kluczy, schowaj je w tylnej kieszeni, otwórz drzwi kluczykiem i spróbuj odpalić samochód. Jeśli nie będzie chciał odpalić - immo działa.

Squid - Pon Wrz 19, 2011 13:32

AdrianWWL napisał/a:
Alarm - otwórz szybę, uzbrój alarm,

i włóż rękę do środka - również powinien wyć alarm.

adamek.o2 - Wto Wrz 20, 2011 06:43

Okej. Sprawdziłem obie kwestie.
Stan jest taki, że po zamknięciu centralki pilotem, zaryglowane zostają wszystkie zamki jednakże:
- czerwona dioda na desce rozdzielczej nie zaświeca się
- próba z immobilaiserem (otwarcie dzrzwi kluczykiem jednak z oddalonym pilotem) wykazała, że można normalnie odpalić auto po otwarciu dzwi kierowcy ;/
-nie sprawdziłem czujnika ruchu, ale skoro dioda od alarmu nawet nie zaczyna świecić po zamknięciu zamków z pilota to chyba coś jest mocno nie w porządku... ;/

Co robić dalej ? ;| Muszę sprawdzić bezpiecznik,a potem dojść do tego jak pan "majster" deaktywował alarm... ;/
Mam nadzieję, że po prostu kabelków jakichś nie poucinał.. Jakby co to wymiana centralki i pilotów na nowe może pomóc?

Adrian - Wto Wrz 20, 2011 07:02

adamek.o2 napisał/a:
Jakby co to wymiana centralki i pilotów na nowe może pomóc?

Kup piloty, ECU i centralkę. W Warszawie mamy dostęp do komputera serwisowego T4. Dzięki temu zsynchronizujesz wszystko i powinno śmigać.

adamek.o2 - Wto Wrz 20, 2011 07:15

AdrianWWL napisał/a:
adamek.o2 napisał/a:
Jakby co to wymiana centralki i pilotów na nowe może pomóc?

Kup piloty, ECU i centralkę. W Warszawie mamy dostęp do komputera serwisowego T4. Dzięki temu zsynchronizujesz wszystko i powinno śmigać.



Czyli zakupować cały komplet np z Alledrogo ? Jest w stanie ktoś mi dać przykład takiego zestawu z aukcji, ewentualnie ktoś już wymieniał to w R416 ? Jest tego troszkę do wyboru i skąd mieć pewność, żę jak kupię komplet na Alledrogo to będzie to chulać dobrze, nie rozprogramuje mi tego ktoś czy jak..
Sorki ale ja w tych tematach laik komletny.

Czy to,że mamy znaczy, że ktoś z Roverkowiczów posiada i udostępni oraz pomoże to ogarnąć ? Muszę wyjechać na kilka dni w piątek i nie chciałbym zostawić autka kompletnie niezabezpieczonego ;(

A nawet nie wiem gdzie te rzeczy zlokalizować w aucie w razie wymiany.. ;(

Adrian - Wto Wrz 20, 2011 08:14

Z tego co kojarzę, to immo wycina się z ECU samochodu. Jeśli masz dwa sprawne piloty, to w optymistycznym wariancie, kupujesz ECU, jedziesz do mariusz418 i tam synchronizujesz wszystko ze sobą. Przy okazji sprawdzisz sobie samochód na kompie. Druga opcja to kupujesz z tego samego samochodu: piloty, ECU i centralkę alarmu (wszystko masz już zsynchronizowane). Podmieniasz te elementy i powinno wszystko śmigać.
adamek.o2 - Wto Wrz 20, 2011 09:51

ECU - czy chodzi Ci o konkretnie komputer samochodu ? To chyba dość ciężko "wyciąć" z niego immo.. ? ;/

Kurczę nawet gdyby się udało przywrócić do działania syrenę alarmową reagującą na ten czujnik ruchu wewnątrz auta i na otwieranie zamków to już by było coś..
Nawet nie mam pojęcia jak ten człowiek to odłączył.. ;/

Adrian - Wto Wrz 20, 2011 09:59

adamek.o2 napisał/a:
ECU - czy chodzi Ci o konkretnie komputer samochodu ?

Dokładnie
adamek.o2 napisał/a:
To chyba dość ciężko "wyciąć" z niego immo.. ?

Pewnie trzeba rozdzielić lub zlutować jakieś ścieżki. Trzeba tylko wiedzieć które. :D
adamek.o2 napisał/a:
Kurczę nawet gdyby się udało przywrócić do działania syrenę alarmową reagującą na ten czujnik ruchu wewnątrz auta i na otwieranie zamków to już by było coś.

Przy próbie "włamania" do samochodu mrugają kierunki? Jeśli nie, to pewnie alarm też jest odłączony...