Zobacz temat - [MG ZS]-Samochod nagle traci moc i spada z obrotow
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [MG ZS]-Samochod nagle traci moc i spada z obrotow

adrianp2004 - Wto Wrz 20, 2011 14:49
Temat postu: [MG ZS]-Samochod nagle traci moc i spada z obrotow
Witam mam problem z MG ZS i nie mam pojecia co to moze byc. Wyglada to tak:
Samochod jedzie normalnie przez okolo 30-50km zazwyczaj po tej odleglosci zaczyna spadac z obrotow. Wciscniecie pedalu gazu nie reagoje. Samochod zwalnia az do obrotow jałowych i na tym konczy sie jazda. Przy bardzo impulsywnym i szybkim wciskaniu gazu obroty podskakuja do max 4 000 i spowrotem spadaja do 900. Nawet jezeli trzymam pedal gazu do spodu silnik nie reaguje. Zapala sie wtedy check engine. Pod komputerem wychodzi blad czujnika sondy 1 i sondy 2. Ale czy sonda powodowala by takie objawy ze samochod nagle staje w miejscu?

Markzo - Wto Wrz 20, 2011 16:08

Czym go sprawdzałeś? tzn pod jaki komputer go podpiales? sondy mogą bruździć, podjedź na stacje kontroli pojazdów i zrób test spalin, coś może być nie tak z paliwem, nie bedzie go dostawał jak sondy swirują... jesli blad sondy 1 i 2 to sond w kolektorach wydechowych, jeszcze jedna jest za katalizatorem. Kiedy zaczelo się to dziać?
adrianp2004 - Wto Wrz 20, 2011 19:35

Komputer jakis bosch-a. Zaczelo sie to jakis czas temu moze z miesiac do tej pory wielokrotnie podlanczany byl pod komputer w celu zlokalizowania bledu i za kazdym razem wychodzi blad sady 1i2 na wykresie na pierwszej sadzie linia jest falujaca a na drugiej stala. Dokladnie to bylo tak ze zalalem ukrainska benzyne i jechalem w trasie.Przejechalem moze z 300km i nagle zaczelo szarpac samochodem spadl calkowicie z obrotow i zaswiecil sie CE przy dawaniu gazu nie przyspieszal wrecz przeciwnie zwalnial (Nie wiem czy moze to byc wina tamtej benzyny bo wyjezdzilem juz pare bakow 98 ze stat oila a problem caly czas sie powtarza). Zaczalem mu gazowac ostro i zacza wchodzic na obroty i nagle cos strzelilo (nie wiem gdzie czy w tlumiku czy gdzies pod maska-sprawdzony zostal filtr powietrza i jest caly) po wystrzale silnik zaczal pracowac normalnie lecz CE nie znikna(swiecil sie na pomaranczowo) udalem sie odrazu do stacji kontroli pojazdow i po moim zgaszeniu samochodu i odpaleniu go po minucie przez diagnoste CEznikl wraz z odpaleniem samochodu (bez podlanczania komputera)-odrazu zostal poddany badaniom spalin i wyszlo ze spaliny mozna powiedziec sa lepiej niz bardzo dobre. Od tamtej pory powtarza sie to co paredziesiat kilometrow. W miedzy czasie sprawdzajac caly uklad zaplonowy zauwazylem ze kabel od cewki do swiecy jest przepalony i iskra nie szla w swiece tylko w silnik i caly cilinder nie palil (zastanawiam sie czy iskra bijaca w blok silnika nie mogla w jakis sposob uszkodzic komputera- zwarcie) . Wymienilem kable i swiece z mysla ze po problemie ale wybralem sie znowu w trase i samochod znowu mnie zawiodl po okolo 50km. Zastanawiam sie jeszcze nad tym czy to mozliwe ze przez ten niedzialajacy wczesniej gar mapy wtryskow sa bledne i trzeba je jakos zresetowac? Albo pompa paliwa zapchala sie-przy tankowaniu dostalo sie cos do zbiornia, pompa to zassala i zapchala sie-wyjasnialo by to bledy na sadach. Czekam na wasza pomoc i z gory dziekuje.
borek88 - Wto Wrz 20, 2011 19:56

gdybys potrzebował jakis sond lub innych czesci do zs'a 180 to napisz do mnie
niestety nie wiem co moze mu dolegac wiec merytorycznie nie pomoge

flapjck1 - Wto Wrz 20, 2011 20:04

pierwsze co musisz sprawdzic to pompa paliwa - wydatek cisnienia - powinno byc ponad 3 bary - nominalnie powinna pompowac 4
sprawdz za filtrem paliwa i przed i za regulatorem cisnienia na listwie - bedziesz wiedzial czy filtr jest ok

drugie - swiece cewki i przewody

jak silnik nie pracuje na wszystkich garach to ma mocy wystarczajaco zeby jeszcze jako tako jechac

jesli to wszystko okaze sie ok ( albo poprawisz i nie bedzie roznicy ) to zagladaj w katalizator

majac zdefektowane ww. podzespoly mozesz doprowadzic do stopienia kata i zatkania go

w sumie sadze ze jezdzac tyle czasu z taka awaria juz do tego doprowadziles

adrianp2004 - Wto Wrz 20, 2011 20:46

FIltr Paliwa zostal wymieniony odrazu przy pojawieniu sie pierwszy raz awarii

Cewki sprawdzalem a kable i swiece wymienilem

Pozostaje mi tylko sprawdzenie cisnienia pompy i zobaczyc czy katalizator jest caly

