|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [Rover 416] potrzebna analiza alarmu.
adamek.o2 - Pon Wrz 19, 2011 10:32 Temat postu: [Rover 416] potrzebna analiza alarmu. Witam serdecznie..
Zakupiłem od poprzedniego właściciela moje nowe autko
Przy sprzedaży dowiedziałem się od poprzedniego właściciela, że autko miało problemy z syreną alarmu (samoistnie się włączała). Centralny zamek działa dobrze z pilota. Poza tym nie wiem czy działa immo (jak to sprawdzić ) oraz nie działa obecnie syrena alarmu.
Właściciel mówił, że były "jakieś kłopoty" i zaprowadził do elektryka, który my krzyknął wielkie pieniądze za naprawę więc właściciel poprosił by ten elektryk jedynie "wyłaczył syrenę aby nie wyła"....
Niestety właściciel nie ma pojęcia jak i co było z tym robione i nie wie co zostało odłączone...
POSZUKUJĘ KOGOŚ LUB INSTRUKCJI KROK PO KROKU, CO SPRAWDZAĆ ABY ZNALEŹĆ:
- w jaki sposób zostal "uciszony" ten alarm
- w którym miejscu układu mogło to zostać odłączone ( przez kogoś kto logicznie chciał unieszkodliwić samoistne włączanie się alarmu)
- jak najlepiej po kolei sprawdzić czy alarm i immo są sprawne...
BARDZO proszę o pomoc. Przebywam w Warszawie, gdyby ktoś wiedział co i jak srawdzić to mogę podjechać na miejsce... Pozdrawiam
kasjopea - Pon Wrz 19, 2011 10:42
adamek.o2 napisał/a: | Poza tym nie wiem czy działa immo (jak to sprawdzić ) | Można na przykład wyjąć kluczyk, otworzyć drzwi na chwilę i próbować na nowo odpalić. Będzie słychać takie pikanie.
Swoją drogą takie informacje znajdują się w instrukcji obsługi.
Adrian - Pon Wrz 19, 2011 11:28
adamek.o2 napisał/a: | jak najlepiej po kolei sprawdzić czy alarm i immo są sprawne... |
1. Alarm - otwórz szybę, uzbrój alarm, odciągnij ten pstryczek do blokowania drzwi i je otwórz. Powinna włączyć się syrena i kierunkowskazy.
2. Immo - zamknij samochód z pilota, odczep pilot od kluczy, schowaj je w tylnej kieszeni, otwórz drzwi kluczykiem i spróbuj odpalić samochód. Jeśli nie będzie chciał odpalić - immo działa.
Squid - Pon Wrz 19, 2011 13:32
AdrianWWL napisał/a: | Alarm - otwórz szybę, uzbrój alarm, |
i włóż rękę do środka - również powinien wyć alarm.
adamek.o2 - Wto Wrz 20, 2011 06:43
Okej. Sprawdziłem obie kwestie.
Stan jest taki, że po zamknięciu centralki pilotem, zaryglowane zostają wszystkie zamki jednakże:
- czerwona dioda na desce rozdzielczej nie zaświeca się
- próba z immobilaiserem (otwarcie dzrzwi kluczykiem jednak z oddalonym pilotem) wykazała, że można normalnie odpalić auto po otwarciu dzwi kierowcy
-nie sprawdziłem czujnika ruchu, ale skoro dioda od alarmu nawet nie zaczyna świecić po zamknięciu zamków z pilota to chyba coś jest mocno nie w porządku...
Co robić dalej ? Muszę sprawdzić bezpiecznik,a potem dojść do tego jak pan "majster" deaktywował alarm...
Mam nadzieję, że po prostu kabelków jakichś nie poucinał.. Jakby co to wymiana centralki i pilotów na nowe może pomóc?
Adrian - Wto Wrz 20, 2011 07:02
adamek.o2 napisał/a: | Jakby co to wymiana centralki i pilotów na nowe może pomóc? |
Kup piloty, ECU i centralkę. W Warszawie mamy dostęp do komputera serwisowego T4. Dzięki temu zsynchronizujesz wszystko i powinno śmigać.
adamek.o2 - Wto Wrz 20, 2011 07:15
AdrianWWL napisał/a: | adamek.o2 napisał/a: | Jakby co to wymiana centralki i pilotów na nowe może pomóc? |
Kup piloty, ECU i centralkę. W Warszawie mamy dostęp do komputera serwisowego T4. Dzięki temu zsynchronizujesz wszystko i powinno śmigać. |
Czyli zakupować cały komplet np z Alledrogo ? Jest w stanie ktoś mi dać przykład takiego zestawu z aukcji, ewentualnie ktoś już wymieniał to w R416 ? Jest tego troszkę do wyboru i skąd mieć pewność, żę jak kupię komplet na Alledrogo to będzie to chulać dobrze, nie rozprogramuje mi tego ktoś czy jak..
Sorki ale ja w tych tematach laik komletny.
Czy to,że mamy znaczy, że ktoś z Roverkowiczów posiada i udostępni oraz pomoże to ogarnąć ? Muszę wyjechać na kilka dni w piątek i nie chciałbym zostawić autka kompletnie niezabezpieczonego
A nawet nie wiem gdzie te rzeczy zlokalizować w aucie w razie wymiany..
Adrian - Wto Wrz 20, 2011 08:14
Z tego co kojarzę, to immo wycina się z ECU samochodu. Jeśli masz dwa sprawne piloty, to w optymistycznym wariancie, kupujesz ECU, jedziesz do mariusz418 i tam synchronizujesz wszystko ze sobą. Przy okazji sprawdzisz sobie samochód na kompie. Druga opcja to kupujesz z tego samego samochodu: piloty, ECU i centralkę alarmu (wszystko masz już zsynchronizowane). Podmieniasz te elementy i powinno wszystko śmigać.
adamek.o2 - Wto Wrz 20, 2011 09:51
ECU - czy chodzi Ci o konkretnie komputer samochodu ? To chyba dość ciężko "wyciąć" z niego immo.. ?
Kurczę nawet gdyby się udało przywrócić do działania syrenę alarmową reagującą na ten czujnik ruchu wewnątrz auta i na otwieranie zamków to już by było coś..
Nawet nie mam pojęcia jak ten człowiek to odłączył..
Adrian - Wto Wrz 20, 2011 09:59
adamek.o2 napisał/a: | ECU - czy chodzi Ci o konkretnie komputer samochodu ? |
Dokładnie
adamek.o2 napisał/a: | To chyba dość ciężko "wyciąć" z niego immo.. ? |
Pewnie trzeba rozdzielić lub zlutować jakieś ścieżki. Trzeba tylko wiedzieć które.
adamek.o2 napisał/a: | Kurczę nawet gdyby się udało przywrócić do działania syrenę alarmową reagującą na ten czujnik ruchu wewnątrz auta i na otwieranie zamków to już by było coś. |
Przy próbie "włamania" do samochodu mrugają kierunki? Jeśli nie, to pewnie alarm też jest odłączony...
|
|