|
Forum Klubu ROVERki.pl
|
|
Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R200i]Pekniety gorny waz chlodnicy
dk2b - Pią Wrz 30, 2011 14:31 Temat postu: [R200i]Pekniety gorny waz chlodnicy Witam...;]
tak jak w temacie pekl mi przewod na kolanku tu gdzie wchodzi on w blok silnika przed czujnikami od temperatury. Jak to mozna naprawic? Ciezko jest dostac nowy waz a jak juz to jest on strasznie drogi (ok 150zl) chcial bym zaoszczedzic troche kasy a nie za kawalek gum tyle bulic.
Myslalem zeby dokupic takie kolanko i zlaczyc te przewody np zlaczka miedzana, zlaczke przetrzec papierem gruboziarnistym zeby byla bardziej chropowata i scisnac to dwiema opaskami. Jak myslice bedzie to dobre rozwiazanie, zadziala to?
Moze macie inne pomysly?
Ps. taki waz nie bedzie pasowal np od R 400?
leszczu - Pią Wrz 30, 2011 19:17
Patrzyłeś u tomiego czy ma taki wąż
dk2b - Sob Paź 01, 2011 08:08
leszczu napisał/a: | Patrzyłeś u tomiego czy ma taki wąż |
Niestety nie ma...
chcialbym to naprawic tak zeby to wytrzymalo bez kupowania nowego weza bo z tego co sie orientuje sa strasznie drogie. ewentualnie moze uzywke kupie ale tez niewiadomo na co trafie
mietekpl - Sob Paź 01, 2011 09:42
Mam identyczny problem - zakupiłem używany aczkolwiek jego stan pozostawiał wiele do życzenia pomimo zapwenień sprzedawcy o dobrym stanie.
Wszelkiego rodzaju taśmy, bandaże do węży chłodnicznych także odradzam - po pewnym czasie od temperatury i cisnienia zaczynajać przeciekać.
dk2b, gdzie znalazłeś nowy wąż?
leszczu - Sob Paź 01, 2011 10:36
Gdzieś niedawno był temat, że ktoś naprawiał taki waż tylko, że w R25. Może warto poszukać
dk2b - Sob Paź 01, 2011 14:02
mietekpl, nie znalazlem nowego weza tez sie obawim stanu tych uzywek zrobilem tak jak pisalem na poczatku na zlaczke miedziana na zlaczeniu troszke tak jak by sie lekko "pocilo" ale dodatkowo zlaczenie zakleilem silikonem wysokotemperaturowym i jak narazie dziala nie ma oznak przecieku a zrobialm juz ok 100km na bardziej sportowej jezdzie jak ta moja konstrukcja wytrzyma to nie bede wymienial na nowy waz, chyba ze gdzies znajde uzywke w stanie mnie zadowalajacym
[ Dodano: Sob Paź 01, 2011 15:02 ]
leszczu napisał/a: | Gdzieś niedawno był temat, że ktoś naprawiał taki waż tylko, że w R25. Może warto poszukać | poszukam
PTE - Pon Paź 03, 2011 08:11
dk2b napisał/a: | mietekpl, nie znalazlem nowego weza |
Ten będzie dobry? Jeśli tak, to za 19 funtów plus koszty przesyłki, może być Twój. Dostępny w Rimmerbros.
Cytat: | zrobilem tak jak pisalem na poczatku na zlaczke miedziana |
Miedź i aluminium w jednym układzie to nie jest dobry pomysł.
dk2b - Pią Paź 07, 2011 15:00
PTE napisał/a: | Miedź i aluminium w jednym układzie to nie jest dobry pomysł. | czemu? co sie moze stac?
PTE - Pią Paź 07, 2011 17:00
O korozji elektrolitycznej i galwanicznej kolega nie słyszał? Powstanie ogniwo. Aluminium będzie się utleniać, podczas gdy elementy miedziane będą zarastać produktami utleniania tegoż aluminium. W rezultacie może to doprowadzić do rozszczelnienia układu chłodzenia.
dk2b - Pią Paź 07, 2011 19:12
Cos tam slyszalem ale przeciez to nie nastapi odrazu z dnia na dzien, trzeba troche czasu a do tej pory to juz wymienie ten przewod Narazie nie mam czasu sie za to zabrac i taka prowizorke zrobilem zeby mozna bylo jezdzic
leszczu - Sob Paź 08, 2011 15:09
dk2b napisał/a: | Narazie nie mam czasu sie za to zabrac i taka prowizorke zrobilem zeby mozna bylo jezdzic |
No to patrz, żebyś z tego nie łapną hgf, a to duża droższa naprawa.
dk2b - Sob Paź 08, 2011 16:14
leszczu napisał/a: | No to patrz, żebyś z tego nie łapną hgf | chodzi ci pewnie o to ze nie bede mial plynu w ukladzie i przegrzeje silnik. Narazie moje "dzielo" dziala tak jak trzeba a przed i po jezdzie sprawdzam szczelnosc tego zlaczenia i stan plynu i jest OK.
[ Dodano: Sob Paź 08, 2011 17:14 ]
mietekpl napisał/a: | zakupiłem używany aczkolwiek jego stan pozostawiał wiele do życzenia | a co bylo nie tak z tym wezem? byl zniszczony?
mietekpl - Nie Paź 09, 2011 21:23
Cytat: | a co bylo nie tak z tym wezem? byl zniszczony? |
Od wewnetrznej strony bylo widać pęknięcia(takie jakby powierzchniowe), dla pewności użyłem tej taśmy do węzy chłodniczych, niestety niedlugo po tym uwidocznily się pęcherze... Dalszej jazdy nie ryzykowalem.
Na reklamacje było już niestety troche za późno, no ale widać za bardzo zalezalo mi na czasie i zainstalowalem to co miałem...
kurator87 - Czw Maj 16, 2013 08:55
Witam panowie, proszę o pomoc, doradztwo.
Kilka dni temu musiałem pojechać do klienta 25 km od biura w jedną stronę.
Jak tylko do niego dojechałem zauważyłem dym spod maski.
Pękł wąż górny między chłodnicą a silnikiem.
Kiedy wszystko ostygło potraktowałem szczelinę mocną taśmą, dolałem wody i wio na najbliższą stację po płyn.
Niestety kiedy pokonałem kolejne 20km (wiem że prawdopodobnie przez to mam po samochodzie) byłem już w domu zostawiłem samochód.
Na drugi dzień naprawiliśmy węża dolaliśmy wody i wygląda na to że silnik jest zatarty.
Do zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego dostaje się olej, prawdopodobnie w jakiś sposób olej dostał się do układu chłodzącego.
Proszę o doradztwo czy wiecie, co może być przyczyną, czy jest to możliwe i opłacalne do naprawienia? Dzięki z góry.
robsson78 - Czw Maj 16, 2013 09:11
kurator87 napisał/a: | wygląda na to że silnik jest zatarty. |
Skąd wiesz że jest zatarty ?
Myślę że nie zatarł by się ponieważ jest smarowany olejem.
A wskazówkę temperaturu wody obserwowałeś ?
Doprowadziłeś pewnie do przegrzania silnika.
Jeśli w zbiorniczku masz olej to na pewno w wyniku przegrzania awarii uległa uszczelka pod głowicą, tamtędy dostaje się olej do układu chłodzenia.
Koszt naprawy uszczelki pod głowicą może wynieść około 800-1500 zł ciężko jednoznacznie określić.
A tak na przyszłość załóż nowy temat bo podpięłeś się pod pięć innych.
|
|