Ale czy zapchany kat powodowalby blad sondy 1i2? przeciez sondy sa przed katem

flapjck1 - Wto Wrz 20, 2011 20:53

oczywiscie
pierwsza sonda byla by zaduszona wiec wysylala by sygnaly o za bogatej mieszance i zubazaloby
druga nie dostawalaby nic i wtedy tez zglasza

adrianp2004 - Wto Wrz 20, 2011 21:29

No to pierwsze co zrobie to sprawdze kata. Dzieki wielkie za podsuniecie pomyslu!
Markzo - Czw Wrz 22, 2011 00:30

jesli dasz rade to mozesz kata wyjac (nie wyciac) i wkrecic np strumienice czy rure, bo bedzie bez kata normalnie działał mimo 3 sondy za katem, sprawdzonie. Auto normalnie jeździ, nie pali więcej, check się nie świeci. Jedyna zmiania to taka, ze ja mam ciut większa srednice wydechu i do tego przelot pełen, ale mysle ze i tak powinno zabanglać bez kata :ok:
adrianp2004 - Czw Paź 27, 2011 20:37

Witam Odswize troszke temat bo ostatnio znalazlem troche czasu aby zajac sie MG i mam pytanie. Zmierzylem ostatnio Cisnienie pompy paliwa i wyszlo mi ze ma 2,9 bara czy to normalne? Bo z tego co patrzylem to katalogowo powinna miec 3,7-4,2 bara.
flapjck1 - Czw Paź 27, 2011 22:46

za malo, jak mierzyles za fitrem paliwa to jest jeszcze szansa na zapchany filtr


ok. doczytalem ze zmieniales, przykro mi - pompa do wymiany

adrianp2004 - Sro Lis 02, 2011 19:59

Witam kolegow.
Powiedzcie mi chlopaki jak to jest z ta pompa paliwa bo od paru dni chodze i szukam i znalezc nie moge. Bylem w jednym sklepie to powiedzieli mi ze pompa powina miec ponad 4 bary. Sciagneli mi pompe ale ona byla kompletnie inna i nie pasowala. Wiec poszedlem do 2 sklepu gdzie powiedzieli mi ze pompa do tego modelu powinna miec 3 bary i to jest ta sama pompa co do lanosa. Pompa ktora mialem zamontowana w MG ma 2,9 bara a w katalogu ta pompa ma 3,1 bara. Wiec w koncu nie wiem czy to jest orginalna pompa czy juz ja kiedys ktos wymienil na jakas slabsza.

Ile u was maja te pompy ciśnienia?
Moze ma ktos nr swojej pompy i moglbym porownac je z moja pompa. Mysle ze to by wiele pomoglo.

Dzieki z gory

flapjck1 - Sro Lis 02, 2011 20:17

pompa powinna dawac max 4,1 bar przy 13,5V, regulator powinien dlawic na poziomie 3 bar +/- 0,2 bar
adrianp2004 - Sro Lis 02, 2011 21:25

to czyli ta pompa ktora mam jest nie orginalna? jezeli wychodzi ze ona katalogowo ma 3 bary?
flapjck1 - Sro Lis 02, 2011 21:33

taka opcja tez jest mozliwa
adrianp2004 - Sro Lis 02, 2011 21:36

kolego a moglbys mi podac swoje gg bo chcialbym zebys mi wyjasnil pare niejasnosci?
flapjck1 - Sro Lis 02, 2011 21:38

wal priva tutaj
adrianp2004 - Czw Lis 03, 2011 10:57

http://moto.allegro.pl/da...1878839799.html

Panowie powiedzcie mi czy ta pompa pasuje do MG ZS 180? i czy ona wogole jest cos warta?
moze ktos mial juz stycznosc z takim sprzetem?

flapjck1 - Czw Lis 03, 2011 12:05

jaki ty masz silnik w koncu? bo jak do tej pory myslalem ze 1,8
adrianp2004 - Czw Lis 03, 2011 12:13

v6 2,5 177km
flapjck1 - Czw Lis 03, 2011 12:28

ee spoko, pompa jest taka sama jak w kazdej innej 400/45 z benzyna :)
adrianp2004 - Czw Lis 03, 2011 17:48

A ta pompa co z allegro link podalem to nie jest jakis nic niewarty plasticzek? bo troszke cena mnie dziwi.
flapjck1 - Czw Lis 03, 2011 18:14

nie odwazylbym sie zakladac :)
adrianp2004 - Pią Lis 11, 2011 11:23

Zakupilem dzisiaj pompke firmy Meat & Doria do rovera 400. Podobno to ta sama pompka co do MG ZS 180. Katalogowo ma 3 bary i wydajnosc 90l. Moze cos z tego bedzie

[ Dodano: Pią Lis 11, 2011 11:23 ]
Witam. wymienilem pompe paliwa na nowa ale pojawil sie u mnie w MG nowy problem. Z tego co czytam na forum to czesto spotykany. Mianowicie samochod jedzie w porzadku ale zaczyna mu brakowac paliwa pomimo ze w baku jest jeszcze kolo 10-15l dolalem 4 litry i samochod odpalil bez problemu. Rozwiazal juz ktos ten problem?

Mam do tego jeszcze pytanie czy bak z Diesla i benzyniaka jest identyczny?
W moim MG ktos wymienial bak i nie wiem czy to napewno bak z benzyniaka.

Znacie moze wymiary baku diesla i benzyny? moze bak diesla jest troszke nizszy przez co pompa ma za duzy ukos i nie pobiera benzyny z dna baku?